Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erä-koira
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2011
    • 542
    • peräkylässä

    #31
    missä vika kun auto syö 5 min akun tyhjäksi ja akku ei ole musta rikki. valo kynä oli miinus kengän ja navan välissä ja valo palo siinä. kaikki sulakkeet irrotin yksitellen oli poissa 1-2 sec ei sammunut. ei auttanut virtalukon pohjan irroitus eikä etuvastuksen johon
    NO FOODS NO FARMS

    Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
    e39 523i vm:97

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #32
      Originally posted by erä-koira View Post
      missä vika kun auto syö 5 min akun tyhjäksi ja akku ei ole musta rikki. valo kynä oli miinus kengän ja navan välissä ja valo palo siinä. kaikki sulakkeet irrotin yksitellen oli poissa 1-2 sec ei sammunut. ei auttanut virtalukon pohjan irroitus eikä etuvastuksen johon
      Jos saat tuossa ajassa ehjän ja täyden akun tyhjäksi niin jostain tulee jo savua ja lämpöä.

      Comment

      • erä-koira
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2011
        • 542
        • peräkylässä

        #33
        Originally posted by Muurahainen View Post
        Jos saat tuossa ajassa ehjän ja täyden akun tyhjäksi niin jostain tulee jo savua ja lämpöä.
        jännite tippuu akussa 12.07 ja sit kuuluu nak nak nak nak ja valot välkkyy virta kynän mukaan joku sähkö laite jäis pääle
        NO FOODS NO FARMS

        Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
        e39 523i vm:97

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #34
          Originally posted by erä-koira View Post
          jännite tippuu akussa 12.07 ja sit kuuluu nak nak nak nak ja valot välkkyy virta kynän mukaan joku sähkö laite jäis pääle
          12.07V on melkein tyhjä.
          Saisi olla yli 13V heti ajon jälkeen ja 12.7 on täysi lepotilassa. Jos ei nuo päde on akku entinen tai lataus ei toimi.

          Kestää 16min että E39 on lepotilassa ja virtakynä sammuu.
          Virtakynä on kyllä lähes turha kapine tuohon. Yleismittari osaisi kertoa edes jotain fiksua.
          Last edited by Muurahainen; 17-12-2015, 20:47.

          Comment

          • ts18056
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2010
            • 276
            • Joroinen

            #35
            Originally posted by Muurahainen View Post
            Kestää 16min että E39 on lepotilassa ja virtakynä sammuu.
            Virtakynä on kyllä lähes turha kapine tuohon. Yleismittari osaisi kertoa edes jotain fiksua.

            Tämä neuvottiin jo tuossa toisessa ketjussa, taas näitä, jotka ei yhdessä saa riittävästi tai riittävän nopeesti vastauksia.
            E39 525i -01
            ex 750iL -96

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              #36
              Originally posted by erä-koira View Post
              missä vika kun auto syö 5 min akun tyhjäksi ja akku ei ole musta rikki. valo kynä oli miinus kengän ja navan välissä ja valo palo siinä. kaikki sulakkeet irrotin yksitellen oli poissa 1-2 sec ei sammunut. ei auttanut virtalukon pohjan irroitus eikä etuvastuksen johon
              Jos akku tyhjenee 5 minuuttiin on aivan turha mittailla mitään virrankulutuksia tai kokeilla virtakynällä. Ehjällä täydellä 100 Ah:n akulla tuo tarkoittaisi jotain 500A-1500A virrankulutusta (riipuen akun nykyisestä todellisesta kapasiteestista). Lienee kaikille selvää, että noilla lukemilla autosta nousisi jo savu. Eli tarkista lataako auton laturi kunnolla ja testauta akku.

