Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16295
    • Leppävirta

    E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

    Vanha jäi tähän. https://www.btcf.fi/forum/showthread...01325&page=114

    Jatketaan lätinät tänne.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 Talvehtimassa
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96 Talvehtimassa
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Talviliukuri

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
  • Artturih05
    Newbiemmer
    • Sep 2023
    • 2
    • Sotkamo

    #2
    e39 kattoluukku ei mene kiinni

    Eli tuossa joku aika sitten tuli vastaan ongelma, että olin avannu normaaliin tapaan kattoluukun takaosa ylhäällä. Noh sitten ajattelin, että suljempa sen ja sitten meni vähän kiinni ja jäi siihen. Luukku menee normaalisti ylös ja menee kiinni silleen, että vetäsee luukun kokonaan auki ja kattoo ulkoa päin silmämääräsesti että luukku on katon kanssa samalla tasolla.
    Saako korjattua kalibroimalla kattoluukun?
    Last edited by Artturih05; 17-09-2023, 14:40.

    Comment

    • Turunpoika
      Bimmer Rookie
      • Jun 2011
      • 104
      • Finland

      #3
      Moniurahihnan tuho

      Moikka oli pikku remontti,eli korkeapainepumpun vaihto, ei sen kanssa ongelmia mutta samassa yhteydessä huomasin imusarjalle tulevassa kumiputkessa halkeaman. Oli jonkin verran sotkenut paikkoja ja muutenkin piti putsata ettei mee epäpuhtautta pumppua vaihdettaessa. Käytin jarrukliineriä, jota meni myös moniurahihnalle. Noin 300-400 km ajon jälkeen hihnasta tuli pitkä "lanka" joka oli kiertynyt kampiakselin ympärille. Oliko mahdollisesti kliinerin syytä. Tulipa pitkä teksti, niin ja auto E39 530 D -02
      PS. Ei oo koskaan aikaisemmin omalla kohdalla käynyt hihnan kanssa näin.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9078
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Turunpoika View Post
        Moikka oli pikku remontti,eli korkeapainepumpun vaihto, ei sen kanssa ongelmia mutta samassa yhteydessä huomasin imusarjalle tulevassa kumiputkessa halkeaman. Oli jonkin verran sotkenut paikkoja ja muutenkin piti putsata ettei mee epäpuhtautta pumppua vaihdettaessa. Käytin jarrukliineriä, jota meni myös moniurahihnalle. Noin 300-400 km ajon jälkeen hihnasta tuli pitkä "lanka" joka oli kiertynyt kampiakselin ympärille. Oliko mahdollisesti kliinerin syytä. Tulipa pitkä teksti, niin ja auto E39 530 D -02
        PS. Ei oo koskaan aikaisemmin omalla kohdalla käynyt hihnan kanssa näin.
        On mahdollista, että kuminen hihna on ottanut jarrukliineristä itseensä. Todennäköisesti hihna ollut jo parhaat päivänsä nähnyt ja jarrukliinereidenkin koostumus vaihtelee paljon valmistajien välillä. Esim. Motox jarrukliinerissä huomattavan paljon asetonia.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Turunpoika
          Bimmer Rookie
          • Jun 2011
          • 104
          • Finland

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          On mahdollista, että kuminen hihna on ottanut jarrukliineristä itseensä. Todennäköisesti hihna ollut jo parhaat päivänsä nähnyt ja jarrukliinereidenkin koostumus vaihtelee paljon valmistajien välillä. Esim. Motox jarrukliinerissä huomattavan paljon asetonia.
          No joo, oli se hihna suhteellisen vanha, asennettu 31.1.2016 ja kilometrejä silloin 303563km ja nyt noin 483300km auto on tyttären tyttären käytössä niin oli päässyt vähän venymään. Mites kun jouduin lauantaina turvautumaan motonettiin ja hihna on mylen merkillä, pitääkö ostaa varahihna varmuudeksi.

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 9858
            • KVLA

            #6
            Tuleepa mieleen eräässä toisessa automerkissä (olikohan joku vanhempi Pösö?) tuollainen hihnan korkkaaminen. Hihnan suikaleita oli mennyt hihnapyörän väliin ja vaurioittanut kampuran stefaa. Tätä ei tajuttu tarkastaa hihnan vaihdossa. Uusi hihna paikoilleen ja stefan vauriosta tietämätön autoilija yllättyi,kun öljynpainevalo nasahti myöhemmin tauluun työmatkalla. Öljyt oli hiljalleen karannut kampuran etupäästä ulos maantiellä. Ko autossa ei siis ollut sitä öljyn tasoanturia,joka olisi hieman aikaisemmin varoitellut vahingosta.

            Comment

            • Wespa
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2016
              • 1756
              • Karjaa

              #7
              Originally posted by Turunpoika View Post
              Mites kun jouduin lauantaina turvautumaan motonettiin ja hihna on mylen merkillä, pitääkö ostaa varahihna varmuudeksi.

