Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ASC+ABS valot päällä ja nopeus/kulutusmittari ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #61
    Originally posted by erä-koira View Post
    miten se mitataan en ole ennen mitannut?
    Diodi mittauksella, googlella löytyy kuvalliset ohjeet ainakin englanniksi.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • erä-koira
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2011
      • 542
      • peräkylässä

      #62
      Originally posted by HTK12 View Post
      Diodi mittauksella, googlella löytyy kuvalliset ohjeet ainakin englanniksi.
      okei täytyy tutkailla googlea
      NO FOODS NO FARMS

      Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
      e39 523i vm:97

      Comment

      • erä-koira
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2011
        • 542
        • peräkylässä

        #63
        Vaihoin toisen anturin sinne kokeeks niin toimii ja varmaan uuskin anturi toimii oli niin paljon metalli silppua siin. Onko siis laakeri mennyh
        NO FOODS NO FARMS

        Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
        e39 523i vm:97

        Comment

        • erä-koira
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2011
          • 542
          • peräkylässä

          #64
          Nyt huomas kuivalla asvaltilla hiljasessa vauhissa jurnutti jarrut
          NO FOODS NO FARMS

          Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
          e39 523i vm:97

          Comment

          • lepis
            Bimmer Rookie
            • Sep 2010
            • 81
            • Tampere

            #65
            Ei olis pitäny käydä konepesussa!!!!

            Otsikon mukaiset ongelmat ilmeni mittaristossa käytettyäni autoa konepesussa! Auto kävi koko toimituksen ajan ja ulos ajettuani ja oven pielet kuivattuani huomasin nämä jouluvalot mittaristossa...:think

            Olisko anturi/liitin saanut vaan kosteutta? Tuskin tuossa tilanteessa nyt mitään vakavempaa voi sattua?

            INPAa en ole saanut pelittään vielä kunnolla, ainoastaan Engine-moduliin olen toistaseks päässy käsiks. Noihin valoihin liittyvät vikakoodit löytyy kaiketi Chassis/Body-moduulista?

            Kiitos,
            -Jarkko
            E39 530iA -02

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              #66
              Originally posted by lepis View Post
              Ei olis pitäny käydä konepesussa!!!!

              Otsikon mukaiset ongelmat ilmeni mittaristossa käytettyäni autoa konepesussa! Auto kävi koko toimituksen ajan ja ulos ajettuani ja oven pielet kuivattuani huomasin nämä jouluvalot mittaristossa...:think

              Olisko anturi/liitin saanut vaan kosteutta? Tuskin tuossa tilanteessa nyt mitään vakavempaa voi sattua?

              INPAa en ole saanut pelittään vielä kunnolla, ainoastaan Engine-moduliin olen toistaseks päässy käsiks. Noihin valoihin liittyvät vikakoodit löytyy kaiketi Chassis/Body-moduulista?

              Kiitos,
              -Jarkko
              Mikäli auto on vanhempi kuin 2001, pitää käyttä konehuoneen 20 pin pyöreää diagnostiikka pistoketta. Noissa vanhemmissa siitä sisällä olevasta obd liittimestä pääsee juuri vain moottorinohjaukseen ja automaattivaihdelaatikkoon käsiksi.

              Voi olla myös yhteensattuma, että samalla siellä hajosi jotain. Perinteisessä konepesussa kun ei oikein mitää sellaista tehdä, että se mittaristoon nuo valot sytyttäisi. Kosteus kun pääsisi jo ajossa näillä keleillä samoihin paikkoihin kun pesussa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • lepis
                Bimmer Rookie
                • Sep 2010
                • 81
                • Tampere

                #67
                Auto 530iA -02, eli pitäis toimia OBD:n kautta.

                Kävin juuri koittamas INPAa, mutta eihän se jostain syystä suostunu nyt menemään edes tuohon Engineen kiinni! Antoi vaan taas tuon "error compiling script file" -herjan kaikkiin moduleihin yrittäessä. Erikoista kun juuri eilen pääsin lukemaan/nollaamaan viakoodit engine-modulista.....

