memebuy23buy

E39 M5 ostamassa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • turomu
    replied
    Koeajolla kävin ja aika hyvältä yksilöltä vaikutti, ostohalut heräsi. Pari juttua jäi mieleen. Mikä voisi aiheuttaa vaimeaa matalaa jyrinää? Kuului/tuntui parhaiten moottorijarrutuksessa. Kilsoja alle 200tkm. Onko e39 takakaaren sisäreunat vakiona käännetty sisään (mankeloitu?)? Mitä SPORT nappi koelaudassa tekee? Ei kyllä tuntunut yhtään 400hp autolta mutta herrasmiesmäinen luonteeltaan ilmeisemmin.
    Ja tietenkin täytyykö oikeasti hyvästä maksaa 2 alkavia summia :think

    Leave a comment:


  • BMW_Harrastaja
    replied


    Tuossa on hinta/laatu kohdallaan.

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Originally posted by Tojopa View Post
    Millaisia eroja olet huomannut?
    Öljynkulutus on pudonnut aika reilusti. Castrollia sai olla aina kannu mukana, jos pidemmälle reissulle lähti ja ajeli reippaasti. Nyt voinut jättää kannun huoletta kotiin

    Toinen minkä huomannut, kun näissä tuppaa nostajat jumittamaan pidemmän seisomisen jälkeen, niin Castrollilla sai käyttää öljyt sinne ihan käyntilämpötilaan, että nakutuksen saa pois. Nyt Liqui Molyn tavaralla riittää, että öljyn lämpeämisen huomaa mittarissa. Eli toisin sanoen voitele tehokkaammin jo alhaisemmassa lämpötiloissa vaikka paperilla arvot samat. Jos vaikka säästäisi laakereita yms. sisuskaluja pidemmässä juoksussa.

    Tota Liqui Molyn Racetechiä saat 5l kannun samaan hintaan tai jopa edullisemmin mitä 4l Castrollia maksaa.

    Leave a comment:


  • Tojopa
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    Myös muilta valmistajilta löytyy noita samoilla spekseillä varustettuja öljyjä. Esim. itse tulee käytettyä Liqui Molyn 10W-60 racetech öljyä ämmässä. Huomannut ihan merkittäviä eroja Castrolliin nähden ja hinta edullisempi.
    Millaisia eroja olet huomannut?

    Leave a comment:


  • IIIolut
    replied
    Originally posted by duuk View Post
    Kesät talvet ajelen tolla mobililla. No problem
    Aikoinaan ajelin useamman vuoden kanssa Mobililla edellisellä E39 M5:lla ja nyt mennään tuon nykyisen kanssa myös samalla öljyllä kesät ja talvet. Ei ole ollut ongelmia.

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Originally posted by harossi View Post
    sitten ihan perusasioihin eli kumpi näistä on oikea öljy 1999/9 malliin?

    jotku ilmeisesti ajelee tälläkin?
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/5950...-Life-5W-50-4l
    Kesät talvet ajelen tolla mobililla. No problem

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Originally posted by harossi View Post
    sitten ihan perusasioihin eli kumpi näistä on oikea öljy 1999/9 malliin?

    Auttaa saamaan kaiken tehon irti urheilu- ja kilpa-autojen moottoreista.

    vai


    jotku ilmeisesti ajelee tälläkin?
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/5950...-Life-5W-50-4l
    Myös muilta valmistajilta löytyy noita samoilla spekseillä varustettuja öljyjä. Esim. itse tulee käytettyä Liqui Molyn 10W-60 racetech öljyä ämmässä. Huomannut ihan merkittäviä eroja Castrolliin nähden ja hinta edullisempi.

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Eiköhän ole kumpikin sama Supercar 10w-60. Vanha nimi oli tuo TWS

    Leave a comment:


  • harossi
    replied
    sitten ihan perusasioihin eli kumpi näistä on oikea öljy 1999/9 malliin?

    Auttaa saamaan kaiken tehon irti urheilu- ja kilpa-autojen moottoreista.

    vai


    jotku ilmeisesti ajelee tälläkin?

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Täältä myös ääni vakioalustalle. Koeajoin muutama vuosi takaperin E39M5 90tkm ajettua missä oli hyvä ja ehjä vakioalusta.
    Oli erittäin hyvä ajaa, en todellakaan muuttaisi mitään.
    Noniinno. Riippuu paljolti millaista ajoa harrastaa. Jos ajaa vaan isoja teitä suoraan tai pyörii taajamassa, niin onhan toi vakioalusta selkeästi mukavampi kuin mikä tahansa aftermarket paketti. Jos taas tykkää käydä radalla ja mutkateitä kuluttaa reippaamalla matkavauhdilla, niin kaipaisi enempi napakkuutta alustalta.

    Leave a comment:


  • harossi
    replied
    Pitääpä harkita sitten tuota vakio-alustaa. Vakiovanteetkin on hankinnassa.

    Jos jollain on jäänyt ehjä vakio-alusta ylimääräiseksi niin saa toki tarjota yv:llä!

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Täältä myös ääni vakioalustalle. Koeajoin muutama vuosi takaperin E39M5 90tkm ajettua missä oli hyvä ja ehjä vakioalusta.
    Oli erittäin hyvä ajaa, en todellakaan muuttaisi mitään.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    https://m.topautoosat.fi/sachs-1228892.html tosta sportti.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by MeisterW View Post
    Tuo Schmiedmanin antama Sachs nro 556836 on mielestäni väärä ihan normi alustan Sachs iskari, ei edes M-sport. Katsoin etsiessäni myös Sachs katalogit ja M-sport II alustaan tai M5 ei tarjoa iskaria.
    Juu, tuo sama pelleily Schmiedmann M-sport 2 iskareiden vastaavuuden kanssa ollut jo vuosikausia. Tuo 556 836 on tosiaan V8-mallien perusalustaisen iskari. 556 838 on sport-version iskari ja M-sport 2 versiota ei saa mistään after market osana. Sama koskee myös kutoskoneisten E39:ien iskareita.

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Tuo Schmiedmanin antama Sachs nro 556836 on mielestäni väärä ihan normi alustan Sachs iskari, ei edes M-sport. Katsoin etsiessäni myös Sachs katalogit ja M-sport II alustaan tai M5 ei tarjoa iskaria.

    Leave a comment:

Working...
X