              Vaikka Meyle (ihan sama onko HD vai tavallinen) onkin ns. kiinanpaskaa niin eiköhän tuo hihnana nyt jonkin aikaa mene, eli en varahihnaa nyt kovin kiireesti itse olisi hätäilemässä.
              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
              Porsche 944 -86 (DE)
              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

              Comment

              • Slammed
                Newbiemmer
                • Aug 2020
                • 22
                • Lappeenranta

                #8
                Mikäs se vika paikka on nyt sille 110kmh tutinalle. Vaihdoin isommat vanteet niin pikkusen enemmän tutinaa tällä hetkellä.
                E39 touring siis kyseessä ja tuntuis et tutisee takapäässä ja ehkä hivenen enemmän oikealta puolelta.

                Comment

                • Wespa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2016
                  • 1756
                  • Karjaa

                  #9
                  Narinahelat?
                  E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                  Porsche 944 -86 (DE)
                  Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                  Comment

                  • ritariässä
                    BTCF Member
                    • Jan 2006
                    • 3344
                    • Raisio

                    #10
                    Taka-apurungon isot puslat monesti väsyneet + kaikki muut pehmenneet puslat ja toki varmistettu että rengasvanneyhdistelmät oikeasti pyöreät ilman pystyheittoja.
                    E39&E93

                    Comment

                    • Slammed
                      Newbiemmer
                      • Aug 2020
                      • 22
                      • Lappeenranta

                      #11
                      Apurungon pusliin saa näköjään lääkkeeksi inserttejäkin. Pitäis ehkä kokeilla niillä

                      Comment

                      • naikou
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2010
                        • 1572
                        • vihti

                        #12
                        En tiennytkään että touringiin saa inserttejä

                        Käytännössä mikä vaan voi aiheutta tutinaa e39 taka-akselissa Omassa sedanissa on taka-akseliin uusittu takakelkan puslat, perämurikan puslat, vakaajan yhdystangot, alapallonivelet aka ”narinahelat”, laakerit sekä laitettu powerflexin insertit takakelkan pusliin nelipyöräsuuntausta unohtamatta tietenkään…ja silti tuo saattaa satunnaisesti joskus alkaa täristää yli 100km/h vauhdissa.

                        Mitään väljää/löysää ei tunnu pyöräntuennassa mutta voisihan ne ylätukivarret vielä vaikka huvikseen uusia…ja vetoakselit tai vaikka painottaa takapyörät hunterin roadforcella
                        E39 523i Turbo

                        Comment

                        • Slammed
                          Newbiemmer
                          • Aug 2020
                          • 22
                          • Lappeenranta

                          #13
                          PFR5-531 pitäis olla toukkaan oleva malli. 140€ ei nyt pahalta kuullosta, kun tosiaan vika voi olla muuallakin. Myös vetarien päittäin vaihdon vois kokeilla

                          Comment

                          • Jarger
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2005
                            • 3269
                            • Finnland

                            #14
                            Originally posted by naikou View Post
                            En tiennytkään että touringiin saa inserttejä

                            Käytännössä mikä vaan voi aiheutta tutinaa e39 taka-akselissa Omassa sedanissa on taka-akseliin uusittu takakelkan puslat, perämurikan puslat, vakaajan yhdystangot, alapallonivelet aka ”narinahelat”, laakerit sekä laitettu powerflexin insertit takakelkan pusliin nelipyöräsuuntausta unohtamatta tietenkään…ja silti tuo saattaa satunnaisesti joskus alkaa täristää yli 100km/h vauhdissa.

                            Mitään väljää/löysää ei tunnu pyöräntuennassa mutta voisihan ne ylätukivarret vielä vaikka huvikseen uusia…ja vetoakselit tai vaikka painottaa takapyörät hunterin roadforcella
                            Epäilisin tuossa vaiheessa jarrulevyn molemmin puolin pintoja, tarkistaisin niiden suoruuden ja onko huonolaatuinen osa? Sekä kokeilisin toisilla vanteilla.
                            Ei itellä ainakaan E39 tärisyttele mitään. paitsi takajarruista vähän, niin vähällä ajolla että kerkeää levyt aina ruostumaan
                            Negatiiviset kauppakokemukset:
                            Kaj Blomqvist nimimerkki kaizzu ja juttu sekä kieroilut

                            Comment

                            • naikou
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2010
                              • 1572
                              • vihti

                              #15
                              Originally posted by Jarger View Post
                              Epäilisin tuossa vaiheessa jarrulevyn molemmin puolin pintoja, tarkistaisin niiden suoruuden ja onko huonolaatuinen osa? Sekä kokeilisin toisilla vanteilla.
                              Ei itellä ainakaan E39 tärisyttele mitään. paitsi takajarruista vähän, niin vähällä ajolla että kerkeää levyt aina ruostumaan
                              Mutta jarruttaessa ei tärrää yhtään, palat/levyt takana on ihan perus febibilsteiniä ettei ainakaa halvinta kuraa ja kitkapinnat pysyneet siistinä kun auto makaa aina vähintään katoksen alla.

                              Voiskohan olla että liian lähelle säädetyt käsijarrukengät aiheuttaa tollasta? Ainakaan katsastuksen jarrudynon mukaan ei laahaa yhtään mutta vaikka onkin uudet osat+vaijerit käsijarrussa niin tosi lähelle piti silti säätää ettei auto valu mäkeä alas
                              E39 523i Turbo

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