Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16351
    • Asikkala

    Originally posted by IiroU View Post

    Öljyä yritin selvittää mutta ollut huollossa ja omistajalla ei tietoa. Taidan mennä käymään paikalla ja katsoa paikat läpi. Anturivika mahdollinen, mutta outoa että samaan aikaan kun öljyt vaihdettu. Ettei olis joku mennyt vikaan…
    Vikakohteita öljynvaihdossa: väärä öljy eli todella liian ohut tämän koneen laakerivälyksille, väärä suodatin eli ei ole tiivis päästä/päistä, suodattimen kansi rikki tai ne pienet o-renkaat rikki/puuttuu. Öljypumppu tai paineanturi tuskin hajoaa vaihdon yhteydessä.

    Comment

    • IiroU
      BTCF Member
      • Oct 2021
      • 320
      • Turku/Rauma

      Originally posted by jr66 View Post
      Vikakohteita öljynvaihdossa: väärä öljy eli todella liian ohut tämän koneen laakerivälyksille, väärä suodatin eli ei ole tiivis päästä/päistä, suodattimen kansi rikki tai ne pienet o-renkaat rikki/puuttuu. Öljypumppu tai paineanturi tuskin hajoaa vaihdon yhteydessä.
      Kiitos, aikalailla vastaavan listan sain aikaiseksi itse pohdiskellessa. Taitaa olla parempi käydä katsomassa kyseistä autoa. Itse en myöskään usko öljypumpun/paineanturin hajonneen öljynvaihdon aikana.

      Comment

      • naikou
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2010
        • 1621
        • vihti

        Eikö ole mitattu öljynpainetta? Sehän on varmaan ensimmäinen asia mitä tehdään kun se punainen öljykannun kuva palaa mittarissa
        E39 523i Turbo

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9927
          • KVLA

          Eihän tehty samalla reissulla moottorin sisäpesua ja paskat on tukkineet öp:n imusuodattimen?

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9091
            • Oulu

            Originally posted by tjhoo View Post

            Kiitos vinkistä, pääsin vasta tänään tallille jatkamaan harrastusta. Otin alipaineletkun irti ja tulppasin, ja tällöin auto toimii moitteettomasta. Asentaessa tarkastin tuon venttiilin lautasen, enkä siinä siinä huomannut mitään poikkeavaa. Nyt kun auto toimii tulpattuna, niin onko ohje vain "kovaa ajoa" vai onko EGR-venttiili tai alipainesäädin rikki?
            Todennäköisesti alipainesolenoidi rikki. Näissä tuo EGR:n disablointi ei vaadi softausta, joten voit hyvin jatkaa alipaineletku tulpattuna.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • IiroU
              BTCF Member
              • Oct 2021
              • 320
              • Turku/Rauma

              Lisätietoa tuosta öljynpainevalosta. Omistaja kertoi tyhjäkäyntikierrosten olevan liian alhaiset. Valo palaa kuulemma vain tyhjäkäynnillä. Paine tyhjäkäynnillä 0.5bar ja kierrosten nosto sammuttaa valon. Imuvuoto ja tyhjäkäynti liian alhaalla? Ainakin vastaavaa ollut netissä muillakin.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16351
                • Asikkala

                Originally posted by IiroU View Post
                Lisätietoa tuosta öljynpainevalosta. Omistaja kertoi tyhjäkäyntikierrosten olevan liian alhaiset. Valo palaa kuulemma vain tyhjäkäynnillä. Paine tyhjäkäynnillä 0.5bar ja kierrosten nosto sammuttaa valon. Imuvuoto ja tyhjäkäynti liian alhaalla? Ainakin vastaavaa ollut netissä muillakin.
                Imuvuoto yleensä nostaa tyhjäkäyntiä

                Comment

                • hietase
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2012
                  • 518
                  • Espoo

                  Kesän kuumimman päivän kunniaksi ilmastointi alkoi puhaltaa kuumaa kuskin puolelta. Repsikan puolelta tulee ihan normaalisti kylmää, eli itse kompressori ym. hilppeet toimivat.

                  Mikä siis vikana? Voiko joku veden kiertoon liittyvä venttiili olla juminut, vai ilmaa ohjaavien läppien moottoreissa vikaa? Vai jotain softajuttuja?

                  Auto -02 530da.

                  Comment

                  • Wildchild
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2016
                    • 246
                    • Päijät-Häme

                    Oletettavasti siitä keskimmäisestä suulakkeesta tulee kuumaa, muualta kylmää? Vai koko kuskin puoli puhaltaa kuumaa?
                    Bmw 525iA -02

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16325
                      • Leppävirta

                      Originally posted by hietase View Post
                      Kesän kuumimman päivän kunniaksi ilmastointi alkoi puhaltaa kuumaa kuskin puolelta. Repsikan puolelta tulee ihan normaalisti kylmää, eli itse kompressori ym. hilppeet toimivat.

