E39 vetokoukun asennus

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jarde
    replied
    Originally posted by AkiV
    ugh!

    motonetissä olis myynnissä tollanen koukku tsydeemi.... onkohan tossa johtosarja mukana? jotenkin fiiwis että sähkösarja oli erikseen ja hintaa samanverran kun koukulla
    500s E39 97--03 Touring-Farmari. . . . . . . . . . . . . . 64-5354 159.90 ???

    Onko kukaan laittanut? ...tarviiko puskuria leikellä?
    taisin foorumilta jostain lukea että itse ei pysty sähköjä kytkeen...laakkoselle tms vietävä?

    VETOKOUKKU BMW 500-SARJA E39 96--03
    01.01.05 jälkeen ensirekisteröidyn henkilöautokoukun oltava EU-hyväksytty!
    Johtosarjat 7naparasialla
    500s E39 96--03 Felox (ei Touring). . . . . . . . . . . . . 64-5353 159.90 ???
    500s E39 97--03 Touring-Farmari. . . . . . . . . . . . . . 64-5354 159.90 ???
    500s E39 ei yleisjohtosarjaa, merkkikohtainen:. . . . . . . 64-9525 144.00 ???
    Ei siinä johtosarjaa ole, se myydään erikseen. On se vaan kumma, kun releboksi johtoineen maksaa saman kuin koukku!

    Ainakin sedanissa joutuu puskuriin tekemään pienen kolon (tupakka-askin kokoisen). Sähköt pystyy itsekin tekemään, kun ostaa tollaisen johtosarjan. Jos tykkää värkätä, voi tuon johtosarjankin tehdä itse(tarvii releitä, johtoa ja jonkin kotelon).

    Leave a comment:


  • AkiV
    replied
    E39 peräkoukku, asennus?

    ugh!

    motonetissä olis myynnissä tollanen koukku tsydeemi.... onkohan tossa johtosarja mukana? jotenkin fiiwis että sähkösarja oli erikseen ja hintaa samanverran kun koukulla
    500s E39 97--03 Touring-Farmari. . . . . . . . . . . . . . 64-5354 159.90 ???

    Onko kukaan laittanut? ...tarviiko puskuria leikellä?
    taisin foorumilta jostain lukea että itse ei pysty sähköjä kytkeen...laakkoselle tms vietävä?

    VETOKOUKKU BMW 500-SARJA E39 96--03
    01.01.05 jälkeen ensirekisteröidyn henkilöautokoukun oltava EU-hyväksytty!
    Johtosarjat 7naparasialla
    500s E39 96--03 Felox (ei Touring). . . . . . . . . . . . . 64-5353 159.90 ???
    500s E39 97--03 Touring-Farmari. . . . . . . . . . . . . . 64-5354 159.90 ???
    500s E39 ei yleisjohtosarjaa, merkkikohtainen:. . . . . . . 64-9525 144.00 ???

    Leave a comment:


  • E.T
    replied
    Koukkua valitsemassa

    Noniin

    Luultavasti laitan Motonetin Kiinteän koukun(Felox).
    Tuo maksaa 155€ ja 145€ on tuo sähkösarja, eli 300€.
    Kyselisinkin onko jollain E39 touringin omistajalla kokemusta noista Feloxin koukuista?
    Joutuuko loveamaan puskuria paljonkin ja ennekaikkea kuinka näkyvälle paikalle lovi tulee?
    Jos jollain on kiintee koukku autossaan niin vilkaiskaapa mitä merkkiä(valmistaja) tuo on.



    Originally posted by Jarzu
    890 € lisäsovitinpistokkeineen.

    Leave a comment:


  • Jarzu
    replied
    Originally posted by E.T
    Paljonko Jarzu tuli koukulle hintaa asennuksineen?
    Olis tarkoitus laitta omaan touringiin koukku, ja mietin vaihtoehtoja.
    890 € lisäsovitinpistokkeineen.

