memebuy23buy

E39 M5 ostamassa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mikki666
    replied
    No entäs tämä...

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    No en ole niin tarkkaan M5 hintoja nyt seuraillut, mutta paljon vähemmän kuin tuo. Tuollaisen kanssa saa äkkiä varata sen 10k€ remppoihin (jos edes riittää huonolla tuurilla) kun ei tiedä yhtään paljonko kilometrejä on takana ja miten sitä on huollettu.
    Ei kai tuohon kymppitonnia nyt sentään tarvitse varata? Ellei sitten myös esim. perä ja vaihteisto ole rikki myös, ja vaadi lisäksi paljon ruostekorjauksia ja maalaamista. Jakopää, laakerit ja vanokset maksaa totta kai joitain tonneja teetettynä, mutta jos autoa ei aio pitää pitkään niin silloin jättäisin itse nekin tekemättä, olettaen, että vielä toimii kaikki kuten pitää.

    Mutta tonneja kuitenkin on hyvä olla huoltoja varten. Eikä tuota pyyntihintaa kannata maksaa tietenkään, varsinkaan tuolla puuttuvalla historialla.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Kyllä Italiassakin huoletaan autoja...ja kaikki ei ole satavarma ruuvattu. Kuntohan ratkaisee...

    Leave a comment:


  • mikki666
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    No en ole niin tarkkaan M5 hintoja nyt seuraillut, mutta paljon vähemmän kuin tuo. Tuollaisen kanssa saa äkkiä varata sen 10k€ remppoihin (jos edes riittää huonolla tuurilla) kun ei tiedä yhtään paljonko kilometrejä on takana ja miten sitä on huollettu.



    No miten ne kilometrit tarkistutat, kun auto ei ole käynyt merkkihuollossa yli vuosikymmeneen? Kilometrien väärentäminen on niin helppoa, että ihan turha luottaa siihen mitä tietoja autosta saa merkkiliikkeessä. JOS autolla olisi täydellinen ja aukoton merkkiliikkeen huoltohistoria, niin sitten sieltä voisi melko luotettavasti päätellä onko kaikki kilometrit mittarissa. Tuossa kun merkkiliikkeen huoltohistoria päättyy ilmeisesti jo 2002, niin autollahan voi olla kilometrejä takana todellisuudessa vaikka 500tkm. Tälläisessä autossa niitä todellisia kilometrejä ei pysty varmistamaan mitenkään.
    Juu tämä selvä. Ei jatkoon.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Paabo View Post
    Mikäs se on se puoli-ilmanen hinnaltaan?:think
    No en ole niin tarkkaan M5 hintoja nyt seuraillut, mutta paljon vähemmän kuin tuo. Tuollaisen kanssa saa äkkiä varata sen 10k€ remppoihin (jos edes riittää huonolla tuurilla) kun ei tiedä yhtään paljonko kilometrejä on takana ja miten sitä on huollettu.

    Originally posted by mikki666 View Post
    Entäs jos kaupanehtona on että kilometrit pitää kutinsa.
    Nehän voi tarkistuttaa merkkiliikkeessä?
    No miten ne kilometrit tarkistutat, kun auto ei ole käynyt merkkihuollossa yli vuosikymmeneen? Kilometrien väärentäminen on niin helppoa, että ihan turha luottaa siihen mitä tietoja autosta saa merkkiliikkeessä. JOS autolla olisi täydellinen ja aukoton merkkiliikkeen huoltohistoria, niin sitten sieltä voisi melko luotettavasti päätellä onko kaikki kilometrit mittarissa. Tuossa kun merkkiliikkeen huoltohistoria päättyy ilmeisesti jo 2002, niin autollahan voi olla kilometrejä takana todellisuudessa vaikka 500tkm. Tälläisessä autossa niitä todellisia kilometrejä ei pysty varmistamaan mitenkään.

    Leave a comment:


  • mikki666
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    +1 ja italian rottelo. Mittarilukema ei varmana pidä paikkaansa. 122tkm huolettu ja 160tkm seuraavaksi?
    Entäs jos kaupanehtona on että kilometrit pitää kutinsa.
    Nehän voi tarkistuttaa merkkiliikkeessä?

    Leave a comment:


  • Paabo
    replied
    Mikäs se on se puoli-ilmanen hinnaltaan?:think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Kuvauksessa vielä lukee, että hyvin huollettu. Jättäisin kyllä väliin jos ei saa puoli-ilmaiseksi.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    +1 ja italian rottelo. Mittarilukema ei varmana pidä paikkaansa. 122tkm huolettu ja 160tkm seuraavaksi?
    mielenkiintoista ois käydä läppärillä lukemassa mitä syönyt... Kuka ehtii??

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    4/2003 -> 10/2011 huoltamatta kokonaan???
    +1 ja italian rottelo. Mittarilukema ei varmana pidä paikkaansa. 122tkm huolettu ja 160tkm seuraavaksi?

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by mikki666 View Post
    Tästä kellään mitään tietoa?

    https://m.nettiauto.com/bmw/m5/8518366
    4/2003 -> 10/2011 huoltamatta kokonaan???

    Leave a comment:


  • mikki666
    replied
    Tästä kellään mitään tietoa?

    Last edited by mikki666; 14-02-2017, 14:59. Reason: typo

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by ea_M5 View Post
    Oletko tarkkaillut pakoputkista tulevan savun koostumusta kylmäkäynnistyksen yhteydessä? Veikkaisin että venttiilien varsien tiivisteiden pahasti vuotaessa jonkinlainen öljyn palamiseen viittaava pölläyttely olisi havaittavissa.

    Jos plenumin pohjalla ja sylinterikohtaisissa "trumpeteissa" on komea öljypinnoitus niin öljynkulutus johtuu todennäköisesti huonokuntoisista öljyseparaattoreista tai vanoksen solenoideista. Hyvin yleisiä öljynkulutuksen aiheuttajia molemmat.
    En sanoisi, että sieltä mitään erityisesti näkyvää savua tulisi kylmäkäynnistyksessä tai muutenkaan, mutta sen pakokaasun haju on aika voimakas tai erilainen.

    Leave a comment:


  • ea_M5
    replied
    Oletko tarkkaillut pakoputkista tulevan savun koostumusta kylmäkäynnistyksen yhteydessä? Veikkaisin että venttiilien varsien tiivisteiden pahasti vuotaessa jonkinlainen öljyn palamiseen viittaava pölläyttely olisi havaittavissa.

    Jos plenumin pohjalla ja sylinterikohtaisissa "trumpeteissa" on komea öljypinnoitus niin öljynkulutus johtuu todennäköisesti huonokuntoisista öljyseparaattoreista tai vanoksen solenoideista. Hyvin yleisiä öljynkulutuksen aiheuttajia molemmat.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by ea_M5 View Post
    Ota puhtaissa olosuhteissa moottorin ilmanoton kansi pois ja tarkasta onko siellä merkkejä öljyjäämistä.
    Ok, näkisikö tulpan reisistä endoskoopilla paljonko siellä sisällä on karstaa? Tosin venttiileitä siitä ei taida nähdä.

    Olen tässä itseäni pelotellut lukemalla m5boardia kuten tätä http://www.m5board.com/vbulletin#/to...ge=1&_k=fe0urh

    Muitakin löytyy, että mitä sieltä sisältä voi tulla vastaan, mutta onko noissa USA-vehkeissä tuollaista enemmän esim. erilaisen bensalaadun vuoksi?

    Leave a comment:

Working...
X