E39 vetokoukun asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MaxSound
    replied
    Pitäisi asentaa vetokoukku -00 loppuvuodesta rekisteröityyn Touringiin.

    Onko kenelläkään tuota Motonetin koukkua paikallaan, miltä se näyttää asennettuna? Pitääkö puskurista leikata isokin pala?


    64-5354

    Vetokoukku BMW-500s E39touring
    Sopivuudet:
    - 500s E39 97->03 Touring-Farmari
    Hinta:
    199,90€


    Sähkösarjaakin tuolta näkyi saavan.

    Topikissa oli aiemmin kehuttu jotain Ebayn koukkumallia mutta linkki ei toimi enää, nätisti istuvaa ja kohtuuhintaista koukkua saa myös ehdottaa Ebaystä.

    Esimerkiksi tuo pisti silmään, onko kenelläkään kokemusta sopivuudesta?


    Kiitoksia jos joku jaksaa vastailla.

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Samaa ihmettelin kanssa kun koukkua etsin, kun suurin osa ei sopinut m5:seen. En nyt muista mihin johtopäätökseen päädyin, mutta jostain koukkukeskustelusta täältä löytyy mietteitä enemmän

    Ja koukun ostin siis foorumilaiselta, alkuperäisine johtosarjoineen. Tämä koukku oli marmorilta m5:seen ostettu. Muistaakseni oli westfalian koukku 303095 numeroisena

    Edit. Ja erona perusmalliin niin tässä taisi olla kouku runko alumiinia, kun normeissa se on ihan rautaa. Liekkö tuolla väliä:think

    Leave a comment:


  • Maza
    replied
    Nostetaas ylös vanhaa topicia.

    Vetokoukun osto/asennus ois edessä E39 M5:een.

    Ebaystä surffaillut koukkua niin melkein kaikissa ilmoitetaan ettei sovi M5:een. Miksi ei ? En yhtäkkiä keksi mitään syytä miksei sopisi. Kuvien perusteella vaimentajat/varapyöräkotelon eroavaisuudet ei pitäs mitenkään vaikuttaa asennukseen. Ajatuksena oli hommata orkkis irrotettava koukku ja jälkiasennus sähkösarja. Mistä kannattaa sähkösatsi hommata ?

    Tarjotakin saa mikäli löytyy ylimääräinen koukku..
    Last edited by Maza; 19-04-2015, 12:11.

    Leave a comment:


  • Suutari
    replied
    Olisi varmaan pitänyt tulla sen sarjan mukana boksin kytkis. Näin ainakin itsellä.

    Sumareita en itse saanut pelaamaan niin että auton sumarit olisi sammunut joten jätin ne kytkemättä.
    (Joku ruuvi oli muttei paljoa hyödyttänyt, vedin kuitenkin samalla verhoilujen alta piuhat sumarin valolle jos joskus tarttee(touring)).

    Omassa "releboksissa" eli varmaan oikeammin trankkuboksissa on myös maapiuhan katkaisu PDC:lle kun kärry perässä.

    Itsellä oli kauhea hoppu saada se konttorille kuntoon, mutta eipä kuulemma enää tarvii katsastella koukkuja jos on eu hyväksyttyjä. Ei edes tarjonnut valopostiinkaan...

    2000kg tuli jostain auton papruista vetopainoksi..

    Sumarin pinniin tulee vanhoissa kytkennöissä jatkuva +12.v ja uusissa sumarin virta joten sen kanssa kannattaa vähän miettiä jos ei saa oikein toimimaan.

    Leave a comment:


  • kyf
    replied
    No niin,ny sai e39 -99 523 I vetokoukulle sähköt,ja tuolla mese.fi ohjeilla,SUOSITTELEN,kärriä vedetty ny 600 km,ei ongelman ongelmaa.






