Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 m-rattiin vakkari+napit+ johtosarjaongelma?!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #31
    Originally posted by TJJ
    Se moottorinohjausboksin liittimeen sopiva kontakti taitaa yhä puuttua.
    olisiko kuva kontaktista? ehkä tuosta johtoläjästä sopiva löytyisi veku:lle
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #32
      En enää muista mikä kontakti siihen käy: joko tuollainen uros-kontakti joka johdossa jo on tai sitten sen naaras vastakontakti joita on kahta eri mallia. Ne ovat lähes samannäköisiä mutta toisessa on kontaktin reunassa pieni lisälevike. Eli nuo ei ole vaihtokelpoisia keskenään, väärä kontakti ei mene kunnolla liittimen pohjaan asti. BMW käyttää niitä "nerokkaasti" jonkun logiikan mukaan joten on aina arvoitus kumpaa liittimessä on käytetty... Kannattaa myös katsoa onko siinä liittimessä lukitussokka, joissain on (kuoren lisäksi) liittimen reunassa/päässä vielä sellainen ja se pitää vetää irti ennen kuin kontakti suostuu menemään paikalleen. Liitteenä kontaktien kuva.
      Attached Files
      E39 528iA

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6327
        • P-Pohjanmaa

        #33
        Originally posted by buksin-1
        olisiko kuva kontaktista? ehkä tuosta johtoläjästä sopiva löytyisi veku:lle
        buksin-1 jos löytyy niin voitko laittaa vaikka kirjekuoressa tuleen,ei ollut tuon näköistä liitintä noissa johdoissa.
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          #34
          Löytyy molempia Laitetaan tulemaan.
          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • jms-btcf
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 696
            • Tampere

            #35
            Tuliko johtosarja kuntoon ja pelaako sydeemit nappien osalta?
            e61 535d

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6327
              • P-Pohjanmaa

              #36
              Originally posted by jms-btcf
              Tuliko johtosarja kuntoon ja pelaako sydeemit nappien osalta?
              Johtosarja yms liittimet on vielä laatikossa.
              Itsellä ei ole lämmintä tallia joten asennus ulkosalla ei kiinnosta,sovittiin ex- työkaverin kanssa kun liikkuu täällä päin niin mennään tutun tallille ja asennetaan noi piuhat.
              Siksi näin kun hänelläkin on 530dat mf-ratilla joten voidaan "varmistaa" tarvittaessa kytkennät hänen autosta.
              Nyt on vaan nautittu ajamisesta

              Mites onko jms-btcf:llä mf-ratti 530d:ssä ?
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                #37
                Originally posted by veku

                Mites onko jms-btcf:llä mf-ratti 530d:ssä ?
                Ei, kun se on vielä mulla tuolla hyllyssä
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • jms-btcf
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 696
                  • Tampere

                  #38
                  Ei ole vielä, mutta Zouilta tosiaan löytynee sopiva ratti. Johtosarjaa mulla ei ole kun nykyisestä ruorista puuttuu napit; jos joltakulta löytyy sopiva sarja niin nyt olisi mahdollisuus päästä siitä eroon...
                  Auto on 530d 08/99
                  e61 535d

                  Comment

                  • BCN
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 313
                    • Tampere

                    #39
                    hieman OT, mutta minkäslainen tai minkä vuosimallien M-ratit sopii seuraavaan E39:iin?

                    520iA, orkkis mf ratti
                    kotto: 10/1996

                    Olisko kenelläkään nurkissa pyörimässä sopivaa?

