melkein tekisi omankin myydä mutta antaa arvon kasvaa hallissa
E39 M5 ostamassa III
Collapse
X
-
Itsellä on AP: alusta, jolla ajettu 30-50tkm, ei tarkkaa tietoa, ja esim tuon E61:n alustaan verrattuna aivan karsea. Löysä paska. Oli ostaessa aika tontissa ja nosto lähemmäs normaalikorkeutta auttoi hiukan mutta ei silti ole hyvä. Ei ole mukava, eikä myöskään mutkissa tai muuten hyvä. Voivat olla toki maanantaikappaleet. Ja tietty nämä on makuasioita.Originally posted by tonit View PostItse laitoin myös juuri AP:n korkeussäädettävän omaani. Samat kokemukset täälläkin, olen ollut erittäin tyytyväinen nämä reilut 100km mitä olen ehtinyt ajaa. Orkkis voisi olla mukavampi mutta AP:n hinta ja mahdollisuus säätää korkeutta veivät tällä kertaa voiton. Tällä hetkellä auto on suunnilleen samalla korkeudella kuin vakiona ja tarkoitus pitää siinä.
Varastossa odottaa Bilstein B6 -iskarit ja vakiojouset vaihtoa. Ei löydy virallisesti noita M5:een, mutta 540i:n B6-iskarit sopii suoraan. Samat mitat ja ominaisuudet kuin alkuperäissä. Hinta myös eBayssa ihan sama kuin Sachsin OEM:ssä.
B8 on ainoa ”virallinen” vaihtoehto noissa, mutta on tarkoitettu madallusjousten kanssa käytettäväksi.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
Pyöritelläänpäs jousiajatuksia. Onko kokemuksia hieman madaltavista, mutta jäykemmistä jousista?
Uudehkot alkuperäis iskunvaimentimet olisi omaan makuun tienpäällä joten ne tekisi mieli säilyttää.
H&R.ää tarjoaa muutama paikka, mutta vain eteen...
Comment
-
Ei ole kokemusta, mutta Intrax tarjoaa myös M5:een madallusjousia. Ainakin Bilstein B8 ja nuo intraxin jouset ilmeisesti tyypillinen yhdistelmä.Originally posted by zakspeed View PostPyöritelläänpäs jousiajatuksia. Onko kokemuksia hieman madaltavista, mutta jäykemmistä jousista?
Uudehkot alkuperäis iskunvaimentimet olisi omaan makuun tienpäällä joten ne tekisi mieli säilyttää.
H&R.ää tarjoaa muutama paikka, mutta vain eteen...
En tiedä miten toimii vakioiskareiden kanssa madallusjouset noin ylipäätään. Joku kokeneempi varmaan osaa sanoa.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
Iskareiden vaihto on ilmanmuuta suotavaa reilummin laskettaessa, mutta nyt lähinnä niin mietoa madallusta haen mihin alkuperäis vaimentimet mittansa puolesta varmasti kelpaavat.Originally posted by lj123 View PostEi ole kokemusta, mutta Intrax tarjoaa myös M5:een madallusjousia. Ainakin Bilstein B8 ja nuo intraxin jouset ilmeisesti tyypillinen yhdistelmä.
En tiedä miten toimii vakioiskareiden kanssa madallusjouset noin ylipäätään. Joku kokeneempi varmaan osaa sanoa.
En halua muuttaa auton ajotuntumaa liiaksi.
Coilovereista en näe muita vaihtoehtoja, kuin KW v3 mitkä autooni voisin ajatella.
Comment
-
Minulla aikoinaan oli E39 540:ssä H&R 30/15mm jousikierros. Kaverina myös tuolta tilatut Konin sportit. Samoja settejä myytiin myös M5:een. Ebay:sta tilailin. Samanlaiset keltaiset Konit tuli laitettua myös myöhemmin M5:een.Originally posted by zakspeed View PostH&R.ää tarjoaa muutama paikka, mutta vain eteen...Last edited by Heguli 31; 30-03-2020, 17:58.
Comment
-
Comment
-
Itsellä on K.A.W jouset. Ei mikään kovin matala ole ja ihan jees ajella.Originally posted by zakspeed View PostPyöritelläänpäs jousiajatuksia. Onko kokemuksia hieman madaltavista, mutta jäykemmistä jousista?
Uudehkot alkuperäis iskunvaimentimet olisi omaan makuun tienpäällä joten ne tekisi mieli säilyttää.
H&R.ää tarjoaa muutama paikka, mutta vain eteen...
Tässä vähän kahden vaiheilla jos kevään leimalla alkaa iskareissa näkymään hiipumisen merkkejä (alkanut tuntumaan hieman siltä) niin varmaan laitan jonkun säädettävän alustan tilaukseen kun talviajot on ajeltu.
