E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jamppa81
    replied
    Originally posted by Käyttäjä View Post
    Noilla LCM:n daylight-rukseilla saat kolmeysissäkin ajovaloautomatiikan käyttöön eli ajovalokytkin voi olla aina valot päällä-asennossa ja valot sammuvat kun katkaiset virrat. Oli ainakin omassa vakiona pois päältä ja tuolta sen ruksailin, oiskohan nyt ollut tuo Danish-vaihtoehto?
    Mulla on se jo päällä.

    Leave a comment:


  • Käyttäjä
    replied
    Noilla LCM:n daylight-rukseilla saat kolmeysissäkin ajovaloautomatiikan käyttöön eli ajovalokytkin voi olla aina valot päällä-asennossa ja valot sammuvat kun katkaiset virrat. Oli ainakin omassa vakiona pois päältä ja tuolta sen ruksailin, oiskohan nyt ollut tuo Danish-vaihtoehto?

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    En löytänyt scannerille omaa ketjua muuta kuin sen asennukselle. Mutta heitänpä tänne muutaman kysymyksen.
    Sain scannerin piuhan kuntoon ja pääsin räpläämään sitä kunnolla, joten! E39:ssä ei taida olla mitään daylight juttuja, joten nuo täpät ei vaikuta minulle mitenkään?
    Mistä sen avaimen koodailut pystyi suorittamaan? Lähinnä haluaisin vain saada penkit ja peilit yms säätymään automaattisesti kun avaan ovet.
    Onko tässä kaikki se mitä scannerilla voi muutella eri moduuleista vai onko siellä jotain muitakin jemmapaikkoja?
    Olisiko jollain heittää linkkiä käyttöohjeisiin, sellaisiin jossa olisi hieman tarkemmin selitetty noita toimintoja?
    Ja sitten vielä, mitä ihmeen arvoja noihin reprogramming juttuihin pitäisi oikein osata syöttää? Käytössäni on myös ncs expert ja inpa, ihan yhtä sekavia nekin, mutta ne on kai parempia noihin koodailujuttuihin? Niihinkin saa laittaa linkkiä kattaviin ohjeisiin. Kiitos

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    Jos ajonesto on päällä niin startti pyörii mutta auto ei käynnisty.
    Ei välttämättä jälkiasenteisissa hälyissä.

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Originally posted by turomu View Post
    Onko kokemusta cobran hälyttimen poistosta. Mulla on joku -96 523iA:n semmosen asentanut mutta kaukosäädintä ei ole mukana. Nyt auto ei suostu pyörittämään starttia ja epäilen vahvasti ajoneston menneen päälle koska hälyttimen ledissä vilkkui muutaman kerran punainen valo enkä ole sitä ennen huomannut. Vikakoodit yritetään lukea jos onnistuu vanhalla korjamon yleistesterillä. Myös vara-avaimella yritin eli ilmeisesti avaimen sirussa ei vikaa.
    Vika ilmaantui sen jälkeen kun laitoin konepellin kiinni ja yritin käynnistää auton (lämmin auto suoraan ajosta ja vieläpä Venäjän tullissa )
    Jos ajonesto on päällä niin startti pyörii mutta auto ei käynnisty.

    Leave a comment:


  • turomu
    replied
    Onko kokemusta cobran hälyttimen poistosta. Mulla on joku -96 523iA:n semmosen asentanut mutta kaukosäädintä ei ole mukana. Nyt auto ei suostu pyörittämään starttia ja epäilen vahvasti ajoneston menneen päälle koska hälyttimen ledissä vilkkui muutaman kerran punainen valo enkä ole sitä ennen huomannut. Vikakoodit yritetään lukea jos onnistuu vanhalla korjamon yleistesterillä. Myös vara-avaimella yritin eli ilmeisesti avaimen sirussa ei vikaa.
    Vika ilmaantui sen jälkeen kun laitoin konepellin kiinni ja yritin käynnistää auton (lämmin auto suoraan ajosta ja vieläpä Venäjän tullissa )

    Leave a comment:


  • Agio
    replied
    Originally posted by Purtsi123 View Post
    Kuvan mukainen ehjä ratti pitäisi löytää. ebayssä olis noita pelkkiä "runkoja" myynnissä, niin kuinka helppo olis vaihtaa semmoseen nuo bägit ja nappulat?
    Ei oo kovin vaikeeta: http://www.bmwtips.com/tipsntricks/S...heelRepair.htm

    Leave a comment:


  • Purtsi123
    replied
    Kuvan mukainen ehjä ratti pitäisi löytää. ebayssä olis noita pelkkiä "runkoja" myynnissä, niin kuinka helppo olis vaihtaa semmoseen nuo bägit ja nappulat?

