Eihän noita e39 m5 enään muualta saa halvalla kuin Suomesta. Saksassa alkaa olemaan 30t luokkaa ja paremmat ylikin. Japanista huudettaessa yli 30000t järkiään. Siihen verot ynm... Päälle niin alkaa olla hinnat kohdallaan
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 M5 ostamassa III
Collapse
X
-
Originally posted by ritariässä View PostKiertokangen laakerit vai jakopää kriittisempi kohde ennakoivasti rempata ensin alle 200tkm ajetusta/ajetuista?
Autokuume päällä ja jotain/joitain menossa kattomaan ja näkyy vielä löytyvän noita joiss inspection 3 tekemättä.
Noin 20 wee näillä ikää, joten henkisesti ja kukkarollisesti näihin varauduttu että mikä tahansa voi hajota milloin vain.
Kuitenkaan omaan laskuupäähän ei mahdu että ostaa just nyt ehjän täyteen hintaan ja tekee/tehtävä 5000€ rempan.
Vai kiertää nyt kaikki ilman isoa remppaa tehdyt kaukaa ellei oo hinnassa remppavaraus,
PS, saa laittaa myös privaa jos omistat ylimääräisen e39 äMmän ja yhtälö kohdillaan... lomaviikko tulossa joten olis hiukan aikaakin..
Toisaalta s62 koneita saanee käytettynäkin tuohon 5teur rahaan (toki työt siihen päälle). Eli ei se riski sinänsä rahassa iso ole, 5teur heti tai 0/ 10teur myöhemmin jos käy huono tuuri.E39 M5 2002
E70 X5 3.0sd 2008
E83 X3 3.0i 2005
G21 330e
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostKiertokangen laakerit vai jakopää kriittisempi kohde ennakoivasti rempata ensin alle 200tkm ajetusta/ajetuista?
Autokuume päällä ja jotain/joitain menossa kattomaan ja näkyy vielä löytyvän noita joiss inspection 3 tekemättä.
Noin 20 wee näillä ikää, joten henkisesti ja kukkarollisesti näihin varauduttu että mikä tahansa voi hajota milloin vain.
Kuitenkaan omaan laskuupäähän ei mahdu että ostaa just nyt ehjän täyteen hintaan ja tekee/tehtävä 5000€ rempan.
Vai kiertää nyt kaikki ilman isoa remppaa tehdyt kaukaa ellei oo hinnassa remppavaraus,
PS, saa laittaa myös privaa jos omistat ylimääräisen e39 äMmän ja yhtälö kohdillaan... lomaviikko tulossa joten olis hiukan aikaakin..
Comment
-
-
Originally posted by Karppa View PostTässä verrattain edullisella pyyntihinnalla M5. 14990é
Paljon on ainakin ajettu, yli 330tkm. Ja maalaushommiakin tiedossa. Onko kellään enempi tietoa juuri tästä kyseisestä autosta?
https://www.nettiauto.com/bmw/m5/11194388
Comment
-
-
Kyseistä autosta kyselin niin sanontojen mukaan vanos remppa tehty mutta kk laakereille ei tehty mitään ja eikä jakopäälle.Myös mittaristossa näytti lämpötilat olevan pakkasen puolella ja näyttää kuvissakin kyseinen anturi roikkuvan pohjasta...pohja panssari paskana ilm.Kysyin kyseisestä autosta tarjousta vedoten tuleviin remppoihin mutta vastattiin että on suomen halvin ja kuulemma hinnat nousussa...kyllä jättäsin kyseisen ja sijoittasin vähemmän ajettuun
Comment
-
-
Tänne rantautui E39 pre facelift M5 160tkm ajettu. Ensi fiilikset koettu ja nyt ruvetaan tietenkin jännittämään kk-laakereita 😀 Mittariston pikseleissä häikkää, joten siitä aloitetaan. Vetoja on yllättävän hyvin, vaikkakin 3000rpm paikkeilla jotenkin hengetön. Liekö MAF tai Vanokset jo. Aika tarkkaan lueskelin kaikkea ennen ostoa ja päädyin vähän ajettuun yksilöön jonka historia tiedossa.F11 535D
E39 M5
E60 530DA
Muut pelit:
Coronet R/T 1970
Swinger 1970
Chrysler 300 Cab 1970
Comment
-
-
Originally posted by ciswami View PostTänne rantautui E39 pre facelift M5 160tkm ajettu. Ensi fiilikset koettu ja nyt ruvetaan tietenkin jännittämään kk-laakereita 😀 Mittariston pikseleissä häikkää, joten siitä aloitetaan. Vetoja on yllättävän hyvin, vaikkakin 3000rpm paikkeilla jotenkin hengetön. Liekö MAF tai Vanokset jo. Aika tarkkaan lueskelin kaikkea ennen ostoa ja päädyin vähän ajettuun yksilöön jonka historia tiedossa.E39 M5 2002
E70 X5 3.0sd 2008
E83 X3 3.0i 2005
G21 330e
Comment
-
-
Originally posted by MeisterW View PostOnnittelut! MAFfit, polttoainesuodatin, Ilmansuodattimet ja lambdat ainakin vois uusia, jos ei tietoa milloin vaihdettu/ tai millä osilla vaihdettu. Omassa ainakin mutulla tuli pirteyttä lisää.E61 ///M5 -07
F15 X5 40e ///M-Sport -16
Ex. E39 ///M5 -01
-Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.
