E39 vetokoukun asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Attekun
    replied
    Originally posted by buksin-1 View Post
    Jos koukku on ns. alkuperäinen, niin kolo pitää tehdä puskurin lisäksi myös alupalkkiinkin. Iso liitin menee omaan boksiin (tupakan askin kokoinen harmaanvärinen) ei siis ole valmiiksi autoissa ilman koukkua, joka keskustelee PDC/valomodulin kanssa.
    Laitoinkin purkaamolle nyt viestiä, että tartten sen boksin vielä. Lupailivat ehtiä. Kyllä tuo näyttäis että siihen alupalkkiinkin pitää kolo tehdä, mutta tuossa ei tosiaan taida olla mitään valmiita "merkkejä" tai reikiä mistä aukoa ja kuinka paljon? Täytynee vaan lyödä koukku paikoilleen ja mallailla puskuria siihen päälle.

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    Jos koukku on ns. alkuperäinen, niin kolo pitää tehdä puskurin lisäksi myös alupalkkiinkin. Iso liitin menee omaan boksiin (tupakan askin kokoinen harmaanvärinen) ei siis ole valmiiksi autoissa ilman koukkua, joka keskustelee PDC/valomodulin kanssa.

    Leave a comment:


  • Attekun
    replied
    Kysäistäänpä tyhmiä. Ennen kun kukaan tuumaa, että hitto mikä urpo, korostan että työkseni huollan ihmisten psyykettä, en autoja
    Ostin käytettynä vetokoukun ja sähkösarjan. Pari kysymystä tuli mieleen.

    1) Onko puskurissa jotenkin merkitty koukun paikka vai onko se vain mallailtava ja mittailtava itse jotenkin paikoillaan? Kuvat ohjekirjasta sekä puskurista.






    2) Olisiko johtosarjan mukana pitänyt tulla jokin boksi johon tuo iso pinni olisi tullut kiinni?



    3) Mihin nuo kuvassa näkyvät johdot tulevat? Tuo katkaistu sinivalkoinen johto lähti mielestäni verhoilun sisällä kohti keulaa. Kuuluuko sen mennä valomoduulille, joka on aiemmin tässä ketjussa mainittu? Olin katsomassa purkamista edellisestä autosta, mutta olisi pitänyt varmaan kuvata noi johtojen paikat...



    Jos joku tunnistaa sähkösarjan ja tietää mistä löytää sille asennusohjeen niin arvostan.

    Leave a comment:


  • Ivl
    replied
    Koukun sähköt

    Moi,

    Olen asentamassa vetokoukun sähköjä 530i vuosimallia 2002:seen, sähkösarja ostettu käytettynä koukun mukana. ( koukku jo paikallaan )

    Onko sähkösarjoilla eroa faceliftien välillä, että käykö mulla oleva sarja uudempaan malliin, jos se on ollut vanhemmassa?

    Mitä noissa on eroa jos eroavuuksia löytyy, koitanko asentaa turhaan jos satsi onkin vanhemmasta mallista, piru kun en ostaessa hoksannut kysyä minkä vuotisessa ollut kiinni..

    Poksissa merkinnät Jaeger trailer module 52400516

    T Jukka

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    Originally posted by viktor View Post
    Tilasitko uuden diffuusorin vai saako vanhaan laitettua pelkän luukun?
    Itsellä myös harkinnassa jos koukun laittaisi.
    M5:lle on oma diffu erikseen koukkua varten.

    Leave a comment:


  • viktor
    replied
    Originally posted by Maza View Post
    Itse itselleni vastaten - ei ollut mitään syytä miksei sopisi. Ostelin ebaystä westfalian irrotettavan koukun tarvikesähkösarjalla ja hienosti sopi paikoilleen.
    Tilasitko uuden diffuusorin vai saako vanhaan laitettua pelkän luukun?
    Itsellä myös harkinnassa jos koukun laittaisi.

