Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Rontti
    BTCF Member
    • Sep 2008
    • 1192
    • Raahe

    #46
    Kellään omakohtaista kokemusta e39 M5 pakosarjojen vaihdosta, esim noi schmiedmannin tekeleet. Onko käytännön hyötyä? Tietty. Evolve, supersprint yms eri homma hintansa puolesta jo.

    Vai laitetaanko suosiolla noikin rahat remmiahtimeen?
    -Raahe connection-
    E39 LeMans BlueM5
    E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
    E39 523i Montrealblau
    E34 DiamantSchwartz 535i
    Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

    Comment

    • Junnu88
      Newbiemmer
      • Jan 2017
      • 1
      • Pöytyä

      #47
      Terve!
      Mikä mahtaa olla vikana bmw e39 -01 525d:ssä kun kiihdyttäessä nakuttaa 2000-2500rpm kohdilla?
      Last edited by Junnu88; 19-07-2017, 19:50. Reason: Up

      Comment

      • Gize
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 551
        • Tampere

        #48


        Laitetaanko siitä tilaukseen ledit vai onko parempia ehdottaa? :think

        Kaikkihan ne varmaan samaa kiinalaista on?
        Kulkineet:
        BMW 730dA -03
        BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
        BMW 323i -95
        Honda CBR600Fighter
        EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

        3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

        Comment

        • lj123
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2015
          • 1215
          • Lohja

          #49
          Originally posted by Gize View Post
          http://www.ebay.co.uk/itm/2x-BMW-E39...wAAOSw5ZBWQMFy

          Laitetaanko siitä tilaukseen ledit vai onko parempia ehdottaa? :think

          Kaikkihan ne varmaan samaa kiinalaista on?
          Wattimäärällä ei ymmärtääkseni paljon vaikutusta ole, kun rajoitteena on rinkulat. Itse ostin vähän kalliimmat, kiinasta http://m.ebay.com/itm/252056613058?_mwBanner=1nekin, ja olen ollut tyytyväinen.

          Euroissa jotain 30 oli hinta.
          Last edited by lj123; 23-04-2017, 10:57.
          E39 M5 -99
          F11 530d Xdrive -14

          Comment

          • Gize
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 551
            • Tampere

            #50
            Originally posted by lj123 View Post
            Wattimäärällä ei ymmärtääkseni paljon vaikutusta ole, kun rajoitteena on rinkulat. Itse ostin vähän kalliimmat, kiinasta http://m.ebay.com/itm/252056613058?_mwBanner=1nekin, ja olen ollut tyytyväinen.

            Euroissa jotain 30 oli hinta.
            Juu jossain oli testiäkin siitä ja olikohan juurikin 5W vai 10W jälkeen ei tullut enää kirkkautta lisää.

            Sillä ajattelin noita kun ovat ulkoisesti samannäköiset kuin mitkä ostin suomesta n. 5-6 vuotta takaperin, hintaan 50€ pari tjsp. ja ne ainakin palavat vieläkin eikä moitittavaa

            No eipä kyllä korkealta putoaisi muutenkaan
            Kulkineet:
            BMW 730dA -03
            BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
            BMW 323i -95
            Honda CBR600Fighter
            EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

            3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

            Comment

            • Grapes
              BTCF Member
              • Jul 2008
              • 601
              • Hämeenlinna

              #51
              Vaihdoin etuvalojen tasonsäätöanturin taka-akselille, pomppas katsastuksessa kun ei tasonsäätö toiminut. Nyt taas toimii mutta kysymys on että pitääkö testerillä vielä valot jotenkin kalibroida. Ainakin katsurin mukaan pitää käyttää piuhan päässä :think
              Last edited by Grapes; 23-04-2017, 11:34.
              F11 M550d -13

              ex:
              E60 535d -08 405/800
              E39 M5 -99
              E60 530dA -03 302/660
              E39 523iA -98
              Lada 1600 -91
              Ford Escort Sport -72

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #52
                Originally posted by Grapes View Post
                Vaihdoin etuvalojen tasonsäätöanturin taka-akselille, pomppas katsastuksessa kun ei tasonsäätö toiminut. Nyt taas toimii mutta kysymys on että pitääkö testerillä vielä valot jotenkin kalibroida. Ainakin katsurin mukaan pitää käyttää piuhan päässä :think
                Ei tarvi eikä voi piuhan päässä säätää. Tarvittaessa umpiosta mekaaninen säätö, kun automatiikka on hakenut paikkansa virtojen/valojen kytkemisen jälkeen.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Grapes
                  BTCF Member
                  • Jul 2008
                  • 601
                  • Hämeenlinna

                  #53
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Ei tarvi eikä voi piuhan päässä säätää. Tarvittaessa umpiosta mekaaninen säätö, kun automatiikka on hakenut paikkansa virtojen/valojen kytkemisen jälkeen.
                  Jes, kiitos infosta
                  F11 M550d -13

                  ex:
                  E60 535d -08 405/800
                  E39 M5 -99
                  E60 530dA -03 302/660
                  E39 523iA -98
                  Lada 1600 -91
                  Ford Escort Sport -72

                  Comment

                  • LT
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2004
                    • 140

                    #54
                    Kysytääs nyt täällä ennenkö alan kauheasti purkamaan. Onko yleisiä vikapaikkoja, ajotietokone valittaa "check brake linings" vaikka kulumisvaroittimen johdot on jo edellinen omistaja katkonut ja köyttänyt yhteen. Kokeilin vielä ottaa liitokset auki ja tehdä uusiksi mutta ei vaikutusta.
                    Tietty sen voisi poiskin ohjelmoida koko hälytyksen, saako tuon valomodulista ohjelmoitua vai mistä sen löytää?
                    Last edited by LT; 23-04-2017, 20:12.

