memebuy23buy

E39 M5 ostamassa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ciswami
    replied
    Tänne rantautui E39 pre facelift M5 160tkm ajettu. Ensi fiilikset koettu ja nyt ruvetaan tietenkin jännittämään kk-laakereita 😀 Mittariston pikseleissä häikkää, joten siitä aloitetaan. Vetoja on yllättävän hyvin, vaikkakin 3000rpm paikkeilla jotenkin hengetön. Liekö MAF tai Vanokset jo. Aika tarkkaan lueskelin kaikkea ennen ostoa ja päädyin vähän ajettuun yksilöön jonka historia tiedossa.

    Leave a comment:


  • Misvits
    replied
    Kyseistä autosta kyselin niin sanontojen mukaan vanos remppa tehty mutta kk laakereille ei tehty mitään ja eikä jakopäälle.Myös mittaristossa näytti lämpötilat olevan pakkasen puolella ja näyttää kuvissakin kyseinen anturi roikkuvan pohjasta...pohja panssari paskana ilm.Kysyin kyseisestä autosta tarjousta vedoten tuleviin remppoihin mutta vastattiin että on suomen halvin ja kuulemma hinnat nousussa...kyllä jättäsin kyseisen ja sijoittasin vähemmän ajettuun

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Karppa View Post
    Tässä verrattain edullisella pyyntihinnalla M5. 14990é


    Paljon on ainakin ajettu, yli 330tkm. Ja maalaushommiakin tiedossa. Onko kellään enempi tietoa juuri tästä kyseisestä autosta?


    https://www.nettiauto.com/bmw/m5/11194388
    Kymppi lisää ja saa 160tkm vähemmän ajetun ruosteettoman niin en näe mitään järkeä laittaa penniäkään tuommoiseen projektiin.

    Leave a comment:


  • Karppa
    replied
    Tässä verrattain edullisella pyyntihinnalla M5. 14990é


    Paljon on ainakin ajettu, yli 330tkm. Ja maalaushommiakin tiedossa. Onko kellään enempi tietoa juuri tästä kyseisestä autosta?


    Leave a comment:


  • Arde92
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Kiertokangen laakerit vai jakopää kriittisempi kohde ennakoivasti rempata ensin alle 200tkm ajetusta/ajetuista?

    Autokuume päällä ja jotain/joitain menossa kattomaan ja näkyy vielä löytyvän noita joiss inspection 3 tekemättä.

    Noin 20 wee näillä ikää, joten henkisesti ja kukkarollisesti näihin varauduttu että mikä tahansa voi hajota milloin vain.

    Kuitenkaan omaan laskuupäähän ei mahdu että ostaa just nyt ehjän täyteen hintaan ja tekee/tehtävä 5000€ rempan.

    Vai kiertää nyt kaikki ilman isoa remppaa tehdyt kaukaa ellei oo hinnassa remppavaraus,

    PS, saa laittaa myös privaa jos omistat ylimääräisen e39 äMmän ja yhtälö kohdillaan... lomaviikko tulossa joten olis hiukan aikaakin..
    Itselläni oli 200tkm kohdalla laakerit vielä hyvänä ja jakopäässä muovit paikallaan. Rikkinäinen jakoketjunkiristinhän päästää ketjun väpättämään **Iskemään** laahaimiin niin vanhat kovettuneet muovit menee säpäleiks. Sen vaihtaisin ensimmäisenä

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Kiertokangen laakerit vai jakopää kriittisempi kohde ennakoivasti rempata ensin alle 200tkm ajetusta/ajetuista?

    Autokuume päällä ja jotain/joitain menossa kattomaan ja näkyy vielä löytyvän noita joiss inspection 3 tekemättä.

    Noin 20 wee näillä ikää, joten henkisesti ja kukkarollisesti näihin varauduttu että mikä tahansa voi hajota milloin vain.

    Kuitenkaan omaan laskuupäähän ei mahdu että ostaa just nyt ehjän täyteen hintaan ja tekee/tehtävä 5000€ rempan.

    Vai kiertää nyt kaikki ilman isoa remppaa tehdyt kaukaa ellei oo hinnassa remppavaraus,

    PS, saa laittaa myös privaa jos omistat ylimääräisen e39 äMmän ja yhtälö kohdillaan... lomaviikko tulossa joten olis hiukan aikaakin..
    En ole mitään tilastotiedon tapaista nähnyt, mielipideasialta vaikuttaa kumpi suurempi riski ketjunohjaimet vai laakerit. Mallia valmistettu 20 000 kpl ja nyt suurella osalla ajettu jo paljon ihan alkuperäisillä osilla. Kumpikaan rikkoutuminen ei siis ole erityisen suuri riski. Lähinnä mielenrauhan takia nuo olisi toki mukava tehdä.

    Toisaalta s62 koneita saanee käytettynäkin tuohon 5teur rahaan (toki työt siihen päälle). Eli ei se riski sinänsä rahassa iso ole, 5teur heti tai 0/ 10teur myöhemmin jos käy huono tuuri.

    Leave a comment:


  • hataki
    replied
    Eihän noita e39 m5 enään muualta saa halvalla kuin Suomesta. Saksassa alkaa olemaan 30t luokkaa ja paremmat ylikin. Japanista huudettaessa yli 30000t järkiään. Siihen verot ynm... Päälle niin alkaa olla hinnat kohdallaan

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Kiertokangen laakerit vai jakopää kriittisempi kohde ennakoivasti rempata ensin alle 200tkm ajetusta/ajetuista?

