Kai se pitää hankkia tuollanen M-ratti itsekin, taitaa asennuskin onnistua näiden kavereiden avustuksella itseltäkin. Mutta, mistä näitä vehkeitä löytää helpoiten ja järkevään hintaan. Paremman puutteessa voi harkita 4-puolasta monitoimirattia. Omani on 3/99 523ia perusratilla ilman monitoiminappeja. Onko kellään tarjota?
Hmm, itsellä myös 3/99 (siis valmistettu 30.3.1999) Eli on kaksivaiheiset bägit (eivät näy ulospäin).
Paljos tarjoat?
Tuollainen M-rattihan voisi olla makee...
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Näyttäisi siltä, että napit muuttui 9/96, ehkä nappien lähettämät koodit vaihtui silloin. Eli sinun pitäisi saada vanhemmat M-napit. Mutta mistä ne saa on eri juttu, varaosaluettelossa ei ole nappeja 9/96 vanhempiin M-ratteihin (tai edes M-ratteja alle tuon oleviin autoihin). Olikohan M-ratti saatavissa vasta 9/96 alkaen? Tilanne vaikuttaa vähän huonolta.
Tossa olis tollanen..http://bmwdiy.info/msport-wheel/index.html Joku viisaampi varmaan osaa kertoa mitä tuokin sitten tarkoittaa.
Ei näytä saavan ennen 9/96 valmistettuihin. Mulla valmistettu kuitenkin 11/96 vin koodin mukaan. Nyt alkoi napitkin toimimaan kun kävi liitokset läpi.
Eli 9/96 vanhemmissa pitää olla/on välissä muunninpurkki ja napit lähettää ilmeisesti vain vastusarvoja jotka purkki muuntaa auton väylälle sopiviksi. Jos tuollaiseen 9/96 vanhempaan haluaa m-ratin, pitää tuo muunninpurkki poistaa ja muuttaa johdotusta. Mutta voi olla, että cruisea ei saa toimimaan. Ellei sitten "purkilta" mene johto samaan paikkaan kuin uudemmissa suoraa ratilta.
Oisko sulla jotain ohjeita tuosta johdotuksen muutoksesta? Mitä tuossa täytyy purkaa että pääsee käsiksi tuonne purkkiin?
Ei ole ohjeita, nastajärjestykset toki löytyy mutta niitä pitäisi tutkia ja vertailla uudempaan. Näyttäisi lähinnä siltä, että uusi ratti kiinni, purkki pois ja sille tulevat johdot (oikeassa järjestyksessä) yhteen jo ratille menevien kanssa. Mutta onkohan liittimet ratissa sopivat m-ratille?
Tuo alaosan muovi on muutamalla ruuvilla kiinni, koristelistan alla taisi olla pari ja päädyssä tulpan alla yksi ja alapuolellakin muutama. Voi olla, että tuokin on liikaa ja purkille pääsee jo säilytyslokeron irroittamalla. Ei siinä kuitenkaan koko kojelautaa tarvitse purkaa...
Jos sulla tulee ongelmia tuon ratin kanssa, joita et saa ratkottua, ja haluat päästä siitä eroon (sehän oli 1-vaiheiselle bägille, M-ratti monitoiminappien kanssa?) niin pistä mulle mailia: [email protected]
Ei täällä varmaan kovin moni muu osaa kertoakaan kuin TJJ. Elikkä koneena M62
Joo, sitten jos vielä kertoisit minkä värisiä johtoja siihen M-ratin liittimeen tulee ja mihin nastoihin. Siitä kun ei oikein ota selvää noista kytkennöistä.
Tuossa kuva siitä nykytilanteesta. Eli pitäisi vaan ohittaa moduli ja yhdistää nuo ylemmät kolme piuhaa suoraa ratille meneviin. Mutta toimiiko cruise...
Comment