Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540i Ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jancco
    Bimmer Rookie
    • Jun 2019
    • 79
    • Kymenlaakso

    E39 540i Ei käynnisty

    Kyseessä E39 540i manuaali vuosimalli 02/2000. Seisomisen jälkeen ei käynnisty, ews - dme synkronointi ei mene läpi ja bensapumppu ei aktivoidu. Ews toimii oikein. Missä vika?
  • ekkoo1
    BTCF Member
    • Jun 2019
    • 1369
    • Pohjanmaa

    #2
    Saatko luettua inpalla koodit moottorinohjaukselta ja GM:ltä (eikö se ews ollut näihin leivottu)?
    E39 540i -96 Ajamisen iloa
    E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
    E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
    Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

    Comment

    • Jancco
      Bimmer Rookie
      • Jun 2019
      • 79
      • Kymenlaakso

      #3
      Kyl saa vikakoodit jne luettua dme:ltä, ei tuu mitää kummempaa vikakoodia
      Last edited by Jancco; 07-09-2021, 14:19.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Oliko siellä ews liittyvä koodi vai miksi sitä synkronointia kokeiltiin? jos se ei mennyt läpi, niin siellähän voi nyt ews estää käynnistymisen.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • aae30
          BTCF Member
          • May 2010
          • 2728
          • .fi

          #5
          Originally posted by Jancco View Post
          Kyl saa vikakoodit jne luettua dme:ltä, ei tuu mitää kummempaa vikakoodia
          "ei tuu mitää kummempaa vikakoodia" ei kerro oikein mitään.
          Esim. sähköisen termarin vikakoodi ei kummemmalta vaikuta,
          mutta riippuen siitä kauanko se on siellä roikkunut ilman toimenpiteitä,
          voi dme:ltä vaikka olla jo pinnejä poikki. Tämä nyt vain esimerkkinä.
          Sorry I'm Not Sorry
          E34 540iA 93 sedan
          E34 540iA 93 sedan
          E39 530iA 00 touring

          Comment

          • Scitso
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 2817
            • Kuusankoski

            #6
            Jos ei bensapumppu pelaa niin oisko piuhat poikki tankilta varsin yleinen vika tai rele rikki tai pumppu. Bensapuolesta ei tule mitään vikakoodeja
            E34 525i Touring -96 "Iris"
            E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
            E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
            E46 328ia Sedan -98 "HOI"
            E61 530d Touring -04

            ex. E39 520ia Touring -98
            ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
            ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
            ex. E28 520i -82

            Comment

            • Jancco
              Bimmer Rookie
              • Jun 2019
              • 79
              • Kymenlaakso

              #7
              Sori että info vähän huonoa mut kukaan ei oikeen osaa selittää ongelmaa tarkasti mut sen verran on saanu nyt lisää tietoo et k- ja d-can väylä olis sekasin tos ku on yhteensä 7 can väylää?

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by Jancco View Post
                Sori että info vähän huonoa mut kukaan ei oikeen osaa selittää ongelmaa tarkasti mut sen verran on saanu nyt lisää tietoo et k- ja d-can väylä olis sekasin tos ku on yhteensä 7 can väylää?
                Siellähän taitaa olla joku Seppä Ilmarinen selvittämässä, jos on löytänyt E39:stä D-can väylän. Sellaista ei ole E39:ssä.

                Ihan vakavissaan se auto pitäisi nyt viedä sellaiselle, joka ymmärtää BMW:stä. Nämä on vielä yksinkertaisia laitteita, mutta jos siellä aletaan selittämään D-can väyläviasta E39:ssä ollaan kyllä ihan pihalla. BMW:llä on uudemmissa autoissa kyllä D-can väylä, että sinällään ihan hyvä arvaus ei vaan osunut tällä kertaa osunut arvaus oikein. Sekin on totta, että monta väylää löytyy, mutta vaikka jollain M-bus väylällä ei ole mitään merkitystä siihen käynnistyykö se auto vai ei. Miten esim. sen olemattoman D-can väylän sekaisin olo on todettu?
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Jancco
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2019
                  • 79
                  • Kymenlaakso