              E39 kuluttaa aina virtaa, joten tuolla virtakynätestillä ei ole mitään merkitystä, valo tulee siinä palamaan aina, jos akussa on virtaa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11079
                • Oulu

                #37
                Originally posted by Jaan View Post
                Lasin pumput osallistuu myös aika paljon koko kontin luukun nostoon. Ajelin pari päivää ilman lasin pumppuja (sain väärät pumput) ja kyllä oli eroa kun laittoi uudet lasin pumput myös.
                Originally posted by turomu View Post
                Juu, vaikka olisi uudet luukunjouset mutta lasin jouset huonot niin ei jaksa pysyä auki
                Jees eli laittelen lasiin uudet pumput ja katon miten pelaa.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • A^A
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 2168
                  • Seinäjoki

                  #38
                  Emäntä sitte päätti peruuttaa yariksella bemarin kylkeen kotipihassa.
                  Takakaari reilu 5cm sisällä ja rutussa, takapuskuri yläreunasta 5cm pala irti + naarmut. Vielä ei ole korjaamolle näytetty mutta miten herkästi tuollaisesta laitetaan jo lunariin? Auton arvo on se noin 5000e ja kuitenkin tuossa nyt menee uusiksi m-sport takapuskuri + kaaren korjaus ja maalaukset päälle.. Ajattelisi että useampi tonni kun kuntoon laitetaan..
                  EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                  Comment

                  • jannnu78
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2013
                    • 150
                    • Tampere

                    #39
                    Originally posted by A^A View Post
                    Emäntä sitte päätti peruuttaa yariksella bemarin kylkeen kotipihassa.
                    Takakaari reilu 5cm sisällä ja rutussa, takapuskuri yläreunasta 5cm pala irti + naarmut. Vielä ei ole korjaamolle näytetty mutta miten herkästi tuollaisesta laitetaan jo lunariin? Auton arvo on se noin 5000e ja kuitenkin tuossa nyt menee uusiksi m-sport takapuskuri + kaaren korjaus ja maalaukset päälle.. Ajattelisi että useampi tonni kun kuntoon laitetaan..
                    kerta korvaus kivusta ja särystä tai juuri paaliin haiskahtaa toi homma , riippuu tietty vakuutusyhtiöstä ja työnjohdosta jos joku töitä tarvii ja haluaa voi tolle joku vielä vihreetä valoa näyttää . tota on miettiny oman auton kohdallakin että ketuttaa jos pikku pususta laitetaan paaliin ja maksetaan esim se 5000€ händyyn , mitä sillä saat tilalle corollan tai etelänmatkan

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      #40
                      Originally posted by A^A View Post
                      Emäntä sitte päätti peruuttaa yariksella bemarin kylkeen kotipihassa.
                      Takakaari reilu 5cm sisällä ja rutussa, takapuskuri yläreunasta 5cm pala irti + naarmut. Vielä ei ole korjaamolle näytetty mutta miten herkästi tuollaisesta laitetaan jo lunariin? Auton arvo on se noin 5000e ja kuitenkin tuossa nyt menee uusiksi m-sport takapuskuri + kaaren korjaus ja maalaukset päälle.. Ajattelisi että useampi tonni kun kuntoon laitetaan..
                      Riippuu yhtiöstä ja kustannusarviosta..

                      Kertakorvaus ja myyt tuollaisenaan :think
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • Oxtar_
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2011
                        • 314
                        • Hämeenlinna

                        #41
                        Originally posted by A^A View Post
                        Emäntä sitte päätti peruuttaa yariksella bemarin kylkeen kotipihassa.
                        Takakaari reilu 5cm sisällä ja rutussa, takapuskuri yläreunasta 5cm pala irti + naarmut. Vielä ei ole korjaamolle näytetty mutta miten herkästi tuollaisesta laitetaan jo lunariin? Auton arvo on se noin 5000e ja kuitenkin tuossa nyt menee uusiksi m-sport takapuskuri + kaaren korjaus ja maalaukset päälle.. Ajattelisi että useampi tonni kun kuntoon laitetaan..