    Leave a comment:


  • Maza
    replied
    Originally posted by Maza View Post
    Nostetaas ylös vanhaa topicia.

    Vetokoukun osto/asennus ois edessä E39 M5:een.

    Ebaystä surffaillut koukkua niin melkein kaikissa ilmoitetaan ettei sovi M5:een. Miksi ei ? En yhtäkkiä keksi mitään syytä miksei sopisi. Kuvien perusteella vaimentajat/varapyöräkotelon eroavaisuudet ei pitäs mitenkään vaikuttaa asennukseen. Ajatuksena oli hommata orkkis irrotettava koukku ja jälkiasennus sähkösarja. Mistä kannattaa sähkösatsi hommata ?

    Tarjotakin saa mikäli löytyy ylimääräinen koukku..
    Itse itselleni vastaten - ei ollut mitään syytä miksei sopisi. Ostelin ebaystä westfalian irrotettavan koukun tarvikesähkösarjalla ja hienosti sopi paikoilleen.

    Leave a comment:


  • juha_k
    replied
    ..... .
    Last edited by juha_k; 17-06-2015, 14:35.

    Leave a comment:


  • MaxSound
    replied
    Juuri tänään kytkin Jaegerin johtosarjan, ja Valomodulissa oli tyhjänä tuo paikka 35, liitin purkautuu helposti niin saa sen kolmevitosenkin näkyviin, sitten vain tökkää pinnin paikalleen ja johto takaisin moduliin

    Hyvin lähti sähkötkin toimimaan

    Se moduli on tosiaan siinä vänkärin jalkatilan oikeassa laidassa, hanskalokeron alta muovi pois, jalkatilan oikeasta laidasta se muovi vetäisemällä irti ja moduli näkyy.

    Leave a comment:


  • juha_k
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Kuvassa on korimoduli (GM3). Ohjeessa mainittu valomoduli (LCM) löytyy tuosta oikealle, kynnysmuovin takaa.
    No niin. Oli niin sopivan näköinen purkki, että sen tarkemmin en tutkinut asiaa ja yhdessä Youtube pätkässä sanottiin tuon olevan ko purkki.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Kuvassa on korimoduli (GM3). Ohjeessa mainittu valomoduli (LCM) löytyy tuosta oikealle, kynnysmuovin takaa.

    Leave a comment:


  • juha_k
    replied
    Nyt on Westfalian koukku paikallaan, mutta sähköjen veto ei mene ihan kuten ohjeissa.

    Kaikissa ohjeissa lukee 54-pin liitin, mutta omassa ei sellaista ole.


    Mulla on tällainen boksi


    Eli mihin toi piuha laitetaan vai tarviiko sitä ollenkaan?

    Leave a comment:


  • MaxSound
    replied
    Ei näy tietoa olevan

    Tilasin sitten Ebaystä Jaegerin mallikohtaisen piuhasatsin, katsotaan minkälainen on kunhan paketti saapuu. :think

    Leave a comment:


  • MaxSound
    replied
    Ostoilmoituksella löytyi alkuperäinen irroitettava koukku

    Sähkösarja pitäisi vielä hommata. Onko kukaan asentanut tuota Motonetin johtosarjaa, oliko minkälainen savotta? Pitääkö auton johtoja silputa vai sopiiko ihan heittämällä paikalleen?

    Joissakin sarjoissa menee piuhat valomoduulillekkin, mikä niiden tarkoitus on? Parkkitutkaa ei ole, ja kyseessä tuo -00 loppuvuodesta tehty touring.

    Leave a comment:


  • zeniitti
    replied
    Tältä myyjältä tilattiin noin vuosi sitten kaverin 330dAT:iin vastaava. Sen kokemuksen mukaan oli ihan ok. Sähkösarjan se hommas jostain muualta.
    Tässä olis e39 tourinkiin: http://www.ebay.de/itm/BMW-5er-E39-T...-/251771719124

    Leave a comment:

Working...
X