    Originally posted by TeiniDX View Post
    en oikeen ymmärrä tuon "alkuperäisen" johtosarjan kannattavuutta kun se maksaa jotain 150€++ ja käsittääkseni siinä vedetään jotain piuhoja ihan koppiin asti. sehän on silloin suurempi töinen asentaa kuin mitä releillä nuo yleismallit jotka kustantaa sen ~20€.

    Itse ostin tässä hiljattain tunturilta irroitettavan koukun ja siihen värkkäilin yleismallin sähkösarjan käyttäen viittä relettä(jätin sumuvalon kytkemättä). homma sinällään aika simppeli kun kaikki kytkennät tapahtuu kontissa(onko kaikissa e39:issä akku kontissa?) eikä tarvi piuhoja mihkää kauaksi vedellä.

    tässäpä vielä simppeli ohje relekytkentöihin kertauksen vuoksi vaikka kyseinen ohje foorumilta jo löytyykin. Mulla kaikki osat sisälten myös tuon koukun tuli kustantamaan ~180€.

    Leave a comment:


  • kyf
    replied
    Moi! releitä on vaik mitä,eli millaiset releet noi pitäs olla. kaikki 5 samanlaisia? katoin noita motonetin sivulta.




    Originally posted by TeiniDX View Post
    en oikeen ymmärrä tuon "alkuperäisen" johtosarjan kannattavuutta kun se maksaa jotain 150€++ ja käsittääkseni siinä vedetään jotain piuhoja ihan koppiin asti. sehän on silloin suurempi töinen asentaa kuin mitä releillä nuo yleismallit jotka kustantaa sen ~20€.

    Itse ostin tässä hiljattain tunturilta irroitettavan koukun ja siihen värkkäilin yleismallin sähkösarjan käyttäen viittä relettä(jätin sumuvalon kytkemättä). homma sinällään aika simppeli kun kaikki kytkennät tapahtuu kontissa(onko kaikissa e39:issä akku kontissa?) eikä tarvi piuhoja mihkää kauaksi vedellä.

    tässäpä vielä simppeli ohje relekytkentöihin kertauksen vuoksi vaikka kyseinen ohje foorumilta jo löytyykin. Mulla kaikki osat sisälten myös tuon koukun tuli kustantamaan ~180€.

    Leave a comment:


  • -Tate-
    replied
    Tuli ostettua tuollainen käytetty Westfalian irroitettava koukku ja tarkoitus asentaa se 1996 sedaniin. Mukaan tuli pätkät johtosarjaa ja joku musta boksi. Olisko jollain tarjota jotain asennusohjeita sähköjen osalta tai edes jotain kytkentäkaaviota?

    Leave a comment:


  • E.K.
    replied
    Originally posted by TeiniDX View Post
    tämä on muuten täysin totta ja itsekkin tätä asentaessa mietin mutta kun sattui releitä olemaan ni laitoin kuiteski molemmille omat, ni ei koko kärry pimene jos 1 rele pettää.
    Turhan monta pimeetä kärryä muutenkin liikenteessä kun ihmiset ei viitsi tarkistaa valoja tai välitä niiden kunnosta.

    Ja itselle se releen pettäminen osu jo heti kytkentää testatessa.Eka kerran jarrua polkastessa mittaristoon pamahti ilmoitus jarruvaloista ja valot alkoivat loistamaan kokoajan.
    Viaksi paljastui alkusäikähdyksen jälkeen vuotava mo***etistä ostettu rele.

    Leave a comment:


  • Tikkunen85
    replied
    Originally posted by jamoc8 View Post
    takavaloillehan riittää yksikin rele.
    tämä on muuten täysin totta ja itsekkin tätä asentaessa mietin mutta kun sattui releitä olemaan ni laitoin kuiteski molemmille omat, ni ei koko kärry pimene jos 1 rele pettää.

    Leave a comment:


  • jamoc8
    replied
    Sama ajatus tuosta alkup. johtosarjasta.
    Itse tein aikanaan neljällä releellä, takavaloillehan riittää yksikin rele.


