E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jamppa81
    replied
    Ei haettu, se on kyllä tehty. nyt haettiin tätä letkumuutosta jolla vesi kiertää myös moottorilla ja lämmittää siis molemmat, sisätilan ja moottorin.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Hei, nyt löytyi oikea henkilö! Jossain ketjussa kerroit aika selkeästi webaston vesiletkujen muutoksista niin että se lämmittää myös moottoria. Onko sulla vielä jossain tallessa niitä kuvia niistä muutoksista?
    Koodaamalla sen webaston saa esilämmittämään moottorin, jos sitä tässä haettiin.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Hei, nyt löytyi oikea henkilö! Jossain ketjussa kerroit aika selkeästi webaston vesiletkujen muutoksista niin että se lämmittää myös moottoria. Onko sulla vielä jossain tallessa niitä kuvia niistä muutoksista?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Saako e6x valomoduulia koodailtua e39 faceliftiin? Käsittääkseni tuolla saisi päivävalot kolmeysiin. Ei sillä, että olisin sellasta tekemässä, kunhan pohdiskelen pikku kaljoissa
    Juu ei. Jatketaan kaljottelua.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Saako e6x valomoduulia koodailtua e39 faceliftiin? Käsittääkseni tuolla saisi päivävalot kolmeysiin. Ei sillä, että olisin sellasta tekemässä, kunhan pohdiskelen pikku kaljoissa

    Leave a comment:


  • maanmittaaja
    replied
    Originally posted by maanmittaaja View Post
    Ilmavaivoja, jousituksessa siis... Tuli tauluun tämä varmaan monelle tuttu selflevel suspension inact, vai mitä lie. Noh, sittenpä huomasin parin päivän päästä, että oikea puoli hiukan alhaalla ja kompurasta en ole mitn kuullut. Sulakehan se oli kyrvähtänyt. Sulake paikoilleen ja kompura alko laulaa. Oikea puoli saavutti tavoitekorkeuden ja jäi kohdilleen, mutta kompurapa silti jatkoi. Noh, vasen puoli nous kohti taivasta.

    Tämä sattunut ennenkin ja on uusi anturi vasemmalle laitettu, nyt vain oli se ero tapahtumissa, että kompura ei pysähdy ollenkaan, kuuluu vain jonkun varoventtiilin ääni kun päästää liiat paineet pois (onneksi edes se toimii). Piuhatkin kävin vasemmalta läpi ja ovat älyissään. Muutenkaan en nyt usko vikaan anturissa enkä johdoissa, kun kyllähän kompuran pitäisi maksimipaineilla pysähtyä.

    Ja kun tuo sulake oli jo kertaalleen palanut ja mitään silmiinpistävää ei ole aikaisemmin ollut perän korkeuksissa, niin mietinpä vain, että onkohan kompura jo aikaisemmin huutanut jatkuvaa syöttöä, mutta venttiilit ovat pitäneet kurissa ilman karkaamisen pussiin/pusseihin. Nyt sitten pääsee falskaa venttiilistä sisään.

    Kellään ideoita/kokemuksia?? Kaitpa se huomenna pitää alkaa kompuraa repii esille, lienee siellä paketissa tuo vika kuitenkin on...
    Joo-o... kaapelit, jotka menee kompuralle, oli hankautunu puhki ja nyt se viel otti irrottaessa oikarit, ennen ku sulake taas palo (aina kannattaa akku kiinni alkaa metsästää sähkölaitteiden toimintahäröjä ). Kaapelit korjattu, mut järjestelmä täysin mykkä nytten.

    Seuraava kysymys onkin, että onko mahollisesti menny jokin vikatila päälle ja tarviaa akku olla ajan x irti? Toinen vaihtoehtohan on, että jousituksen boksista tullu savu ulos ja boksithan ei tunnetusti toimi ilman savua...

    Leave a comment:


  • maanmittaaja
    replied
    Ilmavaivoja, jousituksessa siis... Tuli tauluun tämä varmaan monelle tuttu selflevel suspension inact, vai mitä lie. Noh, sittenpä huomasin parin päivän päästä, että oikea puoli hiukan alhaalla ja kompurasta en ole mitn kuullut. Sulakehan se oli kyrvähtänyt. Sulake paikoilleen ja kompura alko laulaa. Oikea puoli saavutti tavoitekorkeuden ja jäi kohdilleen, mutta kompurapa silti jatkoi. Noh, vasen puoli nous kohti taivasta.

