E39 vetokoukun asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dunky
    replied
    M puskurissa toisen listoissa ja toiset rungossa

    Leave a comment:


  • 325E
    replied
    Kummassa..

    Originally posted by 500sarjalainen View Post
    Tässä rupesin vielä uudestaan pohtimaan että onko jollain varmaa tietoa sopiiko kiinteä koukku tuon touringin M-Sport puskimen kanssa kun on parkkitutkat?
    Ainakaan vanhassa 525TDS:ssä ei koukun paikalleen laittaminen vaikuttanut parkkitutkaan. :think
    Kummassa osassa ne parkkitutkan anturit on kiinni puskurissa vai sen listaosassa...

    Leave a comment:


  • 500sarjalainen
    replied
    Tässä rupesin vielä uudestaan pohtimaan että onko jollain varmaa tietoa sopiiko kiinteä koukku tuon touringin M-Sport puskimen kanssa kun on parkkitutkat?
    Ainakaan vanhassa 525TDS:ssä ei koukun paikalleen laittaminen vaikuttanut parkkitutkaan. :think

    Leave a comment:


  • 325E
    replied
    Varaosanumero varmistettu oikein 71 60 0 028 229

    Originally posted by 325E View Post
    Tässä sarjassa johtosarja menee takaa keulille asti...Bemarin varaosanumero sarjalle...71 60 0 028 229...nyt on oikea numero tarkistakaa

    ETK:sta käykö se parkkitutkalliseen malliin....Hinta 150€ uusi paketissa
    Oli väärä varaosanumero..nyt oikea ja hinta BMW Orginal E39 Touring sarjalle No: 71 60 0 028 229

    Hinta 150€

    Leave a comment:


  • mato
    replied
    Empäs vielä tiedä koukun tai johtosarjan hintaa mutta onnistuin saamaan sen muutaman mutkan kautta kohtuullisin alennuksia joten pistin tilaukseen.

    Leave a comment:


  • 500sarjalainen
    replied
    Originally posted by mato View Post
    Jos olen oikein ymmärtänyt, 2001-> malleissa johtosarja pitää vetää konehuoneeseen saakka ja kytkeä auton CAN-väylään. pre '01 malleissa taas signaali voidaan ryöstää takavaloilta. Tämä vaikuttaa huomattavasti johtosarjan hintaan ja työmäärään. Lisäksi kiinteä koukku ei ymmärtääkseni sovi peruutustutkallisiin autoihin.

    Nim. itse juuri tilannut irroitettavan koukun '01 peruutustutkalliseen.
    Mistä tilasit ja mitä maksoi jos saa udella?

    Leave a comment:


  • 325E
    replied
    Tässä sarjassa...

    Originally posted by 325E View Post
    Olisi E39 Touring Orginal BMW sähköasennussarja "UUSI" (paketissa) sellainen jäänyt ylimääräiseksi jonka voisin myydä sopivasti..

    siinä on mukana puskuriin tuleva musta muovi luukkukin yms. releet ja johtosarja.
    Tässä sarjassa johtosarja menee takaa keulille asti...Bemarin varaosanumero sarjalle...71 60 0 028 229...nyt on oikea numero tarkistakaa

    ETK:sta käykö se parkkitutkalliseen malliin....Hinta 150€ uusi paketissa.....MYYTY...500sarjalaiselle..Laihialle. .katso priva jossa paketin seurantanumero.
    Last edited by 325E; 15-05-2009, 11:29.

    Leave a comment:


  • mato
    replied
    Jos olen oikein ymmärtänyt, 2001-> malleissa johtosarja pitää vetää konehuoneeseen saakka ja kytkeä auton CAN-väylään. pre '01 malleissa taas signaali voidaan ryöstää takavaloilta. Tämä vaikuttaa huomattavasti johtosarjan hintaan ja työmäärään. Lisäksi kiinteä koukku ei ymmärtääkseni sovi peruutustutkallisiin autoihin.

    Nim. itse juuri tilannut irroitettavan koukun '01 peruutustutkalliseen.

    Leave a comment:


  • 500sarjalainen
    replied
    Pitäis laittaa tuohon omaan touringiin vetokoukku. Olisko kellään kuvaa minkänäkoinen tuo Motonetin koukku on M-Sport puskurin kanssa?

    Entä toimiiko E39:ssä jos itse tekee johtosarjan ja ryöstää takavaloilta signaalin puolijohdesulakkeiden kautta kärrylle vai onko se hommattava tuo alkuperäinen johtosarja?