    Originally posted by TeiniDX View Post
    en oikeen ymmärrä tuon "alkuperäisen" johtosarjan kannattavuutta kun se maksaa jotain 150€++ ja käsittääkseni siinä vedetään jotain piuhoja ihan koppiin asti. sehän on silloin suurempi töinen asentaa kuin mitä releillä nuo yleismallit jotka kustantaa sen ~20€.

    Itse ostin tässä hiljattain tunturilta irroitettavan koukun ja siihen värkkäilin yleismallin sähkösarjan käyttäen viittä relettä(jätin sumuvalon kytkemättä). homma sinällään aika simppeli kun kaikki kytkennät tapahtuu kontissa(onko kaikissa e39:issä akku kontissa?) eikä tarvi piuhoja mihkää kauaksi vedellä.

    tässäpä vielä simppeli ohje relekytkentöihin kertauksen vuoksi vaikka kyseinen ohje foorumilta jo löytyykin. Mulla kaikki osat sisälten myös tuon koukun tuli kustantamaan ~180€.

    Leave a comment:


  • Tikkunen85
    replied
    en oikeen ymmärrä tuon "alkuperäisen" johtosarjan kannattavuutta kun se maksaa jotain 150€++ ja käsittääkseni siinä vedetään jotain piuhoja ihan koppiin asti. sehän on silloin suurempi töinen asentaa kuin mitä releillä nuo yleismallit jotka kustantaa sen ~20€.

    Itse ostin tässä hiljattain tunturilta irroitettavan koukun ja siihen värkkäilin yleismallin sähkösarjan käyttäen viittä relettä(jätin sumuvalon kytkemättä). homma sinällään aika simppeli kun kaikki kytkennät tapahtuu kontissa(onko kaikissa e39:issä akku kontissa?) eikä tarvi piuhoja mihkää kauaksi vedellä.

    tässäpä vielä simppeli ohje relekytkentöihin kertauksen vuoksi vaikka kyseinen ohje foorumilta jo löytyykin. Mulla kaikki osat sisälten myös tuon koukun tuli kustantamaan ~180€.

    Leave a comment:


  • Suutari
    replied
    No niin, puolapaskan asennuksesta hieman lisää.

    Rälläkkä ja vinku oli ahkerassa käytössä asennuksessa..ei siis Bolt on ja heikkohermosille. Meinas itelläki alkaa vituttaa ku joka osassa milli pari naftisti heittoo.

    No koukku asentui kuitenkin auton perseeseen. Sähköt on viel kytkemättä.

    Säikäytti parkkitutkatkin kun huuteli, mutta katoin INPA:lla niin yksi anturi oli hoosianna kunnossa ja näytti vähän mitä sattuu. Oli saanut osumaa joskus ja kun irrotin niin meni 2:hteen osaan..

    Eli näyttäs että parkkitutkatkin toimii tuon kiinteän koukun kanssa ihan okei kun vaan nyt saa sen uuden anturin jostain.

    Toisen puolen kunnossa oleva keskianturi ei ollut moksiskaan koukusta

    Edit: Tutkat pelaa normaalisti vaikka ei ole irroitettava koukku. Uusi PDC-anturi korjasi homman.
    Last edited by Suutari; 24-10-2012, 21:27.

    Leave a comment:


  • Suutari
    replied
    Ite ostin saksasta(ebäystä) jonkun kiinteen puolalaisen 2200kg/90kg halpiskoukun ja pdc-johtosarjalla.
    Tossa kytketään pdc-maa pois pelistä kun valot perässä.

    joku herkkyyssäätö näky olevan auton sumarille josta ei vielä ollut selvyyttä.
    Erillinen pikkuboksi siis eikä mitään kummempaa hienoutta johtosarjassa lukuunottamatta tota pdc tunnistusta? aika näyttää kuin pelaa.