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
Onko kaw:t heidän kataloogissaan ihan M5 spesifioidut vai 540 versiot? Massat toki autoissa lähes samat.Originally posted by duuk View PostItsellä on K.A.W jouset. Ei mikään kovin matala ole ja ihan jees ajella.
Tässä vähän kahden vaiheilla jos kevään leimalla alkaa iskareissa näkymään hiipumisen merkkejä (alkanut tuntumaan hieman siltä) niin varmaan laitan jonkun säädettävän alustan tilaukseen kun talviajot on ajeltu.
Comment
-
Korjataan itseasiassa tuolta ostinOriginally posted by zakspeed View PostOnko kaw:t heidän kataloogissaan ihan M5 spesifioidut vai 540 versiot? Massat toki autoissa lähes samat.
passend für:
BMW 5er
Typ: E39
Modell: 5er M5
Baujahr: 09.1998 - 10.2003
Motorisierung: 4,9 V8 32V
Technische Daten:
maximale geprüfte Achslasten (VA): 1105 kg
maximale geprüfte Achslasten (HA): 1225 kg
Tieferlegung (VA): 50 mm
Tieferlegung (HA): 30 mm
Lieferumfang K.A.W.® SpringKit:
2 x Vorderachsfeder und 2 x Hinterachsfeder
Zulassung:
mit TeilegutachtenLast edited by duuk; 29-02-2020, 12:37.
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
Niin mitä öljyä sinne vaihteistoon laitetaan? En löytänyt ohjekirjoista mainintaa ja merkkihuoltoa ei paikkakunnalta löydy (toki eri wetteriltä voi tilata kuusamoon).
Toinen onko vinkata alkuperäisen näköistä android-soitinta 16:9 navin tilalle? Lähinnä mitä johtoja siihen tarvii mukaan jos on Navi ja cd-boxi mutta ei vahvistinta. Meni pimeäksi se näyttö
X3 30d M-sport
exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316
Comment
-
Alkuperäinen MTF LT2 toimii ainakin hyvin myös kylmänä. Esim Schmiedmann myy postin kautta. https://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/...3-22-2-339-219Originally posted by turomu View PostNiin mitä öljyä sinne vaihteistoon laitetaan? En löytänyt ohjekirjoista mainintaa ja merkkihuoltoa ei paikkakunnalta löydy (toki eri wetteriltä voi tilata kuusamoon).
Toinen onko vinkata alkuperäisen näköistä android-soitinta 16:9 navin tilalle? Lähinnä mitä johtoja siihen tarvii mukaan jos on Navi ja cd-boxi mutta ei vahvistinta. Meni pimeäksi se näyttö
https://photos.app.goo.gl/5py5HKGAZW2vPy4h7
Kaksi purkkia tarvitaanE39 M5 2002
E70 X5 3.0sd 2008
E83 X3 3.0i 2005
G21 330e
Comment
-
Tälläkin foorumilla aihetta käsitelty useassakin topicissa. Mutta esim usealla E39 M5 omistajalla on muutama vuosi sitten hankittu Erisin android soitin joka E39iin tarkoitettu. Sille sitten kaveriksi ibus emulaattori ja itse app soittimeen.Originally posted by turomu View PostNiin mitä öljyä sinne vaihteistoon laitetaan? En löytänyt ohjekirjoista mainintaa ja merkkihuoltoa ei paikkakunnalta löydy (toki eri wetteriltä voi tilata kuusamoon).
Toinen onko vinkata alkuperäisen näköistä android-soitinta 16:9 navin tilalle? Lähinnä mitä johtoja siihen tarvii mukaan jos on Navi ja cd-boxi mutta ei vahvistinta. Meni pimeäksi se näyttö
https://photos.app.goo.gl/5py5HKGAZW2vPy4h7
Muutaman vuoden vanha kuva
Last edited by duuk; 02-04-2020, 13:12.
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
Kiertokangen laakerit vai jakopää kriittisempi kohde ennakoivasti rempata ensin alle 200tkm ajetusta/ajetuista?
Autokuume päällä ja jotain/joitain menossa kattomaan ja näkyy vielä löytyvän noita joiss inspection 3 tekemättä.
Noin 20 wee näillä ikää, joten henkisesti ja kukkarollisesti näihin varauduttu että mikä tahansa voi hajota milloin vain.
Kuitenkaan omaan laskuupäähän ei mahdu että ostaa just nyt ehjän täyteen hintaan ja tekee/tehtävä 5000€ rempan.
Vai kiertää nyt kaikki ilman isoa remppaa tehdyt kaukaa ellei oo hinnassa remppavaraus,
PS, saa laittaa myös privaa jos omistat ylimääräisen e39 äMmän ja yhtälö kohdillaan... lomaviikko tulossa joten olis hiukan aikaakin..
Comment
Comment