Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 ostamassa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hataki
    Bimmer Rookie
    • Mar 2011
    • 119
    • Finland, Kuusamo

    Eihän noita e39 m5 enään muualta saa halvalla kuin Suomesta. Saksassa alkaa olemaan 30t luokkaa ja paremmat ylikin. Japanista huudettaessa yli 30000t järkiään. Siihen verot ynm... Päälle niin alkaa olla hinnat kohdallaan

    Comment

    • MeisterW
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2017
      • 306
      • Uusimaa

      Originally posted by ritariässä View Post
      Kiertokangen laakerit vai jakopää kriittisempi kohde ennakoivasti rempata ensin alle 200tkm ajetusta/ajetuista?

      Autokuume päällä ja jotain/joitain menossa kattomaan ja näkyy vielä löytyvän noita joiss inspection 3 tekemättä.

      Noin 20 wee näillä ikää, joten henkisesti ja kukkarollisesti näihin varauduttu että mikä tahansa voi hajota milloin vain.

      Kuitenkaan omaan laskuupäähän ei mahdu että ostaa just nyt ehjän täyteen hintaan ja tekee/tehtävä 5000€ rempan.

      Vai kiertää nyt kaikki ilman isoa remppaa tehdyt kaukaa ellei oo hinnassa remppavaraus,

      PS, saa laittaa myös privaa jos omistat ylimääräisen e39 äMmän ja yhtälö kohdillaan... lomaviikko tulossa joten olis hiukan aikaakin..
      En ole mitään tilastotiedon tapaista nähnyt, mielipideasialta vaikuttaa kumpi suurempi riski ketjunohjaimet vai laakerit. Mallia valmistettu 20 000 kpl ja nyt suurella osalla ajettu jo paljon ihan alkuperäisillä osilla. Kumpikaan rikkoutuminen ei siis ole erityisen suuri riski. Lähinnä mielenrauhan takia nuo olisi toki mukava tehdä.

      Toisaalta s62 koneita saanee käytettynäkin tuohon 5teur rahaan (toki työt siihen päälle). Eli ei se riski sinänsä rahassa iso ole, 5teur heti tai 0/ 10teur myöhemmin jos käy huono tuuri.
      E39 M5 2002
      E70 X5 3.0sd 2008
      E83 X3 3.0i 2005
      G21 330e

      Comment

      • Arde92
        BTCF Member
        • Aug 2010
        • 1330
        • Lohtaja/keski-pohjanmaa

        Originally posted by ritariässä View Post
        Kiertokangen laakerit vai jakopää kriittisempi kohde ennakoivasti rempata ensin alle 200tkm ajetusta/ajetuista?

        Autokuume päällä ja jotain/joitain menossa kattomaan ja näkyy vielä löytyvän noita joiss inspection 3 tekemättä.

        Noin 20 wee näillä ikää, joten henkisesti ja kukkarollisesti näihin varauduttu että mikä tahansa voi hajota milloin vain.

        Kuitenkaan omaan laskuupäähän ei mahdu että ostaa just nyt ehjän täyteen hintaan ja tekee/tehtävä 5000€ rempan.

        Vai kiertää nyt kaikki ilman isoa remppaa tehdyt kaukaa ellei oo hinnassa remppavaraus,

        PS, saa laittaa myös privaa jos omistat ylimääräisen e39 äMmän ja yhtälö kohdillaan... lomaviikko tulossa joten olis hiukan aikaakin..
        Itselläni oli 200tkm kohdalla laakerit vielä hyvänä ja jakopäässä muovit paikallaan. Rikkinäinen jakoketjunkiristinhän päästää ketjun väpättämään **Iskemään** laahaimiin niin vanhat kovettuneet muovit menee säpäleiks. Sen vaihtaisin ensimmäisenä
        E39 M5 Titansilber<------
        F11 530D Spacegray
        E36 323i M-sport Med Hölsteri
        Ex :E61 525D Lci Carboni
        Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
        Ex :E61 530XD Monacoblau<------
        Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
        Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

        Comment

        • Karppa
          Newbiemmer
          • Jun 2020
          • 3
          • Kokkola

          Tässä verrattain edullisella pyyntihinnalla M5. 14990é


          Paljon on ainakin ajettu, yli 330tkm. Ja maalaushommiakin tiedossa. Onko kellään enempi tietoa juuri tästä kyseisestä autosta?


          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by Karppa View Post
            Tässä verrattain edullisella pyyntihinnalla M5. 14990é


            Paljon on ainakin ajettu, yli 330tkm. Ja maalaushommiakin tiedossa. Onko kellään enempi tietoa juuri tästä kyseisestä autosta?


            https://www.nettiauto.com/bmw/m5/11194388
            Kymppi lisää ja saa 160tkm vähemmän ajetun ruosteettoman niin en näe mitään järkeä laittaa penniäkään tuommoiseen projektiin.