                Kyseisessä "konepesussa" pesulan kaveri ensin esipesee auton painepesurilla yms ennen linjalle menoa. Noh onhan tota itteki painepesurilla tullu pestyä, erikoinen yhteensattuma vaan jos tosiaan just tuossa kohtaan meni jotain pimeeks lähes paikallaan ja auto kävi koko ajan...

                Tämäkin ketju tullu luettua lävitse ja vaikuttais vähä siltä ettei välttämättä anturin vaihdot tai boksin uusiminen auta. Oireet ilmeisesti viittais tuohon vasempaan taka-anturiin...?

                -Jarkko
                E39 530iA -02

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  #68
                  Originally posted by lepis View Post
                  Auto 530iA -02, eli pitäis toimia OBD:n kautta.

                  Kävin juuri koittamas INPAa, mutta eihän se jostain syystä suostunu nyt menemään edes tuohon Engineen kiinni! Antoi vaan taas tuon "error compiling script file" -herjan kaikkiin moduleihin yrittäessä. Erikoista kun juuri eilen pääsin lukemaan/nollaamaan viakoodit engine-modulista.....

                  Kyseisessä "konepesussa" pesulan kaveri ensin esipesee auton painepesurilla yms ennen linjalle menoa. Noh onhan tota itteki painepesurilla tullu pestyä, erikoinen yhteensattuma vaan jos tosiaan just tuossa kohtaan meni jotain pimeeks lähes paikallaan ja auto kävi koko ajan...

                  Tämäkin ketju tullu luettua lävitse ja vaikuttais vähä siltä ettei välttämättä anturin vaihdot tai boksin uusiminen auta. Oireet ilmeisesti viittais tuohon vasempaan taka-anturiin...?

                  -Jarkko
                  Joo ei ne sattumanvaraiset osanvaihdot auta. Eli ensin ne vikakoodit/live-datat pitää katsoa ja sitten varmistaa mittaamalla missä se vika. Sitten korjatataan vika ja taas mennään. Itsellä oli kaikki 3 valoa mittaristossa kun oikea taka-anturi pimeni.. Eli aivan turha alkaa arpomaan.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • lepis
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2010
                    • 81
                    • Tampere

                    #69
                    moro,

                    Kaikki ylimääräset vikavalot sammu mittaristosta muutaman tunnin parkkihallissa olon jälkeen!:think Eikä syttyny myöhemmin ajon aikanakaan. Kertookos tämä mahdollisesti alkavasta boksiviasta. Jostain lueskelin että olis lämpöriippuvainen ja saattais ilmetä kuumalla koneella ja juurikin paikallaan olles....
                    E39 530iA -02

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      #70
                      Originally posted by lepis View Post
                      moro,

                      Kaikki ylimääräset vikavalot sammu mittaristosta muutaman tunnin parkkihallissa olon jälkeen!:think Eikä syttyny myöhemmin ajon aikanakaan. Kertookos tämä mahdollisesti alkavasta boksiviasta. Jostain lueskelin että olis lämpöriippuvainen ja saattais ilmetä kuumalla koneella ja juurikin paikallaan olles....
                      Voi olla boksi, anturi, johdotus tai.. Itsellä aluksi temppuile ABS-anturi toimi välillä ja välillä ei.. Silloin kun vika ei ole päällä niin viat etsiminen on melko hankalaa. Kun se nyt toimii niin itse jatkaisin ajamista ja seuraisin tilannetta.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • erä-koira
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2011
                        • 542
                        • peräkylässä

                        #71
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Voi olla boksi, anturi, johdotus tai.. Itsellä aluksi temppuile ABS-anturi toimi välillä ja välillä ei.. Silloin kun vika ei ole päällä niin viat etsiminen on melko hankalaa. Kun se nyt toimii niin itse jatkaisin ajamista ja seuraisin tilannetta.
                        omassa nykyään syttyy vika valo vain jos on kostea keli missä vika sillon oisko johoissa vikaa? ja uusi laakerin vaihoin huomenna katsoa että toimiiko normaalisti
                        NO FOODS NO FARMS