                        Joo kertakorvaus ja minä voin lunastaa sitten rikkinäisen takapuskurin sopivalla rahalla
                        E39 540iA Oxfordgrün

                        ex:
                        E39 528iA
                        E53 3.0dA
                        E34 530iA
                        E34 525i

                        Comment

                        • Krynx
                          BTCF Member
                          • Sep 2006
                          • 908
                          • á la Temmes

                          #42
                          Onko kenelläkään noi lämmitetävät pissapojan suuttimet lämmennyt reilummin? Ensin alkoi autoon puskea hassu kyrvähtänyt sähköpiuhan aromi. Vedin auton sivuun ja ihmettelin, että mitäs vittua. Sitten katsoin konepeltiä, että kylläpäs lumi sulaa nopeaa vänkärin suuttimen ympäriltä. Vesin ihan kiehuu Pelti auki ja nopeasti silmillä havaitsin, että se pellin lämpöeriste oli kivasti liekeissä. Noh näppäränä kaverina lumella sain sammutettu liekit ja käteen samalla varsin komeat vesikellot ja toisen asteen palovamman sulasta muovista.

                          Vänkärin puolen suutin lensi jonnekkin vihtuun ja piuhoista on eristeet sulanut n.40cm matkalta. Vesiletkut myös sulahti samalla. Mutta mikä tuon nyt aiheutti? Joku meni oikoseen mutta mikä? Piuhat on hehkunut punaisena, mutta sulake ei ole palanut. Mikä noiden sulake edes on niin voin paiskata mehtään?
                          E39 525d -00
                          E39 523i-96
                          E30 316 -86

                          Comment

                          • Juize
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2010
                            • 231
                            • Joensuu

                            #43
                            Originally posted by Krynx View Post
                            Onko kenelläkään noi lämmitetävät pissapojan suuttimet lämmennyt reilummin? Ensin alkoi autoon puskea hassu kyrvähtänyt sähköpiuhan aromi. Vedin auton sivuun ja ihmettelin, että mitäs vittua. Sitten katsoin konepeltiä, että kylläpäs lumi sulaa nopeaa vänkärin suuttimen ympäriltä. Vesin ihan kiehuu Pelti auki ja nopeasti silmillä havaitsin, että se pellin lämpöeriste oli kivasti liekeissä. Noh näppäränä kaverina lumella sain sammutettu liekit ja käteen samalla varsin komeat vesikellot ja toisen asteen palovamman sulasta muovista.

                            Vänkärin puolen suutin lensi jonnekkin vihtuun ja piuhoista on eristeet sulanut n.40cm matkalta. Vesiletkut myös sulahti samalla. Mutta mikä tuon nyt aiheutti? Joku meni oikoseen mutta mikä? Piuhat on hehkunut punaisena, mutta sulake ei ole palanut. Mikä noiden sulake edes on niin voin paiskata mehtään?
                            On kokemusta. Edellisestä E39:sistä syttyi tuleen kuskin puoleinen suutin. Sulake taisi olla nro 9 hanskalokerossa.
                            G31 530e -21 M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
                            ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
                            ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
                            ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

                            Comment

                            • Jii_Koo
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2013
                              • 785
                              • Jkl

                              #44
                              Aapuuva...
                              Käytin sigun toukasta ihkan paneelin irti ja nyt ei puhalla mitään. Näytössä näkyy kaikki normaalisti ja voimakkuutta "voi säätää" mutta mitään ei tapahdu...
                              Pikaiset neuvot tarpeen

                              Edit.
                              Koodit luettu ja niitä oli helvetisti IHKAn kohdalla. Mikähän siellä meni nyt pieleen..?
                              Last edited by Jii_Koo; 18-12-2015, 22:59.
                              '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                              Comment

                              • Jii_Koo
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2013
                                • 785
                                • Jkl

                                #45
                                ^Mysteeriksi jäi... Uusi purku, ihmettely ja kasaus ja jo vain lähti toimimaan. Mitään en mielestäni tehnyt eri tavalla, mutta olisiko joku liitin sitten niin herkkä tjsp.

                                Sen totesin kyllä, etten osta ebaystä halpis-nappuloita halkeilleiden tilalle enää.
                                '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