Originally posted by erä-koira
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ASC+ABS valot päällä ja nopeus/kulutusmittari ei toimi
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Ei olis pitäny käydä konepesussa!!!!
Otsikon mukaiset ongelmat ilmeni mittaristossa käytettyäni autoa konepesussa! Auto kävi koko toimituksen ajan ja ulos ajettuani ja oven pielet kuivattuani huomasin nämä jouluvalot mittaristossa...:think
Olisko anturi/liitin saanut vaan kosteutta? Tuskin tuossa tilanteessa nyt mitään vakavempaa voi sattua?
INPAa en ole saanut pelittään vielä kunnolla, ainoastaan Engine-moduliin olen toistaseks päässy käsiks. Noihin valoihin liittyvät vikakoodit löytyy kaiketi Chassis/Body-moduulista?
Kiitos,
-JarkkoE39 530iA -02
Comment
-
-
Originally posted by lepis View PostEi olis pitäny käydä konepesussa!!!!
Otsikon mukaiset ongelmat ilmeni mittaristossa käytettyäni autoa konepesussa! Auto kävi koko toimituksen ajan ja ulos ajettuani ja oven pielet kuivattuani huomasin nämä jouluvalot mittaristossa...:think
Olisko anturi/liitin saanut vaan kosteutta? Tuskin tuossa tilanteessa nyt mitään vakavempaa voi sattua?
INPAa en ole saanut pelittään vielä kunnolla, ainoastaan Engine-moduliin olen toistaseks päässy käsiks. Noihin valoihin liittyvät vikakoodit löytyy kaiketi Chassis/Body-moduulista?
Kiitos,
-Jarkko
Voi olla myös yhteensattuma, että samalla siellä hajosi jotain. Perinteisessä konepesussa kun ei oikein mitää sellaista tehdä, että se mittaristoon nuo valot sytyttäisi. Kosteus kun pääsisi jo ajossa näillä keleillä samoihin paikkoihin kun pesussa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Auto 530iA -02, eli pitäis toimia OBD:n kautta.
Kävin juuri koittamas INPAa, mutta eihän se jostain syystä suostunu nyt menemään edes tuohon Engineen kiinni! Antoi vaan taas tuon "error compiling script file" -herjan kaikkiin moduleihin yrittäessä. Erikoista kun juuri eilen pääsin lukemaan/nollaamaan viakoodit engine-modulista.....
Kyseisessä "konepesussa" pesulan kaveri ensin esipesee auton painepesurilla yms ennen linjalle menoa. Noh onhan tota itteki painepesurilla tullu pestyä, erikoinen yhteensattuma vaan jos tosiaan just tuossa kohtaan meni jotain pimeeks lähes paikallaan ja auto kävi koko ajan...
Tämäkin ketju tullu luettua lävitse ja vaikuttais vähä siltä ettei välttämättä anturin vaihdot tai boksin uusiminen auta. Oireet ilmeisesti viittais tuohon vasempaan taka-anturiin...?
-JarkkoE39 530iA -02
Comment
-
-
Originally posted by lepis View PostAuto 530iA -02, eli pitäis toimia OBD:n kautta.
Kävin juuri koittamas INPAa, mutta eihän se jostain syystä suostunu nyt menemään edes tuohon Engineen kiinni! Antoi vaan taas tuon "error compiling script file" -herjan kaikkiin moduleihin yrittäessä. Erikoista kun juuri eilen pääsin lukemaan/nollaamaan viakoodit engine-modulista.....
Kyseisessä "konepesussa" pesulan kaveri ensin esipesee auton painepesurilla yms ennen linjalle menoa. Noh onhan tota itteki painepesurilla tullu pestyä, erikoinen yhteensattuma vaan jos tosiaan just tuossa kohtaan meni jotain pimeeks lähes paikallaan ja auto kävi koko ajan...
Tämäkin ketju tullu luettua lävitse ja vaikuttais vähä siltä ettei välttämättä anturin vaihdot tai boksin uusiminen auta. Oireet ilmeisesti viittais tuohon vasempaan taka-anturiin...?
