Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XVI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aae30
    BTCF Member
    • May 2010
    • 2691
    • .fi

    Originally posted by Lakupekka View Post
    Lisämaadoitusta testailtu nyt. Ei tosiaan mitään eloa ei edes naksahdusta
    sit vaan inpalla tarkistamaan ews-sync kuntoon.
    Sorry I'm Not Sorry
    E34 540iA 93 sedan
    E34 540iA 93 sedan
    E39 530iA 00 touring

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9138
      • Oulu

      Jos ajoneston synkka moottorin ohjainlaitteen kanssa olisi hukassa, niin startti aktivoituu kyllä normaalisti, mutta ei aktivoi ruiskutusta.

      Jos startin aktivointinastaan ei tule käynnistäessä akkujännitettä, niin virtalukon pohja tai ajonesto ei tunnista lainkaan avainta (aktivoi EWS:n sisällä kyseistä startin aktivoinnin relettä). Tältä osin EWS:n voi vaikka ohittaa yhdistämällä sille tulevalla liittimellä paksuimmat pin 1+2 johdot yhteen (toinen tulee virtalukonpohjalta ja toinen menee startin aktivointinastaan). Tuosta se mittomalla aika äkkiä selviää, jos moottorin maadoituspuoli on kerran tarkistettu ehjäksi. Eikä olisi ensimmäinen kerta, kun virtalukonpohjalla kyseinen kontaktikärki olisi hitsautunut huonoksi.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • poke
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 3096

        e39 toukan takalasin pissapoika ei toimi. ei kuulu pumpun surinaa kun käskyttää viiksestä.
        Mistäs alkaisi vikaa etsimään?
        Missä sijaitsee pumppu, ohjausrele, sulakkeet jne.?
        Kulkineet/projektit:

        640D F06
        530iA E39
        635 CSi E24
        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9138
          • Oulu

          Originally posted by poke View Post
          e39 toukan takalasin pissapoika ei toimi. ei kuulu pumpun surinaa kun käskyttää viiksestä.
          Mistäs alkaisi vikaa etsimään?
          Missä sijaitsee pumppu, ohjausrele, sulakkeet jne.?
          Pumput löytyy säiliön kyljestä apukuskin pyöräkotelosta.

          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3117
            • Välisuomi

            2002 525i ABS- ja luistoneston valot syttyvät usein loistamaan ja vikakoodit sanoo:
            DSC: Steering-angle sensor, identification
            EGS: CAN wheel speeds
            DSC: Wheel-speed sensor, front right, transmits implausible signals

            Nuo kaikki varmaan voivat olla ABS-purkin vikoja? Tuo purkki on joskus korjautettu vuosia sitten mutta ikä lienee tehnyt tehtävänsä ja pitäisi laittaa uudelle kierrokselle.
            Olin jo aikeissa vaihtaa oikean etupyörän ABS-anturin mutta talliin ajaessa huomasin että vikavalot syttyivät jo ennen kuin liikahdin senttiäkään. Silloin ei liene anturissa vikaa?
            ---

            Comment

            • naikou
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 1673
              • vihti

              Onko kukaan vielä selvittänyt minkälainen sähkövika näihin tulee kun etuovista keskuslukon servot lakkaa toimimasta? Jompikumpi boksi etuovissa tai korimoduuli?

              Ei pelaa auton lukkopesistä tai avaimen/keskikonsolin napista. Kaikki muu autossa toimii. Aika arjensankareita noi tehtaan inssit on ollu kun ovat laittaneet mekaanisesti toimivan lukon apparin oveen että kuskin ovi ei sitten aukea millään jos sähköä ei ole

              Tämä sama homma kävi aikaisemmin reipas 5v sitten samanlaisissa olosuhteissa eli hellepäivänä auto ollut parkissa auringonvalossa ja siihen aikaan ei kukaan tiennyt enkä itekään saanut selvittää koska vika yllättäen hävisi kun auto oli tallissa ajamatta monta kuukautta.
              E39 523i Turbo

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8257
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by naikou View Post
                Onko kukaan vielä selvittänyt minkälainen sähkövika näihin tulee kun etuovista keskuslukon servot lakkaa toimimasta? Jompikumpi boksi etuovissa tai korimoduuli?

