E39 vetokoukun asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Esal
    replied
    Originally posted by Mikke79 View Post
    Ajatus olisi laittaa irroitettava koukku, joten jos tähän olis ehdottaa jotain sopivia malleja. Kysyin merkkiliikkeltä original koukkua, mutta oli aika suolasen hintanen siellä . Lisäksi johtosarja oli melkein 400 €. Vinkkejä otetaan mielellään vastaan....
    Joo, itsekin vuosi sitten kyselin ja totesin hinnat poskettomiksi. Saksasta tilaamalla saat e39 esim. Westfalian irr. koukun + sähkösarja alle 400e, rahtikulut n.50e. Muita merkkejä hieman halvemmalla ja kiinteitä vielä halvemmalla. Löytyy esim. ebay.de hakusanalla: (irr. koukku ja 7 piikkinen pistoke) E39 Kombi Anhängerkupplung abnehmbar 7pol spez

    Leave a comment:


  • Mikke79
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Ajattelitko irrotettavaa vai kiinteää koukkua? En osaa paljon muuta sanoa kuin että orggis irrotettava koukkuhan vaatii sen luukun M-puskurin diffuusoriosaan. Liekö mikään koukku tohon käy ilman luukkua tai diffuusorin sahaamista (jos siis kiinteä koukku), mutta luukun kanssa en uskoisi tulevan ongelmia....

    Ajatus olisi laittaa irroitettava koukku, joten jos tähän olis ehdottaa jotain sopivia malleja. Kysyin merkkiliikkeltä original koukkua, mutta oli aika suolasen hintanen siellä . Lisäksi johtosarja oli melkein 400 €. Vinkkejä otetaan mielellään vastaan....

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Mikke79 View Post
    Sen verran kysyisin vielä lisätietoja liittyen tähän asiaan, että jollain varmaa tietoa mitkä koukku mallit sopivat noiden M puskureiden kanssa?
    Ajattelitko irrotettavaa vai kiinteää koukkua? En osaa paljon muuta sanoa kuin että orggis irrotettava koukkuhan vaatii sen luukun M-puskurin diffuusoriosaan. Liekö mikään koukku tohon käy ilman luukkua tai diffuusorin sahaamista (jos siis kiinteä koukku), mutta luukun kanssa en uskoisi tulevan ongelmia....

    Leave a comment:


  • Mikke79
    replied
    Sen verran kysyisin vielä lisätietoja liittyen tähän asiaan, että jollain varmaa tietoa mitkä koukku mallit sopivat noiden M puskureiden kanssa? Nyt kun olen kysellyt koukkuja niin kenelläkään valmistajalla ei tunnu löytyvän sopivaa mallia. Epäilyttää hieman, että onko noilla vara-osa liikkeillä varmaa tietoa.... :think

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by Mikke79 View Post
    Tyhmänä kyselen hieman löytyiskö lisätietoja E39 vetokoukun asentamiseen. Löysin tuossa yhden pitkän keskustelun asiasta, mutta en suoraa vastausta itselleni. Elikkä ittellä olisi tuollainen 530i E39 mallinen sedan 10/2000 rekisteröity malli, joka on jo käsittääkseni Facelift malli tuosta E39. Onko tietoa poikkeaako tämän mallin sähkösarja tuosta aikaisemmasta mallista? Autossa on vielä lisäksi tuo hemmetin turha peruutustutka, joka vaatii ilmeisesti lisäpiuhoja johtosarjaan. En tiedä onko tuossa mallissa vielä lisäksi CAN väylä ohjatut valot jolloin ilmeiseti tuonne väylää ohjaavalle koneelle pitäisi kertoa tuosta vetokoukun aiheuttamasta lisäkuormasta.
    Ei se peruutustutka välttämättä eri sarjaa vaadi vaikkei se juuri sen kalliinpikaan olisi. Tutka huutaa vaan aina kun peruuttaa jos kärry kiinni tai voi se pelkkä koukkukin saada sinne kaiun. Valomoduulille ei tarvi mitään ohjelmoida, pelkkä asennussarja kiinni vaan.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    En ole kuullut että faceliftissä ois näiltä osin eroa, CAN väylä löytyy tietääkseni E39:stä alusta alkaen. Tossa on ainakin jotain juttua noista sähkökytkennöistä käyttäen muita kuin alkuperäisiä osia, vaikkei noi jenkkiosat taida tänne sopiakaan: http://www.gunsmoke.com/cars/540i/hitch/index.html