    Leave a comment:


  • Blindi
    replied
    Kun tossa oli puhetta johtojen vedosta ja asennuksien hankaluuksista, niin voisin kertoa omat kokemukseni.

    Ostin ja asennutin Oulunkylän AD:ssa Kovilin irroitettavan koukun sähkösarjoineen, ja alunperin asennuksen piti vaatia puolen auton purkamista, ja hinta oli jotain 400-500e luokkaa. Mutta 20min tiputettuani auton korjaamolle, tuli puhelu että autossa onkin joku valmius koukun sähköille. Tämä pudotti hintaa yli satasella, ja lyhensi työaikaa huomattavasti.

    Kuten tekstista paistaa, en sen tarkemmin asiasta tiedä/muista, mutta lähinnä halusin tuoda esille, että kyllä kai näissä jotain valmiuksia on. Joku osaa varmaan sanoa, liittyykö varustelistan "enlarged wiring harness" juuri tähän?

    Ja autohan on E36 325i sedan vuodelta 1991.

    Leave a comment:


  • E.T
    replied
    Koukku touringiin

    Paljonko Jarzu tuli koukulle hintaa asennuksineen?
    Olis tarkoitus laitta omaan touringiin koukku, ja mietin vaihtoehtoja.

    Leave a comment:


  • Jarzu
    replied
    Lopputulos

    Originally posted by Rahu
    Noh, kannattaa hehkuttaa vasta sitten kun kaikki pelaa niin kuin pitää, kysäsepä että onko "pärnäsen korjaamo" ennen edes asentanut bmw:hen koukkua.
    Nyt voin sitten hehkuttaa. AD-varaosamaailmassa asennus onnistui hyvin, oli kokemusta aiemmista asennuksista, palvelu oli erinomaista ja kiinteä koukku niin pieni, ettei olisi edes kannattanut asennuttaa irtokoukkua (kts. kuva)
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Jarde
    replied
    Selvennystä

    Ei se siis pelkästään puskurissa ole kiinni!
    Muotoillaan uudestaan, koukku on kiinni autossa ja puskuri on kiinni koukussa. Ne "iskarit" jää sieltä pois, joten koukku kiinnitetään ensin puskuriin ja sitten koukku kiinni autoon (muistaakseni 5 pulttia per puoli)

    Leave a comment:


  • huoppa81
    replied
    Originally posted by Rahu
    En ole omaan autooni koukkua asentanut koska mulla on alkuperäinen mutta ei kuullosta ihan terveeltä että se on sulla puskurissa kiinni..
    Kyllä se tavallaan on puskurissa kiinni, mutta myös takapellissä. Eli jos otat puskurin irti niin koukku jää puskuriin ei takapeltiin. Ja siellä on semmonen kolaripalkki jossa se on kiinni ei siis siinä muovissa. Huh huh, voiko tonkaa enää vaikeemmin ilmasta

    Leave a comment:


  • KFZ-Koenig
    replied
    Originally posted by Jarde
    Porata reikiä? Ei mulla vaan mitään reikiä tarvinnut porata... tai sitten muistan ihan väärin!
    Puskuri irti, puskurista piti sahata pala muovia pois, "iskarit" pois ja koukku kiinni puskuriin. Sähköjohto vedetään konttiin ja puskuri takaisin paikoilleen. Sitten kytketään boksi.
    Siinäpä se yksinkertaistettuna. Noin siis itsellä sedanissa!
    Jaahasta no voi olla ettei tarvii edes porata, jos kiinnityskohdat on mietitty hienosti, mutta itelle asensin koukun E38:aan ja siinä piti porata muistaakseni yhteensä 8kpl 11mm reikää. Kaikki paikat oli kyllä stanssattu valmiiksi ja tukipellitkin löytyi oikeista kohdista, joten porailuhommaan meni 15min + suojamaalin kuivumisaika. Juu ja se suojaluukun kohtakin oli merkitty puskuriin, joten oikean kokoisen / oikeaan kohtaan tulevan reiän tekeminen oli lasten leikkiä rautasahan terällä ja viilalla.

