E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TheRipper
    replied
    Onkos tämä nyt se kuuluisa huohotin joka joskus saattaa tukkiutuakin?
    http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_1487

    Ajattelin sitäkin silmäillä tässä ajankuluksi öljynjäähdytintä odotellessa.

    Leave a comment:


  • Pääkkäri
    replied
    Onko tosta salmiakkiavaimesta mahdollista siirtää siru toiseen avaimeen? Ei nimiitäin satu silmiin koko siru. Eli ilmeisesti se siru on tossa piirilevyssä.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by juha_s View Post
    Itsellä myöskin sama vika oli mutta kuskilla, automaattinen sääti virrat päälle laittaessa mutta näytti liian alas. Tilasin mtt-tradingiltä uudet säätötangot ja vaihdoin tämän ohjeen mukaan.
    Nyt toimii ja näyttää valo niinkuin pitää, suurin hirvitys tosissaan on nykästä ne heijastinpinnat irti mutta ei se siitä hajoa.
    Kiitti linkistä, pitää laittaa tangot tilaukseen.

    EDIT: ebay.de löytyi puoleen hintaan niin tilasin sieltä.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 29-11-2015, 22:12.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by jannnu78 View Post
    Kuinka kauan teillä kestää lähi ja kaukovalopolttimot autossa ? tai niiden kuuluisi kestää . mielestäni vuosi on pirun lyhyt aika .

    autollamme ajetaan vuodessa 10.000tkm max ja tuntuu että joka kerta loppuvuodesta saapi olla vaihelemassa lähinnä lähivaloja eli puolikkaita . onko normaalia ? voiko osasyytä olla että hommasin kiinasta enkelin rinkulapolttimot , ne meinaa jää joskus vilkkumaan sinne keulalle itsestään vaikka autosta laittanut jo virrat poijes . Polttimot joita nokalle olen laittanut on Philipsin kalleimpia mitä rahalla saa halogeeni polttimoita eikä nämä ole kiinasta vaan autovaraosa liikkeistä Suomesta :think

    auto on 2003 vm e39 ja hellan alkuperä umpioilla jos merkitystä siis .
    Eipä ne kalleimmat varsinkaan kestä hirveän pitkään. Kalliissa kun on yleensä +1000% valotehoa, joten palavat nopeasti. Olikos se Osram Night Breaker, jonka paketissa sanottiin, että kestää puolet siitä mitä normaali polttimo tms.

    Leave a comment:


  • juha_s
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Onko perinteinen säätötanko rikki -tapaus vai missä on vika kun mun prefacelift xenoneissa toimii automaattinen korkeussäätö ihan normaalisti mutta oikeaa valoa pitäis vähän nostaa ylöspäin ja manuaalisäädöt ei tunnu tekevän mitään?

    Pystysuunnassa ei ole myöskään mainittavaa klappia, sivusuunnassa taas on joten ainakin yksi säätötanko on rikki, mutta tuo manuaalisen korkeussäädön toimimattomuus hiukan ihmetyttää.
    Itsellä myöskin sama vika oli mutta kuskilla, automaattinen sääti virrat päälle laittaessa mutta näytti liian alas. Tilasin mtt-tradingiltä uudet säätötangot ja vaihdoin tämän ohjeen mukaan.
    Nyt toimii ja näyttää valo niinkuin pitää, suurin hirvitys tosissaan on nykästä ne heijastinpinnat irti mutta ei se siitä hajoa.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by jannnu78 View Post
    Kuinka kauan teillä kestää lähi ja kaukovalopolttimot autossa ? tai niiden kuuluisi kestää . mielestäni vuosi on pirun lyhyt aika .

    autollamme ajetaan vuodessa 10.000tkm max ja tuntuu että joka kerta loppuvuodesta saapi olla vaihelemassa lähinnä lähivaloja eli puolikkaita . onko normaalia ? voiko osasyytä olla että hommasin kiinasta enkelin rinkulapolttimot , ne meinaa jää joskus vilkkumaan sinne keulalle itsestään vaikka autosta laittanut jo virrat poijes . Polttimot joita nokalle olen laittanut on Philipsin kalleimpia mitä rahalla saa halogeeni polttimoita eikä nämä ole kiinasta vaan autovaraosa liikkeistä Suomesta :think

    auto on 2003 vm e39 ja hellan alkuperä umpioilla jos merkitystä siis .
    Oman kokemuksen mukaan ei noi nykyiset halogeenit kestä montaa kuukautta, vaikka ostaa kuinka kalliit. Jotkut meinaa, että kun noissa halogeeneissa käytetään xenon-kaasua mukana saaden lisää valotehoa, niin ikäkin sitten lyhentyy kuumuuden vuoksi.