    Leave a comment:


  • jannnu78
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Anna sen auton nukahtaa eli oota se reilu 16 min ja ota akun kenkä irti. Monesti pienet sekoilut nollaantuu, kun irroittaa akun. Ennen kuin sähköjä alkaa riipimään, olisi vaan hyvä odottaa, että auto nukahtaa.
    tämän tein annoin olla 30 min , ei vaikutusta , sitten kävin vielä kerran hanskalokeron sulakkket läpitte

    , voin vaikka vannoa että pajalla otin 2 kpl ruskeita sulakkeita poijes oliko ne nyt niitä 7,5amp laitoin ne vielä koe-taulun päälle siinä järjestyksessä kun oli ne ottanut . Siellä ylhäällä missä voi säilyttää extra sulakkeita , otin sielä yhden vihreän ja tyrkkäsin paikalleen , valot syytty ja pyyhkkijät pelaaa :think aika spuukia . Sulaketauluun en ole koskenut ikinä , olisiko ex omistaja kikkaillu jotain niiden kanssa tiedä sitten . mietin vaan mitenkä auto on voinut toimia väärällä sulakkeella , siis lähinnä nuo keskus-lukko ja pyyhkijät .

    tosa vielä kuva sulaketaulusta , eli toi vasemmalla 7 ja 8 sulakkeen yläpuolella ton vihreän extran laitoin ruskean paikalle . Haittaakohan jos noihin tyhjiin reikiin tyrkkää oikeat sulakkeet vaikka niissä ei toimisikaan mikään tiedä vaikka löytäs mitä uusia toimintoja autosta

    ps.yllättävän hyvässä hapessa oli vanha suodatin niinku päällisin puolin , leima on 2002 vuodelta , pitää tehdä mielenkiinnosta vanhalle vielä ruumiin avaus mitä se on nielly
    Attached Files
    Last edited by jannnu78; 06-12-2015, 20:03.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by jannnu78 View Post
    Voihan Vidoo , sain kun sainkin polttoaine suodattimen vaihdettua. kiitos HTK12 vinkistä

    tuntuu kaikki muuten pelaavan , mutta ihmettelin kun en saanut takakonttia auki , tämän jälkeen tajusin että keskuslukko ja pyyhkijätkään eivät enää toimi.

    jossain suositeltiin että kun vaihtaa polttoainesuodatinta olis hyvä ottaa polttoainepumpun sulake veke eli " Kraftsoffpumpe" tämä nimi löytyi sulakerasiasta hanskalokeron alta , kun tätä saksalaista logikkaa en tajunnut niin siinä mainittiin 2 numeroa toinen oli muistaakseen nro:10 toista en muista anyway otin kummatkin sulakkeet poijes , huomasin kun autossa oli vielä sisävalot päällä kun otin toisen sulakkeen pois niin sisävalot sammuvat .


    molemmat sulakkeet ovat siis ehjät tarkistin , nyt molemmat paikallaan ,mutta pyyyhkijät ja keskuslukko täysin mykkä. mikähän halvaus tuli nytten ? ottikohan joku nyt itseensä ?
    jälkiviisaana olis pitänyt olla koskematta sulakkkeisiin , ei sieltä polttoaine linjasta kovin paljon bensaa tullut pihalle . Muija aamulla pahalla päälä kun ei saa autoa lukkoon eikä tällä vesisateella toimi pyyhkijät . mä jo niin kuulen kun se sanoo " seuraavan kerran viet sen oikealle korjaamolle " ja maksetaan 100€ tunti työstä yeah right
    Anna sen auton nukahtaa eli oota se reilu 16 min ja ota akun kenkä irti. Monesti pienet sekoilut nollaantuu, kun irroittaa akun. Ennen kuin sähköjä alkaa riipimään, olisi vaan hyvä odottaa, että auto nukahtaa.

    Leave a comment:


  • jannnu78
    replied
    Voihan Vidoo , sain kun sainkin polttoaine suodattimen vaihdettua. kiitos HTK12 vinkistä

    tuntuu kaikki muuten pelaavan , mutta ihmettelin kun en saanut takakonttia auki , tämän jälkeen tajusin että keskuslukko ja pyyhkijätkään eivät enää toimi.

    jossain suositeltiin että kun vaihtaa polttoainesuodatinta olis hyvä ottaa polttoainepumpun sulake veke eli " Kraftsoffpumpe" tämä nimi löytyi sulakerasiasta hanskalokeron alta , kun tätä saksalaista logikkaa en tajunnut niin siinä mainittiin 2 numeroa toinen oli muistaakseen nro:10 toista en muista anyway otin kummatkin sulakkeet poijes , huomasin kun autossa oli vielä sisävalot päällä kun otin toisen sulakkeen pois niin sisävalot sammuvat .

    molemmat sulakkeet ovat siis ehjät tarkistin , nyt molemmat paikallaan ,mutta pyyyhkijät ja keskuslukko täysin mykkä. mikähän halvaus tuli nytten ? ottikohan joku nyt itseensä ?
    jälkiviisaana olis pitänyt olla koskematta sulakkkeisiin , ei sieltä polttoaine linjasta kovin paljon bensaa tullut pihalle . Muija aamulla pahalla päälä kun ei saa autoa lukkoon eikä tällä vesisateella toimi pyyhkijät . mä jo niin kuulen kun se sanoo " seuraavan kerran viet sen oikealle korjaamolle " ja maksetaan 100€ tunti työstä yeah right
    Last edited by jannnu78; 06-12-2015, 15:54.

