Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16361
    • Leppävirta

    E39 kysymyksiä ja vastauksia XII

    Jatketaan tänne E39 kuumottavat kysymykset ja sitäkin nasevammat vastaukset.

    Tässä vielä entinen topikki http://www.btcf.fi/forum/showthread....49326&page=122 ja mihin se jäi
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
  • Jupetzu
    Newbiemmer
    • Apr 2017
    • 3
    • Haapajärvi

    #2
    E39 automaattiloota onkelma

    Seemmosta kysysin että pitääkö huolestua ku tänää vaihteen vaihoin P asennosta R nii pisti vähä vastaan ja kolahti ikävän kuulosesti ku meni vaihe sisään. Kokeilin sitte uuestaa nii meni iha normaalisti vaihe päälle ilman kolinoita usiamman kerran . Myöhemmin taas kuulu samanlaine kolaus ku kävin ajelemassa ja laitoin pakkia päälle . Aikasemmi ei oo tommosta ääntä pitäny ja vaihteet muuten vaihtuu sulavasti yms. Pitäskö öljyt vaihattaa lootasta vai onko laatikko menossa? Kyseessä E39 530d m-sport -01 350tkm mittaris

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by Jupetzu View Post
      Seemmosta kysysin että pitääkö huolestua ku tänää vaihteen vaihoin P asennosta R nii pisti vähä vastaan ja kolahti ikävän kuulosesti ku meni vaihe sisään. Kokeilin sitte uuestaa nii meni iha normaalisti vaihe päälle ilman kolinoita usiamman kerran . Myöhemmin taas kuulu samanlaine kolaus ku kävin ajelemassa ja laitoin pakkia päälle . Aikasemmi ei oo tommosta ääntä pitäny ja vaihteet muuten vaihtuu sulavasti yms. Pitäskö öljyt vaihattaa lootasta vai onko laatikko menossa? Kyseessä E39 530d m-sport -01 350tkm mittaris
      Oliko varma että on laatikko mikä kolahti? Perä ja kardaanikin on hyviä kohtia kolahduksille.

      Comment

      • Jupetzu
        Newbiemmer
        • Apr 2017
        • 3
        • Haapajärvi

        #4
        Originally posted by Muurahainen View Post
        Oliko varma että on laatikko mikä kolahti? Perä ja kardaanikin on hyviä kohtia kolahduksille.
        kyllä se kuulosti että etupäässä kolahtaa. Ja sitte ku kokeili taas vaihella nii ei kolahdellu. Voiko olla että ei paina jarrua kunnolla alas asti että sen takia kolahtas?

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by Jupetzu View Post
          kyllä se kuulosti että etupäässä kolahtaa. Ja sitte ku kokeili taas vaihella nii ei kolahdellu. Voiko olla että ei paina jarrua kunnolla alas asti että sen takia kolahtas?
          Jätitkö auton P-varaan mäkeen? Jos se on mäessä eikä käsijarrua, niin aika tiukasti nappaa pakkilukko kiinni ja kyllä siitä ääntä kuuluu kun sen vapauttaa.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Jupetzu
            Newbiemmer
            • Apr 2017
            • 3
            • Haapajärvi

            #6
            Originally posted by HTK12 View Post
            Jätitkö auton P-varaan mäkeen? Jos se on mäessä eikä käsijarrua, niin aika tiukasti nappaa pakkilukko kiinni ja kyllä siitä ääntä kuuluu kun sen vapauttaa.
            tasasella maalla vaihetta laittoin sisään

            Comment

            • Hezman
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2012
              • 708
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by Jupetzu View Post
              Seemmosta kysysin että pitääkö huolestua ku tänää vaihteen vaihoin P asennosta R nii pisti vähä vastaan ja kolahti ikävän kuulosesti ku meni vaihe sisään. Kokeilin sitte uuestaa nii meni iha normaalisti vaihe päälle ilman kolinoita usiamman kerran . Myöhemmin taas kuulu samanlaine kolaus ku kävin ajelemassa ja laitoin pakkia päälle . Aikasemmi ei oo tommosta ääntä pitäny ja vaihteet muuten vaihtuu sulavasti yms. Pitäskö öljyt vaihattaa lootasta vai onko laatikko menossa? Kyseessä E39 530d m-sport -01 350tkm mittaris
              Vaihdekeppi pisti vastaan?
              Kuten edelläkin jo mainittiin, P-lukon avautuminen tekee sellaisen tumpsauksen, mikäli vaihteistoon tulee pänninkiä. Toisin sanoen auto nojaa p-lukkoa vasten. Käsijarrun käyttäminen estää tuon yleensä.

