Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ASC+ABS valot päällä ja nopeus/kulutusmittari ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thebluenile
    Bimmer Rookie
    • Dec 2013
    • 122
    • Helsinki

    Olipahan joku nähnyt vaivaa tuossa!

    Mulla paloi aikanaan ABS/DSC valot. Avattiin tuo ABS module connector ja ihmeteltiin vähän. Laitettiin takaisin kiinni. Vikavalot hävisi pitkäksi aikaa. Nyt ne palas.

    Voisiko tuossa olla joku kontaktihäiriö? Voiko tuonne connectorin sisään laittaa jotain WD-40 tms. ainetta jolla asiaa voisi vielä hieman testailla vai kärähtääkö boksi totaalisesti jos sinne jotain mömmöjä laittaa.

    Voisiko olla myös johdoissa olla jotain vikaa?

    Originally posted by HTK12 View Post
    Mittausohjeet löytyy vaikka täältä.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by thebluenile View Post
      Olipahan joku nähnyt vaivaa tuossa!

      Mulla paloi aikanaan ABS/DSC valot. Avattiin tuo ABS module connector ja ihmeteltiin vähän. Laitettiin takaisin kiinni. Vikavalot hävisi pitkäksi aikaa. Nyt ne palas.

      Voisiko tuossa olla joku kontaktihäiriö? Voiko tuonne connectorin sisään laittaa jotain WD-40 tms. ainetta jolla asiaa voisi vielä hieman testailla vai kärähtääkö boksi totaalisesti jos sinne jotain mömmöjä laittaa.

      Voisiko olla myös johdoissa olla jotain vikaa?
      Älä sinne nyt ainakaan mitään wd-40 suihkuttele. Mikäli sinne haluaa jotain suihkia, niin sitten sähköliitoksiin tarkoitettua ainetta. Aivan turha sitä on arpoa missä se vika on kun se voi mitata (tuossa minun viestin linkissä ohjeet).
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • thebluenile
        Bimmer Rookie
        • Dec 2013
        • 122
        • Helsinki

        Kiitos huomautuksesta. Ei WD-40ä.

        Tuo mittaaminen on varmaan sulle aika yksinkertaista, mutta ei minulle. Monesta eri syystä. Jos PK-seudulta joku osaaja löytyisi veisin hänelle.

        Ajattelin vaan jonkun aineen parantavan kontaktipintoja, koska eikös nuo sen connectorin reikiin menevät piikit kuitenkin tarvitse hyvän kontaktipinnan?

        Onhan se totta, että olisi varmaan aika ihmeellistä että vikavalot syttyivät aikoinaan huonosta kontaktista tuossa controliyksikön signaaliketjussa. Tämä ajatus tuli vaan siitä koska vikavalot paloi melkein koko kesän ja vain tuon connectorin avaamalla ja sulkemalla vikavalot hävisi pitkäksi aikaa.

        Originally posted by HTK12 View Post
        Älä sinne nyt ainakaan mitään wd-40 suihkuttele. Mikäli sinne haluaa jotain suihkia, niin sitten sähköliitoksiin tarkoitettua ainetta. Aivan turha sitä on arpoa missä se vika on kun se voi mitata (tuossa minun viestin linkissä ohjeet).

        Comment

        • erä-koira
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2011
          • 542
          • peräkylässä

          mistä mahtaa johtua kun ilmottaa 23 ASC variant coding ja palaa luiston eston valo mittaristos ei sitä saa nollattua pois ja pitäs auto viiä leimattavaks :think
          NO FOODS NO FARMS

          Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
          e39 523i vm:97

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by erä-koira View Post
            mistä mahtaa johtua kun ilmottaa 23 ASC variant coding ja palaa luiston eston valo mittaristos ei sitä saa nollattua pois ja pitäs auto viiä leimattavaks :think
            Siinä koodissahan se sanoo, koodaus ei ole kunnossa. Vaihdoitko ABS yksikön, vai oliko valot taulussa jo ostettaessa?
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • erä-koira
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2011
              • 542
              • peräkylässä

              Originally posted by HTK12 View Post
              Siinä koodissahan se sanoo, koodaus ei ole kunnossa. Vaihdoitko ABS yksikön, vai oliko valot taulussa jo ostettaessa?
              Toi auto on mulla ollut 3 vuotta josta 2 seiso hallis kun Tuulilasista tuli hylky ja abs kanssa on tona aikana ollut aika paljon ongelmia mulla. ELi pitää ehtiä joku joka sen osaa takasin koodata toimintaan. Jos katsuri sen vaatii
              NO FOODS NO FARMS

              Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
              e39 523i vm:97

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by erä-koira View Post
                Toi auto on mulla ollut 3 vuotta josta 2 seiso hallis kun Tuulilasista tuli hylky ja abs kanssa on tona aikana ollut aika paljon ongelmia mulla. ELi pitää ehtiä joku joka sen osaa takasin koodata toimintaan. Jos katsuri sen vaatii
                Jos on muitakin abs ongelmia ollut, niin sitten voi olla myös boksissa vikaa. Onko kyseessä tuo sigun -97? Niissä ei kovin yleisiä ole abs-boksin viat.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • erä-koira
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2011
                  • 542
                  • peräkylässä

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Jos on muitakin abs ongelmia ollut, niin sitten voi olla myös boksissa vikaa. Onko kyseessä tuo sigun -97? Niissä ei kovin yleisiä ole abs-boksin viat.
                  Kyllä siit autosta on kyse mut leima ukko ei sanonut mitään acs :think aikaa on viel onneks tutkia tota
                  NO FOODS NO FARMS

                  Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                  e39 523i vm:97

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Ilmeneekö tuo boksivika missä sattuu anturissa vai aina ensin jossain tietyssä? Muistelen vaan, että se oli aina etu oikea josta tuo alkoi.

                    Minulla syttyi vikavalot pysähdyksen jälkeisessä startissa (nyt on todella kuuma päivä) ja vikakoodi näytti vasenta etuanturia. Kotona nollasin koodit ja jätin auton konepelti auki talliin ja nyt ei valot syttynyt startissa.
                    Jos on alkava boksivika, niin 10 vuotta tuo uusi boksi sitten näköjään kesti...
                    E39 528iA

                    Comment

                    • JiiVee92
                      BTCF Member
                      • Mar 2017
                      • 923
                      • Kouvola/Myllykoski

                      Eikä se aina välttämättä ole anturivika, tuossa sigun käyttistoukassa oli vikakoodina 88 - Vorladepumpe (eli se dsc:n esipainepumppu) joka poistui uudella boksilla.
                      EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                      NYT: E61 530xd -08 käyttis
                      Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Boksivika tuo taitaa olla, aamulla taas toimi ja sitten kun moottoritila oli lämmin, syttyi vikavalot lyhyen pysähdyksen jälkeisessä startissa. Vaihdoin uuden boksin ja valot sammui. Jäänteenä ylihuoltamisen hulluilta vuosilta minulla tietysti oli hyllyssä kerran testattu ja koodattu uusi boksi...
                        E39 528iA

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