                        Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                        e39 523i vm:97

                        Comment

                        • lepis
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2010
                          • 81
                          • Tampere

                          #72
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Voi olla boksi, anturi, johdotus tai.. Itsellä aluksi temppuile ABS-anturi toimi välillä ja välillä ei.. Silloin kun vika ei ole päällä niin viat etsiminen on melko hankalaa. Kun se nyt toimii niin itse jatkaisin ajamista ja seuraisin tilannetta.
                          Jep, täytyypi seurata tilannetta!
                          Yks mielenkiintonen juttu muuten oli kans päällänsä siinä samalla kun nuo vikavalot sytty/nopeusmittari ei pelittäny! Nimittäin vilkutkaan ei pelittäneet! Ei oikealle eikä vasemmalle!:think Noin viisi minuuttia ajettua ja muutama risteys myöhemmin vilkut heräs henkiin... Noi vikavalot oli poistunu/mittaristo pelas siis vasta puolen päivää auto parkkihallis oltuaan.. Aika kummitusjuna....

                          -J
                          E39 530iA -02

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            #73
                            Originally posted by lepis View Post
                            Jep, täytyypi seurata tilannetta!
                            Yks mielenkiintonen juttu muuten oli kans päällänsä siinä samalla kun nuo vikavalot sytty/nopeusmittari ei pelittäny! Nimittäin vilkutkaan ei pelittäneet! Ei oikealle eikä vasemmalle!:think Noin viisi minuuttia ajettua ja muutama risteys myöhemmin vilkut heräs henkiin... Noi vikavalot oli poistunu/mittaristo pelas siis vasta puolen päivää auto parkkihallis oltuaan.. Aika kummitusjuna....

                            -J
                            No sitten vika voi olla muualla kuin ABS:ssä. Virtalukonpohja ainakin aiheuttaa ihmeellisiä ongelmia. Koita meikkipeilitestiä. Eli: https://www.youtube.com/watch?v=T7gMUrAvcIE. Kannatta myös tarkistaa maapisteet.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • erä-koira
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2011
                              • 542
                              • peräkylässä

                              #74
                              Mikä tuo vika o acs 023 variant coding? Sytty asc valo eikä sammu ja ei toimi enää asc? Alkaa hermot menee tän auton kaa ja sit löyty bme puolelta 215 asc/msr/eml interface not ok
                              Last edited by erä-koira; 15-02-2016, 13:42.
                              NO FOODS NO FARMS

                              Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                              e39 523i vm:97

                              Comment

                              • lepis
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2010
                                • 81
                                • Tampere

                                #75
                                Sain INPAn toimimaan lukasin vikakoodit:

                                *68 Tank ventilation valve

                                *30 wheel speed sensor rear left Open circuit
                                Error frequency:255
                                Vehicle speed 2.63 km/h

                                Mikäs tuo eka koodi nyt sitten on ja onko vakavaakin? Enemmän nyt kuitenkin vaivaa tuo alempi koska nuo kaikki vikavalot taas sytty + mittari lakkas näyttämästä nopeutta. Ja sen verran ilmenemisestä, että tuossa kun INPAan tutustuin ja nollasin tuon ekan vikakoodin, niin siinä auton käydessä paikallaan syttyivät nuo ABS, ASC ym valot tauluun kuin tyhjästä!

                                Löysin muuten huoltokuittien joukosta lapun jossa oli 2014 vaihdettu käytetty ABS/ASC -boksi tohon autoon(kuitti Ruotsin ajoilta på svenska)! Ja INPA näyttikin valmistusajankohdaksi jotain -01, tämä auto loppuvuonna kasattu 2002.
                                Eli voiskohan se ny olla kuitenkin boksissa vika vaikka koodi sanoo mitä?! Vai pitäskö heti lähtee anturin vaihtoon...

                                Ja ilmeisesti noita bokseja korjailee joku kun lähetteleepi postis menemään? Sattuuko Tampereen seudulla olemaan jotakin spesialistia tähän hommaan, jos tarvetta tulee?

                                Kiitos,
                                -Jarkko
                                E39 530iA -02

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