E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Peltsii
    replied
    Originally posted by 523i View Post
    Onhan näillä vanhemmilla e39:llä ajettu 500.000 ilman jakopään remonttia. Hihnat on erikseen..
    Ei taida M62 olla ihan noin huoleton

    Lähinnä kiinnostaa se, että onko kyseessä ns. Väistämätön vika vai ainoastaan yleinen ?

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by nikke.h View Post
    Onko näin että e39 pienessä obc ei näy kulutukset, ranget yms.?Mittaristosta kyllä näkyy normaalisti vilkunviikseä näpyttelemällä.
    Eikös se pieni OBC ole vain siinä mittaristossa? Ei mulla ainakaan MID:ssä mitään noita näy.

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    540i M62B44TU jolla ajettu 276tkm, mutta ei tietoa jakopään remontista. Ei kuulemma äännä, mutta remontti lienee hetimmiten edessä jos ei ole tehty ?
    Onhan näillä vanhemmilla e39:llä ajettu 500.000 ilman jakopään remonttia. Hihnat on erikseen..

    Leave a comment:


  • kalevik
    replied
    Originally posted by Powr View Post
    Työn alla on M62B44 kuuluisa jakopään remppa. Mitä sinne nyt kannattaa vaihtaa samalla kun koko jakopää on auki.

    Part.nro Item Qty

    11-12-1-721-879 Valve cover front bolt seal 6
    11-12-1-437-395 Valve cover rubber seal 16
    11-14-1-741-532 Bank 1 upper timing cover gasket 1
    11-14-1-741-533 Bank 2 upper timing cover gasket 1
    11-13-1-436-324 Oil pan gasket 1
    11-14-1-436-978 Gasket set chain case 1
    11-14-1-275-466 Shaft seal 1
    11-31-7-531-813 Chain tensioner 1
    11-31-1-741-236 Chain tensioner 1
    11-31-1-704-945 Guide rail 1
    11-31-1-741-777 Deflection rail 1
    11-15-1-747-066 Oil separator 1
    11-12-1-736-007 Covering cap 2

    Nämä on nyt listalla + venttiilikoppien tiivisteet jotka löytyy jo hyllystä.
    Ainakin osa numero 6, pultti (11 23 1 736 585):

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    540i M62B44TU jolla ajettu 276tkm, mutta ei tietoa jakopään remontista. Ei kuulemma äännä, mutta remontti lienee hetimmiten edessä jos ei ole tehty ?

    Leave a comment:


  • nikke.h
    replied
    Onko näin että e39 pienessä obc ei näy kulutukset, ranget yms.?Mittaristosta kyllä näkyy normaalisti vilkunviikseä näpyttelemällä.

    Leave a comment:


  • Powr
    replied
    Työn alla on M62B44 kuuluisa jakopään remppa. Mitä sinne nyt kannattaa vaihtaa samalla kun koko jakopää on auki.

    Part.nro Item Qty

    11-12-1-721-879 Valve cover front bolt seal 6
    11-12-1-437-395 Valve cover rubber seal 16
    11-14-1-741-532 Bank 1 upper timing cover gasket 1
    11-14-1-741-533 Bank 2 upper timing cover gasket 1
    11-13-1-436-324 Oil pan gasket 1
    11-14-1-436-978 Gasket set chain case 1
    11-14-1-275-466 Shaft seal 1
    11-31-7-531-813 Chain tensioner 1
    11-31-1-741-236 Chain tensioner 1
    11-31-1-704-945 Guide rail 1
    11-31-1-741-777 Deflection rail 1
    11-15-1-747-066 Oil separator 1
    11-12-1-736-007 Covering cap 2

    Nämä on nyt listalla + venttiilikoppien tiivisteet jotka löytyy jo hyllystä.

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Jees kiitoksia tästä

    Eli nämäkin (e39) ovat jo sen verran sähköisiä vehkeitä, että vaatii jo koodauksen, toinen tieto tiesi kertoa että vaativat vasta e6x sarjasta alkaen koodauksen..

    Mitäs eroa noilla LCM2/LCM3 on ominaisuuksien puolesta, tietääkös joku kertoa

    Näitä koodareitahan täältä pk-seudulla kyllä löytyy, tosin auto on kaverilla Forssassa, mutta kai sieltäkin asiantuntijoita löytyy


    Originally posted by HTK12 View Post
    Kyllä vaatii koodauksen. Sovin jonkun paikallisen foorumilaisen kanssa asiasta. LCM II en laittaisi LCM III tilalle, vähemmän ominaisuuksia.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by *PexU* View Post
    Kavewrin puolesta utelen että mitä on E39:n LCM2/LMC3 moduulilla, autossa kiinni tällä hetkellä LCM3 joka on ottanut kosteutta ihteensä, valot himmeät edessä, välillä palaa miten sattuu..