    Leave a comment:


  • Leka
    replied
    Originally posted by Samppae39 View Post
    Tuolla aiemmin oli puhetta EBA:n ohjeista, mistähän sellaset ohjeet sais?
    EBA:sta tietty



    Laitas tarkemmin malli/vuosimalli niin katsellaan josko vaikka sattuis ohjeet löytymään

    Leave a comment:


  • 325E
    replied
    Olisi BMW:n Orginal sähköasennussarja Touringiin...UUSI

    Originally posted by Jarzu View Post
    Hei,

    Tarkoitus olis asennuttaa vetokoukku ns. Pärnäsen korjaamolla.

    Löytyykö koukun sähköasennussarjalle valmiit pistokkeet takaa vai, tarvitaanko autosähköasiantuntijaa parsimaan sen kiinni edestä asti?

    :-) Jarzu
    Olisi E39 Touring Orginal BMW sähköasennussarja "UUSI" (paketissa) sellainen jäänyt ylimääräiseksi jonka voisin myydä sopivasti..

    siinä on mukana puskuriin tuleva musta muovi luukkukin yms. releet ja johtosarja.
    Last edited by 325E; 25-04-2009, 08:35.

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Olis tiedossa käytetty irrotettava alkuperänen Oris vetokoukku touringiin. Koukku on vuosimllista 2001. Käykö sen johtosarja vm. 99:iin? Olisiko kellään asennusohjeita tuohon, että tietää mikä palikka mihinkin kuuluu ja mikä johto kytkeä ja vetää mihinkin?

    Tuolla aiemmin oli puhetta EBA:n ohjeista, mistähän sellaset ohjeet sais?

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Jatketaas tähän hiukan, eli itellä on e39 -97 jossa irrotettava koukku. Mitenkä tuon kuuluis irrota? Näyttää ihan kuin siitä olis katkennu jokin avausmekanismi... Eli takaapäin katottuna koukun oikealla puolella on melkein puskurissa kiinni sellainen tappi mikä liikkuu edestakasi> vedin sen kokonaan pois niin sieltä ei tullut kun se tappi ja sit jousi, eli tuolla on varmaan joku vipu vain lukittu paikoilleen. Sitte tuon toisen tapin jälkeen on sellainen tappi joka näyttäis siltä että siitä on katkennut jotain? Eli kuuluiskohan tuossa olla joku kahva millä se koukku käännetään irti?

    Leave a comment:


  • puppetmaster
    replied
    Originally posted by Jarzu View Post
    Nyt voin sitten hehkuttaa. AD-varaosamaailmassa asennus onnistui hyvin, oli kokemusta aiemmista asennuksista, palvelu oli erinomaista ja kiinteä koukku niin pieni, ettei olisi edes kannattanut asennuttaa irtokoukkua (kts. kuva)
    Vähän vanha viesti, mutta pakko vastata.

    Tässä taannoin faija vaihtoi autoa, jonka mukana meni sitten vetokoukkukin. Hyvin 444 tkm palvelleen Volvon tilalle tuli 530d 2001.

    Uusi koukku oli saatava, ja lähdin asiaa selvittelemään. Motonetissä hinta ei ollut paha, mutta mitenkäs asennus... No, menin AD:lle, jossa koukun hinta olikin pikkuisen kovempi. Päätin kysyä siitä AD-korjaamolta asennustakin.

    Vastaus oli hyvin selvä: Ei asenneta. Olivat kuulemma yhteen uudempaan E-Mersuun asentaneet sillä seurauksella, että auto ei enää käynnistynyt ja jouduttiin viemään hinurilla Veholle... :P

    No, mutsilla on -99 Nissan Almera, joten kysyin asennusta siihen sitten. Satkun verran olisivat siitä tahtoneet, vaan eivät suostuneet asentamaan kuin AD:ltä ostetun koukun. No, sehän oli kalliimpi kuin Motonetissä.

    Hetken raavin päätäni, ja lopuksi kävi niin, että Motonetistä irroitettava koukku mallikohtaisine johtosarjoineen about 200 €, ja asensin itse. Johtosarja takavalojen johtojen väliin naps-naps, siinä kun eivät ole väylässä (eikä ole vissiin mikään muukaan). Kyllähän se 1,6 vähän hätää on isommalla kuormalla kärsimässä, mutta harvoinpa tulee mitään raskasta vedettyä.

    Leave a comment:


  • Jarzu
    replied

    Leave a comment:

Working...
X