            Comment

            • Misvits
              Newbiemmer
              • Jun 2020
              • 27
              • Helsinki

              Kyseistä autosta kyselin niin sanontojen mukaan vanos remppa tehty mutta kk laakereille ei tehty mitään ja eikä jakopäälle.Myös mittaristossa näytti lämpötilat olevan pakkasen puolella ja näyttää kuvissakin kyseinen anturi roikkuvan pohjasta...pohja panssari paskana ilm.Kysyin kyseisestä autosta tarjousta vedoten tuleviin remppoihin mutta vastattiin että on suomen halvin ja kuulemma hinnat nousussa...kyllä jättäsin kyseisen ja sijoittasin vähemmän ajettuun

              Comment

              • ciswami
                Newbiemmer
                • Feb 2013
                • 15
                • Lahti

                Tänne rantautui E39 pre facelift M5 160tkm ajettu. Ensi fiilikset koettu ja nyt ruvetaan tietenkin jännittämään kk-laakereita 😀 Mittariston pikseleissä häikkää, joten siitä aloitetaan. Vetoja on yllättävän hyvin, vaikkakin 3000rpm paikkeilla jotenkin hengetön. Liekö MAF tai Vanokset jo. Aika tarkkaan lueskelin kaikkea ennen ostoa ja päädyin vähän ajettuun yksilöön jonka historia tiedossa.
                F11 535D
                E39 M5
                E60 530DA

                Muut pelit:
                Coronet R/T 1970
                Swinger 1970
                Chrysler 300 Cab 1970

                Comment

                • MeisterW
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2017
                  • 306
                  • Uusimaa

                  Originally posted by ciswami View Post
                  Tänne rantautui E39 pre facelift M5 160tkm ajettu. Ensi fiilikset koettu ja nyt ruvetaan tietenkin jännittämään kk-laakereita 😀 Mittariston pikseleissä häikkää, joten siitä aloitetaan. Vetoja on yllättävän hyvin, vaikkakin 3000rpm paikkeilla jotenkin hengetön. Liekö MAF tai Vanokset jo. Aika tarkkaan lueskelin kaikkea ennen ostoa ja päädyin vähän ajettuun yksilöön jonka historia tiedossa.
                  Onnittelut! MAFfit, polttoainesuodatin, Ilmansuodattimet ja lambdat ainakin vois uusia, jos ei tietoa milloin vaihdettu/ tai millä osilla vaihdettu. Omassa ainakin mutulla tuli pirteyttä lisää.
                  E39 M5 2002
                  E70 X5 3.0sd 2008
                  E83 X3 3.0i 2005
                  G21 330e

                  Comment

                  • IIIolut
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2005
                    • 382
                    • Mikkeli

                    Originally posted by MeisterW View Post
                    Onnittelut! MAFfit, polttoainesuodatin, Ilmansuodattimet ja lambdat ainakin vois uusia, jos ei tietoa milloin vaihdettu/ tai millä osilla vaihdettu. Omassa ainakin mutulla tuli pirteyttä lisää.
                    Noista on hyvä aloittaa. Mulla suurin vaikutus oli aikoinaan jakopään remppa. Tuon jälkeen oli kuin eri auto.
                    E61 ///M5 -07
                    F15 X5 40e ///M-Sport -16

                    Ex. E39 ///M5 -01
                    -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

                    Comment

                    • ciswami
                      Newbiemmer
                      • Feb 2013
                      • 15
                      • Lahti

                      Originally posted by IIIolut View Post
                      Noista on hyvä aloittaa. Mulla suurin vaikutus oli aikoinaan jakopään remppa. Tuon jälkeen oli kuin eri auto.
                      Tarkoitatko tällä Vanos + jakoketju/laahain yhdistelmää vai pelkästään jompaa kumpaa?

                      On kyllä upea auto ajaa, ei voi kun hämmästellä miten on auto osattu jo 20v sitten saada kohdilleen. Moottori myös hieno, vetää alhaalta ja kiertää ylös.
                      F11 535D
                      E39 M5
                      E60 530DA

                      Muut pelit:
                      Coronet R/T 1970
                      Swinger 1970
                      Chrysler 300 Cab 1970

                      Comment

                      • IIIolut
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2005
                        • 382
                        • Mikkeli

                        Originally posted by ciswami View Post
                        Tarkoitatko tällä Vanos + jakoketju/laahain yhdistelmää vai pelkästään jompaa kumpaa?