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #40
                      Tuollainen yksivaiheinen eli 96-2/99 http://www.kwyjibo.com/ispeed/mday98/mday035.jpg

                      Sekä ainakin periaatteessa tuollainen e46 ruori http://autodesignhaus.com/tuners/acs...39interior.jpg

                      Comment

                      • BCN
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 313
                        • Tampere

                        #41
                        Originally posted by Hemi
                        Tuollainen yksivaiheinen eli 96-2/99 http://www.kwyjibo.com/ispeed/mday98/mday035.jpg

                        Sekä ainakin periaatteessa tuollainen e46 ruori http://autodesignhaus.com/tuners/acs...39interior.jpg
                        Onkos tuon yksivaiheisen 96-2/99 veivin kehä pienempi kuin orkkis ratin? Mistä erottaa yksivaiheisen ja kaksivaiheisen toisistaan?

                        Ja edelleen onkos kenelläkään nurkissa tuollaista?
                        Last edited by BCN; 13-01-2006, 12:24.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #42
                          Taitaa se aavistuksen pienempi olla, mutta kehällä vahvuutta on niin paljon lisää että koko "ajamisen ote" muuttuu kyllä TODELLA paljon positiivisempaan suuntaan. Ainoa pakko-ostos e39:iin ohuen ja kovan vakioratin tilalle. Ulkonäöstä saa kukin olla mitä mieltä tahansa.
                          Näitä varsinkaan e39:n yksivaiheisia paketteja tuskin kellään "lojuu" nurkissa. Sen verran kysyttyjä paketteja ne on. Uudempiin kaksivaiheisiin kun on tuo pyöreäbäginen M-rattimahdollisuus http://www.bmwmregistry.com/faq/E39M5sportdash.jpg, niin joitain "vaihdokkejakin" sentään joskus liikkuu. Minulla on jonotuslista näistä, joten jos oikeasti tällaisen haluat, eikä kiire ole ihan valtava niin laita privaa.
                          ps. ilmaisia ne ei kuitenkaan ole.

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6327
                            • P-Pohjanmaa

                            #43
                            Originally posted by Hemi
                            Taitaa se aavistuksen pienempi olla, mutta kehällä vahvuutta on niin paljon lisää että koko "ajamisen ote" muuttuu kyllä TODELLA paljon positiivisempaan suuntaan. Ainoa pakko-ostos e39:iin ohuen ja kovan vakioratin tilalle. Ulkonäöstä saa kukin olla mitä mieltä tahansa.
                            Yhdyn 100% Hemin mielipiteeseen eli se alkup 123 mersun ratti ei kyllä kuulu bemuun..
                            Kyllä tuo m-ratti on aivan eri planeetalta taisin mainita jossain vaiheessa että kuin eri autolla ajaisi,ja onhan se paljon paremman näköinen kuin se nelipuolainen..tosin ne uudemmat kolmipuolaiset mf-ratit menee vielä edelle.
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #44
                              Se vaan on juuri näin. Eli mikään...siis ei mikään muuta e39:n ajofiilistä niin paljon positiivisempaan suuntaan kuin tuo paksukehäinen/pehmeä M-ratti.
                              On aivan käsittämätöntä miten e39:iin on tuo vakio ohutkehäinen alunperin edes laitettu, niin surkean ajofiiliksen se antaa.
                              Sori, toistan jo itseäni, mutta tätä vaan ei voi liioitella e39:n kohdalla.

                              Comment

                              • MakeJ
                                BTCF Member
                                • Jun 2005
                                • 324
                                • Hml

                                #45
                                M-monitoimiratin vaihtoa on täälä kans mietitty vanhan napittoman ruorin tilalle. Tänään tuli iloinen yllätys kun tarkistin varmuudenvuoksi onko ratissa yksi- vai kaksivaiheinen bägi. Auto on vamistettu 01/99 ja monien mukaan bägi vaihtui uudempaan vasta 03/99 jälkeen, mutta yllätys yllätys uudenmpi bägihän sieltä löytyi Hemi muistaakseni mainitsi joskus, että 01/99 valmistetussakin saattaa olla uudempi bägi malli. Tämä yllätys helpottaa mukavasti ratin etsimistä.
                                E60 535dA LCI -07 M-sport
                                E39 530dAT -99 "M-sport"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