    Leave a comment:


  • Mikke79
    replied
    E39 vetokoukku

    Tyhmänä kyselen hieman löytyiskö lisätietoja E39 vetokoukun asentamiseen. Löysin tuossa yhden pitkän keskustelun asiasta, mutta en suoraa vastausta itselleni. Elikkä ittellä olisi tuollainen 530i E39 mallinen sedan 10/2000 rekisteröity malli, joka on jo käsittääkseni Facelift malli tuosta E39. Onko tietoa poikkeaako tämän mallin sähkösarja tuosta aikaisemmasta mallista? Autossa on vielä lisäksi tuo hemmetin turha peruutustutka, joka vaatii ilmeisesti lisäpiuhoja johtosarjaan. En tiedä onko tuossa mallissa vielä lisäksi CAN väylä ohjatut valot jolloin ilmeiseti tuonne väylää ohjaavalle koneelle pitäisi kertoa tuosta vetokoukun aiheuttamasta lisäkuormasta.

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Kyllä siinä kaikkinensa saa muutaman tunnin menemään, jos rauhassa tekee ja kaivaa puskuriin reiän siististi. En muista enää kauanko itellä meni, ku piti välillä odotella vetokoukun reiän tukea.

    Leave a comment:


  • eki_boomer
    replied
    OK, näin vähän ajattelinkin. Oletko asentanut koukkua E39:iin, osaatko arvioida aikaa?

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by eki_boomer View Post
    Koukulle olisi tarvetta ja tuon meinasin tilata.



    Westfalia ohjeiden mukaan koukun asennus 2h ja johtosarjan 1,5h. Onko kenelläkään kokemusta, vai pitääkö asennusaika kertoa suosiolla esim. piillä?
    Ei tarvinne westfalian optimistien paljoa henkeä vetää tuossa asennuksessa. Pitäisi oikeasti laittaa nämä ohjeaikoja miettivät insinöörit ihan itse asentamaan ja kellottaa...

    Leave a comment:


  • eki_boomer
    replied
    Koukulle olisi tarvetta ja tuon meinasin tilata.



    Westfalia ohjeiden mukaan koukun asennus 2h ja johtosarjan 1,5h. Onko kenelläkään kokemusta, vai pitääkö asennusaika kertoa suosiolla esim. piillä?

    Leave a comment:


  • O.K.
    replied
    Originally posted by FLY_ View Post
    Niin miten noi peruutustutkan anturit lähtee irti puskurista vai tarviiko niitä irroittaa ollenkaan, että onko siellä vain jokin yksi liitin joka pitää irroittaa?
    Minulla on facelift (vm.01), mutta siinä ainakin on irrotettiin aluksi antureiden johtosarjan liitin akun takaa (jossa on PDC:n boksi). Sen jälkeen irrotettiin puskuri antureineen ja sitten ujutettiin se liitin läpiviennistä ulos. Tuossa vaiheessa ei tarvitse koskea lainkaan parkkitutkan antureihin.

    Tuossa pitäisi olla sen verran ylimääräistä johtoa, että puskurin ollessa maassa liitin jää vielä sinne läpiviennin taakse. Ei siis tarvitse kannatella puskuria samaan aikaan kun pitäisi yrittää pujotella johtoja.

    Leave a comment:


  • FLY_
    replied
    Pitäs viikonloppuna asentaa brinkin kiinteä vetokoukku sekä tarvikemallinen sähkösarja e39 farmariin joka on vuosimallia 2000.

    Niin miten noi peruutustutkan anturit lähtee irti puskurista vai tarviiko niitä irroittaa ollenkaan, että onko siellä vain jokin yksi liitin joka pitää irroittaa?

