Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • icecold
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 2341
    • 🌍

    Originally posted by Purtsi123 View Post
    Eihän ne muutu miksikään. Entisestä ratista kaikki vaan uuteen ja kaikki pelaa niinku pitää.

    Siis ratti oli muuten samanlainen, mutta lähinnä tuo johtojen läpivienti oli vähän eri kohdassa joten piti vähän muokata. Lisäksi jysriä slipringin kiinnityksille pikku kolot, porata reijät ja tehdä kierteet.
    Kuulostaa hyvältä patentilta.

    Comment

    • Oxtar_
      Bimmer Fanatic
      • May 2011
      • 314
      • Hämeenlinna

      Originally posted by icecold View Post
      Kuulostaa hyvältä patentilta.


      Jep. Se kaksivaiheinen airbag järjestelmä kun vaan toimii aivan erilailla kun yksivaiheinen ja vaatisi koko auton bägijärjestelmän päivittämistä kaksivaiheiseksi sisältäen uudet johdotukset jne jne. Onhan sekin mahdollista ilmeisesti ameriikan foorumien mukaan, mutta kallista ja yhden ratin takia turhaa kenties.
      Last edited by Oxtar_; 04-01-2016, 02:47.
      E39 540iA Oxfordgrün

      ex:
      E39 528iA
      E53 3.0dA
      E34 530iA
      E34 525i

      Comment

      • Plihal
        Bimmer Rookie
        • Apr 2010
        • 65
        • Seinäjoki

        Originally posted by TBM View Post
        Onko vaikea vaihtaa öljy separaattori m52 koneeseen?
        Kattelin pari youtube videota niin aika paljo joutu ilmeisesti purkamaan että pääsee siihen käsiksi.
        Ei taida olla oikotietä tässäkään hommassa että saisi helpommin vaihdettua?

        Ajattelin vaihtaa koska syö öljyä aika reilusti.
        Ei tarvi mitään suurempia purkamisia, minä onnistuin irroittamalla pelkästään haitarikumin/ilmansuodatinkotelon. 5min homma.
        BMW E39

        Comment

        • intfreak
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 2966
          • Uusikaupunni

          Originally posted by Purtsi123 View Post
          Niin se vaan kaksvaihebägi-ratti meni yksivaiheisen tilalle pikku modauksella.

          Yllättävän helppokin homma vieläpä. Hommaan tarvittiin vinku, sopivia teriä, 2,5mm poranterä ja m3 kierretappi.
          Toivottavasti ajat auton itse lunariin ettei jää jollekin onnettomalle kokeiltavaksi toimiiko bagi turvallisesti
          N62 Money Spender Club

          Comment

          • JL89
            Newbiemmer
            • Jan 2015
            • 27
            • Pori

            530d-00. Sahaa kyllä iloisesti mutta ei mihkään. Akku varmaan viikon vanha.. Teki samaa ennen akun vaihtoa jolla alkoi taas toimia mutta kun pari päivää tossa pakkasessa seisonut niin ei enää innostakkaan hörähtää.

            Kone kun vaihdettiin tossa loka-marraskuun vaihteessa niin silloin sanottiin että yhdessä suuttimessa pientä ohivuotoa. Olisko se nyt sieltä sitten leiponu viimisen leipänsä ja ei tahdo käynnistyä? Onko olemassa jotain vippaskonstia millä sen nyt sit sais käyntiin vai täytyykö hinata johonkin pajan pihaan ketä sen suostuu ottamaan työn alle. (Pienen soitto kierroksen jälkeen ei kovin innostuneita tunnuta olevan.)

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              Originally posted by JL89 View Post
              530d-00. Sahaa kyllä iloisesti mutta ei mihkään. Akku varmaan viikon vanha.. Teki samaa ennen akun vaihtoa jolla alkoi taas toimia mutta kun pari päivää tossa pakkasessa seisonut niin ei enää innostakkaan hörähtää.

              Kone kun vaihdettiin tossa loka-marraskuun vaihteessa niin silloin sanottiin että yhdessä suuttimessa pientä ohivuotoa. Olisko se nyt sieltä sitten leiponu viimisen leipänsä ja ei tahdo käynnistyä? Onko olemassa jotain vippaskonstia millä sen nyt sit sais käyntiin vai täytyykö hinata johonkin pajan pihaan ketä sen suostuu ottamaan työn alle. (Pienen soitto kierroksen jälkeen ei kovin innostuneita tunnuta olevan.)
              Jos vuotaa paluulinjaan niin sen letkun litistämällä starttauksen ajaksi pitäisi auttaa.
              Omalla vastuulla ja vikakoodit/livedata auttaisi diagnoosissa..
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9138
                • Oulu

                Originally posted by JL89 View Post
                530d-00. Sahaa kyllä iloisesti mutta ei mihkään. Akku varmaan viikon vanha.. Teki samaa ennen akun vaihtoa jolla alkoi taas toimia mutta kun pari päivää tossa pakkasessa seisonut niin ei enää innostakkaan hörähtää.