    Autokuume päällä ja jotain/joitain menossa kattomaan ja näkyy vielä löytyvän noita joiss inspection 3 tekemättä.

    Noin 20 wee näillä ikää, joten henkisesti ja kukkarollisesti näihin varauduttu että mikä tahansa voi hajota milloin vain.

    Kuitenkaan omaan laskuupäähän ei mahdu että ostaa just nyt ehjän täyteen hintaan ja tekee/tehtävä 5000€ rempan.

    Vai kiertää nyt kaikki ilman isoa remppaa tehdyt kaukaa ellei oo hinnassa remppavaraus,

    PS, saa laittaa myös privaa jos omistat ylimääräisen e39 äMmän ja yhtälö kohdillaan... lomaviikko tulossa joten olis hiukan aikaakin..

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Originally posted by turomu View Post
    Niin mitä öljyä sinne vaihteistoon laitetaan? En löytänyt ohjekirjoista mainintaa ja merkkihuoltoa ei paikkakunnalta löydy (toki eri wetteriltä voi tilata kuusamoon).
    Toinen onko vinkata alkuperäisen näköistä android-soitinta 16:9 navin tilalle? Lähinnä mitä johtoja siihen tarvii mukaan jos on Navi ja cd-boxi mutta ei vahvistinta. Meni pimeäksi se näyttö
    https://photos.app.goo.gl/5py5HKGAZW2vPy4h7
    Tälläkin foorumilla aihetta käsitelty useassakin topicissa. Mutta esim usealla E39 M5 omistajalla on muutama vuosi sitten hankittu Erisin android soitin joka E39iin tarkoitettu. Sille sitten kaveriksi ibus emulaattori ja itse app soittimeen.
    Muutaman vuoden vanha kuva

    Last edited by duuk; 02-04-2020, 12:12.

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by turomu View Post
    Niin mitä öljyä sinne vaihteistoon laitetaan? En löytänyt ohjekirjoista mainintaa ja merkkihuoltoa ei paikkakunnalta löydy (toki eri wetteriltä voi tilata kuusamoon).
    Toinen onko vinkata alkuperäisen näköistä android-soitinta 16:9 navin tilalle? Lähinnä mitä johtoja siihen tarvii mukaan jos on Navi ja cd-boxi mutta ei vahvistinta. Meni pimeäksi se näyttö
    https://photos.app.goo.gl/5py5HKGAZW2vPy4h7
    Alkuperäinen MTF LT2 toimii ainakin hyvin myös kylmänä. Esim Schmiedmann myy postin kautta. https://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/...3-22-2-339-219

    Kaksi purkkia tarvitaan

    Leave a comment:


  • turomu
    replied
    Niin mitä öljyä sinne vaihteistoon laitetaan? En löytänyt ohjekirjoista mainintaa ja merkkihuoltoa ei paikkakunnalta löydy (toki eri wetteriltä voi tilata kuusamoon).
    Toinen onko vinkata alkuperäisen näköistä android-soitinta 16:9 navin tilalle? Lähinnä mitä johtoja siihen tarvii mukaan jos on Navi ja cd-boxi mutta ei vahvistinta. Meni pimeäksi se näyttö

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Onko kaw:t heidän kataloogissaan ihan M5 spesifioidut vai 540 versiot? Massat toki autoissa lähes samat.
    Korjataan itseasiassa tuolta ostin

    passend für:
    BMW 5er
    Typ: E39
    Modell: 5er M5
    Baujahr: 09.1998 - 10.2003
    Motorisierung: 4,9 V8 32V

    Technische Daten:
    maximale geprüfte Achslasten (VA): 1105 kg
    maximale geprüfte Achslasten (HA): 1225 kg
    Tieferlegung (VA): 50 mm
    Tieferlegung (HA): 30 mm

    Lieferumfang K.A.W.® SpringKit:
    2 x Vorderachsfeder und 2 x Hinterachsfeder
    Zulassung:
    mit Teilegutachten
    Last edited by duuk; 29-02-2020, 11:37.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by duuk View Post
    Itsellä on K.A.W jouset. Ei mikään kovin matala ole ja ihan jees ajella.

    Tässä vähän kahden vaiheilla jos kevään leimalla alkaa iskareissa näkymään hiipumisen merkkejä (alkanut tuntumaan hieman siltä) niin varmaan laitan jonkun säädettävän alustan tilaukseen kun talviajot on ajeltu.
    Onko kaw:t heidän kataloogissaan ihan M5 spesifioidut vai 540 versiot? Massat toki autoissa lähes samat.

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Pyöritelläänpäs jousiajatuksia. Onko kokemuksia hieman madaltavista, mutta jäykemmistä jousista?

    Uudehkot alkuperäis iskunvaimentimet olisi omaan makuun tienpäällä joten ne tekisi mieli säilyttää.

    H&R.ää tarjoaa muutama paikka, mutta vain eteen...
    Itsellä on K.A.W jouset. Ei mikään kovin matala ole ja ihan jees ajella.

    Tässä vähän kahden vaiheilla jos kevään leimalla alkaa iskareissa näkymään hiipumisen merkkejä (alkanut tuntumaan hieman siltä) niin varmaan laitan jonkun säädettävän alustan tilaukseen kun talviajot on ajeltu.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied

    Mulla on tuollainen uusi sarja jouten jos joku kaipaa.

    Leave a comment:

Working...
X