Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ASC+ABS valot päällä ja nopeus/kulutusmittari ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by Jounik79 View Post
    Moikka!
    Elikkäs uutena täällä palstalla ollaan ja heti oikein mielenkiintoista ongelmaa pukkaa tossa bemussa.. Eli auto siis e39 523 vm 2001 ja nuo ABS sekä luistonesto valo palaa kokoajan eikä nopeus ja kulutusmittari toimi! Tolla omalla delphin ds150 testerillä ei löydä ABS ohjainta ollenkaan ja koneen boxilta antaa vikakoodin 82 (can:ei sanomaa asc/dsc:stä)
    Nettisurfailun tuloksena itse päädyin boxivikaan mutta onko jollain täällä enempi kokemusta moisesta??
    Boxina tossa bosch 0 265 900 001
    Aloittaisin kyllä ihan siitä, että auto kiinni kunnon testeriin. Nuo yleismallinlukijat ei toimi kovin hyvin E39:n kanssa. Siinä sitten koodien lukaisun ohjella tutkailee live-datat antureilta. Mikäli joltain anturilta ei tulee mitään signaalia niin sitten mittaa onko piuhat ehjät. Anturinkin voi mitata ihan yleismittarin diodimittauksella. Ei tosin onnistu sillä 10€ yleismittarilla.

    Kannattaa siis tutkia vika ennen osien ostamista, koska laadukkaat osat maksavat kuitenkin kohtuullisesti ja niitä halpoja ei sinne kannata laittaa kun eivät kuitenkaa toimi. Eli aloita vaikka sillä, että sovit paikallisen foorumilaisen kanssa vikakoodien ja live-datan tutkailun.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Jounik79
      Newbiemmer
      • Nov 2015
      • 7
      • Kotka

      #17
      Juu on ilmeisesti kyseistä autoa jo tutkittu merkkihuollossa ja bmw:n omalla testerilläkin mutta ei silläkään päästä sisään tuonne abs puoleen ollenkaan ja ilmeisesti johtojakin mittailtu.. en ihan tarkkaan tiedä mitä kaikkea tutkittu kun auto minulle tuli tuossa kunnossa..

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by Jounik79 View Post
        Juu on ilmeisesti kyseistä autoa jo tutkittu merkkihuollossa ja bmw:n omalla testerilläkin mutta ei silläkään päästä sisään tuonne abs puoleen ollenkaan ja ilmeisesti johtojakin mittailtu.. en ihan tarkkaan tiedä mitä kaikkea tutkittu kun auto minulle tuli tuossa kunnossa..
        Kun nyt ei ilmeisesti ole varmaa tietoa, niin itse lähtisin ihan alusta liikkeelle. Rahamiehet toki vaihtaa vaan osia kunnes toimii. Edellä mainitsemani diagnosoinnit tekee yhdessä illassa töiden jälkeen. Foorumilaiselle tuskin tarvitsee omaisuuksia maksaa merkkikohtaisen testisoftan käytöstä.

        Siellä kun voi olla vaikka väylä jumissa jonkun muun moduulin hajoamisen seurauksena.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Jounik79
          Newbiemmer
          • Nov 2015
          • 7
          • Kotka

          #19
          Juu no tuossa jo laittelinkin privaa tolle dusty:lle ja häneltä tiedustelin asiaa.. eli siis odotellaan josko sieltä lisää tietoa saatais..

          Comment

          • Jounik79
            Newbiemmer
            • Nov 2015
            • 7
            • Kotka

            #20
            ju elikkäs edellisistä tutkinnoista sen verran että boxi jo käytetty korjauksessa ja bemarin omal testerillä pääsee sisään mutta ei anna mitään koodeja ja anturit piirtää nättiä kaaviota kaikki mutta ainavaan valot loistaa taulussa..

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #21
              Originally posted by Jounik79 View Post
              ju elikkäs edellisistä tutkinnoista sen verran että boxi jo käytetty korjauksessa ja bemarin omal testerillä pääsee sisään mutta ei anna mitään koodeja ja anturit piirtää nättiä kaaviota kaikki mutta ainavaan valot loistaa taulussa..
              Tuleeko koodia sitten kun nopeus käy yli 40 km/h, ja pitää ajaa niin ettei testeri ole tuolloin kiinni autossa. Sen jälkeen luetaan... jos sittenkään ei koodia tule vika on ohjausyksikössä, sen koodauksessa, mittaristossa tai sen koodauksessa. tieto siitä että valon ei tule palaa ei kulje, tai joku on ttehnyt omia patentteja valolle jotka nyt eivät toimi.
              Toimivatko absit jarrutettaessa? jos toimivat niin mittaristoa auki ja patentteja etsimään. Jos eivät toimi kokeilisin ehjäksi todetulla boksilla.