    Ite en kyllä muovipuskuriin koukkua kiinnittäisi vaikka vetäisin vain pelkkää koukkua

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Originally posted by Jarde
    Porata reikiä? Ei mulla vaan mitään reikiä tarvinnut porata... tai sitten muistan ihan väärin!
    Puskuri irti, puskurista piti sahata pala muovia pois, "iskarit" pois ja koukku kiinni puskuriin. Sähköjohto vedetään konttiin ja puskuri takaisin paikoilleen. Sitten kytketään boksi.
    Siinäpä se yksinkertaistettuna. Noin siis itsellä sedanissa!
    En ole omaan autooni koukkua asentanut koska mulla on alkuperäinen mutta ei kuullosta ihan terveeltä että se on sulla puskurissa kiinni..

    Leave a comment:


  • Jarde
    replied
    Originally posted by KFZ-Koenig
    Ei se ite koukun asentaminen ole mikään paha homma. Korissa on valmiiksi merkittynä kohdat , joihin pitää reiät porata. Lisäks tarvii varmaan touringissakin irrottaa takapuskuri ja äänenvaimentimet nostaa koukuista irti. Ehkä kannattais viedä sinne AD-firmaan BMW:n EBA-ohjelmasta alkuperäinen pdf-dokkari, jossa on koko homma kuvattu tarkasti. Saattais nopeuttaa niiden työtä oleellisesti ja taata onnistuneen lopputuloksen...

    Sähköhommat joutuu tekemään tarvikemoduulin mukaan, mutta kun on tarkkana, niin sekin onnistuu ilman palaneita releitä...
    Porata reikiä? Ei mulla vaan mitään reikiä tarvinnut porata... tai sitten muistan ihan väärin!
    Puskuri irti, puskurista piti sahata pala muovia pois, "iskarit" pois ja koukku kiinni puskuriin. Sähköjohto vedetään konttiin ja puskuri takaisin paikoilleen. Sitten kytketään boksi.
    Siinäpä se yksinkertaistettuna. Noin siis itsellä sedanissa!

    Leave a comment:


  • KFZ-Koenig
    replied
    Ei se ite koukun asentaminen ole mikään paha homma. Korissa on valmiiksi merkittynä kohdat , joihin pitää reiät porata. Lisäks tarvii varmaan touringissakin irrottaa takapuskuri ja äänenvaimentimet nostaa koukuista irti. Ehkä kannattais viedä sinne AD-firmaan BMW:n EBA-ohjelmasta alkuperäinen pdf-dokkari, jossa on koko homma kuvattu tarkasti. Saattais nopeuttaa niiden työtä oleellisesti ja taata onnistuneen lopputuloksen...

    Sähköhommat joutuu tekemään tarvikemoduulin mukaan, mutta kun on tarkkana, niin sekin onnistuu ilman palaneita releitä...

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Originally posted by Jarzu
    Päädyin tilaamaan työn AD-Varaosamaailmasta, jossa kiinteälle koukulle tuli hintaa asennuksineen 870 €. Kuulemma menee asennukseen peräti koko päivä, joten ei ihan helppo homma ammattilaisillekaan.

    Säästinpähän Laakkosen hintaan nähden yli 400 egee, jonka vois käyttää vaikkapa kossuun...

    :-) Jarzu
    Noh, kannattaa hehkuttaa vasta sitten kun kaikki pelaa niin kuin pitää, kysäsepä että onko "pärnäsen korjaamo" ennen edes asentanut bmw:hen koukkua.

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Ja jos viitsii näperrellä, se releboksi tulee maksamaan vain pari kymppiä. Tein joskus pariin E39:siin itse boksin laittamalla releet ja piuhat pieneen muovilaatikkoon, jonne ohjaus suoraan takavalojen sisältä.

    Leave a comment:

Working...
X