memebuy23buy

Facelift valot E39 bemuun?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duuk
    Moderator
    • Dec 2006
    • 10519
    • Saaressa

    Kysellääs taas.
    Facelift hellan umpiot check mutta mitäs vaihtoehtoja halogeenivalolle pitkiin?
    Vanha 540 oli xenoneilla jolla näki kyllä todella hyvin mutta syttyminen tietysti hidasta.. Onko nykyisistä led polttimoista jo halogeenien korvaajaksi?

    Ja toinen kyssäri, missä vuosimallissa kulkee raja että jenkkiparkit onnistuu ihan vaan koodamalla? :think

    duke's garage:
    Suzuki R50
    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
    S38 S54 S62

    instagram: _duuk

    Comment

    • lj123
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2015
      • 1215
      • Lohja

      Originally posted by lj123 View Post
      Ok, saako sitä mitenkään sävytettyä hopeaksi/kromiksi ilman että menee umpeen kokonaan?

      Myynnissä en missään tuollaisia ole nähnyt
      Ilmeisesti ei saa

      Olisi tuokin pitänyt ymmärtää, että löytyy sekä kirkkaalla että oranssilla versiolla.
      E39 M5 -99
      F11 530d Xdrive -14

      Comment

      • lj123
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2015
        • 1215
        • Lohja

        Nyt mutkien kautta tulee vielä noiden Xenoneiden lisäksi yhdet facelift H7/H7 umpiot, ja noissa vaihtuu ehkä vähän päittäin osia.

        Mietin sitä, että kun halogen-umpiot jää ylimääräiseksi niin kuinka paljon niitä kannattaa ehostaa myyntiä ajatellen.

        Kun ne avaan niin samalla voisi varmuuden vuoksi laittaa uudet säätötangot, mutta uudet linssit maksaa jo 100 € luokassa niin mahtaako niistä edes saada omiaan takaisin. Työlle ei tässä nyt lasketa hintaa.
        E39 M5 -99
        F11 530d Xdrive -14

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          Originally posted by lj123 View Post
          Nyt mutkien kautta tulee vielä noiden Xenoneiden lisäksi yhdet facelift H7/H7 umpiot, ja noissa vaihtuu ehkä vähän päittäin osia.

          Mietin sitä, että kun halogen-umpiot jää ylimääräiseksi niin kuinka paljon niitä kannattaa ehostaa myyntiä ajatellen.

          Kun ne avaan niin samalla voisi varmuuden vuoksi laittaa uudet säätötangot, mutta uudet linssit maksaa jo 100 € luokassa niin mahtaako niistä edes saada omiaan takaisin. Työlle ei tässä nyt lasketa hintaa.
          Täysin uudet halogen Hellat muistaakseni maksoi 450e/pari.
          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • lj123
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2015
            • 1215
            • Lohja

            Originally posted by buksin-1 View Post
            Täysin uudet halogen Hellat muistaakseni maksoi 450e/pari.
            Ihan OK hintaan nuo kyllä sain, mutta tuohon peilaten ei ehkä kannata itse vaihtaa linssejä myyntiä varten.
            E39 M5 -99
            F11 530d Xdrive -14

            Comment

            • _Rontti
              BTCF Member
              • Sep 2008
              • 1195
              • Raahe

              Kiillota hyväksi vaan ne linssit ennen myyntiä.
              -Raahe connection-
              E39 LeMans BlueM5
              E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
              E39 523i Montrealblau
              E34 DiamantSchwartz 535i
              Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

              Comment

              • BenDilde
                Bimmer Rookie
                • Aug 2010
                • 127
                • Kotka

                Onko faceliftissä sama umpio niin halogenissä kuin xenonissakin? Omassa '01 e39:ssä näyttäisi olevan laitettu jälkiasennus xenonit, ei näytä mitään herjaa ajotietokoneella (ohjelmoitu?) mutta valoteho on aivan helvetin surkea Ei tosin ole tietoa että miten vanhat on polttimot. Mutta tasonsäätö on kyllä manuaalinen Että ei varmaan kyllä leimasta millään läpi tällä patentilla mene Testaan nyt kuitenkin vielä uusilla polttimoilla jos mitään eloa valoihin saisi.

                Niin ja hei! Laittakaapas linkkiä että mistä ledit anneleihin
                '01 E39 520iA

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3665
                  • seinäjoki

                  Originally posted by BenDilde View Post
                  Niin ja hei! Laittakaapas linkkiä että mistä ledit anneleihin
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • lj123
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2015
                    • 1215
                    • Lohja

                    Originally posted by BenDilde View Post
                    Onko faceliftissä sama umpio niin halogenissä kuin xenonissakin? Omassa '01 e39:ssä näyttäisi olevan laitettu jälkiasennus xenonit, ei näytä mitään herjaa ajotietokoneella (ohjelmoitu?) mutta valoteho on aivan helvetin surkea Ei tosin ole tietoa että miten vanhat on polttimot. Mutta tasonsäätö on kyllä manuaalinen Että ei varmaan kyllä leimasta millään läpi tällä patentilla mene Testaan nyt kuitenkin vielä uusilla polttimoilla jos mitään eloa valoihin saisi.