                      Mikä siis vikana? Voiko joku veden kiertoon liittyvä venttiili olla juminut, vai ilmaa ohjaavien läppien moottoreissa vikaa? Vai jotain softajuttuja?

                      Auto -02 530da.
                      Vesiventtiili oirehtii noin.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • hietase
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2012
                        • 518
                        • Espoo

                        Koko kuskin puoli lykkää kuumaa, myös silloin kun ilmastointi on kytketty pois päältä. Ehdin viimein eilen illalla googlailla ja tuolta vesiventtiililtä se tosiaan haiskahtaa. Kiitos vinkeistä.

                        Comment

                        • Mofe
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2019
                          • 72
                          • ylöjärvi

                          Hei!

                          Pitäisi päästä INPA:lla ja ehkä NCS expertillä sörkkimään IHKA (ilmastointi ja ilmanvaihto) moduulia.
                          Auto on aivan alkupään e39 jossa IHKA moduuli ilmeisesti pyörii vielä ADS interfacella eli tuommoisella usb -> obd2 -> bmw pyöreä liitin hässäkällä plus INPA:lla ei saa puhuttua ihkalle. Jos tilalle vaihtaa uudemmasta autosta K-line yhteensopivan moduulin niin toimiiko se sitten enää ollenkaan. Tai ainakin täytynee se koodata autoon yhteensopivaksi vanhan ihkan ZCS- koodit.

                          Pitäisi päästä sörkkimään, miksei tuulilasille tule ilmaa. Ei kiinnostaisi hommata ADS kamppeita yhtä moduulia varten eikä penkoa kojelautaa auki lukematta koodeja. Ja eikä läppämoottoria vaihtaessa tarvitse sekin kalibroida tietokoneen kautta.

                          omituisesti sitten taasen esim ECU, ABS, mittaristo sun muut toimivat uudemman interfacen mukaisesti mutta vain IHKA on mykkä. Auton runkonumero jossain väitti että on niinkin vanha E39 että runko on valmistettu 95 puolella eikä 96.
                          Last edited by Mofe; 26-08-2024, 18:40.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by Mofe View Post
                            Hei!

                            Pitäisi päästä INPA:lla ja ehkä NCS expertillä sörkkimään IHKA (ilmastointi ja ilmanvaihto) moduulia.
                            Auto on aivan alkupään e39 jossa IHKA moduuli ilmeisesti pyörii vielä ADS interfacella eli tuommoisella usb -> obd2 -> bmw pyöreä liitin hässäkällä plus INPA:lla ei saa puhuttua ihkalle. Jos tilalle vaihtaa uudemmasta autosta K-line yhteensopivan moduulin niin toimiiko se sitten enää ollenkaan. Tai ainakin täytynee se koodata autoon yhteensopivaksi vanhan ihkan ZCS- koodit.

                            Pitäisi päästä sörkkimään, miksei tuulilasille tule ilmaa. Ei kiinnostaisi hommata ADS kamppeita yhtä moduulia varten eikä penkoa kojelautaa auki lukematta koodeja. Ja eikä läppämoottoria vaihtaessa tarvitse sekin kalibroida tietokoneen kautta.

                            omituisesti sitten taasen esim ECU, ABS, mittaristo sun muut toimivat uudemman interfacen mukaisesti mutta vain IHKA on mykkä. Auton runkonumero jossain väitti että on niinkin vanha E39 että runko on valmistettu 95 puolella eikä 96.
                            Se pyöreä pistoke ei vielä tarkoita, että pitäisi olla ADS kaapeli.Itse muistelisin ettei edes alkupään E39:n kanssa tarvitse ADS. E36, E38 jne vanhempi kalusto sitten erikseen. Sen pyöreän adapterin saa ~5-20€ riippuen ostopaikasta.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Jarger
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 3501
                              • Finnland

                              Onko toverit päässeet ajelemaan kunnossa olevaa E39:iä jossa ois oikeasti timmi alusta, vielä sillä tavalla että osais verrata M-Sport 1 ja M-sport 2 alustoja? Noissa kai on erona lähinnä millin paksummat vakaajat. Oma auto on keveimmästä päästä, mietin että ajomukavuuden kannalta varmaan "palauttaminen" ekaan voisi olla kiva. Tarkoitus ei kuitenkaan ole mitään rata-autoa tehdäkään. Ja toisaalta auton valmistusajankohtana tuota kakkosta ei ollut saatavissa. 523i.
                              Negatiiviset kauppakokemukset:
                              Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                              Comment

                              • Wespa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2016
                                • 1806
                                • Karjaa

                                Enpä ole, mutta ainakin oma kombo Eibach Pro-Kit + iskareina vakio Sachsit on tosi mukava, ja ulkonäkökin kohdillaan. Vannekoko 17”.

                                Edit. Kaikki tukivarret uusittu Lemförderin tuotteilla, kallistuksenvakaajien ja takakelkan puslat vielä orkkis kumiset.
                                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                                Porsche 944 -86 (DE)
                                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