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      #55
                      Originally posted by LT View Post
                      Kysytääs nyt täällä ennenkö alan kauheasti purkamaan. Onko yleisiä vikapaikkoja, ajotietokone valittaa "check brake linings" vaikka kulumisvaroittimen johdot on jo edellinen omistaja katkonut ja köyttänyt yhteen. Kokeilin vielä ottaa liitokset auki ja tehdä uusiksi mutta ei vaikutusta.
                      Tietty sen voisi poiskin ohjelmoida koko hälytyksen, saako tuon valomodulista ohjelmoitua vai mistä sen löytää?
                      Jos anturilinja on ehyt, virrat 1-asentoon ja odotetaan 30 sek, niin valo sammuu. Onko mittaristo pienellä vai isolla ajotietokoneella?
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • LT
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2004
                        • 140

                        #56
                        Auto on -00 ja isolla ajotietokoneella.
                        Siis virrat kun laittaa päälle niin teksti tulee näkyviin ja huutomerkki palaa varoitusvaloissa. Samoten teksti ilmestyy kun virrat kääntää pois.

                        Edit: Ja kokeilin myös pitää virtaa tuon 30 sekuntia ykkösasennossa mutta ei vaikutusta.
                        Last edited by LT; 23-04-2017, 21:06.

                        Comment

                        • Bertram
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2010
                          • 120
                          • Tuusula

                          #57
                          Auto on -00 ja isolla ajotietokoneella. Siis virrat kun laittaa päälle niin teksti tulee näkyviin ja huutomerkki palaa varoitusvaloissa. Samoten teksti ilmestyy kun virrat kääntää pois.

                          Edit: Ja kokeilin myös pitää virtaa tuon 30 sekuntia ykkösasennossa mutta ei vaikutusta.
                          Ulkomuistista jarrunesteen määrän valvonta on kytketty samaan looppiin ja triggeri voi tulla sieltäkin, vaikka palojen valvonnat olisivat oikarissa. Kannattaa ainakin tarkistaa.
                          == e61 530d aut. Touring 05 ==
                          == e61 525i man. Touring 06 ==
                          == Ex: e39 530d man. Touring 5/02 Sondermodell ==

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9157
                            • Oulu

                            #58
                            Originally posted by Bertram View Post
                            Ulkomuistista jarrunesteen määrän valvonta on kytketty samaan looppiin ja triggeri voi tulla sieltäkin, vaikka palojen valvonnat olisivat oikarissa. Kannattaa ainakin tarkistaa.
                            Jarrunesteen tasoanturille on kyllä oma erillinen johdotuksensa. Erona ison ja pienen ajotietokoneen mittaristoissa on: High antureiden johdotus kiertää sarjassa lenkin mittariston pinniltä toiselle. Low mittaristolla vain yksi pinni kytketty ja anturilinja toisesta päästä maissa.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • greivi
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2009
                              • 173
                              • Laihia

                              #59
                              Mikä on oikeaoppinen menetelmä e39 530d touringin takapään tukicarsien vaihdolle ? Tarkoitan sitä että esimerkiksi se bumerangi, missä asennossa se pitää kiristää ? Kun auto on tunkattu ylös vai pitääkö nostaa pyörän napaa "normaali" asentoon.

                              Tosiaan vanhasta bumerangista pamahti se pallonivelen kuoppa paskaksi (OSSCA merkkinen) niin heitin sinne uuden että pääsee töihin ja tallille. Testilenkillä tuntui että nyt täryyttää aika pahasti, en tiedä johtuisiko vanteista kun niitä on joutunut irrottelemaan ja jättämään sateeseen ja ovat aika mutaiset.

                              Pitää vappuna vaihdella narinahelat ja loput tukivarret. Sitten käyttää suuntauksessa ja katsoa paraneeko

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9157
                                • Oulu

                                #60
                                Originally posted by greivi View Post
                                Mikä on oikeaoppinen menetelmä e39 530d touringin takapään tukicarsien vaihdolle ? Tarkoitan sitä että esimerkiksi se bumerangi, missä asennossa se pitää kiristää ? Kun auto on tunkattu ylös vai pitääkö nostaa pyörän napaa "normaali" asentoon.
                                Kaikki kiinteällä puslalla varustetut liitokset kiristetään paino akselilla tai napa vastaavassa asennossa.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