    Kuinkas tarviiko sähkösarja tässä vuosimallissa jonkin koodauksen?

    Leave a comment:


  • thth77
    replied
    Originally posted by Erich View Post
    Tuon puna/sinisen voit jättää kytkemättä, se on 13-napaisessa kärryliittimessä syöttö, mutta kun käytät 7-napaista adapteria, ei sitä edes kytketä mihinkään, kun ei pinnit riitä.

    Jos tuo sini/puna/keltainen piuha on hyvin ohut, niin se on luultavasti se piuha, mikä menee valomodulille. Tuo sarja on kuvan perusteella 9/97 tai uudemmasta (pienempi boksi, ilman jäähdytysripoja), jossa tuo johto pitäisi vetää valomodulille asti, mutta -96 mallisessa autossa se pitäisi tulla valmiina oikean takavalon liittimelle. Vilkaisehan sieltä, löytyykö samanväristä. Neljän neliömillin punainen on syöttö, ota se joltain sulakkeelta.

    Omat kokemukset on tosin seiskasta, eli varmaksi en vanno, mutta aika samaa logiikkaa näytti noissa kaavioissa olevan.

    Ja jos nyt joku yrittää selvittää näitä kytkentöjä WDS:stä, niin siellä on sitten boksien ja liittimien kuvat väärin... ei kannata antaa niiden hämätä.



    On ne siten, että orkkisboksi tunnistaa kun kärry on kytketty, kertoo sen valomodulille (joka herjailee BC:lle palaneita polttimoista...), joka taas käskee PDC:n olla hiljaa takatutkien osalta. Johtosarjassa tuo ei siis näy mitenkään, vaan käsky kulkee valomodulin kautta. Eikä tuon jälkiasentamisen pitäisi vaatia mitään koodauksia.
    nonii,johan tuli kärryyn valot.

    Leave a comment:


  • Erich
    replied
    Originally posted by thth77 View Post
    eli peräkonttiin tulevat johdot.punainen menee boxiin,puna/sini menee vetokoukun pistokkeelle,sini/puna keltaisella poikkiraidall menee boxiin,niille pitäisi löytää paikat
    Tuon puna/sinisen voit jättää kytkemättä, se on 13-napaisessa kärryliittimessä syöttö, mutta kun käytät 7-napaista adapteria, ei sitä edes kytketä mihinkään, kun ei pinnit riitä.

    Jos tuo sini/puna/keltainen piuha on hyvin ohut, niin se on luultavasti se piuha, mikä menee valomodulille. Tuo sarja on kuvan perusteella 9/97 tai uudemmasta (pienempi boksi, ilman jäähdytysripoja), jossa tuo johto pitäisi vetää valomodulille asti, mutta -96 mallisessa autossa se pitäisi tulla valmiina oikean takavalon liittimelle. Vilkaisehan sieltä, löytyykö samanväristä. Neljän neliömillin punainen on syöttö, ota se joltain sulakkeelta.

    Omat kokemukset on tosin seiskasta, eli varmaksi en vanno, mutta aika samaa logiikkaa näytti noissa kaavioissa olevan.

    Ja jos nyt joku yrittää selvittää näitä kytkentöjä WDS:stä, niin siellä on sitten boksien ja liittimien kuvat väärin... ei kannata antaa niiden hämätä.

    Originally posted by Rocker
    Siis täh? PDC on napilla pois kytkettävissä, piruako ne tutkat sitte vaikuttaa siihen saatavuuteen, olipa sitte tutkat tahi ei. Onko valomoduuli ja tutkat jotenkin kytköksissä toisiinsa?
    On ne siten, että orkkisboksi tunnistaa kun kärry on kytketty, kertoo sen valomodulille (joka herjailee BC:lle palaneita polttimoista...), joka taas käskee PDC:n olla hiljaa takatutkien osalta. Johtosarjassa tuo ei siis näy mitenkään, vaan käsky kulkee valomodulin kautta. Eikä tuon jälkiasentamisen pitäisi vaatia mitään koodauksia.

    Leave a comment:

Working...
X