memebuy23buy

E39 M5 ostamassa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    H&R.ää tarjoaa muutama paikka, mutta vain eteen...
    Minulla aikoinaan oli E39 540:ssä H&R 30/15mm jousikierros. Kaverina myös tuolta tilatut Konin sportit. Samoja settejä myytiin myös M5:een. Ebay:sta tilailin. Samanlaiset keltaiset Konit tuli laitettua myös myöhemmin M5:een.
    Last edited by Heguli 31; 30-03-2020, 16:58.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    Ei ole kokemusta, mutta Intrax tarjoaa myös M5:een madallusjousia. Ainakin Bilstein B8 ja nuo intraxin jouset ilmeisesti tyypillinen yhdistelmä.

    En tiedä miten toimii vakioiskareiden kanssa madallusjouset noin ylipäätään. Joku kokeneempi varmaan osaa sanoa.
    Iskareiden vaihto on ilmanmuuta suotavaa reilummin laskettaessa, mutta nyt lähinnä niin mietoa madallusta haen mihin alkuperäis vaimentimet mittansa puolesta varmasti kelpaavat.

    En halua muuttaa auton ajotuntumaa liiaksi.

    Coilovereista en näe muita vaihtoehtoja, kuin KW v3 mitkä autooni voisin ajatella.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Pyöritelläänpäs jousiajatuksia. Onko kokemuksia hieman madaltavista, mutta jäykemmistä jousista?

    Uudehkot alkuperäis iskunvaimentimet olisi omaan makuun tienpäällä joten ne tekisi mieli säilyttää.

    H&R.ää tarjoaa muutama paikka, mutta vain eteen...
    Ei ole kokemusta, mutta Intrax tarjoaa myös M5:een madallusjousia. Ainakin Bilstein B8 ja nuo intraxin jouset ilmeisesti tyypillinen yhdistelmä.

    En tiedä miten toimii vakioiskareiden kanssa madallusjouset noin ylipäätään. Joku kokeneempi varmaan osaa sanoa.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Pyöritelläänpäs jousiajatuksia. Onko kokemuksia hieman madaltavista, mutta jäykemmistä jousista?

    Uudehkot alkuperäis iskunvaimentimet olisi omaan makuun tienpäällä joten ne tekisi mieli säilyttää.

    H&R.ää tarjoaa muutama paikka, mutta vain eteen...

    Leave a comment:


  • hataki
    replied
    Itse tilasin bilsteinin alkuperäiset iskarit ja jouset 540 n tehtaalta, ei ollut hylly tavaraa joten 3kk piti odottaa. Tuli aivan käsittämättömän hieno auto ajaa. Eli 2001 540i kyseessä.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by tonit View Post
    Itse laitoin myös juuri AP:n korkeussäädettävän omaani. Samat kokemukset täälläkin, olen ollut erittäin tyytyväinen nämä reilut 100km mitä olen ehtinyt ajaa. Orkkis voisi olla mukavampi mutta AP:n hinta ja mahdollisuus säätää korkeutta veivät tällä kertaa voiton. Tällä hetkellä auto on suunnilleen samalla korkeudella kuin vakiona ja tarkoitus pitää siinä.
    Itsellä on AP: alusta, jolla ajettu 30-50tkm, ei tarkkaa tietoa, ja esim tuon E61:n alustaan verrattuna aivan karsea. Löysä paska. Oli ostaessa aika tontissa ja nosto lähemmäs normaalikorkeutta auttoi hiukan mutta ei silti ole hyvä. Ei ole mukava, eikä myöskään mutkissa tai muuten hyvä. Voivat olla toki maanantaikappaleet. Ja tietty nämä on makuasioita.

    Varastossa odottaa Bilstein B6 -iskarit ja vakiojouset vaihtoa. Ei löydy virallisesti noita M5:een, mutta 540i:n B6-iskarit sopii suoraan. Samat mitat ja ominaisuudet kuin alkuperäissä. Hinta myös eBayssa ihan sama kuin Sachsin OEM:ssä.

    B8 on ainoa ”virallinen” vaihtoehto noissa, mutta on tarkoitettu madallusjousten kanssa käytettäväksi.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    melkein tekisi omankin myydä mutta antaa arvon kasvaa hallissa

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Nyt on se tilanne suomessa ettei ole yhtään E39 M5sta myynnissä nettiautossa.
    Onneksi foorumilla on parikin tilaisuutta hankkia moinen.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Nyt on se tilanne suomessa ettei ole yhtään E39 M5sta myynnissä nettiautossa.

    Leave a comment:


  • IIIolut
    replied
    Originally posted by turomu View Post
    Tuusulasta hain ja tämä valikoitui sen perusteella että pakolliset "huollot" on jo tehty. Voiko kuvitella suunnilleen olevan kunnossa jos kulutus n. 11l/100km (keskari jotain 76km/h) Pitää laittaa viestiä wa.
    Silloin kun mulla tuo auto oli, niin 11l/100km molemmin puolin oli kulutus, kun nopeus vakkarissa 110km/h. Talvinopeuksilla pääsi 10l/100km tai vähän alle. Riippui paljon mitä tietä ajelin... Pelkässä kaupunkiajossa menee helposti yli 20l/100km.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Jakopään osat + kk.laakerit + moottorin uudet tukikumit + vanoksen tiivisteet ja uudemman mallin jousilevyt vanokseen ja kaikki näiden vaihtoon liittyen uusiksi menevät tarpeet maksaa OEM osina noin 3K€
    Keväällä n.3000€ ja sisälsi noiden lisäksi vesipumpun.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Eipä semmoiset whatsupit kulje, mutta vastailen tänne. Kulutus on näillä tienpäällä nätisti matkaa ajaen sen kympin pintaan. Sekalainen taajama noin 14-16litraa.

    Leave a comment:


  • turomu
    replied
    Tuusulasta hain ja tämä valikoitui sen perusteella että pakolliset "huollot" on jo tehty. Voiko kuvitella suunnilleen olevan kunnossa jos kulutus n. 11l/100km (keskari jotain 76km/h) Pitää laittaa viestiä wa.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by turomu View Post
    Asia hoidossa
    Hieno valinta. Oliko Vantaalta tms suunnilta? Kyselit aiemmissa viesteissä moottorin huoltoon liittyviä hintoja. Jakopään osat + kk.laakerit + moottorin uudet tukikumit + vanoksen tiivisteet ja uudemman mallin jousilevyt vanokseen ja kaikki näiden vaihtoon liittyen uusiksi menevät tarpeet maksaa OEM osina noin 3K€ työt siihen päälle jos joutuu teettämään.
    Last edited by zakspeed; 30-09-2019, 16:19.

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Originally posted by turomu View Post
    Asia hoidossa
    Onnittelut hankinnasta!

    Meillä on edelleen pieni E39M5 omistajien wa ryhmä, mulle numeroa jos haluaa liittyä. Ryhmässä siis only E39M5 omistajia ei turhia hengareita.

    Leave a comment:

Working...
X