    Tämä sattunut ennenkin ja on uusi anturi vasemmalle laitettu, nyt vain oli se ero tapahtumissa, että kompura ei pysähdy ollenkaan, kuuluu vain jonkun varoventtiilin ääni kun päästää liiat paineet pois (onneksi edes se toimii). Piuhatkin kävin vasemmalta läpi ja ovat älyissään. Muutenkaan en nyt usko vikaan anturissa enkä johdoissa, kun kyllähän kompuran pitäisi maksimipaineilla pysähtyä.

    Ja kun tuo sulake oli jo kertaalleen palanut ja mitään silmiinpistävää ei ole aikaisemmin ollut perän korkeuksissa, niin mietinpä vain, että onkohan kompura jo aikaisemmin huutanut jatkuvaa syöttöä, mutta venttiilit ovat pitäneet kurissa ilman karkaamisen pussiin/pusseihin. Nyt sitten pääsee falskaa venttiilistä sisään.

    Kellään ideoita/kokemuksia?? Kaitpa se huomenna pitää alkaa kompuraa repii esille, lienee siellä paketissa tuo vika kuitenkin on...

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Oxtar_ View Post
    Tuo linkkaamasihan on sitten täydellinen paketti kun kaksin kappalein tulee. Luottoasentaja löytyy ja saa itsekin olla siinä mukana niin vaihto onnistuu kyllä mutta joo autolla 320tkm mittarissa ja jos alkuperäinen niin todella tiukassa tulee todennäköisesti olemaan
    Pari vinkkiä sitten remppaan liittyen. Varalla kannattaa olla 3/4" väännin ja 3/4" 36mm 12-kulmainen hylsy, jos käytössä oleva pulttipyssy ei jaksa akselimutteria irroittaa (tältäkin foorumilta löytyy tapauksia, jossa 1/2" nivelväännin on hajonnut ja 36mm hylsy on haljennut). Mikäli käytössä ei ole todella tukevaa ulosvetäjää, kannattaa ulosvetäjää auttaa lekalla/paineilmavasaralla/lämmittämällä (itse hajotin kaksi isoa ulosvetäjää). Ne neljä navan pulttia on melko ahtaassa paikassa, mutta kun vetaria painaa sisään sen mitä se suosiolla menee sinne sopii 3/8" torx hylsy. Helpoimmalla ne neljä laakerin pulttia avaa pulttipyssyllä, jos vaan saa mitenkään soviteltua. Muistelisin, että sopivilla jatkoilla/nivelillä olisi saanut pulttipyssyn sinne soviteltua. Pulttipyssy ihan siksi, että pultit ovat kohtuu tiukassa, niissä on kierrelukitetta ja tilaa ei ole mahdottomasti. Paksuseinämäinen torx hylsy ei välttämättä sinne sovi.

    Itse tein rempan omaan 540 pukeilla ilman paineilmaa/asetyleeniä ja oli kyllä melkoinen homma kun laakerit oli olleet paikallaan lähes 300tkm.
    Last edited by HTK12; 26-11-2015, 00:02.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Oxtar_ View Post
    Joo ihmettelinkin mikä ihme se oli. Mutta kiitos tiedosta ja linkistä! Tuolla hinnalla jo ostaa ihan mielellään !
    Hupsis joo tulikin vahingossa väärän sivun linkki!



    Tämä sen oli tarkoitus olla...

    Mutta onhan tuo HTK:n likkaama vielä halvempi joten toki sieltä kannattaa ottaa!

    Leave a comment:


  • Oxtar_
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Molemmat laakerit kannattaa sitten vaihdattaa vaikka vain toinen olisi rikki. Mikäli sulla on vielä alkuperäiset laakerit siellä kuten itselläni oli, ne voi sitten olla todella tiukassa. Itsellä hajosi kaksi ulosvetäjää ja 1/2" nivelväännin meinasi antautua 2m putkellä akselimuttereita avattaessa. Oikeilla työkaluilla kokenut asentaja tekee puolen tunnissa.
    Tuo linkkaamasihan on sitten täydellinen paketti kun kaksin kappalein tulee. Luottoasentaja löytyy ja saa itsekin olla siinä mukana niin vaihto onnistuu kyllä mutta joo autolla 320tkm mittarissa ja jos alkuperäinen niin todella tiukassa tulee todennäköisesti olemaan

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Oxtar_ View Post
    Joo ihmettelinkin mikä ihme se oli. Mutta kiitos tiedosta ja linkistä! Tuolla hinnalla jo ostaa ihan mielellään !
    Molemmat laakerit kannattaa sitten vaihdattaa vaikka vain toinen olisi rikki. Mikäli sulla on vielä alkuperäiset laakerit siellä kuten itselläni oli, ne voi sitten olla todella tiukassa. Itsellä hajosi kaksi ulosvetäjää ja 1/2" nivelväännin meinasi antautua 2m putkellä akselimuttereita avattaessa. Oikeilla työkaluilla kokenut asentaja tekee puolen tunnissa.