                  #9
                  Kiitos tiedosta. Huomenna aamulla auto hinataan paikkaan jossa sitä osataan katsoa. Viimeisten 10kuukauden aikana täältä foorumilta 2 ihmistä käynyt läppärillä katsomassa ilman tulosta. Myös ECU käytetty kahdella eri optimointi firmalla tarkistuksessa ja autoa myös tutkittu etänä tietokoneella ja kaikki kuulemma toimi niinkuin pitää mutta ei käynnisty. Auto jäi seisomaan sen jälkeen kun massapyörä antoi ajosta periksi ja oli koskemattomana tämän jälkeen noin 2-3kk jonka jälkeen annettu apuvirtaa autoon koska se tyhjentynyt auton seisoessa vaikka olikin aivan uusi akku. Auto ei lähtenyt tämän jälkeen enää käyntiin kun 2 kertaa kytkin+vauhtipyörä rempan jälkeen jolloin kävi todella huonosti käynnistyessään ja sammui heti perään.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by Jancco View Post
                    Kiitos tiedosta. Huomenna aamulla auto hinataan paikkaan jossa sitä osataan katsoa. Viimeisten 10kuukauden aikana täältä foorumilta 2 ihmistä käynyt läppärillä katsomassa ilman tulosta. Myös ECU käytetty kahdella eri optimointi firmalla tarkistuksessa ja autoa myös tutkittu etänä tietokoneella ja kaikki kuulemma toimi niinkuin pitää mutta ei käynnisty. Auto jäi seisomaan sen jälkeen kun massapyörä antoi ajosta periksi ja oli koskemattomana tämän jälkeen noin 2-3kk jonka jälkeen annettu apuvirtaa autoon koska se tyhjentynyt auton seisoessa vaikka olikin aivan uusi akku. Auto ei lähtenyt tämän jälkeen enää käyntiin kun 2 kertaa kytkin+vauhtipyörä rempan jälkeen jolloin kävi todella huonosti käynnistyessään ja sammui heti perään.
                    Eli aloittaa ihan perusjutuista bensa & kipinä. Ilmaa se oletettavasti saa ellei joku ole jotain rättiä sinne unohtanut. Bensanpaineen saa mitattua suoraan bensakiskosta olevasta venttiilistä. Kipinän nyt voi tarkistaa vaikka ruuvimeisselillä. Tarkistaa tuleeko suuttimille komentoa vaikka noid valolla. Vaikka näiden pohjalta sitten eteenpäin jatkamaan.

                    Edit: siellä olikin ettei bensapumppu aktivoidu. Ohittaa releen hyppyjohdolla, ellei pumppu käynnisty niin sitten bensatankin kansi auki ja tarkistaa johdot ja testaa pumpun.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Jancco
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2019
                      • 79
                      • Kymenlaakso

                      #11
                      Nämä kaikki tehty, joskus tulee painetta joskus ei. Releet käyty läpi, tulppien vaihdon yhteydessä mitattiin virrat jotka tulee suuttimille kaikki OK. 3 eri bensapumppua kokeiltu, startti ja laturi vaihdettu. Kipinää ei tule. Bensapumppu toimii "pakottamalla" tietokoneelta.

                      Comment

                      • ekkoo1
                        BTCF Member
                        • Jun 2019
                        • 1369
                        • Pohjanmaa

                        #12
                        Itse alottaisin jotenkin seuraavasti:

                        - Pyöriihän moottori dampperista pyörittämällä, ettei ole jotain mekaanisesti jumissa (tuskin on, mutta helppo tsekata)

                        - Saatko INPA:lla DME diagnostiikasta tökättyä bensapumpun päälle hetkeksi, jos saat niin nouseeko kiskolla bensapaineet? Tässä on kai TU-moottori niin siellä pitäisi olla rengasventtiilin tyylinen testinippa kiskon päässä.

                        - Kun yrität sahata moottoria käyntiin, näkyykö Inpassa DME:n alta kierroslukua? Jos ei, niin tarkista vaihdelaatikossa oleva kampuran asentotunnistin.

                        Näillä voisit saada vähän tarkemmin haarukoitua, missä ongelma on.

                        Edit: olin näköjään minuutin myöhässä, mutta tuon Inpan kierrosluvun voisi tarkistaa. Jos DME ei näe kampuran pyörivän niin se ei myöskään taida antaa kipinää eikä bensaa.
                        E39 540i -96 Ajamisen iloa
                        E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                        E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                        Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                        Comment

                        • Jancco
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2019
                          • 79
                          • Kymenlaakso

                          #13
                          On yritetty hinaamalla käyntiin ja kampiakselin asentotunnistin vaihdettu myös 3x ja INPALLA pakottamalla bensapumppu päälle ja paineet tämän jälkeen nousseet. Tarkistettu mainitsemallasi tyylillä.

                          Comment

                          • ekkoo1
                            BTCF Member
                            • Jun 2019
                            • 1369
                            • Pohjanmaa

                            #14
                            No sitten kuulostaisi kyllä, että perusasiat on todennäköisesti kunnossa ja ongelma voisi tosiaan olla käynnistyksenesto. DME:ltäkö ei löydy vikakoodeja tyyliin "EWS 3.3 Manipulation protection"?
                            E39 540i -96 Ajamisen iloa
                            E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                            E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                            Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                            Comment

                            • Jancco
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2019
                              • 79
                              • Kymenlaakso

                              #15
                              En muista. Yksi avaimista oli paskana, voiko olla että EWS menny päälle kun käyttän tätä? Jos EWS on rikki, tilaanko bemarilta uuden runkonumerolla ja käytän heillä synkkauksessa?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