memebuy23buy

E39 puhaltimen siili?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rizzo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 5424
    • Oulu

    #61
    Originally posted by janke View Post
    Onkohan tuo e39 automaatti ilmastointi täysin automaattinen? Eli kun kesällä autossa vaikka 30astetta lämmintä ja paneelissa vaikka 22 astetta, niin pitäisikö ilmastointilaitteen automaattisesti viilentää ilma tuohon 22? ILMAN, että painaa sitä tähtinappia josta alkaa heti pukkaan kylmää?:think
    Kyllä joutuu mun mielestä painamaan tähti(lumihile)napiskaa että lähtee ilmastoinnin kompura päälle.

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16445
      • Leppävirta

      #62
      Originally posted by janke View Post
      Onkohan tuo e39 automaatti ilmastointi täysin automaattinen? Eli kun kesällä autossa vaikka 30astetta lämmintä ja paneelissa vaikka 22 astetta, niin pitäisikö ilmastointilaitteen automaattisesti viilentää ilma tuohon 22? ILMAN, että painaa sitä tähtinappia josta alkaa heti pukkaan kylmää?:think
      Ei työnnä kylmää ellei lumihiutale nappia ole painettu.
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E32 Diamantscwharz 750iL '94

      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3665
        • seinäjoki

        #63
        Kiitos vastauksista. Niin vähä epäilinkin. Onko kenelläkään ohjetta kuinka putsata kunnolla noi kiertovesipumpun magneettiventtiilit? Ei oikein vänkärille tule lämmintä muuta kun, yli 3tonnin kierroksilla:think
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #64
          Originally posted by janke View Post
          Onkohan tuo e39 automaatti ilmastointi täysin automaattinen? Eli kun kesällä autossa vaikka 30astetta lämmintä ja paneelissa vaikka 22 astetta, niin pitäisikö ilmastointilaitteen automaattisesti viilentää ilma tuohon 22? ILMAN, että painaa sitä tähtinappia josta alkaa heti pukkaan kylmää?:think
          Sehän riippuu aivan ulkoilman lämpötilasta. Mitenköhän se sisätila siitä jäähtyisi jos ei kylmää ilmaa sinne pukkaa ???
          Last edited by Jürgen_; 09-12-2010, 16:36.
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3665
            • seinäjoki

            #65
            Jos vaikka ulkona 28 astetta lämmintä. Eli laite ei ole täysin automaattinen.
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7035
              • Uusikaupunki

              #66
              Originally posted by janke View Post
              Jos vaikka ulkona 28 astetta lämmintä. Eli laite ei ole täysin automaattinen.
              Oletko joskus nähnyt automaatti-ilmastointia jossa ei kompuraa saa halutessaan pois käytöstä?
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3665
                • seinäjoki

                #67
                Originally posted by Cell View Post
                Oletko joskus nähnyt automaatti-ilmastointia jossa ei kompuraa saa halutessaan pois käytöstä?
                Noh. olen joo. Mutta olenko ymmärtänyt oikein että kompuraa ei saa käyttää jos on pakkasta ulkona? Mun 523:ssa jos asetukset on 22 astetta pakkas kelillä ja laittaa kompuran päälle niin kohta on -22 sisällä! Toimiikohan se nyt sitten aivan oikein?
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7035
                  • Uusikaupunki

                  #68
                  Originally posted by janke View Post
                  Noh. olen joo. Mutta olenko ymmärtänyt oikein että kompuraa ei saa käyttää jos on pakkasta ulkona? Mun 523:ssa jos asetukset on 22 astetta pakkas kelillä ja laittaa kompuran päälle niin kohta on -22 sisällä! Toimiikohan se nyt sitten aivan oikein?
                  No ei todellakaan toimi Se oliskin eri makiaa kun kesällä sais manuaalisesti rämpätä sitä nappia edestakas
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3665
                    • seinäjoki

                    #69
                    Originally posted by Cell View Post
                    No ei todellakaan toimi Se oliskin eri makiaa kun kesällä sais manuaalisesti rämpätä sitä nappia edestakas
                    No Voi p.... ja mä tosiaanki saan sitä nappia näpytellä jatkuvalla syötöllä... Mikähän siellä sitten olisi vikana? siili?
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7035
                      • Uusikaupunki

                      #70
                      Ei mitään oo alkanu kyrpimään moinen ominaisuus?

