Onko tuo sellainen homma, että jos on vain kunnon tunkki niin onnistuu? Ja olisiko jollain vaikka linkittää jotain tee-se-itse ohjetta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 täristää jarrutettaessa
Collapse
X
-
Originally posted by lj123 View PostOnko tuo sellainen homma, että jos on vain kunnon tunkki niin onnistuu? Ja olisiko jollain vaikka linkittää jotain tee-se-itse ohjetta?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by lj123 View PostOnko tuo sellainen homma, että jos on vain kunnon tunkki niin onnistuu? Ja olisiko jollain vaikka linkittää jotain tee-se-itse ohjetta?
Comment
-
-
Originally posted by lj123 View PostOnko tuo sellainen homma, että jos on vain kunnon tunkki niin onnistuu? Ja olisiko jollain vaikka linkittää jotain tee-se-itse ohjetta?
Tuossa tosein mallinen bmw, mutta aika sama homma!Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Uskoisin, että välyksiä ei ole. Ainakaan katsastuksessa ei näkynyt ja ne pyysin ihan itsekin katsomaan kunnolla. Katsuri on myös BMW-harrastaja eikä mitään väljää kuulemma löytynyt eikä näkynyt rikkinäisiä puslia. Huollossa nyt ei kuulemma myöskään, mutta siellä nyt ei itse päässyt tietty näkemään mitä tehtiin.
Sama tietty koskee sitä, että kuinka tarkkaan huollossa nyt katsoivat jarrut, se kun ei ollut se pääasiallinen työkohde. Ralliautoja myös rakentavat että luulisi jotain tietoa autoista kuitenkin heillä olevan.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Näissä kasikoneisissa riittää jarrutärinöihin pelkästään se,kun reaktiotangon puslat on löysät.Ei siis vielä edes revenneet.
Kahdesta omasta edellisestä ex. V8 E39:stä on tullut tuolla kuntoon.Hankala vaan tarkastaa,kun puslan kiinnityksen joutuu avaamaan,että päsee jerkkuraudalla kunnolla puslaa käätelemään.Tuo ei siis näy edes konttorilla,kun öljytäytteiset kumipuslat on tyhjentyneet ja täten pehmentyneet.Last edited by Heguli 31; 17-04-2016, 08:51.
Comment
-
-
Täytyy tässä ottaa jossain vaiheessa projektiksi noihin jarruihin tutustuminen, vaikka autojen kanssa ei olekaan tullut juuri mitään tehtyä. Ei se nyt niin salatieteeltä näytä. Jos oppii taloa rakentamaan niin kaipa sitä yhdet jarrutkin saa irti ja takaisin kasattua, jos hankkii vain oikeat välineet.
Mistäs minä muuten selvitän mikä on riittävä paksuus noille M5n levyille, jos ne nyt muutenkin katsoo, että onko tasaisesti kuluneet?E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Originally posted by lj123 View PostTäytyy tässä ottaa jossain vaiheessa projektiksi noihin jarruihin tutustuminen, vaikka autojen kanssa ei olekaan tullut juuri mitään tehtyä. Ei se nyt niin salatieteeltä näytä. Jos oppii taloa rakentamaan niin kaipa sitä yhdet jarrutkin saa irti ja takaisin kasattua, jos hankkii vain oikeat välineet.
Mistäs minä muuten selvitän mikä on riittävä paksuus noille M5n levyille, jos ne nyt muutenkin katsoo, että onko tasaisesti kuluneet?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Ite katellu sillai, että kaveri ajamaan ja kävelyvauhdista jarrut pohjaan. Vähintään toinen rengas yleensä liikahtaa enemmän ja sehän on selvää kauraa sitte. Myös paikallaan jarrua vasten kytkintä ylös (tai kaasua jos automaatti), näkyy jos antaa reaktiotangon pusla periksi.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostIte katellu sillai, että kaveri ajamaan ja kävelyvauhdista jarrut pohjaan. Vähintään toinen rengas yleensä liikahtaa enemmän ja sehän on selvää kauraa sitte. Myös paikallaan jarrua vasten kytkintä ylös (tai kaasua jos automaatti), näkyy jos antaa reaktiotangon pusla periksi.
Comment
-
-
Mulla kolisi omasta etupää varsinkin talviaikaan ja kolmena vuonna siitä sanoin katsastuksessa. Nyt viime kerralla löysi pikku klapin reaktiotankojen pallonivelistä, että ei sieltä vaan tahdo löytyä mitään vaikka ajossa huomaa jo ajat sitten.
Mullakin täristi jonkin verran talvella mutta renkaanvaihdon yhteydessä putsasin kannattimet, liu'ut ja satulan niin helpotti. Joskus E36 vatkas niin pahasti, että just pysy ojien välissä kun jarrutti moottoritien ramppiin, etusatuloissa oli männät ihan ryytyneet ja täyden satulan huollon jälkeen kaikki oireet hävisi.
Jos itse pysty tekemään niin nämä jarruherkistelyt on ilmaista hommaa, jotka kannattaa tehdä välillä.
edit. oli Meylen reaktiotangot kun rupesivat kolisemaan, kestivät ehkä 50tkm. Nyt laitoin lemmaria tilalle.Retard Member
Comment
-
-
Youtubesta löytyi pari videota noista mäntien putsaamisesta tai korjaamisesta. Suurimmaksi ongelmaksi taitaa kyllä itsellä tulla sen männän irti saaminen, vai mikä olisi siihen paras keino?
Ja toinen yleislountoinen kysymys, mihin kohtaan pukit kannattaa asettaa etupäässä, jos sellaiset hankkisi samalla kun ostaa kunnon tunkin?E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Originally posted by lj123 View PostYoutubesta löytyi pari videota noista mäntien putsaamisesta tai korjaamisesta. Suurimmaksi ongelmaksi taitaa kyllä itsellä tulla sen männän irti saaminen, vai mikä olisi siihen paras keino?
Ja toinen yleislountoinen kysymys, mihin kohtaan pukit kannattaa asettaa etupäässä, jos sellaiset hankkisi samalla kun ostaa kunnon tunkin?
Itse tein vastaavalla tavalla (kun ei ole kunnon vehkeitä ) Muista laittaa esim. puukalikka vastaan ja pidä sormet loitolla, mäntä ampaisee vauhdilla ulos.N62 Money Spender Club
Comment
-
Comment