Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540i Ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ekkoo1
    BTCF Member
    • Jun 2019
    • 1368
    • Pohjanmaa

    Onhan tuossa jokin sivuääni, oletko pyttyjä tai jakopäätä kerennyt tutkimaan?
    E39 540i -96 Ajamisen iloa
    E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
    E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
    Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

    Comment

    • Jancco
      Bimmer Rookie
      • Jun 2019
      • 79
      • Kymenlaakso

      Originally posted by ekkoo1 View Post
      Onhan tuossa jokin sivuääni, oletko pyttyjä tai jakopäätä kerennyt tutkimaan?
      Ei ole ainakaan mitään ääniä mitkä eivät liittyisi autoon. En ole vielä kerennyt kun täytyy saada auto nyt sisätiloihin.

      Comment

      • Jancco
        Bimmer Rookie
        • Jun 2019
        • 79
        • Kymenlaakso

        Originally posted by Jancco View Post
        Tässä auto saatu käymään kun on tiputtanut pienet tipat öljyä sylintereihin. Ei käynnisty muulla tavalla. Kokeillaan toimiiko linkki videoihin. Videossa 2 kuulee kun alkaa ääntämään auton lämmettyä. Kertokaa mielipiteitä. Lisäsin kuvan myös mahdollisesta laahaimen palasesta joka löytyi öljypumpun sihdistä. Menny paskaksi ja sen myötä jako hypännyt?

        https://photos.app.goo.gl/K4ctNaNJvuMxgwCQ7
        Jakopää remppa tehty kyllä liikkeessä alle 20tkm ja miks olis hajonnu nyt ku autolla ei ole edes ajeltu... vois olla nuo palaset vanhasta laahaimesta, öljypohja oli muuten ihan siisti.

        Comment

        • ekkoo1
          BTCF Member
          • Jun 2019
          • 1368
          • Pohjanmaa

          Originally posted by Jancco View Post
          Jakopää remppa tehty kyllä liikkeessä alle 20tkm ja miks olis hajonnu nyt ku autolla ei ole edes ajeltu... vois olla nuo palaset vanhasta laahaimesta, öljypohja oli muuten ihan siisti.
          Kyllähän tuo (todella kuluneelta, näkyy ketjujen syömät urat) laahaimen palalta näyttää. Sinänsä outoa jos on kerta jakopää tehty, siinä remontissa pitäisi käydä öljypohja irti että saa alemman jakokopan irti niin miksi sielä lilluu vielä kuluneita laahaimen palasia.

          Olisikohan käynyt niin että esim. jakoketju ja sen laahaimet vaihdettiin, mutta ei nokkien välisten ketjujen laahaimia? Käytä venakopat irti kun saat auton jonnekkin sään suojaan ja katso miltä ne nokkien kiristimet näyttää.
          E39 540i -96 Ajamisen iloa
          E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
          E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
          Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

          Comment

          • jaskap
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 528
            • Finland Rovaniemi

            Originally posted by ekkoo1 View Post
            Kyllähän tuo (todella kuluneelta, näkyy ketjujen syömät urat) laahaimen palalta näyttää. Sinänsä outoa jos on kerta jakopää tehty, siinä remontissa pitäisi käydä öljypohja irti että saa alemman jakokopan irti niin miksi sielä lilluu vielä kuluneita laahaimen palasia.

            Olisikohan käynyt niin että esim. jakoketju ja sen laahaimet vaihdettiin, mutta ei nokkien välisten ketjujen laahaimia? Käytä venakopat irti kun saat auton jonnekkin sään suojaan ja katso miltä ne nokkien kiristimet näyttää.
            Ei ole vaan jaksettu siivota sotkua pois kunnolla. Tuskin on käytetty öljysihtiäkään pois, mikä on ihan pakko tehdä laahaimien hajottua. Nokkien välisten kiristimien hajiamiseen en usko, mutta kaikki mahdollista.
            e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
            e32 750 iA -88 DoubleSex.
            Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

            Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
            e32 735 1/18
            e34 M5 1/18
            e24 635 Csi 1/18
            e9 3.0 CSi 1/18
            e31 850 Csi

            Comment

            • ritariässä
              BTCF Member
              • Jan 2006
              • 3580
              • Raisio

              Originally posted by jaskap View Post
              Ei ole vaan jaksettu siivota sotkua pois kunnolla. Tuskin on käytetty öljysihtiäkään pois, mikä on ihan pakko tehdä laahaimien hajottua. Nokkien välisten kiristimien hajiamiseen en usko, mutta kaikki mahdollista.
              Mahdollista joo, mulla oli just S62 koneessa ainut ns hajonnut/väsähtänyt kohta nokkakiristin toiselta puolen kun huolto kolmonen tehtiin + öljypumpunketjun laahain reilusti kulkunut, mutta en muista ulkoa onko M koneissa toi jälkimmäinen.

              Kaikki mahdollista kun näissä jo reilusti ikää oli paljon taikka vähemmän ajettu.
              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