    Leave a comment:


  • PeSe
    replied
    Originally posted by PeSe View Post
    Tänään käynnistyksen jälkeen huomasin, että tuon e39:n mittaristo lakkasi kokonaan toimimasta. Valot, vilkut ym.toimii, mutta kaikki viisarit pohjassa. Myös ajotietokone ja mittarilukema pimeänä.
    Onkohan vaan joku pienempi osa rikki vai kyykkäsikö kerralla koko mittaristo?
    Muutaman käynnistyskerran jälkeen mittaristo lähtikin taas pelittämään.
    Sulake oli ainakin silmämääräisesti ehjä, mutta voisi tuon kyllä varmuudeksi vaihtaa.
    Pitää nyt seurailla, että alkaako useammin tekemään tätä ja selvitellä sitten lisää.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by jannnu78 View Post
    jeps , kiitos vinkistä , koitetaan saada ehjänä pois ja takaisin .

    nyt kun pääsin kyselyikään niin kysytään muutama vielä

    alla pari kuvaa toisessa perämurikka ja toisella öljyfiltteri

    jos vaihdan perä öljyt onko nuolen osoittamat kohdat oikea paikka kairata auki eli ylhäältä täyttä ja alaropusta öljyt poijes ?

    sit tosta filtteristä ,meni öljyhuolto 1vuoteen ja 8 kuukauteen " kärsin huonosta omatunnosta " autolla ajettu tuo 1,8 vuotta 8 tkm mutta paljon pikkupätkää, oli tuolla netissä pahempiakin kuvia e39 likasista suodattimesta , mutta viime öljynvaihdossa oli paljon puhtaampi , livenä pahemman näkönen kun kännykuvalla , onko aihetta huoleen ? pitäskö vaihtaa 1/2 vuoden sisään uudestaan että saa liat pois koneesta vai vedänkö nyt turvallisin mielin sen vuoden ?
    Oikeat kohdat. Avaa ensin se ylempi, että ei käy niin, että öljyt on pois ja et saa täyttö proppua auki. Mikäli käytössä oli kunnon öljyt ja kunnon suodatin, eikä suodatin ole alkanut hajoamaan niin en murehtisi. Halvat suodattimet voi alkaa murenemaan, ja silloin on aihetta huoleen.

    Leave a comment:


  • jannnu78
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Letkujen irroitusta koittaisin ihan pihdeillä, joiden päissä on kumiletkua tms. päässä suojana. Uuden letkun voi liukastaa vaikka bensalla asennusta varten.

    jeps , kiitos vinkistä , koitetaan saada ehjänä pois ja takaisin .

    nyt kun pääsin kyselyikään niin kysytään muutama vielä

    alla pari kuvaa toisessa perämurikka ja toisella öljyfiltteri

    jos vaihdan perä öljyt onko nuolen osoittamat kohdat oikea paikka kairata auki eli ylhäältä täyttä ja alaropusta öljyt poijes ?

    sit tosta filtteristä ,meni öljyhuolto 1vuoteen ja 8 kuukauteen " kärsin huonosta omatunnosta " autolla ajettu tuo 1,8 vuotta 8 tkm mutta paljon pikkupätkää, oli tuolla netissä pahempiakin kuvia e39 likasista suodattimesta , mutta viime öljynvaihdossa oli paljon puhtaampi , livenä pahemman näkönen kun kännykuvalla , onko aihetta huoleen ? pitäskö vaihtaa 1/2 vuoden sisään uudestaan että saa liat pois koneesta vai vedänkö nyt turvallisin mielin sen vuoden ?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by jannnu78 View Post
    Tajusin että huomenna pyhä päivä ja varaosia ei saa mistään , auto työpaikan pajalla levällään .

    pääsin siihen asti että sain polttoaine suodattimen näkyviin , sain pannan pois suodattimen ymäräriltä , nyt suodatin roikkuuu polttoainelinjojen varassa , millä työ olette ottaneet " ehjänä " irti ne pienet letkun pätkät jotka ovat kiristetty klemmareilla . on helkkarin jumissa , metallipihdeillä toki lähtee mutta ei uskolla vetää kun kumiputki rupeaa murtumaan , ja tosiaan huomenna itsenäisyyspäivä eikä uusia letkunpätkiä saa mistään

    saippuahan on hyvä liukaste tiukkojen letkujen kanssa , mutta tässä kohtaa kun siellä kulkee bensa niin ei varmasti järkeä . entä mitenkä irtoaa parhaiten nuo metalliset kiristys siteet ne ovat ilmeisesti alkuperäiset .

    huomenna lähdettävä aamusta laittamaan kaikki takaisin nippuun ja mentävä alkuviikosta hakemaan uusia letkun pätkiä Kl:varaosista ,tai jos joku täällä osaa antaa niksejä sitten vaihdan uuden suodattimen
    Letkujen irroitusta koittaisin ihan pihdeillä, joiden päissä on kumiletkua tms. päässä suojana. Uuden letkun voi liukastaa vaikka bensalla asennusta varten.

    Leave a comment:

Working...
X