Originally posted by TJJ
E39 m-rattiin vakkari+napit+ johtosarjaongelma?!!
Collapse
X
-
olisiko kuva kontaktista? ehkä tuosta johtoläjästä sopiva löytyisi veku:lle
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
-
En enää muista mikä kontakti siihen käy: joko tuollainen uros-kontakti joka johdossa jo on tai sitten sen naaras vastakontakti joita on kahta eri mallia. Ne ovat lähes samannäköisiä mutta toisessa on kontaktin reunassa pieni lisälevike. Eli nuo ei ole vaihtokelpoisia keskenään, väärä kontakti ei mene kunnolla liittimen pohjaan asti. BMW käyttää niitä "nerokkaasti" jonkun logiikan mukaan joten on aina arvoitus kumpaa liittimessä on käytetty... Kannattaa myös katsoa onko siinä liittimessä lukitussokka, joissain on (kuoren lisäksi) liittimen reunassa/päässä vielä sellainen ja se pitää vetää irti ennen kuin kontakti suostuu menemään paikalleen. Liitteenä kontaktien kuva.
Comment
-
buksin-1 jos löytyy niin voitko laittaa vaikka kirjekuoressa tuleen,ei ollut tuon näköistä liitintä noissa johdoissa.Originally posted by buksin-1olisiko kuva kontaktista? ehkä tuosta johtoläjästä sopiva löytyisi veku:lle
F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Johtosarja yms liittimet on vielä laatikossa.Originally posted by jms-btcfTuliko johtosarja kuntoon ja pelaako sydeemit nappien osalta?
Itsellä ei ole lämmintä tallia joten asennus ulkosalla ei kiinnosta,sovittiin ex- työkaverin kanssa kun liikkuu täällä päin niin mennään tutun tallille ja asennetaan noi piuhat.
Siksi näin kun hänelläkin on 530dat mf-ratilla joten voidaan "varmistaa" tarvittaessa kytkennät hänen autosta.
Nyt on vaan nautittu ajamisesta
Mites onko jms-btcf:llä mf-ratti 530d:ssä ?F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Tuollainen yksivaiheinen eli 96-2/99 http://www.kwyjibo.com/ispeed/mday98/mday035.jpg
Sekä ainakin periaatteessa tuollainen e46 ruori http://autodesignhaus.com/tuners/acs...39interior.jpg
Comment
-
Onkos tuon yksivaiheisen 96-2/99 veivin kehä pienempi kuin orkkis ratin? Mistä erottaa yksivaiheisen ja kaksivaiheisen toisistaan?Originally posted by HemiTuollainen yksivaiheinen eli 96-2/99 http://www.kwyjibo.com/ispeed/mday98/mday035.jpg
Sekä ainakin periaatteessa tuollainen e46 ruori http://autodesignhaus.com/tuners/acs...39interior.jpg
Ja edelleen onkos kenelläkään nurkissa tuollaista?Last edited by BCN; 13-01-2006, 13:24.
Comment
-
Taitaa se aavistuksen pienempi olla, mutta kehällä vahvuutta on niin paljon lisää että koko "ajamisen ote" muuttuu kyllä TODELLA paljon positiivisempaan suuntaan. Ainoa pakko-ostos e39:iin ohuen ja kovan vakioratin tilalle. Ulkonäöstä saa kukin olla mitä mieltä tahansa.
Näitä varsinkaan e39:n yksivaiheisia paketteja tuskin kellään "lojuu" nurkissa. Sen verran kysyttyjä paketteja ne on. Uudempiin kaksivaiheisiin kun on tuo pyöreäbäginen M-rattimahdollisuus http://www.bmwmregistry.com/faq/E39M5sportdash.jpg, niin joitain "vaihdokkejakin" sentään joskus liikkuu. Minulla on jonotuslista näistä, joten jos oikeasti tällaisen haluat, eikä kiire ole ihan valtava niin laita privaa.
ps. ilmaisia ne ei kuitenkaan ole.
Comment
-
Yhdyn 100% Hemin mielipiteeseen eli se alkup 123 mersun ratti ei kyllä kuulu bemuun..Originally posted by HemiTaitaa se aavistuksen pienempi olla, mutta kehällä vahvuutta on niin paljon lisää että koko "ajamisen ote" muuttuu kyllä TODELLA paljon positiivisempaan suuntaan. Ainoa pakko-ostos e39:iin ohuen ja kovan vakioratin tilalle. Ulkonäöstä saa kukin olla mitä mieltä tahansa.
Kyllä tuo m-ratti on aivan eri planeetalta taisin mainita jossain vaiheessa että kuin eri autolla ajaisi,ja onhan se paljon paremman näköinen kuin se nelipuolainen..tosin ne uudemmat kolmipuolaiset mf-ratit menee vielä edelle.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Se vaan on juuri näin. Eli mikään...siis ei mikään muuta e39:n ajofiilistä niin paljon positiivisempaan suuntaan kuin tuo paksukehäinen/pehmeä M-ratti.
On aivan käsittämätöntä miten e39:iin on tuo vakio ohutkehäinen alunperin edes laitettu, niin surkean ajofiiliksen se antaa.
Sori, toistan jo itseäni, mutta tätä vaan ei voi liioitella e39:n kohdalla.
Comment
-
M-monitoimiratin vaihtoa on täälä kans mietitty vanhan napittoman ruorin tilalle. Tänään tuli iloinen yllätys kun tarkistin varmuudenvuoksi onko ratissa yksi- vai kaksivaiheinen bägi. Auto on vamistettu 01/99 ja monien mukaan bägi vaihtui uudempaan vasta 03/99 jälkeen, mutta yllätys yllätys uudenmpi bägihän sieltä löytyi
Hemi muistaakseni mainitsi joskus, että 01/99 valmistetussakin saattaa olla uudempi bägi malli. Tämä yllätys helpottaa mukavasti ratin etsimistä.
E60 535dA LCI -07 M-sport
E39 530dAT -99 "M-sport"
Comment
Comment