    7-pinninen setti.

    hintaa tuli kaikkineensa tasan 200e ja autona siis e39 touring -98. Huomenna näkee miten koukku istuu paikoilleensa vai istuuko olleskaan.

    Ei toi puskimen irrotus/kiinnitys ja koukun johtosarjan kytkentä ihan 2h juttu ole vaikka kuin ei ois ikuna autoja asentanu D.
    Ehkä se tuntuu sitten ku homma on ohi et eipä ollukkaa paha, mut veikkaan et tän päiväsen 1,5h jälkeen menee viel 2h ennen ku setti on testattu ja kaikki ok.

    vittumaisempia on noi vanhat muoviklipsut(tappi keskellä) näissä peleissä joita sitten riittää jos homman haluu tehdä edes jotenkin kuvallisesti ja osat pysys vielä repsottamatta kiinnikki. Tietty uusia muovikiinnikkeitähän saa bemariliikkeestä..ei vaan oo ihan kotikulmilla..

    Leave a comment:


  • E.K.
    replied
    Originally posted by Bem318is View Post
    Minnekkä asti tarvi piuhoja vedellä? Oliko 7-vai 13 napaisella pistokkeella? Mie tilaan tuohon sen luukullisen diffun ni ei tartte leikellä.
    Oli mullakin tarkotus tilata uus diffu,muttakun vanhasta tuli yhtä hyvä ni päätin säästää sen satasen muihin osiin.Tarttee tietysti onnistua kerta sahauksella. Siellä luukun kohdallahan on valmis tukikehikko luukun ympärille.En tiedä riittäisikö pelkkä uusi luukku ja sit vaan reikä vanhaan?? Googlaamalla löytyi useita erilaisia asennus ohjeita sähkösarjalle, kovil,westfalia,bmw orig.... Yhdessä ohjeessa vedettiin piuhat valomodulille,mut useimmissa valojen herätteet otetaan takavaloilta. Jossakin sähkösarjassa on liittimet jotka laitetaan valojen liittimiin, tai sitte neuvotaan katkaisemaan valojohtoja ja laittamaan väliin.Virta johto tulee akun päällä olevaan sulakerasiaan omalle paikalleen. Itse vedän vaan satunnaisesti pientä vanhaa peräkärryä niin kytkin 13napaisesta vaan siinä tarvitsemani valot , vilkut ja jarruvalot.Siis ei sähköboxia vaan releet 5kpl väliin. En raaskinut raiskata piuhoja joten otin herätteet valojen pohjien sisältä.Nykyaikasia perävaunuja varten pitää tietty hankkia oikea sähkösarja. PDC-johdon joutunee vetämään eteen asti(jos kuuluu sarjaan/autossa on ).

    Leave a comment:


  • Bem318is
    replied
    Originally posted by E.K. View Post
    Laittelin viime talvena m-sport touringiin purkaamosta hommatun alkuper. irrotettavan koukun(oris merkkisen) alumiini runkoisen.Näytti samalta ku noi
    linkkien koukut.Purkaajilla ei vaan aika ollut riittänyt sähköboxin irroittamiseen, ku oli kätevämpää katkaista johdot sivuleikkureilla?? Siispä kustannuksia säästäen nikkaroin muutamasta releestä sähköboxin ja sahasin vanhaan diffuun kuviosahalla oikean muotoisen luukun ja luukkuun tein alumiinilistasta kiinnikkeet. Pari ruuvia on auton alta nähtävissä mut takanatulija ei huomaa mitään. Nii oishan se pdc tunnistava sähkösarja kiva muttakun tohon vehkeeseen saa muutenkin ostaa enemmän osia ku edellisiin autoihin kymmenessä vuodessa...
    Minnekkä asti tarvi piuhoja vedellä? Oliko 7-vai 13 napaisella pistokkeella? Mie tilaan tuohon sen luukullisen diffun ni ei tartte leikellä.

    Leave a comment:

Working...
X