Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.Tags: None
- Stuck
-
-
e39 kattoluukku ei mene kiinni
Eli tuossa joku aika sitten tuli vastaan ongelma, että olin avannu normaaliin tapaan kattoluukun takaosa ylhäällä. Noh sitten ajattelin, että suljempa sen ja sitten meni vähän kiinni ja jäi siihen. Luukku menee normaalisti ylös ja menee kiinni silleen, että vetäsee luukun kokonaan auki ja kattoo ulkoa päin silmämääräsesti että luukku on katon kanssa samalla tasolla.
Saako korjattua kalibroimalla kattoluukun?Last edited by Artturih05; 17-09-2023, 15:40.
-
-
Moniurahihnan tuho
Moikka oli pikku remontti,eli korkeapainepumpun vaihto, ei sen kanssa ongelmia mutta samassa yhteydessä huomasin imusarjalle tulevassa kumiputkessa halkeaman. Oli jonkin verran sotkenut paikkoja ja muutenkin piti putsata ettei mee epäpuhtautta pumppua vaihdettaessa. Käytin jarrukliineriä, jota meni myös moniurahihnalle. Noin 300-400 km ajon jälkeen hihnasta tuli pitkä "lanka" joka oli kiertynyt kampiakselin ympärille. Oliko mahdollisesti kliinerin syytä. Tulipa pitkä teksti, niin ja auto E39 530 D -02
PS. Ei oo koskaan aikaisemmin omalla kohdalla käynyt hihnan kanssa näin.
Comment
-
-
Originally posted by Turunpoika View PostMoikka oli pikku remontti,eli korkeapainepumpun vaihto, ei sen kanssa ongelmia mutta samassa yhteydessä huomasin imusarjalle tulevassa kumiputkessa halkeaman. Oli jonkin verran sotkenut paikkoja ja muutenkin piti putsata ettei mee epäpuhtautta pumppua vaihdettaessa. Käytin jarrukliineriä, jota meni myös moniurahihnalle. Noin 300-400 km ajon jälkeen hihnasta tuli pitkä "lanka" joka oli kiertynyt kampiakselin ympärille. Oliko mahdollisesti kliinerin syytä. Tulipa pitkä teksti, niin ja auto E39 530 D -02
PS. Ei oo koskaan aikaisemmin omalla kohdalla käynyt hihnan kanssa näin.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostOn mahdollista, että kuminen hihna on ottanut jarrukliineristä itseensä. Todennäköisesti hihna ollut jo parhaat päivänsä nähnyt ja jarrukliinereidenkin koostumus vaihtelee paljon valmistajien välillä. Esim. Motox jarrukliinerissä huomattavan paljon asetonia.
Comment
-
-
Tuleepa mieleen eräässä toisessa automerkissä (olikohan joku vanhempi Pösö?) tuollainen hihnan korkkaaminen. Hihnan suikaleita oli mennyt hihnapyörän väliin ja vaurioittanut kampuran stefaa. Tätä ei tajuttu tarkastaa hihnan vaihdossa. Uusi hihna paikoilleen ja stefan vauriosta tietämätön autoilija yllättyi,kun öljynpainevalo nasahti myöhemmin tauluun työmatkalla. Öljyt oli hiljalleen karannut kampuran etupäästä ulos maantiellä. Ko autossa ei siis ollut sitä öljyn tasoanturia,joka olisi hieman aikaisemmin varoitellut vahingosta.
Comment
-
-
Originally posted by Turunpoika View PostMites kun jouduin lauantaina turvautumaan motonettiin ja hihna on mylen merkillä, pitääkö ostaa varahihna varmuudeksi.
Vaikka Meyle (ihan sama onko HD vai tavallinen) onkin ns. kiinanpaskaa niin eiköhän tuo hihnana nyt jonkin aikaa mene, eli en varahihnaa nyt kovin kiireesti itse olisi hätäilemässä.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
En tiennytkään että touringiin saa inserttejä
Käytännössä mikä vaan voi aiheutta tutinaa e39 taka-akselissa Omassa sedanissa on taka-akseliin uusittu takakelkan puslat, perämurikan puslat, vakaajan yhdystangot, alapallonivelet aka ”narinahelat”, laakerit sekä laitettu powerflexin insertit takakelkan pusliin nelipyöräsuuntausta unohtamatta tietenkään…ja silti tuo saattaa satunnaisesti joskus alkaa täristää yli 100km/h vauhdissa.
Mitään väljää/löysää ei tunnu pyöräntuennassa mutta voisihan ne ylätukivarret vielä vaikka huvikseen uusia…ja vetoakselit tai vaikka painottaa takapyörät hunterin roadforcellaE39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by naikou View PostEn tiennytkään että touringiin saa inserttejä
Käytännössä mikä vaan voi aiheutta tutinaa e39 taka-akselissa Omassa sedanissa on taka-akseliin uusittu takakelkan puslat, perämurikan puslat, vakaajan yhdystangot, alapallonivelet aka ”narinahelat”, laakerit sekä laitettu powerflexin insertit takakelkan pusliin nelipyöräsuuntausta unohtamatta tietenkään…ja silti tuo saattaa satunnaisesti joskus alkaa täristää yli 100km/h vauhdissa.
Mitään väljää/löysää ei tunnu pyöräntuennassa mutta voisihan ne ylätukivarret vielä vaikka huvikseen uusia…ja vetoakselit tai vaikka painottaa takapyörät hunterin roadforcella
Ei itellä ainakaan E39 tärisyttele mitään. paitsi takajarruista vähän, niin vähällä ajolla että kerkeää levyt aina ruostumaan
Comment
-
-
Originally posted by Jarger View PostEpäilisin tuossa vaiheessa jarrulevyn molemmin puolin pintoja, tarkistaisin niiden suoruuden ja onko huonolaatuinen osa? Sekä kokeilisin toisilla vanteilla.
Ei itellä ainakaan E39 tärisyttele mitään. paitsi takajarruista vähän, niin vähällä ajolla että kerkeää levyt aina ruostumaan
Voiskohan olla että liian lähelle säädetyt käsijarrukengät aiheuttaa tollasta? Ainakaan katsastuksen jarrudynon mukaan ei laahaa yhtään mutta vaikka onkin uudet osat+vaijerit käsijarrussa niin tosi lähelle piti silti säätää ettei auto valu mäkeä alasE39 523i Turbo
Comment
-
Comment