                      Kannattaa pistää läppäri kiinni ja inpalla lukasta mitä IHKA:sta löytyy, ei se siili ainakaan ole. Jos mitään ei löydy ni sitten livedatasta ihmettelemään anturilukemia.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3665
                        • seinäjoki

                        #71
                        Nyt taas jälleen ilmailtiin eikä mitään tuloksia tullut. Edelleen kuskille kuumaa, pelkääjälle haaleeta ilmaa. Kuinka toi automaattiilmastointi toimii, kun kuskinpuoleisesta lämpösäätimestä palkit muuttuu lisää sitten kuumaa tai kylmää, mut vänkärinpuoleisesta namikasta ei tapahdu mitään, vaikka laittaa 16 tai 32 niin palkit ei muutu miksikään? Taas jälleen epäillyttää se siili!!!
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Havis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1845
                          • Kotona/Poissa

                          #72
                          Originally posted by janke View Post
                          Nyt taas jälleen ilmailtiin eikä mitään tuloksia tullut. Edelleen kuskille kuumaa, pelkääjälle haaleeta ilmaa. Kuinka toi automaattiilmastointi toimii, kun kuskinpuoleisesta lämpösäätimestä palkit muuttuu lisää sitten kuumaa tai kylmää, mut vänkärinpuoleisesta namikasta ei tapahdu mitään, vaikka laittaa 16 tai 32 niin palkit ei muutu miksikään? Taas jälleen epäillyttää se siili!!!
                          Tarkoitatko palkeilla siinä näytössä olevaa puhaltimen nopeuden ilmaisinta? Sittenhän tuo toimii kuten pitääkin.
                          Puhaltimen nopeuteen vaikuttaa vain kuskin puolen lämmön asetuksien muuttaminen. Apumiehen puoleisen lämpöasetuksen muuttaminen ei vaikuta puhallusnopeuteen, mutta pitäisi tietysti vaikuttaa oikealta puolelta hyttiin tulevan ilman lämpötilaan.

                          Eli veivaa siihen vänkärin säätimeen vuoronperään 16 ja 32 astetta, laita puhallus käsiasentoon (alas & ylös), ja odota hetki kun lämpö asetuu. Sit ei kun kädellä kokeilemaan esim alasuuttimista onko kuskin ja vänkärin puolella eroa puhalluslämmöissä.

                          Jos vänkärille ei kaikesta huolimatta tule lämmintä, on tod.näk toinen vesiventtiileistä jumissa. Jos on, niin koputtelemalla se saattais lähtee liikkeelle, tai sit ei.
                          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                          E60 523iA -08

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8975
                            • Kellokoski

                            #73
                            Originally posted by janke View Post
                            Nyt taas jälleen ilmailtiin eikä mitään tuloksia tullut. Edelleen kuskille kuumaa, pelkääjälle haaleeta ilmaa. Kuinka toi automaattiilmastointi toimii, kun kuskinpuoleisesta lämpösäätimestä palkit muuttuu lisää sitten kuumaa tai kylmää, mut vänkärinpuoleisesta namikasta ei tapahdu mitään, vaikka laittaa 16 tai 32 niin palkit ei muutu miksikään? Taas jälleen epäillyttää se siili!!!
                            Sulla mahtaa olla vesiventtiili jumissa :think
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3665
                              • seinäjoki

                              #74
                              Originally posted by _nixu_ View Post
                              Sulla mahtaa olla vesiventtiili jumissa :think

                              Selvis minkä takia ei vänkärin puolelle tullut lämmintä.. Vesi venttiiliin oli kytketty putket väärin. En toki ole vielä ehtinyt pajalle kääntämään, mutta näin näky olevan. En ole varma olenko itse laittanut väärin, kun venttiilejä putsailin, vai olivatko jo valmiiksi väärin!!! Kannattaisko hommata vesiventtiilit jossa on vedenkierto moottori samassa paketissa? Varmasti kaupunki ajossa hyvä? :think Ja mistä virta sille kiertomoottorille?
                              Last edited by janke; 19-12-2010, 10:43.
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3665
                                • seinäjoki

                                #75
                                Originally posted by janke View Post
                                Selvis minkä takia ei vänkärin puolelle tullut lämmintä.. Vesi venttiiliin oli kytketty putket väärin. En toki ole vielä ehtinyt pajalle kääntämään, mutta näin näky olevan. En ole varma olenko itse laittanut väärin, kun venttiilejä putsailin, vai olivatko jo valmiiksi väärin!!! Kannattaisko hommata vesiventtiilit jossa on vedenkierto moottori samassa paketissa? Varmasti kaupunki ajossa hyvä? :think Ja mistä virta sille kiertomoottorille?
                                Ei siis putket ollutkaan väärin kytketty. Venttiilit toimii ilmattu lisää ,mutta ei lämmintä edelleenkään vänkärille. Pakko nostaa kädet pystyyn. paska mikä paska!
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X