E39 vetokoukun asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • _nixu_
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Tuolla valmistajan kotisivuillahan oli kovemmat hinnat kuin KL-Varaosissa? Ja siellä luki ettei autoihin jossa parkkitutka, eikä sellaista edes tarjottu joka olisi passannut tutkalliseen autoon. Ota noista nyt sitten selvää.
    Eikös tuokin voi koodata että tutka tajuaa koukun :think

    Leave a comment:


  • thth77
    replied
    nyt tarvittais e39 vm12/95 vetokoukun johtojen kanssa apua.irtonaisia johtoja on kolme
    puna/sini ?
    sini/puna/keltaisella poikki raidalla ?
    punainen ?
    kolme ruskeaa ?
    ilmeisesti alkuperäinen johtosarja

    Leave a comment:


  • jape3
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Tuolla valmistajan kotisivuillahan oli kovemmat hinnat kuin KL-Varaosissa? Ja siellä luki ettei autoihin jossa parkkitutka, eikä sellaista edes tarjottu joka olisi passannut tutkalliseen autoon. Ota noista nyt sitten selvää.

    Mutta mistä olette hommanneet sähkösarjoja edullisimmin, ja tarviiko muuta tuohon lisäksi?
    Edullisimmin sain sähkösarjan itselleni omasta varastosta. Muutama tavallinen lisävalorele, johtoa, liittimiä sekä pieni vanerikappale johon releet kiinnitetään.
    joudun kyllä parkkitutkan painamaan pois kun peruuttaa, mutta olen tullut toimeen tämän kanssa.
    Ei ole vaikea tehdä jos vähänkään pysyy kolvi kädessä

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Toivottavasti on hyvä veturi.... "pientä" huoltoa, kolinan ja kalinan paikannusta edestä jne.

    Tuo koukkuhan oli irroitettava? Onkohan eroja "painoissa" eri koukuilla?
    Siis, saako koukkuun esim. polkupyörää painavampaa laittaa?

    Pitää tietysti olla "paypalli" jutut,että voi tuolta tilata..?

    Reilu satkun kalliimpi Kiinteään koukkuun verrattuna (Motonet).
    Tossa Westfalian koukussa on max aisapaino 90kg. Vaunussa on ollu jotain 115kg luokkaa ja on se koukku vielä paikallaan pysyny. Ens kaudeks pitää koittaa vähä keventää aisapainoa.

    Ite hakisin purkuautosta irroitettavan koukun. Tai ainakin nuo hinnat kuulostaa suht suolasista.
    Tuntuu olevan tiukassa löytää purkuauto, jossa koukku kiinni ja jos löytää, niin pitää olla nopea.

    Leave a comment:


  • Torppa
    replied
    tämä nytten on offtopiccia, Mutta, sattuuko kukaan tietämään kuuluuko sigun autoon, takapuskurin taakse jtn metallipalkkia? Koukku kun on asennettu mulle, mutta ottaisin sen mieluusti pois.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Tuolla valmistajan kotisivuillahan oli kovemmat hinnat kuin KL-Varaosissa? Ja siellä luki ettei autoihin jossa parkkitutka, eikä sellaista edes tarjottu joka olisi passannut tutkalliseen autoon. Ota noista nyt sitten selvää.

    Mutta mistä olette hommanneet sähkösarjoja edullisimmin, ja tarviiko muuta tuohon lisäksi?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Kurkkaas tuolta orkkis Westfaliaa. KLIK

    Leave a comment:


  • Heguli
    replied
    Käsittäkseni ainoa ero koukuissa on sedan / touring eli eivät sovi ristiin.

    Retrofit setti tilattiin runkonumerolla.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Eli kaikissa e39:seissä on samanlaiset koukut ja kiinnityspisteet, kyse on vain tuosta diffuusorista joka täytyy vaihtaa siihen luukulliseen versioon?

    Entäs sitten nuo sähkösarjat, täytyykö vuosimallin/parkkitutkan mukaan olla eri vai käykö kaikissa nämä ristiin?

    Leave a comment:


  • Heguli
    replied
    Tuo Kl-varaosien hinta on ihan kusetusta. Ostin laakkoselta M5 retrofit koukkusetin, mukana tuli piuhasarjat, boksi, koukku, uudet sisäverhoilumuovit koukunpaikoilla "vararenkaan" paikalle, uusi diffuusori ja peiteluukku siihen.

    Asennus oli suoraan plug'n play joten sen pystyy itsekin tekemään helposti.

    Autossani on parkkitutka mutta koukun asennuksella ei ole mitään vaikutusta siihen eikä mukana tullut mitään hiluja parkkitutkaa varten.

    Eli kaikki tarpeellinen + vähän ylimääräistäkin ja hintaa tuli 840 euroa - 10% BCF alennusta.
    Last edited by Heguli; 03-10-2009, 13:16.