                Kone kun vaihdettiin tossa loka-marraskuun vaihteessa niin silloin sanottiin että yhdessä suuttimessa pientä ohivuotoa. Olisko se nyt sieltä sitten leiponu viimisen leipänsä ja ei tahdo käynnistyä? Onko olemassa jotain vippaskonstia millä sen nyt sit sais käyntiin vai täytyykö hinata johonkin pajan pihaan ketä sen suostuu ottamaan työn alle. (Pienen soitto kierroksen jälkeen ei kovin innostuneita tunnuta olevan.)
                Startin yhteydessä pieni suhaus jarrukliineriä imusarjaan (ahtoletku EGR:ltä irrotettuna). Näin lähtee käyntiin, jos jollain suuttimella on liikaa paluuvuotoa ja rail-paine startissa jää liian alhaiseksi.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Purtsi123
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 1011
                  • Kuopio

                  Originally posted by intfreak View Post
                  Toivottavasti ajat auton itse lunariin ettei jää jollekin onnettomalle kokeiltavaksi toimiiko bagi turvallisesti
                  Originally posted by icecold View Post
                  Kuulostaa hyvältä patentilta.
                  Siis ette ilmeisesti vieläkään tajunneet mitä tässä on tapahtunut.
                  Ainoastaan ratin runko vaihtui, kaikki muu on entisestä ratitsta otettu ja käy plug and play paikalleen, niin mikähän tässä vaikuttaa bägin toimintaan? Samat johdotukset sama bägi yms.

                  Edit: Esim. tuossa tehty vastaava muutos.
                  Last edited by Purtsi123; 04-01-2016, 14:04.
                  E61 525xda -08

                  Comment

                  • icecold
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2009
                    • 2341
                    • 🌍

                    Originally posted by Purtsi123 View Post
                    Siis ette ilmeisesti vieläkään tajunneet mitä tässä on tapahtunut.
                    Ainoastaan ratin runko vaihtui, kaikki muu on entisestä ratitsta otettu ja käy plug and play paikalleen, niin mikähän tässä vaikuttaa bägin toimintaan? Samat johdotukset sama bägi yms.

                    Edit: Esim. tuossa tehty vastaava muutos.
                    Ymmärsin kyllä mitä olet tehnyt, mielestäni rattiin reikien poraaminen ja viilailu on aika patentoimista tälläisessa tapauksessa kun tehdastekoinenkin ratkaisu on olemassa. :think

                    On mullakin tallilla yksi jonkun rakentama E36 M-Tech II ratti jota on itse vähän modattu että on saatu sopimaan E30... Tosin tuota ei uskalla mihinkään kiinni laittaa, jäi kerran käteen.

                    Comment

                    • JL89
                      Newbiemmer
                      • Jan 2015
                      • 27
                      • Pori

                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Startin yhteydessä pieni suhaus jarrukliineriä imusarjaan (ahtoletku EGR:ltä irrotettuna). Näin lähtee käyntiin, jos jollain suuttimella on liikaa paluuvuotoa ja rail-paine startissa jää liian alhaiseksi.
                      Johan heräsi. Suuret kiitokset!

                      Comment

                      • Purtsi123
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1011
                        • Kuopio

                        Originally posted by icecold View Post
                        Ymmärsin kyllä mitä olet tehnyt, mielestäni rattiin reikien poraaminen ja viilailu on aika patentoimista tälläisessa tapauksessa kun tehdastekoinenkin ratkaisu on olemassa. :think

                        On mullakin tallilla yksi jonkun rakentama E36 M-Tech II ratti jota on itse vähän modattu että on saatu sopimaan E30... Tosin tuota ei uskalla mihinkään kiinni laittaa, jäi kerran käteen.
                        On toki olemassa ja varmasti järkevämpi vaihtoehto, mutta huomattavasti harvinaisempi tuntuu olevan. Lisäksi säästi taistelun vaivan. Tuolla aikasemmin kirjotin, että tilasin saksasta uudelleen verhoillun ratin, mutta laittoivat väärän siitäkin huolimatta, että kysyivät auton mallin ja tarkan valmistusajankohdan.
                        Minulla ei kielitaito ja varsinkaan mielenkiinto riittänyt ruveta tätä palauttelemaan ja taistelemaan postimaksuista yms. Joten tein tästä käypäsen, kun se kumminkin suht pienellä vaivalla oli toteutettavissa.

