Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 m-rattiin vakkari+napit+ johtosarjaongelma?!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2978
    • Uusimaa

    #76
    Originally posted by irmeli
    Kai se pitää hankkia tuollanen M-ratti itsekin, taitaa asennuskin onnistua näiden kavereiden avustuksella itseltäkin. Mutta, mistä näitä vehkeitä löytää helpoiten ja järkevään hintaan. Paremman puutteessa voi harkita 4-puolasta monitoimirattia. Omani on 3/99 523ia perusratilla ilman monitoiminappeja. Onko kellään tarjota?
    Hmm, itsellä myös 3/99 (siis valmistettu 30.3.1999) Eli on kaksivaiheiset bägit (eivät näy ulospäin).
    Paljos tarjoat?
    Tuollainen M-rattihan voisi olla makee...
    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

    Comment

    • Xander
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 122
      • Home

      #77
      Originally posted by TJJ
      Näyttäisi siltä, että napit muuttui 9/96, ehkä nappien lähettämät koodit vaihtui silloin. Eli sinun pitäisi saada vanhemmat M-napit. Mutta mistä ne saa on eri juttu, varaosaluettelossa ei ole nappeja 9/96 vanhempiin M-ratteihin (tai edes M-ratteja alle tuon oleviin autoihin). Olikohan M-ratti saatavissa vasta 9/96 alkaen? Tilanne vaikuttaa vähän huonolta.
      Tossa olis tollanen..http://bmwdiy.info/msport-wheel/index.html Joku viisaampi varmaan osaa kertoa mitä tuokin sitten tarkoittaa.
      Ei näytä saavan ennen 9/96 valmistettuihin. Mulla valmistettu kuitenkin 11/96 vin koodin mukaan. Nyt alkoi napitkin toimimaan kun kävi liitokset läpi.

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #78
        Originally posted by Käyrä
        Tossa olis tollanen..http://bmwdiy.info/msport-wheel/index.html Joku viisaampi varmaan osaa kertoa mitä tuokin sitten tarkoittaa.
        Eli 9/96 vanhemmissa pitää olla/on välissä muunninpurkki ja napit lähettää ilmeisesti vain vastusarvoja jotka purkki muuntaa auton väylälle sopiviksi. Jos tuollaiseen 9/96 vanhempaan haluaa m-ratin, pitää tuo muunninpurkki poistaa ja muuttaa johdotusta. Mutta voi olla, että cruisea ei saa toimimaan. Ellei sitten "purkilta" mene johto samaan paikkaan kuin uudemmissa suoraa ratilta.
        E39 528iA

        Comment

        • karppi
          Bimmer Rookie
          • Mar 2003
          • 132

          #79
          Jaaha..Just joo.. Tietysti mulla on juuri vanhempi kuin 9/96. Missä toi "purkki" sijaitsee? Ois meinaa hyllyssä 1 m-ratti vailla autoa..

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #80
            Originally posted by karppi
            Missä toi "purkki" sijaitsee?
            Ratin vieressä vasemmalla:
            Attached Files
            E39 528iA

            Comment

            • karppi
              Bimmer Rookie
              • Mar 2003
              • 132

              #81
              Oisko sulla jotain ohjeita tuosta johdotuksen muutoksesta?
              Last edited by karppi; 20-04-2006, 14:16.

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #82
                Originally posted by karppi
                Oisko sulla jotain ohjeita tuosta johdotuksen muutoksesta? Mitä tuossa täytyy purkaa että pääsee käsiksi tuonne purkkiin?
                Ei ole ohjeita, nastajärjestykset toki löytyy mutta niitä pitäisi tutkia ja vertailla uudempaan. Näyttäisi lähinnä siltä, että uusi ratti kiinni, purkki pois ja sille tulevat johdot (oikeassa järjestyksessä) yhteen jo ratille menevien kanssa. Mutta onkohan liittimet ratissa sopivat m-ratille?
                Tuo alaosan muovi on muutamalla ruuvilla kiinni, koristelistan alla taisi olla pari ja päädyssä tulpan alla yksi ja alapuolellakin muutama. Voi olla, että tuokin on liikaa ja purkille pääsee jo säilytyslokeron irroittamalla. Ei siinä kuitenkaan koko kojelautaa tarvitse purkaa...
                E39 528iA

                Comment

                • karppi
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2003
                  • 132

                  #83
                  M-ratissa oleva liitin sopii kyllä autoon, täytyy mennä tutkimaan nyt sitä purkkia..

                  Comment

                  • karppi
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2003
                    • 132

                    #84
                    Sieltähän se löytyi, säilytyslokeron irroitus riitti..nyt sitten vaan kun joku osaa kertoa mitä johtoja sieltä täytyy siirtää ja minne..

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      #85
                      Karppi,

                      Jos sulla tulee ongelmia tuon ratin kanssa, joita et saa ratkottua, ja haluat päästä siitä eroon (sehän oli 1-vaiheiselle bägille, M-ratti monitoiminappien kanssa?) niin pistä mulle mailia: [email protected]

                      Tero (9/96 auton omistaja)
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • karppi
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2003
                        • 132

                        #86
                        Joo yksivaiheinen ja napeilla. En nyt ihan heti kylläkään viitsi luovuttaa..mutta pidetään mielessä

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          #87
                          Originally posted by karppi
                          Joo yksivaiheinen ja napeilla. En nyt ihan heti kylläkään viitsi luovuttaa..mutta pidetään mielessä
                          Hyvä homma .

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #88
                            Originally posted by karppi
                            Sieltähän se löytyi, säilytyslokeron irroitus riitti..nyt sitten vaan kun joku osaa kertoa mitä johtoja sieltä täytyy siirtää ja minne..
                            Kytkentään vaikuttaa mikä moottori autossa on: M51, M52 vai M62?
                            E39 528iA

                            Comment

                            • karppi
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2003
                              • 132

                              #89
                              Originally posted by TJJ
                              Kytkentään vaikuttaa mikä moottori autossa on: M51, M52 vai M62?
                              Ei täällä varmaan kovin moni muu osaa kertoakaan kuin TJJ. Elikkä koneena M62

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                #90
                                Originally posted by karppi
                                Ei täällä varmaan kovin moni muu osaa kertoakaan kuin TJJ. Elikkä koneena M62
                                Joo, sitten jos vielä kertoisit minkä värisiä johtoja siihen M-ratin liittimeen tulee ja mihin nastoihin. Siitä kun ei oikein ota selvää noista kytkennöistä.

                                Tuossa kuva siitä nykytilanteesta. Eli pitäisi vaan ohittaa moduli ja yhdistää nuo ylemmät kolme piuhaa suoraa ratille meneviin. Mutta toimiiko cruise...


                                Ja tuossa miten se uudemmassa menee:
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