E39 vetokoukun asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jarzu
    replied
    Ratkaisu

    Päädyin tilaamaan työn AD-Varaosamaailmasta, jossa kiinteälle koukulle tuli hintaa asennuksineen 870 €. Kuulemma menee asennukseen peräti koko päivä, joten ei ihan helppo homma ammattilaisillekaan.

    Säästinpähän Laakkosen hintaan nähden yli 400 egee, jonka vois käyttää vaikkapa kossuun...

    :-) Jarzu

    Leave a comment:


  • KFZ-Koenig
    replied
    Kyllä sellanen tarvikemalli toimii, kunhan on tarkkana kytkentöjen kanssa. Ohjeet on syytä lukea tarkkaan, kun ne on vähän sekavasti tehty ja ettii oikeet johdot esille, jottei kytke mitään väärin ja sulata tarvikeboksista mitään. Alkuperänen maksaa kuitenkin n. 4 x tarvikkeen verran, joten kannattaa miettiä arvostaako helppoa asennusta vai halpaa hintaa. Omaan E38:aan asensin alkuperäsen irrotettavan koukun mallia käytetty ja uuden tarvikesähkösarjan. Asennuksen tein ite ja hintaa kertyi osille muistaakseni yhteensä 245€ uuden puskuriluukun kanssa.

    Leave a comment:


  • Jarde
    replied
    Minä asensin omaan autooni myös tuon Kovilin irroitettavan koukun. Sähkösarjaksi tuli "tarvike"-mallinen ohjausboksi, jonka merkkiä en nyt muista.
    Boksiin ryöstettiin takavaloilta ohjaukset sekä +12V akulta. Boksin sisällä on releet jokaiselle valolle. Lisäksi laitoin boksin ja ohjausjohtojen väliin moninapaisen kytkimen jolla voin kytkeä vetokoukun sähköt pois päältä, kun niitä ei tarvitse.
    Toisessa tarvikeliikkeessä suosittelivat ottamaan mielummin alkuperäisen johtosarjan, mutta hyvin tuo tarvikemallikin on vielä toistaiseksi toiminut! "kop... kop..."

    Kyllähän tuollaisen tarvike-boksin Pärnäsen pojatkin osaa laittaa, mutta kovastihan ne merkkiliikkeessä noita alkuperäisiä suosittelee! Maksaa vaan hiukan enemmän...
    Last edited by Jarde; 09-03-2006, 22:06.

    Leave a comment:


  • Jarzu
    replied
    Originally posted by Gepardi
    Moi,


    sanoisin että älä ala ite duunaamaan, jos et ole kokenut asentaja. Toinen pointti on, että älä osta mitään huonolaatuista (= halpa) tarvikesarjaa vaan satsaa heti kunnon sarjaan.

    Eli vastaus on että tarvitaan asentajaa ainakin omien kokemuksien perusteella.


    Nimim. Koukku 530d/vm 2001
    En itse sitä asentaisikaan, vaan teettäisin sen tavallisella pajalla, jos vain johdotus ei vaatisi sähköasentajan taitoja....Mutta, taipaapa olla sähkökytkennät asiantuntijan hommia?

    Ihmettelen vaan, miks tällaisistä sinsänsä yksinkertaisista ja yleisistä asennuksista autonvalmistajat tekee mahdollisimman vaikeita? Luulisi, että tarvittavat koukunasennuskohdat ja sähköliittimet olisivat valmiina plug & play...No, toisaalta en ihmettele syytä tähän, kun kuulin Laakkosen hinnan: 1300 € mokomasta rautamötikästä! Ei varmasti tuu kauppoja tolla hinnalla!

    Jarzu

    Leave a comment:


  • Vesku1
    replied
    Tuosson muutama kuva kun nimim. "tiiselin" sedan E39 tiisseliin koukku laitettiin, itse laitoimma siis koukun ja vejettiin piuhat akkukoteloon ja sitten saa merkkihuolto vetää keulille minnelie poksille ne piuhat...

    Leave a comment:


  • Gepardi
    replied
    Moi,


    sanoisin että älä ala ite duunaamaan, jos et ole kokenut asentaja. Toinen pointti on, että älä osta mitään huonolaatuista (= halpa) tarvikesarjaa vaan satsaa heti kunnon sarjaan.

    Eli vastaus on että tarvitaan asentajaa ainakin omien kokemuksien perusteella.


    Nimim. Koukku 530d/vm 2001

    Leave a comment:


  • Jarzu
    started a topic E39 vetokoukun asennus

    E39 vetokoukun asennus

    Hei,

    Tarkoitus olis asennuttaa vetokoukku ns. Pärnäsen korjaamolla.

    Löytyykö koukun sähköasennussarjalle valmiit pistokkeet takaa vai, tarvitaanko autosähköasiantuntijaa parsimaan sen kiinni edestä asti?

    :-) Jarzu
    Last edited by O.K.; 03-10-2009, 13:32. Reason: otsikko, kun nyt keskustelua myös itse koukusta
Working...
X