                        Tässä tapauksessa en usko että ratti jää käteen. Niin suuria muutoksia ei kumminkaan tarvinnut tehdä varsinkaa itse ratin kiinnityksen osalta. Sekin on prikulleen samanlainen molemmissa.

                        No tehty on ja itse olen tulokseen tyytyväinen ja uskallan tällä "patentilla" vieläpä turvallisin mielin ajella. Mutta eihän bemariin muuta kuin alkuperäisosaa.
                        Last edited by Purtsi123; 04-01-2016, 15:31.
                        E61 525xda -08

                        Comment

                        • ts18056
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2010
                          • 276
                          • Joroinen

                          Originally posted by icecold View Post
                          On mullakin tallilla yksi jonkun rakentama E36 M-Tech II ratti jota on itse vähän modattu että on saatu sopimaan E30... Tosin tuota ei uskalla mihinkään kiinni laittaa, jäi kerran käteen.
                          Joo, ja itse tunnustan 70-luvulla laittaneeni "rallipenkin" Skodaan kiinni peltiruuveilla. Onneksi sai ainakin itse tuon pidettyä tiellä, ja aika finaalissa toi oli myydessä, että toivoa sopii, ettei kukaan sillä itseään telonut.
                          E39 525i -01
                          ex 750iL -96

                          Comment

                          • Oxtar_
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2011
                            • 314
                            • Hämeenlinna

                            Originally posted by Purtsi123 View Post
                            Siis ette ilmeisesti vieläkään tajunneet mitä tässä on tapahtunut.
                            Ainoastaan ratin runko vaihtui, kaikki muu on entisestä ratitsta otettu ja käy plug and play paikalleen, niin mikähän tässä vaikuttaa bägin toimintaan? Samat johdotukset sama bägi yms.

                            Edit: Esim. tuossa tehty vastaava muutos.



                            Vaihdoit siis tämän perusteella 1-vaiheisen m-sport ratin 2-vaiheiseen m-sport rattiin. Koska et ole voinut ottaa nelipuolaisesta bägiä m-rattiin etkä myöskään vanhemman m-ratin bägiä uudempaan pyöreä bägiseen m-rattiin.

                            Joten jos siis ostit paremman kunnon takia uuden ratin joka olikin 2 vaiheinen niin sitten saatan jopa ymmärtää bägin siirron jne kiinnityksen modauksen.


                            Mutta tosiaan 2-vaiheisen bägiä ei voi 1-vaiheiseen laittaa.
                            E39 540iA Oxfordgrün

                            ex:
                            E39 528iA
                            E53 3.0dA
                            E34 530iA
                            E34 525i

                            Comment

                            • Purtsi123
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 1011
                              • Kuopio

                              Originally posted by Oxtar_ View Post
                              Vaihdoit siis tämän perusteella 1-vaiheisen m-sport ratin 2-vaiheiseen m-sport rattiin. Koska et ole voinut ottaa nelipuolaisesta bägiä m-rattiin etkä myöskään vanhemman m-ratin bägiä uudempaan pyöreä bägiseen m-rattiin.

                              Joten jos siis ostit paremman kunnon takia uuden ratin joka olikin 2 vaiheinen niin sitten saatan jopa ymmärtää bägin siirron jne kiinnityksen modauksen.


                              Mutta tosiaan 2-vaiheisen bägiä ei voi 1-vaiheiseen laittaa.
                              Joo ehkä selitin huonosti aluksi. Siis kyllä oli jo aikasemmin vanhemman mallin m-sport ratti ja sitä on näköjään tehty sekä yksi, että kaksivaiheisella bägillä. Joten muut ratin osat voi siirtää vanhasta suoraan uudemman malliseen.

                              En nyt tietenkään erilaista bägiä vaihtanu.
                              E61 525xda -08

                              Comment

                              • Onnikar
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2015
                                • 69
                                • Rovaniemi

                                Olis tarvetta -00 touringin peilien laseille joista löytyis lämmitys ja himmennys, onko nämä oikeat varaosanumerot 8 266 493 ja 8 266 494? Eli oikeat varaosanumerot tai linkkivinkkiä jos olis heittää niin tulis tarpeeseen. Liittyvät ilmeisesti tähän jos on väliksi:
                                430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