              Comment

              • Jounik79
                Newbiemmer
                • Nov 2015
                • 7
                • Kotka

                #22
                juu eli ei anna koodia sittenkään ja mittaristoa kokeiltu vaihtaa ja koodaukset kunnossa eikä toimi tuo absi eikä tunnu pelaavan luistonestokaan kun nyt näillä keleillä tuntuu tuo peräkin rinnalle pyrkivän melko helposti..
                eli siis siihen boxiin viittaukset jota itsekin nettiä selailtuani päädyin vaikka kuulemma boxi korjautettu ja liimauksista päätellen auki ollutkin..
                löytyyköhän tuon boxin kytkiksiä mistään jotta sais itse vielä nuo piuhamittaukset tehtyä??

                ja tuossahan ei myöskään tuo nop.mittari toimi eikä kulutusmittari..
                Last edited by Jounik79; 25-11-2015, 16:44.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by Jounik79 View Post
                  juu eli ei anna koodia sittenkään ja mittaristoa kokeiltu vaihtaa ja koodaukset kunnossa eikä toimi tuo absi eikä tunnu pelaavan luistonestokaan kun nyt näillä keleillä tuntuu tuo peräkin rinnalle pyrkivän melko helposti..
                  eli siis siihen boxiin viittaukset jota itsekin nettiä selailtuani päädyin vaikka kuulemma boxi korjautettu ja liimauksista päätellen auki ollutkin..
                  löytyyköhän tuon boxin kytkiksiä mistään jotta sais itse vielä nuo piuhamittaukset tehtyä??

                  ja tuossahan ei myöskään tuo nop.mittari toimi eikä kulutusmittari..
                  Nämä aiemman diagnosoinnin tiedot nyt vaan ei voi pitää paikkaansa. Jos siellä kaikki anturit piirtää nättiä käppyrää pitäisi kyllä nopeusmittarin toimia. Samoin siellä pitää kyllä koodia löytyä, jos mittaristosta palaa ne kolme varoitusvaloa.. Näin siis aikaisempien viestiesi pohjalta.

                  Kuten sanoin aloita diagnosointi alusta ei tästä ota erkkikään selvää.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Jounik79
                    Newbiemmer
                    • Nov 2015
                    • 7
                    • Kotka

                    #24
                    Ei pala kolmea.. vain abs ja se keltainen ympyränkiertävä nuoli keskellä taulua.. ja tälläisiä tietoja olen itse autosta saanut enkä tosiaan tolla omalla delphin testerillä ainakaan pääse sinne abs purkkiin edes sisään..
                    koneenpuolen testillä antaa tuon 82 canvian eli ei sanomaa asc/dsc:stä..
                    muita järjestelmiä ei tunnista autosta vaikka yleensä noista löytynyt paljonkin eri laitteita..
                    Last edited by Jounik79; 25-11-2015, 18:57.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      #25
                      Originally posted by Jounik79 View Post
                      Ei pala kolmea.. vain abs ja se keltainen ympyränkiertävä nuoli keskellä taulua.. ja tälläisiä tietoja olen itse autosta saanut enkä tosiaan tolla omalla delphin testerillä ainakaan pääse sinne abs purkkiin edes sisään..
                      koneenpuolen testillä antaa tuon 82 canvian eli ei sanomaa asc/dsc:stä..
                      muita järjestelmiä ei tunnista autosta vaikka yleensä noista löytynyt paljonkin eri laitteita..
                      No vaikka siellä palaisi vain yksi valo niin silloinkin siellä pitäisi olla vikakoodi. E39:n kanssa nuo yleismallin lukijat ei kovin hyvin toimi, kuten aiemmin sanoin. Mikäli itseäsi kiinnostaa BMW diagnosointi hanki INPA. Sillä saa luettua kaikki moduulit. No tuo can vika voi olla vaikka ennen sitä korjausta ollut koodi.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • L.H
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2003
                        • 2481
                        • Lohja

                        #26
                        Jatketaas taas, kun vika palasi muutaman päivän tauon jälkeen. Heti liikkeelle lähtiessä jarrupoljin rutisi kevyesti painaessa ja kuten arvasin, niin vikavalot syttyivät melkein samantien. Nopeus- ja kulutusmittarit toimivat tällä kertaa koko ajan normaalisti, mutta taas oli vasemmasta takapyörän anturista vikakoodi ja nopeutena näkyi noin 10km/h mikä varmaan oli sillä hetkellä nopeus, kun valot syttyivät. Nollauksen jälkeen tuntui taas toimivan normaalisti. Anturi vaihdettu, kokeiltu boksilla minkä pitäisi olla ehjä, johdot mitattu boksilta anturin liittimelle. Mitäs seuraavaksi? Voiko noi oireet johtua jostain muusta kuin ABS viasta ja onko jotain muita ohjainlaitteita mistä pitäisi lukea koodeja? Millä logiikalla noi valot sammuu itsestään, kun välillä ne voi sammua kesken ajon ja välillä ne jää palamaan, vaikka mittarit toimii?

