Originally posted by TJJ
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39: vesipumpun ja termostaatin asennus
Collapse
X
-
Originally posted by Hezman View PostAlkuperäisen omasta e39:stä vaihdoin tuossa alkutalvesta, 305 tkm oli sillon mittarissa. Pikkasen oli klappia laakerissa.
Kaverilla orkkis petti totaalisesti 360 tkm kohdalla.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostLaitoitko alkuperäisen pumpun takaisin? Mikä valmistaja tekee noita orkkis pumppuja?
Kyllä se on niin monessa paikassa tullut todettua, rahan säästäminen osien laadun kustannuksella on virhe. Mielenkiintoista nähdä kauanko nykyinen kestää.
Näin äkkiseltään en muista tai osaa sanoo, kenen valmistama alkuperäinen on.
Comment
-
-
Originally posted by Hezman View PostVähä harmittaa jälkikäteen, kun ei tullut laitettua alkuperäistä. Tai edes laatu merkiltä kuulostava. Mapcolainen on nykyinen.
Kyllä se on niin monessa paikassa tullut todettua, rahan säästäminen osien laadun kustannuksella on virhe. Mielenkiintoista nähdä kauanko nykyinen kestää.
Näin äkkiseltään en muista tai osaa sanoo, kenen valmistama alkuperäinen on.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Ihan vaan siitä päättelen,kun lämpöjen kans ei oo ollu koskaan mitään vikaa,ennenkuin vaihoin tuon öohkolämmittimen.ja tätä järjestelmää ei ole siis vaihon jälkeen ilmattu.paikallaan ollessa ku huuvattaa konetta niin lämmöt nousee kyllä normitilaan ja termari sit aukee,mutta sit ne heti laskee ku lähtee ajamaan.siitä vaan päättelin,että se ilmaus vois auttaa.näillä yli 30 asteen pakkasilla tahtoo tulla vilu sisällä.eli,jos jostain sellanen ilmausruuvi löytyy,ni vois ainakin sitä kokeilla.syylärin päällä eikä termarikotelossa sellasta ei ainakaan ole😈
Comment
-
-
No itsellä on talviautona volvo tällä hetkellä ja siinä ei ollut lämpöjen kans mitään ongelmia kunnes putoskin muutama asteen lisää pakkasen puolella ja sen jälkeen alkoi puhaltaa kylmää sisään. Lämmöt sain toki huudattamalla tai vaikka ajamalla reippaasti parkkipaikalla normeiksi mutta heti kun lähti liikkeelle niin ne putos. Motarilla putos sen verran et viisari ei edes noussut. Vaihdoin termarin ja nyt pysyy viisari keskellä mittaria kuin tatti.
Et vaiha vaan suosiolla se termari, maksaa varmaan kympin ja vähän jäähdytysnestettä.
Jossain diisselis olen nähnyt ilmausruuvin siinä jarrutehostajan edessä olevassa letkkussa, eli ilmansuodatin pois ja siin alla. Mun mielestä en ole ennen törmännyt tällaiseen niin en osaa sanoa onko joku jälkiasennus ollut vai ei.
Originally posted by toini View PostIhan vaan siitä päättelen,kun lämpöjen kans ei oo ollu koskaan mitään vikaa,ennenkuin vaihoin tuon öohkolämmittimen.ja tätä järjestelmää ei ole siis vaihon jälkeen ilmattu.paikallaan ollessa ku huuvattaa konetta niin lämmöt nousee kyllä normitilaan ja termari sit aukee,mutta sit ne heti laskee ku lähtee ajamaan.siitä vaan päättelin,että se ilmaus vois auttaa.näillä yli 30 asteen pakkasilla tahtoo tulla vilu sisällä.eli,jos jostain sellanen ilmausruuvi löytyy,ni vois ainakin sitä kokeilla.syylärin päällä eikä termarikotelossa sellasta ei ainakaan ole😈Kesämiina: E39 M5 S/C
Talvimiina: E70 X5 530sd
Comment
-
-
Jos vaihdan tuohon sigun autoon jäähdyttimen, termarin ja vesipumpun niin onko samalla syytä vaihtaa ylä-/alavesiletkut? Entäpä paisari ja sen letkut? Jotain muutakin?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Termostaatiksi Wahler 35e vai Gates 66e? Onkohan jollain kokemuksia mahdollisesti? Wahleria tuntuvat paljon käyttävän. Vesipumpuksi ajattelin Hepun laittaa.
e: Vaiko termariksi ilmeisesti alkuperäinen Mahle 38e...Last edited by lihakimpale; 23-01-2019, 10:13.
Comment
-
Comment