Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XVI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Baijerilainen525
    Bimmer Rookie
    • Nov 2017
    • 107
    • Lieksa

    #46
    Originally posted by -Tapi View Post
    En muista mistä omani tulivat, jostain Saksasta. Pelkillä tiivisterenkailla pärjää mutta kaikki alumiinirinkulatiivisteet ja kannen päädyn ja vanoksen välinen tiiviste kun on mukana niin onhan se helpompaa ja nopeampaa kuin etsiä miljoonalaatikoista sopivia tiivisteitä tai käyttää moottorisilikonia.

    Minun sarjassani ei ollut noita vasenkätisiä pultteja joten tilasin ennen remppaan ryhtymistä ne Schmiedmanilta varalle.
    Juu tietty pitää olla tuo vanoksen ja kannen välinen tiiviste. Se ei pahan hintainen olekkaan. Onko tietoo että onko nuo kl varaosan vanos tiivisteet beisanin? Kannattaako ottaa? Jos tilaan ilman kolina renkaita.

    Comment

    • sakke39
      Bimmer Rookie
      • Aug 2014
      • 60
      • Finland, Salo

      #47
      Mitäköhän on käynyt m52b28 koneessa? Kansiremppa tehtiin n.15tkm sitten. Autosta alkoi vuotaa vettä lohkon ja kannen välistä oikealta takakulmasta. Noh, auto jäi odottelemaan kiinnostusta muutamaksi vuodeksi ja tuli tänään otettua kansi auki. Viimeksi kansirempassa muutama kierre jouduttiin korjaamaan helicoililla. Ne pultit joissa oli helicoilit, olivat kireällä, muttei läheskään niin tiukalla kun ois tarvinut. 12 pulttia oli aivan löysällä, yhdellä kädellä sai lyhyellä 3/8” räikällä auki.... ja kansirempassa ne vedettiin ohjeen mukaiseen momenttiin ja siihen asteet päälle.

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4645
        • Tuusula

        #48
        Pomppiva kuskin tuulilasinpyyhkijä. Eikös näissä jonkinsortin "automaattikiristys" ollut, mikäköhän sieltä ensiksi tuppaa antamaan periksi?
        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • JiiVee92
          BTCF Member
          • Mar 2017
          • 923
          • Kouvola/Myllykoski

          #49
          Originally posted by sakke39 View Post
          Mitäköhän on käynyt m52b28 koneessa? Kansiremppa tehtiin n.15tkm sitten. Autosta alkoi vuotaa vettä lohkon ja kannen välistä oikealta takakulmasta. Noh, auto jäi odottelemaan kiinnostusta muutamaksi vuodeksi ja tuli tänään otettua kansi auki. Viimeksi kansirempassa muutama kierre jouduttiin korjaamaan helicoililla. Ne pultit joissa oli helicoilit, olivat kireällä, muttei läheskään niin tiukalla kun ois tarvinut. 12 pulttia oli aivan löysällä, yhdellä kädellä sai lyhyellä 3/8” räikällä auki.... ja kansirempassa ne vedettiin ohjeen mukaiseen momenttiin ja siihen asteet päälle.

          Eiköhän ne ole kaikki korkannut syynä vääränlainen avaaminen edellisellä kerralla. Ja mikä oli syy edelliselle kansirempalle?
          EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
          NYT: E61 530xd -08 käyttis
          Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

          Comment

          • sakke39
            Bimmer Rookie
            • Aug 2014
            • 60
            • Finland, Salo

            #50
            Originally posted by JiiVee92 View Post
            Eiköhän ne ole kaikki korkannut syynä vääränlainen avaaminen edellisellä kerralla. Ja mikä oli syy edelliselle kansirempalle?
            Avaamisesta en muista enää. Syy kansiremonttiin viimeksi oli keittäminen. Kansi oli halki.

            Comment

            • Pexx
              Bimmer Rookie
              • Aug 2004
              • 170
              • Keminmaa

              #51
              Mikä paras työjärjestys.
              Vaihdan tuossa separaattoria ja se ylin letku hiukan haastava.
              Kannattaako se ensin laittaa huulille mööpeliin ja sitten ujuttaa ylös ja imusarjaan? En kyllä kokeillut vielä että taittuuko ja koska letku pitää "pyöräyttää" paikoilleen mööpeliin

              Comment

              • JiiVee92
                BTCF Member
                • Mar 2017
                • 923
                • Kouvola/Myllykoski

                #52
                Jos m54 niin pitää pyöräyttää paikalleen vasta siellä imusarjan uumenissa, on ihan anaalista, mutta tehtävissä.
                EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                NYT: E61 530xd -08 käyttis
                Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                Comment

                • Pexx
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2004
                  • 170
                  • Keminmaa

                  #53
                  Meni letku.
                  Mutta tämä pakkassuojattu, niin eipä mene enään kaasuläppä mööbeli paikoilleen, koska separaattorin suojat niin paksut. Eli suojat pois, koska tällä ajetaan vaan kesällä.