                        On kyllä upea auto ajaa, ei voi kun hämmästellä miten on auto osattu jo 20v sitten saada kohdilleen. Moottori myös hieno, vetää alhaalta ja kiertää ylös.
                        Molempia remppoja tarkoitin. Mulla tuo remppa tehtiin muistaakseni 150tkm kohdalla. Jäi tuosta E39 M5:sta kyllä hyvät muistot ja ehdottomasti yksi parhaimmista bemarin moottoreista ja autoista millä ajanut
                        E61 ///M5 -07
                        F15 X5 40e ///M-Sport -16

                        Ex. E39 ///M5 -01
                        -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

                        Comment

                        • ciswami
                          Newbiemmer
                          • Feb 2013
                          • 15
                          • Lahti

                          Originally posted by IIIolut View Post
                          Molempia remppoja tarkoitin. Mulla tuo remppa tehtiin muistaakseni 150tkm kohdalla. Jäi tuosta E39 M5:sta kyllä hyvät muistot ja ehdottomasti yksi parhaimmista bemarin moottoreista ja autoista millä ajanut
                          Mitäs kaikkea päivitystä sulla oli siinä E39:ssä tekniikka puolella? Olivatko hintansa arvoisia?
                          F11 535D
                          E39 M5
                          E60 530DA

                          Muut pelit:
                          Coronet R/T 1970
                          Swinger 1970
                          Chrysler 300 Cab 1970

                          Comment

                          • IIIolut
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2005
                            • 382
                            • Mikkeli

                            Originally posted by ciswami View Post
                            Mitäs kaikkea päivitystä sulla oli siinä E39:ssä tekniikka puolella? Olivatko hintansa arvoisia?
                            Jos ihan rempppoja tarkoitat, niin kaikki siitä melkein minun omistukseni aikana käytiin läpi (melkein 10v). Kk-laakerit, alustan osat, kytkin+vauhtis, maffit, jakopää, vanokset, lambdat jne.

                            Alustana oli AP:n coilit, mitkä mun mielestä oli hyvät. Evolven alpha-N on rahan arvoinen ohjelmointi ja short shifter myös. Tuo kytkin stoppari oli ihan kytkimen alle ruuvattava kumilimppu, sillä sai pois tuon ylimääräisen tyhjän kytkinpolkimesta. Muita muutoksia ei mulla ollut.
                            E61 ///M5 -07
                            F15 X5 40e ///M-Sport -16

                            Ex. E39 ///M5 -01
                            -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

                            Comment

                            • ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3559
                              • Raisio

                              Jaahas, nyt kun omalla ostoksella ajettu ekat 100km ja tehty muutamia havaintoja ja jotain alkuhuoltoa, lue suodattimet,tulpat ym menee vaihtoon ihan varmuuden vuoksi ja tekemisen ilosta niin tulee samalla konetilan pölyt pyyhittyä pois. mitä muuta kokeneempien mielestä olisi hyvä huomioida ns tyyppivikana... unohdetaan tästä nyt ne vanokset/kk/jakopää jotka kaikkien tiedossa.

                              Ekana huomiona tuli sylinterikansien edestä lähtevät huohotusletkut joissa 90 asteen kulma, näyttivät olevan jo melkoista taikinaa.

                              Miten bensapumppu, ikä vai kilsat tappaa, tässä ajomäärä reilusti alle 200tkm, vai jo parempi vaihtaa kun ikää näin reilusti.

                              Muuten kiva, mutta vakioputkilla aivan liian tuhnut äänet polkiessakin, joten kait tällekin osastolle jotain tehtävä...
                              Last edited by ritariässä; 20-05-2021, 23:35.
                              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                              Comment

                              • MeisterW
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2017
                                • 306
                                • Uusimaa

                                Bensasuodatin, MAFt ja ekat O2 sensorit nyt ainakin kannattaa tuohon ikään vaihtaa, oma ainakin piristyi niillä. Netin kokemusten perusteella myös 4x nokka-akselin asentoanturia kannattaisi vaihtaa, niissä malli on uusiutunut myös alkuperäisestä.

                                Nämä MAF, O2 ja cps eivät enää välttämättä toimi tarkasti, ja tästä ei tule mitään vikakoodeja. Tämä siis lähinnä jos haluaa varmasti kaikki tehot talteen ja tasaisen vedon.

                                Ja suosittelen antureissa vain alkuperäisiä tai jos tietää alkuperäisen valmistajan niin mahd tarvikkeena, esim. maft ja lambdat on Bosch käsittääkseni.
                                E39 M5 2002
                                E70 X5 3.0sd 2008
                                E83 X3 3.0i 2005
                                G21 330e

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