-Jarkkoe39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
moro,
Kaikki ylimääräset vikavalot sammu mittaristosta muutaman tunnin parkkihallissa olon jälkeen!:think Eikä syttyny myöhemmin ajon aikanakaan. Kertookos tämä mahdollisesti alkavasta boksiviasta. Jostain lueskelin että olis lämpöriippuvainen ja saattais ilmetä kuumalla koneella ja juurikin paikallaan olles....E39 530iA -02
Comment
-
-
Originally posted by lepis View Postmoro,
Kaikki ylimääräset vikavalot sammu mittaristosta muutaman tunnin parkkihallissa olon jälkeen!:think Eikä syttyny myöhemmin ajon aikanakaan. Kertookos tämä mahdollisesti alkavasta boksiviasta. Jostain lueskelin että olis lämpöriippuvainen ja saattais ilmetä kuumalla koneella ja juurikin paikallaan olles....e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostVoi olla boksi, anturi, johdotus tai.. Itsellä aluksi temppuile ABS-anturi toimi välillä ja välillä ei.. Silloin kun vika ei ole päällä niin viat etsiminen on melko hankalaa. Kun se nyt toimii niin itse jatkaisin ajamista ja seuraisin tilannetta.NO FOODS NO FARMS
Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
e39 523i vm:97
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostVoi olla boksi, anturi, johdotus tai.. Itsellä aluksi temppuile ABS-anturi toimi välillä ja välillä ei.. Silloin kun vika ei ole päällä niin viat etsiminen on melko hankalaa. Kun se nyt toimii niin itse jatkaisin ajamista ja seuraisin tilannetta.
Yks mielenkiintonen juttu muuten oli kans päällänsä siinä samalla kun nuo vikavalot sytty/nopeusmittari ei pelittäny! Nimittäin vilkutkaan ei pelittäneet! Ei oikealle eikä vasemmalle!:think Noin viisi minuuttia ajettua ja muutama risteys myöhemmin vilkut heräs henkiin... Noi vikavalot oli poistunu/mittaristo pelas siis vasta puolen päivää auto parkkihallis oltuaan.. Aika kummitusjuna....
-JE39 530iA -02
Comment
-
-
Originally posted by lepis View PostJep, täytyypi seurata tilannetta!
Yks mielenkiintonen juttu muuten oli kans päällänsä siinä samalla kun nuo vikavalot sytty/nopeusmittari ei pelittäny! Nimittäin vilkutkaan ei pelittäneet! Ei oikealle eikä vasemmalle!:think Noin viisi minuuttia ajettua ja muutama risteys myöhemmin vilkut heräs henkiin... Noi vikavalot oli poistunu/mittaristo pelas siis vasta puolen päivää auto parkkihallis oltuaan.. Aika kummitusjuna....
-Je39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Mikä tuo vika o acs 023 variant coding? Sytty asc valo eikä sammu ja ei toimi enää asc? Alkaa hermot menee tän auton kaa ja sit löyty bme puolelta 215 asc/msr/eml interface not okLast edited by erä-koira; 15-02-2016, 13:42.NO FOODS NO FARMS
Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
e39 523i vm:97
Comment
-
-
Sain INPAn toimimaan lukasin vikakoodit:
*68 Tank ventilation valve
*30 wheel speed sensor rear left Open circuit
Error frequency:255
Vehicle speed 2.63 km/h
Mikäs tuo eka koodi nyt sitten on ja onko vakavaakin? Enemmän nyt kuitenkin vaivaa tuo alempi koska nuo kaikki vikavalot taas sytty + mittari lakkas näyttämästä nopeutta. Ja sen verran ilmenemisestä, että tuossa kun INPAan tutustuin ja nollasin tuon ekan vikakoodin, niin siinä auton käydessä paikallaan syttyivät nuo ABS, ASC ym valot tauluun kuin tyhjästä!
Löysin muuten huoltokuittien joukosta lapun jossa oli 2014 vaihdettu käytetty ABS/ASC -boksi tohon autoon(kuitti Ruotsin ajoilta på svenska)! Ja INPA näyttikin valmistusajankohdaksi jotain -01, tämä auto loppuvuonna kasattu 2002.
Eli voiskohan se ny olla kuitenkin boksissa vika vaikka koodi sanoo mitä?! Vai pitäskö heti lähtee anturin vaihtoon...
Ja ilmeisesti noita bokseja korjailee joku kun lähetteleepi postis menemään? Sattuuko Tampereen seudulla olemaan jotakin spesialistia tähän hommaan, jos tarvetta tulee?
Kiitos,
-JarkkoE39 530iA -02
Comment
-
Comment