E39 vetokoukun asennus
Collapse
X
-
Kummassa..
Originally posted by 500sarjalainen View PostTässä rupesin vielä uudestaan pohtimaan että onko jollain varmaa tietoa sopiiko kiinteä koukku tuon touringin M-Sport puskimen kanssa kun on parkkitutkat?
Ainakaan vanhassa 525TDS:ssä ei koukun paikalleen laittaminen vaikuttanut parkkitutkaan. :think
Leave a comment:
-
-
Tässä rupesin vielä uudestaan pohtimaan että onko jollain varmaa tietoa sopiiko kiinteä koukku tuon touringin M-Sport puskimen kanssa kun on parkkitutkat?
Ainakaan vanhassa 525TDS:ssä ei koukun paikalleen laittaminen vaikuttanut parkkitutkaan. :think
Leave a comment:
-
-
Varaosanumero varmistettu oikein 71 60 0 028 229
Originally posted by 325E View PostTässä sarjassa johtosarja menee takaa keulille asti...Bemarin varaosanumero sarjalle...71 60 0 028 229...nyt on oikea numero tarkistakaa
ETK:sta käykö se parkkitutkalliseen malliin....Hinta 150€ uusi paketissa
Hinta 150€
Leave a comment:
-
-
Empäs vielä tiedä koukun tai johtosarjan hintaa mutta onnistuin saamaan sen muutaman mutkan kautta kohtuullisin alennuksia joten pistin tilaukseen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mato View PostJos olen oikein ymmärtänyt, 2001-> malleissa johtosarja pitää vetää konehuoneeseen saakka ja kytkeä auton CAN-väylään. pre '01 malleissa taas signaali voidaan ryöstää takavaloilta. Tämä vaikuttaa huomattavasti johtosarjan hintaan ja työmäärään. Lisäksi kiinteä koukku ei ymmärtääkseni sovi peruutustutkallisiin autoihin.
Nim. itse juuri tilannut irroitettavan koukun '01 peruutustutkalliseen.
Leave a comment:
-
-
Tässä sarjassa...
Originally posted by 325E View PostOlisi E39 Touring Orginal BMW sähköasennussarja "UUSI" (paketissa) sellainen jäänyt ylimääräiseksi jonka voisin myydä sopivasti..
siinä on mukana puskuriin tuleva musta muovi luukkukin yms. releet ja johtosarja.
ETK:sta käykö se parkkitutkalliseen malliin....Hinta 150€ uusi paketissa.....MYYTY...500sarjalaiselle..Laihialle. .katso priva jossa paketin seurantanumero.Last edited by 325E; 15-05-2009, 11:29.
Leave a comment:
-
-
Jos olen oikein ymmärtänyt, 2001-> malleissa johtosarja pitää vetää konehuoneeseen saakka ja kytkeä auton CAN-väylään. pre '01 malleissa taas signaali voidaan ryöstää takavaloilta. Tämä vaikuttaa huomattavasti johtosarjan hintaan ja työmäärään. Lisäksi kiinteä koukku ei ymmärtääkseni sovi peruutustutkallisiin autoihin.
Nim. itse juuri tilannut irroitettavan koukun '01 peruutustutkalliseen.
Leave a comment:
-
-
Pitäis laittaa tuohon omaan touringiin vetokoukku. Olisko kellään kuvaa minkänäkoinen tuo Motonetin koukku on M-Sport puskurin kanssa?
Entä toimiiko E39:ssä jos itse tekee johtosarjan ja ryöstää takavaloilta signaalin puolijohdesulakkeiden kautta kärrylle vai onko se hommattava tuo alkuperäinen johtosarja?
Leave a comment:
-
-
Olisi BMW:n Orginal sähköasennussarja Touringiin...UUSI
Originally posted by Jarzu View PostHei,
Tarkoitus olis asennuttaa vetokoukku ns. Pärnäsen korjaamolla.
Löytyykö koukun sähköasennussarjalle valmiit pistokkeet takaa vai, tarvitaanko autosähköasiantuntijaa parsimaan sen kiinni edestä asti?
:-) Jarzu
siinä on mukana puskuriin tuleva musta muovi luukkukin yms. releet ja johtosarja.Last edited by 325E; 25-04-2009, 08:35.
Leave a comment:
-
-
Olis tiedossa käytetty irrotettava alkuperänen Oris vetokoukku touringiin. Koukku on vuosimllista 2001. Käykö sen johtosarja vm. 99:iin? Olisiko kellään asennusohjeita tuohon, että tietää mikä palikka mihinkin kuuluu ja mikä johto kytkeä ja vetää mihinkin?
Tuolla aiemmin oli puhetta EBA:n ohjeista, mistähän sellaset ohjeet sais?
Leave a comment:
-
-
Jatketaas tähän hiukan, eli itellä on e39 -97 jossa irrotettava koukku. Mitenkä tuon kuuluis irrota? Näyttää ihan kuin siitä olis katkennu jokin avausmekanismi... Eli takaapäin katottuna koukun oikealla puolella on melkein puskurissa kiinni sellainen tappi mikä liikkuu edestakasi> vedin sen kokonaan pois niin sieltä ei tullut kun se tappi ja sit jousi, eli tuolla on varmaan joku vipu vain lukittu paikoilleen. Sitte tuon toisen tapin jälkeen on sellainen tappi joka näyttäis siltä että siitä on katkennut jotain? Eli kuuluiskohan tuossa olla joku kahva millä se koukku käännetään irti?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jarzu View PostNyt voin sitten hehkuttaa. AD-varaosamaailmassa asennus onnistui hyvin, oli kokemusta aiemmista asennuksista, palvelu oli erinomaista ja kiinteä koukku niin pieni, ettei olisi edes kannattanut asennuttaa irtokoukkua (kts. kuva)
Tässä taannoin faija vaihtoi autoa, jonka mukana meni sitten vetokoukkukin. Hyvin 444 tkm palvelleen Volvon tilalle tuli 530d 2001.
Uusi koukku oli saatava, ja lähdin asiaa selvittelemään. Motonetissä hinta ei ollut paha, mutta mitenkäs asennus... No, menin AD:lle, jossa koukun hinta olikin pikkuisen kovempi. Päätin kysyä siitä AD-korjaamolta asennustakin.
Vastaus oli hyvin selvä: Ei asenneta. Olivat kuulemma yhteen uudempaan E-Mersuun asentaneet sillä seurauksella, että auto ei enää käynnistynyt ja jouduttiin viemään hinurilla Veholle... :P
No, mutsilla on -99 Nissan Almera, joten kysyin asennusta siihen sitten. Satkun verran olisivat siitä tahtoneet, vaan eivät suostuneet asentamaan kuin AD:ltä ostetun koukun. No, sehän oli kalliimpi kuin Motonetissä.
Hetken raavin päätäni, ja lopuksi kävi niin, että Motonetistä irroitettava koukku mallikohtaisine johtosarjoineen about 200 €, ja asensin itse. Johtosarja takavalojen johtojen väliin naps-naps, siinä kun eivät ole väylässä (eikä ole vissiin mikään muukaan). Kyllähän se 1,6 vähän hätää on isommalla kuormalla kärsimässä, mutta harvoinpa tulee mitään raskasta vedettyä.
Leave a comment:
-
-
Leave a comment: