Originally posted by Lakupekka
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia XVI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jos ajoneston synkka moottorin ohjainlaitteen kanssa olisi hukassa, niin startti aktivoituu kyllä normaalisti, mutta ei aktivoi ruiskutusta.
Jos startin aktivointinastaan ei tule käynnistäessä akkujännitettä, niin virtalukon pohja tai ajonesto ei tunnista lainkaan avainta (aktivoi EWS:n sisällä kyseistä startin aktivoinnin relettä). Tältä osin EWS:n voi vaikka ohittaa yhdistämällä sille tulevalla liittimellä paksuimmat pin 1+2 johdot yhteen (toinen tulee virtalukonpohjalta ja toinen menee startin aktivointinastaan). Tuosta se mittomalla aika äkkiä selviää, jos moottorin maadoituspuoli on kerran tarkistettu ehjäksi. Eikä olisi ensimmäinen kerta, kun virtalukonpohjalla kyseinen kontaktikärki olisi hitsautunut huonoksi.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
e39 toukan takalasin pissapoika ei toimi. ei kuulu pumpun surinaa kun käskyttää viiksestä.
Mistäs alkaisi vikaa etsimään?
Missä sijaitsee pumppu, ohjausrele, sulakkeet jne.?Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View Poste39 toukan takalasin pissapoika ei toimi. ei kuulu pumpun surinaa kun käskyttää viiksestä.
Mistäs alkaisi vikaa etsimään?
Missä sijaitsee pumppu, ohjausrele, sulakkeet jne.?
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
2002 525i ABS- ja luistoneston valot syttyvät usein loistamaan ja vikakoodit sanoo:
DSC: Steering-angle sensor, identification
EGS: CAN wheel speeds
DSC: Wheel-speed sensor, front right, transmits implausible signals
Nuo kaikki varmaan voivat olla ABS-purkin vikoja? Tuo purkki on joskus korjautettu vuosia sitten mutta ikä lienee tehnyt tehtävänsä ja pitäisi laittaa uudelle kierrokselle.
Olin jo aikeissa vaihtaa oikean etupyörän ABS-anturin mutta talliin ajaessa huomasin että vikavalot syttyivät jo ennen kuin liikahdin senttiäkään. Silloin ei liene anturissa vikaa?---
Comment
-
-
Onko kukaan vielä selvittänyt minkälainen sähkövika näihin tulee kun etuovista keskuslukon servot lakkaa toimimasta? Jompikumpi boksi etuovissa tai korimoduuli?
Ei pelaa auton lukkopesistä tai avaimen/keskikonsolin napista. Kaikki muu autossa toimii. Aika arjensankareita noi tehtaan inssit on ollu kun ovat laittaneet mekaanisesti toimivan lukon apparin oveen että kuskin ovi ei sitten aukea millään jos sähköä ei ole
Tämä sama homma kävi aikaisemmin reipas 5v sitten samanlaisissa olosuhteissa eli hellepäivänä auto ollut parkissa auringonvalossa ja siihen aikaan ei kukaan tiennyt enkä itekään saanut selvittää koska vika yllättäen hävisi kun auto oli tallissa ajamatta monta kuukautta.E39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by naikou View PostOnko kukaan vielä selvittänyt minkälainen sähkövika näihin tulee kun etuovista keskuslukon servot lakkaa toimimasta? Jompikumpi boksi etuovissa tai korimoduuli?
Ei pelaa auton lukkopesistä tai avaimen/keskikonsolin napista. Kaikki muu autossa toimii. Aika arjensankareita noi tehtaan inssit on ollu kun ovat laittaneet mekaanisesti toimivan lukon apparin oveen että kuskin ovi ei sitten aukea millään jos sähköä ei ole
Tämä sama homma kävi aikaisemmin reipas 5v sitten samanlaisissa olosuhteissa eli hellepäivänä auto ollut parkissa auringonvalossa ja siihen aikaan ei kukaan tiennyt enkä itekään saanut selvittää koska vika yllättäen hävisi kun auto oli tallissa ajamatta monta kuukautta.
Korimoduulin ongelmilta tuo mun korvaan kuulostaa jos molemmat ovet pimenee samanaikaisesti. Vikakoodeista lähtisin liikkeelle.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostEntinen postiauto?