    Leave a comment:


  • Oxtar_
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Älä nyt hyvä mies sitä aiemmin linkattua navan kanssa olevaa osta kun se on etupyörän laakeri.. Itse en ole vielä missään nähnyt takapyöränlaakeri tuollaisena valmiina pakettina. Toki sen navan + laakerin voi ostaa erikseen ja asentaa.

    Et tarvitse kuin tuon laakeri+pultit+mutteri. Kannattaa sitten katsoa paja, joka on ennenkin E39:n vaihtanut. Voi tulla kalliiksi, jos eivät ole koskaan tehneet ja tunti töinä alkavat opettelemaan. Itse kun kyselin tarjousta niin olisi osineen molemmat puolet maksaneet 600€, jos ei ole hirveän tiukassa.. Vaihdoin itse kun järkevän hintaisia tarjouksia en löytänyt.

    Tässä on sulle sopiva laakerit http://www.topautoosat.fi/fag-2332342.html . Kaksi kpl FAG laakereita + pultit + mutterit yhteensä 72€.


    Joo ihmettelinkin mikä ihme se oli. Mutta kiitos tiedosta ja linkistä! Tuolla hinnalla jo ostaa ihan mielellään !

    Leave a comment:


  • juha_s
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Tätä on varmasti miljardi kertaa kysytty mutta kysynpä vielä kerran. Huhujen mukaan takapenkin alla olisi täydellinen lista auton varusteista. En ole saanut takapenkkiä auki pelkästään nostamalla, joten se varmaankin aukeaa työkaluilla... Mutta mitä jos siellä ei olekaan listaa? Onko ylipäätään olemassa muuta listaa kuin vinillä saatava varustelista?
    Farkussa on ruuvit niissä penkin etuosassa olevien muovikuorien alla, kuoret lähtee itsellä ainaskin ylöspäin nykäsemällä. Alla on metalliset osat joihin saa tavaratilanverkon/verhon kiinni, molemmissa 2kpl pultteja joissa kuusiokolo. En muista oliko 5mm vai 6mm kanta, nämä avaamalla nousee penkki irti.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Tätä on varmasti miljardi kertaa kysytty mutta kysynpä vielä kerran. Huhujen mukaan takapenkin alla olisi täydellinen lista auton varusteista. En ole saanut takapenkkiä auki pelkästään nostamalla, joten se varmaankin aukeaa työkaluilla... Mutta mitä jos siellä ei olekaan listaa? Onko ylipäätään olemassa muuta listaa kuin vinillä saatava varustelista?
    Ei välttämättä löydy listaa penkin alta ja jos löytyy on se sama kuin vin:llä netistä löytyvä.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Oxtar_ View Post
    Okei kiitoksia vastauksista !

    Semmonen vielä että itse kun en tuota voi vaihtaa kun paikkaa ei ole niin tarviiko tuo olla sitten tuo kalliimpi missä on tuo levy vai riittääkö pelkkä laakeri + pultit kuten tuossa kl-varaosien linkissä.
    Älä nyt hyvä mies sitä aiemmin linkattua navan kanssa olevaa osta kun se on etupyörän laakeri.. Itse en ole vielä missään nähnyt takapyöränlaakeri tuollaisena valmiina pakettina. Toki sen navan + laakerin voi ostaa erikseen ja asentaa.

    Et tarvitse kuin tuon laakeri+pultit+mutteri. Kannattaa sitten katsoa paja, joka on ennenkin E39:n vaihtanut. Voi tulla kalliiksi, jos eivät ole koskaan tehneet ja tunti töinä alkavat opettelemaan. Itse kun kyselin tarjousta niin olisi osineen molemmat puolet maksaneet 600€, jos ei ole hirveän tiukassa.. Vaihdoin itse kun järkevän hintaisia tarjouksia en löytänyt.

    Tässä on sulle sopiva laakerit http://www.topautoosat.fi/fag-2332342.html . Kaksi kpl FAG laakereita + pultit + mutterit yhteensä 72€.
    Last edited by HTK12; 25-11-2015, 16:24.

    Leave a comment:

Working...
X