En enää muista mikä kontakti siihen käy: joko tuollainen uros-kontakti joka johdossa jo on tai sitten sen naaras vastakontakti joita on kahta eri mallia. Ne ovat lähes samannäköisiä mutta toisessa on kontaktin reunassa pieni lisälevike. Eli nuo ei ole vaihtokelpoisia keskenään, väärä kontakti ei mene kunnolla liittimen pohjaan asti. BMW käyttää niitä "nerokkaasti" jonkun logiikan mukaan joten on aina arvoitus kumpaa liittimessä on käytetty... Kannattaa myös katsoa onko siinä liittimessä lukitussokka, joissain on (kuoren lisäksi) liittimen reunassa/päässä vielä sellainen ja se pitää vetää irti ennen kuin kontakti suostuu menemään paikalleen. Liitteenä kontaktien kuva.
Tuliko johtosarja kuntoon ja pelaako sydeemit nappien osalta?
Johtosarja yms liittimet on vielä laatikossa.
Itsellä ei ole lämmintä tallia joten asennus ulkosalla ei kiinnosta,sovittiin ex- työkaverin kanssa kun liikkuu täällä päin niin mennään tutun tallille ja asennetaan noi piuhat.
Siksi näin kun hänelläkin on 530dat mf-ratilla joten voidaan "varmistaa" tarvittaessa kytkennät hänen autosta.
Nyt on vaan nautittu ajamisesta
Ei ole vielä, mutta Zouilta tosiaan löytynee sopiva ratti. Johtosarjaa mulla ei ole kun nykyisestä ruorista puuttuu napit; jos joltakulta löytyy sopiva sarja niin nyt olisi mahdollisuus päästä siitä eroon...
Auto on 530d 08/99
Taitaa se aavistuksen pienempi olla, mutta kehällä vahvuutta on niin paljon lisää että koko "ajamisen ote" muuttuu kyllä TODELLA paljon positiivisempaan suuntaan. Ainoa pakko-ostos e39:iin ohuen ja kovan vakioratin tilalle. Ulkonäöstä saa kukin olla mitä mieltä tahansa.
Näitä varsinkaan e39:n yksivaiheisia paketteja tuskin kellään "lojuu" nurkissa. Sen verran kysyttyjä paketteja ne on. Uudempiin kaksivaiheisiin kun on tuo pyöreäbäginen M-rattimahdollisuus http://www.bmwmregistry.com/faq/E39M5sportdash.jpg, niin joitain "vaihdokkejakin" sentään joskus liikkuu. Minulla on jonotuslista näistä, joten jos oikeasti tällaisen haluat, eikä kiire ole ihan valtava niin laita privaa.
ps. ilmaisia ne ei kuitenkaan ole.
Taitaa se aavistuksen pienempi olla, mutta kehällä vahvuutta on niin paljon lisää että koko "ajamisen ote" muuttuu kyllä TODELLA paljon positiivisempaan suuntaan. Ainoa pakko-ostos e39:iin ohuen ja kovan vakioratin tilalle. Ulkonäöstä saa kukin olla mitä mieltä tahansa.
Yhdyn 100% Hemin mielipiteeseen eli se alkup 123 mersun ratti ei kyllä kuulu bemuun..
Kyllä tuo m-ratti on aivan eri planeetalta taisin mainita jossain vaiheessa että kuin eri autolla ajaisi,ja onhan se paljon paremman näköinen kuin se nelipuolainen..tosin ne uudemmat kolmipuolaiset mf-ratit menee vielä edelle.
Se vaan on juuri näin. Eli mikään...siis ei mikään muuta e39:n ajofiilistä niin paljon positiivisempaan suuntaan kuin tuo paksukehäinen/pehmeä M-ratti.
On aivan käsittämätöntä miten e39:iin on tuo vakio ohutkehäinen alunperin edes laitettu, niin surkean ajofiiliksen se antaa.
Sori, toistan jo itseäni, mutta tätä vaan ei voi liioitella e39:n kohdalla.
M-monitoimiratin vaihtoa on täälä kans mietitty vanhan napittoman ruorin tilalle. Tänään tuli iloinen yllätys kun tarkistin varmuudenvuoksi onko ratissa yksi- vai kaksivaiheinen bägi. Auto on vamistettu 01/99 ja monien mukaan bägi vaihtui uudempaan vasta 03/99 jälkeen, mutta yllätys yllätys uudenmpi bägihän sieltä löytyi Hemi muistaakseni mainitsi joskus, että 01/99 valmistetussakin saattaa olla uudempi bägi malli. Tämä yllätys helpottaa mukavasti ratin etsimistä.
Comment