              Älä missään tapauksessa ala öljyjen kaa leikkimään ennen kuin mahdollinen mekaaninen vika selvitetty/pois suljettu. Öljyjen vaihto ei korjaa yhtään ainutta mekaanista vikaa, pistäkää tämä asia jo kaaleen!

              Comment

              • lj123
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2015
                • 1215
                • Lohja

                #8
                Mikäs nyt on vikana, kun sigun autossa on pedaalien ympärillä oleva muovi rikki, ja yhden käytetyn jo ostin btcf:n kautta, mutta ei sopinut. Pedaalien varret ottavat kiinni, ja kiinnityspisteetkin eri kohdissa. Osanumero (51458233510)kuitenkin molemmissa sama.

                Realoem:stä myös katsoin esim. 520i vs. M5 ja sama osanumero sielläkin. Onko tässä vielä jokin vuosiluvusta riippuva asia vai missä on vika?

                Edit: alla vielä kuva. Miten tuota pitäisi tulkita, kun tuossa on osan vanha ja uusi osanumero, mutta on valmistettu 6/1997 ja osanumero on vaihtunut ilmeisesti 9/1997?

                Eli vaikka tuossa on oikeakin osanumero, niin silti pitäisikin lukea sitä vanhaa numeroa?

                Last edited by lj123; 07-04-2017, 11:12.
                E39 M5 -99
                F11 530d Xdrive -14

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  #9
                  ^
                  Onhan nuo polkimetkin eri numerolla 9/97-->, niin olettaisi että muitakin muutoksia siellä on ja ei alusmuovi sovi sen takia vanhemmasta uudempaan.







                  Pari kysymystä:
                  Miten tuo keskikyynärnoja lähtee purkaantumaan? Luuri on siinä ja sille kattelen vaihtoehtoja mitä saisi tilalle.


                  Onko läpivientiä muualla kuin hanskalokeron takana, mieluummin siinä vaihdekepin lähistöllä (muita kuin ite kepukan reikä)?

                  Tilasin tuommoisen PLX-laajakaistan ja multigauge-lähettimen. Niin voisi katella joskus onko seokset edes siellä päin (ja joskus jos remmiä miettisi, niin olisipahan valmiina). Mahtuisikohan tuo PLX-moduuli sinne keskikyynärnojan sisään, kuvien perusteella näyttäisi tilaa olevan, mutta jos joku osaa sanoa suoraan että ei mahdu tai jostain muusta syystä sitä ei sinne kannata laittaa, niin ei tarviisi purkaa turhan takia.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • lj123
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2015
                    • 1215
                    • Lohja

                    #10
                    Originally posted by bemmeri View Post
                    ^
                    Onhan nuo polkimetkin eri numerolla 9/97-->, niin olettaisi että muitakin muutoksia siellä on ja ei alusmuovi sovi sen takia vanhemmasta uudempaan.


                    Pari kysymystä:
                    Miten tuo keskikyynärnoja lähtee purkaantumaan? Luuri on siinä ja sille kattelen vaihtoehtoja mitä saisi tilalle.

                    Joo, pakko tuon osan on olla vanha. Hämää vain edelleen, että miksi siinä on vanha ja uusi osanumero, ja mistä pitäisi tietää kumpaa katsoa.

                    Kyynärnoja lähtee ainakin alkuun sillä, että irrottaa takapenkin puolelta mukitelineen tai sen lokeron riippuen kumpi on suuttimien alla. Sen jälkeen ne suuttimet putoaa alemmas ja siellä on kaksi ruuvia ylhäällä piilossa.

                    Googlella löytyy lisää ohjeita kuvineen kun hakee esim. e39 armrest removal. Helppo homma kyllä. Itse laitoin puhelimen tilalle erillisen lokeron siihen käsinojaan, kun noita nahkaisia käsinojia ei oikein löytynyt. Se on helppo myös vaihtaa saranoituun malliin jonka alle saa isomman lootan.