    Auton boxissa nrot
    LCM III B mit man. LWR
    61.35-6 919 453
    10 110
    HW C1 SW 43

    Tämä ilmeisesti sopii


    Mutta sopiiko tämä


    Tarvitseeko boxi koodauksen jo -01 pelissä?

    Kiitos
    Kyllä vaatii koodauksen. Sovin jonkun paikallisen foorumilaisen kanssa asiasta. LCM II en laittaisi LCM III tilalle, vähemmän ominaisuuksia.

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Kavewrin puolesta utelen että mitä on E39:n LCM2/LMC3 moduulilla, autossa kiinni tällä hetkellä LCM3 joka on ottanut kosteutta ihteensä, valot himmeät edessä, välillä palaa miten sattuu..

    Auton boxissa nrot
    LCM III B mit man. LWR
    61.35-6 919 453
    10 110
    HW C1 SW 43

    Tämä ilmeisesti sopii


    Mutta sopiiko tämä


    Tarvitseeko boxi koodauksen jo -01 pelissä?

    Kiitos
    Last edited by *PexU*; 01-12-2015, 13:40.

    Leave a comment:


  • Gog
    replied
    vastaus löyty.
    Last edited by Gog; 01-12-2015, 15:08.

    Leave a comment:


  • Kiwes
    replied
    Originally posted by ^^jaani^^ View Post
    Moro, tommonen 530d tuli muutama päivä sitte ostettuu. 360tkm ajettu.. Tyytyväinen vielä ainakin olen.
    Näinki yksinkertane kysymys ko, että minkälainen öljyn vaihtoväli näisä on?
    Mitenkä sitte tuo webasto. Lähtee päälle kylmällä kyllä kun autokin käy. Navisoittimesta kun yrittää laittaa päälle ihte, niin puhallin vaan alkaa pyöriä?
    Entä mistä halvimmalla tourinkiin takaluukun pumput? Ikävä kun ei auki pysy.
    lasin pumput luultavasti finaalissa --> Ebaysta/marmorilta/kl-varaosilta uudet. Helpoiten saat kokeiltua sillai, et aukaset ensi koko kontin raolleen/puoleen väliin ja sit vielä lasi auki, tässä vaiheessa luultavasti pysyy konttikin auki kun lasia kannattelet (on aika pirun painava tuo lasimekanismi)

    Toissakesänä sama jumppa itellä ei liikaa tilaa, mut suht helppo kuitenki vaihtaa... tais enskertalaisella 2h mennä kaikkiaan aikaa (1.5h ekan kanssa ja 0.5 seuraavan kans) Sen kun vaan muistat, et laitat jonku palikan / kaverin pitää sitä konttia ku päästät ekan pumpun irti... tulee aika vauhilla alas jossei oo mikään/kukaan pitämässä kiinni

    Leave a comment:


  • ^^jaani^^
    replied
    Moro, tommonen 530d tuli muutama päivä sitte ostettuu. 360tkm ajettu.. Tyytyväinen vielä ainakin olen.
    Näinki yksinkertane kysymys ko, että minkälainen öljyn vaihtoväli näisä on?
    Mitenkä sitte tuo webasto. Lähtee päälle kylmällä kyllä kun autokin käy. Navisoittimesta kun yrittää laittaa päälle ihte, niin puhallin vaan alkaa pyöriä?
    Entä mistä halvimmalla tourinkiin takaluukun pumput? Ikävä kun ei auki pysy.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Toimiiko boschin lamdat niin kun kuuluu näissä? Kukas sen alkuperäisen m52 valmistikaan?

    Leave a comment:


  • Jani_88
    replied
    Oon nyt parina päivänä pistänyt merkille, että sigun laitteessa jousituksen kompura saattaa pitää ääntä ihan vaikka liikennevaloissa tai pihalla paikallaan ollessa.. omasta mielestä ei oo aikaisemmin surissut kuin auton käynnistyessä. Pitäiskö huolestua vai odottaa mitä ajan kanssa tapahtuu?

    Leave a comment:

Working...
X