    Leave a comment:


  • AMP
    replied
    Ite hakisin purkuautosta irroitettavan koukun. Tai ainakin nuo hinnat kuulostaa suht suolasista. Omassa kipossa alkuperäinen irroitettava ja todella kätevä..

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    E39 M-Sport + vetokoukku?

    Pitäisi alkaa tuohon E39 528i M-Sport II 01/2000 hommaamaan vetokoukkua. Autossa on lisäksi parkkitutka takana. KL-varaosista sain tarjouksen:

    Vetokoukun sähkösarja 265 euroa.
    Vetokoukku 240 euroa.
    Irtokoukku 445 euroa.
    Kävin myös tarvikeliikkeestä kysymässä tarjouksen, siellä itse jokin tarvikekoukku oli hiukan halvempi ja sähkösarja suunnilleen samoissa. Myyjä kuitenkin arvuutteli kahden sähkösarjan kanssa, kun toisessa luki että käy parkkitutkalliseen autoon ja toisessa (alkuperäissarjassa) ei lukenut mitään tutkasta.

    Eli minkälaisia sarjoja olette näihin hommanneet ja mihin hintaan? Onko kukaan löytänyt Ebaystä näitä? Ilmeisesti tarvitsee myös sen toisen diffuusorin, missä on irroitettava palikka vetokoukun kohdalla?

    Leave a comment:


  • aero69
    replied
    Originally posted by Samppae39 View Post
    Hyvän valinnan teit vaunun veturksi. Keväällä laitoin omaan samanlaiseen koukun. Koukun tilasin täältä:



    Homma pelas hyvin ja toimitus oli nopeaa. Hankin vielä paikallisesta merkkiliikkeestä tuon vetokoukun vaatiman reiän peitelevyn ja sille tuen. makso n. 30€.



    Osat 10 ja 12

    Paketissa tulleessa sähkösarjassa ei muistaakseni ollut parkkitutkan vaatimaa piuhaa, en ole varma tästä. Sähkösarja oli joku Jaeger merkkinen Tsekeistä tms., mutta hyvin se on pelannut. Asennus oli helppoa. Lampun takaa johdot poikki ja siitä haarottamalla boksille. Koukun asennus muutenki nsujui luontevasti ja koukku tuntuu olevan laadukas. Puskurin kuoressa ja palkissakin oli valmiit merkinnät, mistä pitää ottaa palasia pois.

    Alustasarja selviää huoltokirjassa olevasta tarrasta, jossa on lueteltu varusteet.

    Toivottavasti on hyvä veturi.... "pientä" huoltoa, kolinan ja kalinan paikannusta edestä jne.

    Tuo koukkuhan oli irroitettava? Onkohan eroja "painoissa" eri koukuilla?
    Siis, saako koukkuun esim. polkupyörää painavampaa laittaa?

    Pitää tietysti olla "paypalli" jutut,että voi tuolta tilata..?

    Reilu satkun kalliimpi Kiinteään koukkuun verrattuna (Motonet).

    Leave a comment:


  • Laxa
    replied
    Itse laitatin muutama viikko sitten Jyväskylän Laakkosella uuden alkuperäisen irroitettavan vetokoukun johtosarjoineen. Hinnaksi jäi BMW-Clubin kortilla 1150 €. Hinta aika suolainen, mutta elämä on. Itse näpräämällä pystyy tekemään ohjausboksin kuten -Tapi aiemmin kirjoittikin. Se mikä oli erikoista niin hinta oli yli 500 € vähemmän kuin vuonna 2006 syksyllä kun kyselin koukun asennusta Laakkoselta.

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Hyvän valinnan teit vaunun veturksi. Keväällä laitoin omaan samanlaiseen koukun. Koukun tilasin täältä:



    Homma pelas hyvin ja toimitus oli nopeaa. Hankin vielä paikallisesta merkkiliikkeestä tuon vetokoukun vaatiman reiän peitelevyn ja sille tuen. makso n. 30€.



    Osat 10 ja 12

    Paketissa tulleessa sähkösarjassa ei muistaakseni ollut parkkitutkan vaatimaa piuhaa, en ole varma tästä. Sähkösarja oli joku Jaeger merkkinen Tsekeistä tms., mutta hyvin se on pelannut. Asennus oli helppoa. Lampun takaa johdot poikki ja siitä haarottamalla boksille. Koukun asennus muutenki nsujui luontevasti ja koukku tuntuu olevan laadukas. Puskurin kuoressa ja palkissakin oli valmiit merkinnät, mistä pitää ottaa palasia pois.

    Alustasarja selviää huoltokirjassa olevasta tarrasta, jossa on lueteltu varusteet.

    Leave a comment:

Working...
X