    Leave a comment:


  • jannnu78
    replied
    Ajovalopolttimoista

    Kuinka kauan teillä kestää lähi ja kaukovalopolttimot autossa ? tai niiden kuuluisi kestää . mielestäni vuosi on pirun lyhyt aika .

    autollamme ajetaan vuodessa 10.000tkm max ja tuntuu että joka kerta loppuvuodesta saapi olla vaihelemassa lähinnä lähivaloja eli puolikkaita . onko normaalia ? voiko osasyytä olla että hommasin kiinasta enkelin rinkulapolttimot , ne meinaa jää joskus vilkkumaan sinne keulalle itsestään vaikka autosta laittanut jo virrat poijes . Polttimot joita nokalle olen laittanut on Philipsin kalleimpia mitä rahalla saa halogeeni polttimoita eikä nämä ole kiinasta vaan autovaraosa liikkeistä Suomesta :think

    auto on 2003 vm e39 ja hellan alkuperä umpioilla jos merkitystä siis .

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Kaikissahan näissä on Webasto, mutta onko varustelistassa 536 Auxiliary heating?
    No voihan perk... mitähän mä taas selitän täällä?!?
    Description
    201 RAPE METHYL ESTER VERSION (RME)
    210 DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC)
    227 SP/SUSPENSION W SELF-LEVELING SUSPENSION
    235 TRAILER-HITCH WITH REMOVABLE HEAD
    249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL
    339 SATIN CHROME
    361 LT ALLOY WHEELS/PARALLEL SPOKE 82
    386 ROOF RAIL
    403 GLAS ROOF, ELECTRIC
    423 FLOOR MATS, VELOUR
    428 WARNING TRIANGLE
    430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE
    441 SMOKERS PACKAGE
    459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY
    464 SKIBAG
    494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
    500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING
    508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
    522 XENON LIGHT
    534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING
    609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL
    612 BMW ASSIST
    620 VOICE INPUT SYSTEM
    630 CAR TELEPHONE WITH CORDLESS RECEIVER
    672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS
    710 M LEATHER STEERING WHEEL
    775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE
    785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS
    801 GERMANY VERSION
    818 MAIN BATTERY SWITCH
    863 EUROPE/DEALER DIRECTORY
    879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION
    970 BUISNESS PACKAGE
    980 EXCLUSIVE PACKAGE

    Series options
    No. Description
    202 STEPTRONIC
    520 FOGLIGHTS
    548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING
    851 LANGUAGE VERSION GERMAN
    Last edited by Jamppa81; 28-11-2015, 18:52.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Täytyy huomenna tutkia. Vinin mukaan on kyllä lähtenyt webastolla tehtaalta joten pieni prosentti on olemassa että voisi olla tehtaalta asti.
    Kaikissahan näissä on Webasto, mutta onko varustelistassa 536 Auxiliary heating?

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Kurkkaa konehuoneesta, onko siellä nuo T-haarat vai ei.
    Täytyy huomenna tutkia. Vinin mukaan on kyllä lähtenyt webastolla tehtaalta joten pieni prosentti on olemassa että voisi olla tehtaalta asti.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Onko perinteinen säätötanko rikki -tapaus vai missä on vika kun mun prefacelift xenoneissa toimii automaattinen korkeussäätö ihan normaalisti mutta oikeaa valoa pitäis vähän nostaa ylöspäin ja manuaalisäädöt ei tunnu tekevän mitään?

    Pystysuunnassa ei ole myöskään mainittavaa klappia, sivusuunnassa taas on joten ainakin yksi säätötanko on rikki, mutta tuo manuaalisen korkeussäädön toimimattomuus hiukan ihmetyttää.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    En tiedä onko tehtaalta vai joku ennen minua omistanut koodaillut sen tuohon. Esilämmitys kuitenkin on ja salavalikon kautta ei moottori pahemmin lämpiä.
    Kurkkaa konehuoneesta, onko siellä nuo T-haarat vai ei.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Tuo muutos tarvii tehdä, jos autossa on jo tehtaalta esilämmitysominaisuus.
    En tiedä onko tehtaalta vai joku ennen minua omistanut koodaillut sen tuohon. Esilämmitys kuitenkin on ja salavalikon kautta ei moottori pahemmin lämpiä.

    Leave a comment:


  • Antti*
    replied
    535 kerää painetta jäähd.järjestelmään

    e39 535iA -97 pullauttanu nyt pari kertaa ylävesiletkun pihalle. Toinen näistä kovemmassa vedossa.. paisarinkorkki ja klemmari vaihdettu. ei syö nestettä ja käy tasasesti että tuskin kannenvälistä vuotaa? mikähän vois olla

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Ei haettu, se on kyllä tehty. nyt haettiin tätä letkumuutosta jolla vesi kiertää myös moottorilla ja lämmittää siis molemmat, sisätilan ja moottorin.
    Tuo muutos tarvii tehdä, jos autossa on jo tehtaalta esilämmitysominaisuus.

    Leave a comment:

Working...
X