                    Edit: tässä on kuvasta 11 alkaen ohje. Kyllä sinne sisään aika iso mötikkä mahtuu.
                    Last edited by lj123; 07-04-2017, 13:34.
                    E39 M5 -99
                    F11 530d Xdrive -14

                    Comment

                    • BenDilde
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2010
                      • 127
                      • Kotka

                      #11
                      Oliskohan vieläkin joku imuvuoto vai lambda paskana kun antaa vieläkin tuollaisen vikakoodin? Aiemmin herjasi vielä kakkospytyn sytkähäiriötä, sen sain korjattua uudella puolalla mutta vielä antoi about 100km jälkeen tuon vian?
                      Attached Files
                      '01 E39 520iA

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        #12
                        Originally posted by lj123 View Post
                        Itse laitoin puhelimen tilalle erillisen lokeron siihen käsinojaan, kun noita nahkaisia käsinojia ei oikein löytynyt. Se on helppo myös vaihtaa saranoituun malliin jonka alle saa isomman lootan.

                        Edit: tässä on kuvasta 11 alkaen ohje. Kyllä sinne sisään aika iso mötikkä mahtuu.
                        Tarvisko puhelimen poisto koodailuja vai riittääkö kun ottaa liittimet irti?
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • lj123
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2015
                          • 1215
                          • Lohja

                          #13
                          Originally posted by bemmeri View Post
                          Tarvisko puhelimen poisto koodailuja vai riittääkö kun ottaa liittimet irti?
                          Mulla ainakaan ei tarvinnut koodauksia. En tiedä liittyikö silti siihen, vai oliko muu vika, mutta kuskin oven kajari lakkasi samoihin aikoihin toimimasta.

                          Sen sain toimimaan siten, että kun siihen tulee kahdet johdot (ymmärtääkseni liittyy jotenkin puhelimeen) että kytkin piuhat siihen kajariin päittäin niin alkoi taas toimia.
                          E39 M5 -99
                          F11 530d Xdrive -14

                          Comment

                          • lj123
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2015
                            • 1215
                            • Lohja

                            #14
                            Kertokaahan minkä virheen nyt tein. Vaihdoin ikkunannostinta ja pieleenhän se meni. Eli uusikin nostin saman tien rikki.
                            1. Vanha nostin ylhäällä jumissa, vaijerin toista päätä kiskomalla sai kuitenkin tulemaan alas niin että sai ikkunan irti
                            2. Moottori ehjä joten se kiinni uuteen nostimeen
                            3. Uudessa lasin pidikkeet niin ylhäällä, että piti taas laittaa painetta vaijeriin jotta sai vähän matkaa alas, jotta sai lasin ujutettua paikalleen. Tuliko virhe tässä, ja mitä olisi pitänyt tehdä?
                            4. Kun lasi oli paikallaan joten kuten niin nousi kyllä ylös päin mutta sinne jäi jumiin
                            5. Jotenkin sai taas alemmas vähän matkaa, mutta sitten petti yksi metallinen tuki ja sen jälkeen olikin vaijeri jo ihan irti
                            Last edited by lj123; 07-04-2017, 16:07.
                            E39 M5 -99
                            F11 530d Xdrive -14

                            Comment

                            • Fubar
                              BTCF Member
                              • Aug 2003
                              • 191
                              • Kuopio

                              #15
                              Ratin "irtonahka"

                              Muistanko ihan väärin jos väitän että joskus oli ratin "irtonahkoja" myynnissä joita tee-se-itse mies pystyi vaihtamaan kuluneiden tilalle ihan vaan neulaa ja lankaa käyttämällä.
                              Onko joku vielä noita löytänyt tai jopa käyttänyt? On tuossa vasta ostamassani farkussa ratin nahka peukalon kohdalta puhki ja ajattelin että sen voisi itse vaihtaa, mutta en millään löydä ebaysta enää noita nahkoja. Osaako joku vinkata hakusanaa tai jopa linkkiä kyseiseen tuotteeseen?
                              E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
                              ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