                        Ohjaus jää myös raskaaksi ainakin ajoittain valojen palaessa, vaikka mittarit toimivat oikein. Eikö se servotronicin nopeustieto tule sieltä samalta anturilta kuin mittaristollekin?
                        Last edited by L.H; 27-11-2015, 15:22.
                        “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                        Comment

                        • kende
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2003
                          • 52
                          • Tampere

                          #27
                          Pelkkä boksin vaihto ei sammuta vikavaloja, pitää koodata autolle ja vielä ajaa ratin kalibrointi ainakin dsc autossa. Mulla on nyt mennyt jo toisen kerran boksi, tuntuvat olevan kulutustavaraa vanhemmiten.
                          Kende
                          320d -06

                          Comment

                          • L.H
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2003
                            • 2481
                            • Lohja

                            #28
                            Originally posted by kende View Post
                            Pelkkä boksin vaihto ei sammuta vikavaloja, pitää koodata autolle ja vielä ajaa ratin kalibrointi ainakin dsc autossa. Mulla on nyt mennyt jo toisen kerran boksi, tuntuvat olevan kulutustavaraa vanhemmiten.
                            Luistoneston valo jää palamaan, mutta muut kyllä sammuu ja mittarit toimii koodaamattakin. Näin ainakin käytetyllä, mutta eri koodauksella olevalla boksilla. Jos joltain löytyis varmasti ehjä boksi, niin mielellään vielä kokeilis toisellakin ennen kun tilaa uuden, vaikka en kyllä keksi miten vika vois noilla oireilla olla oikein muuallakaan.
                            “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              #29
                              Takaoikea abs anturi antaa normaali lukeamia välillä ja välillä ei. Tuon anturin vaihdoin n. 1.5v sitten kun alkuperäinen pimeni kokonaan. Tilalle laitoin Bosch anturin. Nykyisin vikakoodina: 5 wheel speed sensor rear right plausibility

                              Tein antureilla diodi mittauksen ja vastusmittauksen ja molemmat arvot on n. 1/10 osa siitä mitä muilla. Eli esim. diodi-mittauksessa kaikilta muilta antureilta tulee ~ 1.84 V, mutta ko. anturilta tulee ~0.16 V

                              Onko kenelläkään uudet anturit hajonneet näin nopeasti? Eli onko tuo anturi taas vaihtokunnossa, hajottaako joku muu nyt anturin (ABS yksikön vika?) vai onko vika johdoissa? Kesällä kun vaihdoin takaiskarit näytti johdot ainakin silmämääräisesti ehjiltä.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                #30
                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Takaoikea abs anturi antaa normaali lukeamia välillä ja välillä ei. Tuon anturin vaihdoin n. 1.5v sitten kun alkuperäinen pimeni kokonaan. Tilalle laitoin Bosch anturin. Nykyisin vikakoodina: 5 wheel speed sensor rear right plausibility

                                Tein antureilla diodi mittauksen ja vastusmittauksen ja molemmat arvot on n. 1/10 osa siitä mitä muilla. Eli esim. diodi-mittauksessa kaikilta muilta antureilta tulee ~ 1.84 V, mutta ko. anturilta tulee ~0.16 V

                                Onko kenelläkään uudet anturit hajonneet näin nopeasti? Eli onko tuo anturi taas vaihtokunnossa, hajottaako joku muu nyt anturin (ABS yksikön vika?) vai onko vika johdoissa? Kesällä kun vaihdoin takaiskarit näytti johdot ainakin silmämääräisesti ehjiltä.
                                Tämä tuli anturin vaihdolla ainakin toistaiseksi kuntoon. Samat lukemat sain myös mittaamalla suoraan anturin liittimeltä, joten eipä ollut pitkäikäinen Bosch abs anturi. Kävin motonetiltä anturin, on sitten jonkun allbrakesystems:in valmistama, eli varmaan joku kiinan kikkare. AD:llakaan ei ollut mitään hyllyssä, joten oli vähän pakko ottaa tuo, kun muutakaan ei ollut.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