E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 523i
    replied
    Parikymmentä kilometriä jo ajettu ja vielä näyttää samaa. Oisko tuo anturi nyt sattunu itsestään särkymään? Missä se anturi on, puskurin alaosassa?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    Pystyykö e39:n ulkolämpötilamittaria kalibroimaan mitenkään? Akunkenkä oli paripäivää irti niin nyt näyttää -4,5 vaikka on -1.
    Ei. Koita ajaa lenkki ja katso mitä näyttää sen jälkeen.

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Pystyykö e39:n ulkolämpötilamittaria kalibroimaan mitenkään? Akunkenkä oli paripäivää irti niin nyt näyttää -4,5 vaikka on -1.

    Leave a comment:


  • juha_s
    replied
    Originally posted by nikke.h View Post
    Keskuslukituksen kauko-ohjaus ei pelitä. Kokeiltu kahdella avaimella ja uusilla paristoilla. Mistähän lähtisi vikaa etsimään?
    Pitikös niitä koodailla jotenkin? Foorumilta löyty ohjeet:

    Mene autoon, sulje ovet (ja ikkunat).
    Käännä virrat päälle ja välittömästi pois, avain käteen
    Paina avaimen avaus-nappi pohjaan (pidä pohjassa)
    Paina avaimen sulku-nappia lyhyesti 3 kertaa
    Vapauta avausnappi pohjasta

    Mikäli synkkaus onnistuu, auto kuittaa sen sulkemalla ja avaamalla lukituksen.

    Leave a comment:


  • juha_s
    replied
    Originally posted by erä-koira View Post
    käypikö crc tai pyörän ketju rava? ei toimi kummalakkaan kovin hyvin :/ sais sen verran että ei tarviais viellä alkaa lukkoja vaihtaa on ne vähän kuluneet huomaa niistä että ovat olleet pitkään käytössä
    Aseöljyllä oon itse voidellu lukkoja, on toiminut hyvin

    Leave a comment:


  • nikke.h
    replied
    Keskuslukituksen kauko-ohjaus ei pelitä. Kokeiltu kahdella avaimella ja uusilla paristoilla. Mistähän lähtisi vikaa etsimään?

    Leave a comment:


  • erä-koira
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Rasvaa kenties?

    Avain / lukko ihan kulahtaneessa kunnossa? Toimiiko toisella avaimella paremmin?
    käypikö crc tai pyörän ketju rava? ei toimi kummalakkaan kovin hyvin :/ sais sen verran että ei tarviais viellä alkaa lukkoja vaihtaa on ne vähän kuluneet huomaa niistä että ovat olleet pitkään käytössä

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by erä-koira View Post
    millaista ensi apua voi antaa oven lukolle kun ei välillä avain kääny lukossa? meinasin tänään jo lyyvä lasin rikki että pääsis autoon sisään. ei uskalla laittaa enää lukkoon ovia prkl...
    Rasvaa kenties?

    Avain / lukko ihan kulahtaneessa kunnossa? Toimiiko toisella avaimella paremmin?

    Leave a comment:


  • erä-koira
    replied
    millaista ensi apua voi antaa oven lukolle kun ei välillä avain kääny lukossa? meinasin tänään jo lyyvä lasin rikki että pääsis autoon sisään. ei uskalla laittaa enää lukkoon ovia prkl...

    Leave a comment:


  • Powr
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    540i M62B44TU jolla ajettu 276tkm, mutta ei tietoa jakopään remontista. Ei kuulemma äännä, mutta remontti lienee hetimmiten edessä jos ei ole tehty ?
    280tkm mittarissa ja naps. Koneena M62B44

    Leave a comment:


  • asdf1
    replied
    Mistähän voisi johtua se että lämpömittarin neula elää hieman omaa elämää? Neula pysyy normaalisti keskellä mittaria, mutta satunnaisesti laskee ensimmäisen viivan kohdalle ja alkaa taas kavuta kunnes jämähtää keskelle. Ylöspäin se ei vaella ikinä. Huomioitu on myös se, että tätä tapahtuu pääsääntöisesti vain matka-ajossa, eikä esimerkiksi tyhjäkäynnillä tai hitaasti körötellen kaupungissa.

    Vaihdoin autoon hiljattain vesipumpun ja termostaatin. Voisko tuo termostaatti olla uutena paska ja aiheuttaa kyseisen homman? :think

    Leave a comment:


  • Käyttäjä
    replied
    Kattelin töistä lähtiessä että oli jälleen pieni lammikko auton alla, jostain syystä kun auton jättää parkkiin lorahtaa päivän aikana paisarin ylivuotoputkesta jäähdytysnestettä desin-parin verran maahan ja check coolant level paistoi taulussa. Mikähän tommosen voi aiheuttaa, ymmärtäisin jos olis täytetty jotenkin piripintaan mutta oli kyllä aamulla merkissä pinta kylmänä Kokeilin käydessä kuumana ylävesiletkua, onhan se pinkeä muttei mitenkään kivikova

    Korkki on kuukausi-pari takaperin vaihdettu uuteen, voihan sekin tietysti olla susi jo tehtaalta vai voisiko itse tuo paisari olla syyllinen

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Taitaa se keskilaahain murentua ennemmin tai myöhemmin öljypohjaan ja sen jäljiltä tapahtuu kauheita.

    Netistä luettuna joillain menee alle 200tkm, toisilla vetästy +300tkm. Myöskin ikä kilsojen lisäksi ym tekijät kuten öljyt, ajetaanko lyhyttä vai pitkää siivua kerralla.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    Minun käsityksen mukaan tuo jakoketjun katkeaminen on lähinnä uudempien 2.0L diesel koneiden vika?? Siinä mielessä varma peli tuo m52 kun liekkö niitä katkennut yhtään?
    Nyt puhuttiinkin M62..ja niissähän ketjuongelmia vissiinkin jonkin verran ollut?

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Minun käsityksen mukaan tuo jakoketjun katkeaminen on lähinnä uudempien 2.0L diesel koneiden vika?? Siinä mielessä varma peli tuo m52 kun liekkö niitä katkennut yhtään?

    Leave a comment:

Working...
X