                    Niin ja hei! Laittakaapas linkkiä että mistä ledit anneleihin
                    Ei noissa juuri eroja ole. Halogen projektori on ihan hiukan eri näköinen, enemmän sisältä kuin ulkoa. Ulkoa ero näkyy juuri ja juuri kun on Xenon ja Halogen umpio rinnakkain.

                    Mutta kaipa sillä sisäpuolen osalla on eroa valontuoton osalta ymmärtääkseni.

                    Itse umpion kuori on sama, paitsi yksi ero on, joka kiinnostaa itseäni. Xenon-umpiossa on ylsi pieni johto projektorissa, joka menee kiinni siihen ballastitelineen kiinnittysruuviin, joka menee kuoren läpi. Mikä tuon johdon funktio on?

                    Ja jos vaihtaa H7 projektorin tilalle xenon projektorin niin miten säätö pitäisi tehdä? Omassa H7 umpiossa on säätömoottori ja ihan samat mekanismit, mutta miten varmistan, että se xenon projektori on siten hollillaan, että sen saa niiden säätöruuvien osalta toleransseihin hienosäätöä varten?
                    E39 M5 -99
                    F11 530d Xdrive -14

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4180

                      Ite mietin samaa, että mikä tuo johto xenon projektorissa on. Toimii ilman sitäkin, ainakin virtalähteellä kokeiltuna.
                      Myös evox-r projektorissa oli vastaava lirpake, niin laitoin johdon niihin kiinni.

                      Oisko joku maadoitus, tms.?
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • Purtsi123
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1011
                        • Kuopio

                        Ei vissiin saa noihin projekroreihin pelkkiä heijastimia mistään? "Joutuu" tilaamaan koko projektorit?
                        E61 525xda -08

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10946
                          • Joensuu

                          Originally posted by bemmeri View Post
                          Ite mietin samaa, että mikä tuo johto xenon projektorissa on. Toimii ilman sitäkin, ainakin virtalähteellä kokeiltuna.
                          Myös evox-r projektorissa oli vastaava lirpake, niin laitoin johdon niihin kiinni.

                          Oisko joku maadoitus, tms.?
                          Se on siellä kun ne on bi-xenonit, eli se kääntää varjostinta, jolloin samalla polttimolla saadaan pitkä.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4180

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Se on siellä kun ne on bi-xenonit, eli se kääntää varjostinta, jolloin samalla polttimolla saadaan pitkä.
                            Varjostinta ohjataan erillisellä johdoilla. Käämille menee "parikaapeli". Eli ei liity sen läpän toimintaan se ylimääräinen "maapistoke". Enpä hokassu katsoa oliko päivitetyssä evox-r versiossa moinen, kun just sellaiset postista hain.
                            Edit. Alkuperäinen kysyjä tarkoitti tuota "lattaliitintä", joka näkyy linkin kuvassa "v"-kirjaimen alla/kohdalla, varjostimen käämille menee nuo kaksi johtoa.





                            Olipa vaihteeksi mukava avata vm. 2002 autosta olevat umpiot. Hieman näytti kuumailmapuhallinta ja liima pehmeni heti pienelläkin lämmöllä. Pitäisi saada jollain tuo vanha liima pois rungoista pois helpommin/nopeammin, aika nyhjääminen lämmittää pientä aluetta hieman ja kaapia liimat jollain pois. Kylmänä istuu aika tiukassa ja lämpinä tarttuu/sotkee joka paikan.
                            Olisikohan jotain tujua ainetta joka pehmentäisi tuota butyyli(?) massaa sen verran, että lähtisi ihan pyyhkimällä? :think
                            Last edited by bemmeri; 25-11-2017, 06:30.
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • lj123
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2015
                              • 1215
                              • Lohja

                              Originally posted by bemmeri View Post




                              Olipa vaihteeksi mukava avata vm. 2002 autosta olevat umpiot. Hieman näytti kuumailmapuhallinta ja liima pehmeni heti pienelläkin lämmöllä. Pitäisi saada jollain tuo vanha liima pois rungoista pois helpommin/nopeammin, aika nyhjääminen lämmittää pientä aluetta hieman ja kaapia liimat jollain pois. Kylmänä istuu aika tiukassa ja lämpinä tarttuu/sotkee joka paikan.
                              Olisikohan jotain tujua ainetta joka pehmentäisi tuota butyyli(?) massaa sen verran, että lähtisi ihan pyyhkimällä? :think
                              Silikonispray liuottaa butyyliä mutta en ole itse uskaltanut kokeilla muuta kuin jotain pikku valumia putsata. Se silikoni kun taas on yhtä hankala saada pois.
                              E39 M5 -99
                              F11 530d Xdrive -14

                              Comment

                              Working...
                              X