Comment
-
-
Originally posted by IIIolut View PostNoista on hyvä aloittaa. Mulla suurin vaikutus oli aikoinaan jakopään remppa. Tuon jälkeen oli kuin eri auto.
On kyllä upea auto ajaa, ei voi kun hämmästellä miten on auto osattu jo 20v sitten saada kohdilleen. Moottori myös hieno, vetää alhaalta ja kiertää ylös.F11 535D
E39 M5
E60 530DA
Muut pelit:
Coronet R/T 1970
Swinger 1970
Chrysler 300 Cab 1970
Comment
-
-
Originally posted by ciswami View PostTarkoitatko tällä Vanos + jakoketju/laahain yhdistelmää vai pelkästään jompaa kumpaa?
On kyllä upea auto ajaa, ei voi kun hämmästellä miten on auto osattu jo 20v sitten saada kohdilleen. Moottori myös hieno, vetää alhaalta ja kiertää ylös.E61 ///M5 -07
F15 X5 40e ///M-Sport -16
Ex. E39 ///M5 -01
-Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.
Comment
-
-
Originally posted by IIIolut View PostMolempia remppoja tarkoitin. Mulla tuo remppa tehtiin muistaakseni 150tkm kohdalla. Jäi tuosta E39 M5:sta kyllä hyvät muistot ja ehdottomasti yksi parhaimmista bemarin moottoreista ja autoista millä ajanutF11 535D
E39 M5
E60 530DA
Muut pelit:
Coronet R/T 1970
Swinger 1970
Chrysler 300 Cab 1970
Comment
-
-
Originally posted by ciswami View PostMitäs kaikkea päivitystä sulla oli siinä E39:ssä tekniikka puolella? Olivatko hintansa arvoisia?
Alustana oli AP:n coilit, mitkä mun mielestä oli hyvät. Evolven alpha-N on rahan arvoinen ohjelmointi ja short shifter myös. Tuo kytkin stoppari oli ihan kytkimen alle ruuvattava kumilimppu, sillä sai pois tuon ylimääräisen tyhjän kytkinpolkimesta. Muita muutoksia ei mulla ollut.E61 ///M5 -07
F15 X5 40e ///M-Sport -16
Ex. E39 ///M5 -01
-Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.
Comment
-
-
Jaahas, nyt kun omalla ostoksella ajettu ekat 100km ja tehty muutamia havaintoja ja jotain alkuhuoltoa, lue suodattimet,tulpat ym menee vaihtoon ihan varmuuden vuoksi ja tekemisen ilosta niin tulee samalla konetilan pölyt pyyhittyä pois. mitä muuta kokeneempien mielestä olisi hyvä huomioida ns tyyppivikana... unohdetaan tästä nyt ne vanokset/kk/jakopää jotka kaikkien tiedossa.
Ekana huomiona tuli sylinterikansien edestä lähtevät huohotusletkut joissa 90 asteen kulma, näyttivät olevan jo melkoista taikinaa.
Miten bensapumppu, ikä vai kilsat tappaa, tässä ajomäärä reilusti alle 200tkm, vai jo parempi vaihtaa kun ikää näin reilusti.
Muuten kiva, mutta vakioputkilla aivan liian tuhnut äänet polkiessakin, joten kait tällekin osastolle jotain tehtävä...Last edited by ritariässä; 20-05-2021, 23:35.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Bensasuodatin, MAFt ja ekat O2 sensorit nyt ainakin kannattaa tuohon ikään vaihtaa, oma ainakin piristyi niillä. Netin kokemusten perusteella myös 4x nokka-akselin asentoanturia kannattaisi vaihtaa, niissä malli on uusiutunut myös alkuperäisestä.
Nämä MAF, O2 ja cps eivät enää välttämättä toimi tarkasti, ja tästä ei tule mitään vikakoodeja. Tämä siis lähinnä jos haluaa varmasti kaikki tehot talteen ja tasaisen vedon.
Ja suosittelen antureissa vain alkuperäisiä tai jos tietää alkuperäisen valmistajan niin mahd tarvikkeena, esim. maft ja lambdat on Bosch käsittääkseni.E39 M5 2002
E70 X5 3.0sd 2008
E83 X3 3.0i 2005
G21 330e
Comment
-
Comment