                Ei pelaa auton lukkopesistä tai avaimen/keskikonsolin napista. Kaikki muu autossa toimii. Aika arjensankareita noi tehtaan inssit on ollu kun ovat laittaneet mekaanisesti toimivan lukon apparin oveen että kuskin ovi ei sitten aukea millään jos sähköä ei ole

                Tämä sama homma kävi aikaisemmin reipas 5v sitten samanlaisissa olosuhteissa eli hellepäivänä auto ollut parkissa auringonvalossa ja siihen aikaan ei kukaan tiennyt enkä itekään saanut selvittää koska vika yllättäen hävisi kun auto oli tallissa ajamatta monta kuukautta.
                Entinen postiauto?

                Korimoduulin ongelmilta tuo mun korvaan kuulostaa jos molemmat ovet pimenee samanaikaisesti. Vikakoodeista lähtisin liikkeelle.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • naikou
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2010
                  • 1673
                  • vihti

                  Originally posted by peto2 View Post
                  Entinen postiauto?

                  Korimoduulin ongelmilta tuo mun korvaan kuulostaa jos molemmat ovet pimenee samanaikaisesti. Vikakoodeista lähtisin liikkeelle.



                  Ei näistä taida saada mitään irti ilman inpaa? Tai mites tää uusin bemarin kanssa toimiva testeri oliko se nyt launch? Millä pitäis koodailut jne. Onnistua myös

                  En tiedä onko joku Hampurin vanha taksi tai jotain käytettynä Saksasta tuotu joskus vuosituhannen alussa, mulla tää ollu vuodesta 2014

                  E:

                  Tänään ekaks oli pimeenä vain kuskin puoli mutta ajon aikana kun rämpytin keskikonsolin nappia niin pimeni apparin puoli myös, sillon vuosia sit pimeni muistaakseni molemmat samaan aikaan

                  E2: vähän ehkä viittaisi johonkin tinaliitos vikaan jonkun keskuslukkoa ohjaavan boksin piirilevyllä kun vain kuumana päivänä auringonvalossa seistessä tuo vika ilmaantunut, eihän näiden bokseissa kovinkaan kummoisesti ole ohjelmistoa vielä paitsi gm ja lcm sisällä on joku chippi minkä kautta valitaan mitkä varusteet on käytössä ja vasta facelifteihin saa lcm kautta jotain toimintojakin muutettua
                  Last edited by naikou; 23-08-2022, 18:24.
                  E39 523i Turbo

                  Comment

                  • Arnolds
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 3311
                    • Kajjjaani

                    _98 528iA herjaa vänkärin turvavyön kiristimen ongelmaa. Muistaakseni vikakoodi oili resistassi liian suuri.
                    Olis kokeiltavana 02:n panos ja johtoliitin. Miten nuo saa oiken yhdistettyä?
                    Alkuperäisen liitin on erilainen kuin 02 ja johtojen värit myös erit.
                    Alkuperäsessä muistaaksen oranssi ja sininen. Tuossa 02 molemmat johdot mustat.
                    Miten nuo yhditää oiken?
                    F26 xDrive20d TwinPower

                    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                    Comment

                    • naikou
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2010
                      • 1673
                      • vihti