Korimoduulin ongelmilta tuo mun korvaan kuulostaa jos molemmat ovet pimenee samanaikaisesti. Vikakoodeista lähtisin liikkeelle.
Ei näistä taida saada mitään irti ilman inpaa? Tai mites tää uusin bemarin kanssa toimiva testeri oliko se nyt launch? Millä pitäis koodailut jne. Onnistua myös
En tiedä onko joku Hampurin vanha taksi tai jotain käytettynä Saksasta tuotu joskus vuosituhannen alussa, mulla tää ollu vuodesta 2014
E:
Tänään ekaks oli pimeenä vain kuskin puoli mutta ajon aikana kun rämpytin keskikonsolin nappia niin pimeni apparin puoli myös, sillon vuosia sit pimeni muistaakseni molemmat samaan aikaan
E2: vähän ehkä viittaisi johonkin tinaliitos vikaan jonkun keskuslukkoa ohjaavan boksin piirilevyllä kun vain kuumana päivänä auringonvalossa seistessä tuo vika ilmaantunut, eihän näiden bokseissa kovinkaan kummoisesti ole ohjelmistoa vielä paitsi gm ja lcm sisällä on joku chippi minkä kautta valitaan mitkä varusteet on käytössä ja vasta facelifteihin saa lcm kautta jotain toimintojakin muutettuaLast edited by naikou; 23-08-2022, 18:24.E39 523i Turbo
Comment
-
-
_98 528iA herjaa vänkärin turvavyön kiristimen ongelmaa. Muistaakseni vikakoodi oili resistassi liian suuri.
Olis kokeiltavana 02:n panos ja johtoliitin. Miten nuo saa oiken yhdistettyä?
Alkuperäisen liitin on erilainen kuin 02 ja johtojen värit myös erit.
Alkuperäsessä muistaaksen oranssi ja sininen. Tuossa 02 molemmat johdot mustat.
Miten nuo yhditää oiken?F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by Arnolds View Post_98 528iA herjaa vänkärin turvavyön kiristimen ongelmaa. Muistaakseni vikakoodi oili resistassi liian suuri.
Olis kokeiltavana 02:n panos ja johtoliitin. Miten nuo saa oiken yhdistettyä?
Alkuperäisen liitin on erilainen kuin 02 ja johtojen värit myös erit.
Alkuperäsessä muistaaksen oranssi ja sininen. Tuossa 02 molemmat johdot mustat.
Miten nuo yhditää oiken?E39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by naikou View PostOnko kukaan vielä selvittänyt minkälainen sähkövika näihin tulee kun etuovista keskuslukon servot lakkaa toimimasta? Jompikumpi boksi etuovissa tai korimoduuli?
Ei pelaa auton lukkopesistä tai avaimen/keskikonsolin napista. Kaikki muu autossa toimii. Aika arjensankareita noi tehtaan inssit on ollu kun ovat laittaneet mekaanisesti toimivan lukon apparin oveen että kuskin ovi ei sitten aukea millään jos sähköä ei ole
Tämä sama homma kävi aikaisemmin reipas 5v sitten samanlaisissa olosuhteissa eli hellepäivänä auto ollut parkissa auringonvalossa ja siihen aikaan ei kukaan tiennyt enkä itekään saanut selvittää koska vika yllättäen hävisi kun auto oli tallissa ajamatta monta kuukautta.Bmw 525iA -02
Comment
-
-
Originally posted by Wildchild View PostKokeile ottaa akusta miinusnapa irti, oota kymmenen minuuttia, napa takas ja kokeile uudestaan. Jos aukeaa ni GM moduli varmasti syypää.
Mittasin oikean etuoven lukon servolle menevän jännitteen, vähän reilu 2v ja kuskin oven sisään ri oo vielä päässyt kun se on pysyvästi kiinni, sitä ei saa edes lukkopesästä auki kuten takakontin ja apparin oven saa
Kun sais kuskin oven edes aukeamaan niin vois vaikka ajella sit ilman keskuslukkoa….
Selvisi pinoutista että gm moduulin kautta ei mene käskyjä kuin takaovien lukkojen moottoreilleLast edited by naikou; 24-08-2022, 16:35.E39 523i Turbo
Comment
-
Comment