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2017
                    • Kangasala

                    #54
                    Originally posted by Pexx View Post
                    Meni letku.
                    Mutta tämä pakkassuojattu, niin eipä mene enään kaasuläppä mööbeli paikoilleen, koska separaattorin suojat niin paksut. Eli suojat pois, koska tällä ajetaan vaan kesällä.
                    Jaa. Ois se menny kun ois painattanu sopivasti
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • Bmww
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2020
                      • 36
                      • Kuopio

                      #55
                      530da 99 softannumero

                      Mikä softan numero pitäs olla 99vuotisessa 530dkun on uudempi ilmamassamittari ite löysin inpalla että tässä on 8507645

                      Comment

                      • Wildchild
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2016
                        • 251
                        • Päijät-Häme

                        #56
                        Onkohan tää kuinka yleistä että varapyöräkotelo ratkee? Tuossa ei oo ruostetta nimeksikään, näyttää enemmän että metalli vaan ratkennu. Alhaalla oli massat ehjät eikä näkyny läpi vasta kun alko rapsimaan pois.



                        EDIT:

                        Alkaa näyttää että saanut vaan kovan iskun. Parinkymmensentin matkalta ratkennu.


                        Last edited by Wildchild; 27-12-2020, 15:58.
                        Bmw 525iA -02

                        Comment

                        • Turunpoika
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2011
                          • 118
                          • Finland Turku

                          #57
                          Webaston ohjainkortti

                          Tervehdys ja hyvää uutta vuotta.
                          Kyseessä E39 530 D -02, saako auton sisäpuhaltimen käynnistymään jos webastossa on niin sanottu tarvikekortti. Nykyinen bmw:n kortti on korjattu ainakin 3 kertaa ja toiminut jonkin aikaa vaihtelevalla menestyksellä. Nykyisin siihen ei saa yhteyttä lainkaan. BMW alkuperäiset kortit tuntuu olevan kiven alla, se olisi parempi vaihtoehto jos löytyisi. Täytyy viellä tarkistaa webaston jännite syöttö.


                          Noniin, löysinkin ohjeen tuohon puhaltimen käynnistykseen netin syövereistä. Mutta jos jostain löytyisi ehjä bmw kortti, niin olisin kiinostunt


                          Raimo

                          Last edited by Turunpoika; 01-01-2021, 20:22.

                          Comment

                          • coldfox
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2016
                            • 52
                            • porvoo

                            #58
                            1996 523i mittariston ja lämpöpaneelin valot ei tomi

                            Eli mittariston ja lämpöpaneelin valot ei toimi ollenkaan, mittariston näyttö ja dimmeri toimii niin kuin pitää. Joskus kuopissa voi valot vilkkua kerran tai pari.
                            Missä vika voi olla? Kaikki sulakkeet ovat ehjät.

                            Edit: Nyt toimii kun putsasin LCM moduulin piirilevyn.
                            Last edited by coldfox; 08-01-2021, 14:16.

                            Comment

                            • -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3117
                              • Välisuomi

                              #59
                              2002 530i webaston mekaaninen asennus ja sähköt tuli suoritettua mutta ncsexpertillä ko. varusteen lisäys ei ollutkaan niin yksinkertainen kuin luulin. Ncs-dummylla löysin sieltä standheizung konzept-vaihtoehtoja joista en ymmärrä mitä kuudesta vaihtoehdosta pitäisi valita.
                              ---

                              Comment

                              • Hommahopo
                                Newbiemmer
                                • Mar 2018
                                • 3
                                • Oulu

                                #60
                                540i touring coiloverit pussien tilalle

                                Terve! Semmonen tilanne, että edestä löytyy jo D2:sen coiloverit ja taakse kaavaillut samaa sarjaa olevat kepit. Mitenköhän nuo saa istumaan paikalleen ilmapussien tilalle?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