                      Originally posted by Arnolds View Post
                      _98 528iA herjaa vänkärin turvavyön kiristimen ongelmaa. Muistaakseni vikakoodi oili resistassi liian suuri.
                      Olis kokeiltavana 02:n panos ja johtoliitin. Miten nuo saa oiken yhdistettyä?
                      Alkuperäisen liitin on erilainen kuin 02 ja johtojen värit myös erit.
                      Alkuperäsessä muistaaksen oranssi ja sininen. Tuossa 02 molemmat johdot mustat.
                      Miten nuo yhditää oiken?
                      Mulla on yksi ylimääräinen prefacen (-96) turvavyön paukku jos et saa tuota toimimaan, en kyllä tiedä sopiiko sellainenkaan tuohon tu-mallin sähköihin
                      E39 523i Turbo

                      Comment

                      • Wildchild
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2016
                        • 251
                        • Päijät-Häme

                        Originally posted by naikou View Post
                        Onko kukaan vielä selvittänyt minkälainen sähkövika näihin tulee kun etuovista keskuslukon servot lakkaa toimimasta? Jompikumpi boksi etuovissa tai korimoduuli?

                        Ei pelaa auton lukkopesistä tai avaimen/keskikonsolin napista. Kaikki muu autossa toimii. Aika arjensankareita noi tehtaan inssit on ollu kun ovat laittaneet mekaanisesti toimivan lukon apparin oveen että kuskin ovi ei sitten aukea millään jos sähköä ei ole

                        Tämä sama homma kävi aikaisemmin reipas 5v sitten samanlaisissa olosuhteissa eli hellepäivänä auto ollut parkissa auringonvalossa ja siihen aikaan ei kukaan tiennyt enkä itekään saanut selvittää koska vika yllättäen hävisi kun auto oli tallissa ajamatta monta kuukautta.
                        Kokeile ottaa akusta miinusnapa irti, oota kymmenen minuuttia, napa takas ja kokeile uudestaan. Jos aukeaa ni GM moduli varmasti syypää.
                        Bmw 525iA -02

                        Comment

                        • naikou
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 1673
                          • vihti

                          Originally posted by Wildchild View Post
                          Kokeile ottaa akusta miinusnapa irti, oota kymmenen minuuttia, napa takas ja kokeile uudestaan. Jos aukeaa ni GM moduli varmasti syypää.
                          Jep tätä ajattelin koittaa
                          E39 523i Turbo

                          Comment

                          • BiltemaMotorWork
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2013
                            • 460
                            • Joensuu

                            Originally posted by naikou View Post
                            vasta facelifteihin saa lcm kautta jotain toimintojakin muutettua
                            Eikös tää vaadi LCM 3B:n? Ja tuliko LCM 3B 9/98?

                            Comment

                            • naikou
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2010
                              • 1673
                              • vihti

                              Jos jälkiasentaa ohjelmoitavan lcm niin kai se kannattaa jo mk4 boksi hommata, ne ei tuolla liettuan purkamoilla montaa kymmentä rahaa maksa
                              E39 523i Turbo

                              Comment

                              • naikou
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2010
                                • 1673
                                • vihti

                                Originally posted by Wildchild View Post
                                Kokeile ottaa akusta miinusnapa irti, oota kymmenen minuuttia, napa takas ja kokeile uudestaan. Jos aukeaa ni GM moduli varmasti syypää.
                                Ei auttanu tää eikä gm irti käyttäminen, avasin muovikuoret pois poksista ja joku rele sielä helisee selvästi, mitäköhän nämä neljä mustaa rasiaa siinä kortilla edes on?

                                Mittasin oikean etuoven lukon servolle menevän jännitteen, vähän reilu 2v ja kuskin oven sisään ri oo vielä päässyt kun se on pysyvästi kiinni, sitä ei saa edes lukkopesästä auki kuten takakontin ja apparin oven saa

                                Kun sais kuskin oven edes aukeamaan niin vois vaikka ajella sit ilman keskuslukkoa….

                                Selvisi pinoutista että gm moduulin kautta ei mene käskyjä kuin takaovien lukkojen moottoreille
                                Last edited by naikou; 24-08-2022, 16:35.
                                E39 523i Turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