Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d voima kateissa ..auto vihdoin kunnossa !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 4074
    • Helsinki

    Originally posted by Clavurion View Post
    Minä olen kyllä ymmärtänyt TIS:in dokumenttienkin perusteella, että DDE:n ohjelmointi tehdään vain, mikäli vanhanmallisen MAF:n tilalle vaihdetaan uusi. Ohjelmointi tarvitaan, koska uusi on rakenteeltaan erilainen ja siten myös antaa eri arvoja vanhaan verrattuna.
    Tämän takia kysyin tuosta ohjelmoinnista, koska omaan autoon sitä ei tarvinnut tehdä, mutta kuitenkin ohjelmoinnista on ollut puhetta 530d tapauksissa..
    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
    VW Pornstarter (työjuhta)
    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
    Finnmaster T8







    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

    Comment

    • jeppis
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 165
      • Laihia

      osaakos kukaan arvailla mistä johtuisi kun painan kaasun pohjaan (ei kickdaunille) vaikka noin satasesta niin kierrokset seilaa todella rankasti siihen 2500rpm asti. sen jälkeen vetää tasaisesti. johtuisiko jumittavista johdesiivistä tms? tosiaan sen 2500rpm jälkeen ei mitään ongelmaa
      BMW M535i 1986

      Comment

      • jeppis
        Bimmer Rookie
        • Oct 2005
        • 165
        • Laihia

        lueskelin sen verran vanhoja topikkeja että nyppään huomenissa maffin piuhan irti ja testaan
        BMW M535i 1986

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          Originally posted by jeppis View Post
          lueskelin sen verran vanhoja topikkeja että nyppään huomenissa maffin piuhan irti ja testaan
          Jos vika on siinä niin multa löytyy vähän käytetty maffi
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • jeppis
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 165
            • Laihia

            kyllähän se kaikenlainen humppaaminen poistui maffin piuhan irroittamalla. möys tyhjäkäynnin seilaaminen jota luulin aiemmin suutin viaksi
            BMW M535i 1986

            Comment

            • Heke68
              Bimmer Rookie
              • Feb 2008
              • 43
              • Porvoo

              Originally posted by veku View Post
              Laitoin keväällä uuden tarvikemaffin mutta ongelma ei häipynyt.
              Maffin piuha irti pelas ihan kohtuullisesti..nykyinen anturi on peetrus nimimerkiltä aja ainkin parin viikon ajan tuo pelannut 10+..
              Toivon mukaan loppukesä=kesäloma menee vain ajamisesta nauttien

              Juu rahaa meni jonkin verran mutta ompahan uus turbo
              Oliko sulla Veku nyt varsinainen vika turbossa vai maffissa loppujen lopuksi? Samanlaista ongelmaa itsellä maffin (Bosch) vaihdon jälkeen, että ahtaa 1,4 bar ja polttoaineensyöttö katkeaa. Vaihdettu myös uusi turbon magneettiventtiili ja ahtopaineanturi ennen uutta maffia ja Rahu ohjelmoi DDE:n maffin vaihdon jälkeen. Turbon siivet liikkuis Bosch:n huollon mukaan eilisen testin mukaan tarpeeksi hyvin.
              E90 325d -07

              ex-bemut
              E21 316 -81
              E28 520i -82
              E46 320d touring -01

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6325
                • P-Pohjanmaa

                Originally posted by Heke68 View Post
                Oliko sulla Veku nyt varsinainen vika turbossa vai maffissa loppujen lopuksi? Samanlaista ongelmaa itsellä maffin (Bosch) vaihdon jälkeen, että ahtaa 1,4 bar ja polttoaineensyöttö katkeaa. Vaihdettu myös uusi turbon magneettiventtiili ja ahtopaineanturi ennen uutta maffia ja Rahu ohjelmoi DDE:n maffin vaihdon jälkeen. Turbon siivet liikkuis Bosch:n huollon mukaan eilisen testin mukaan tarpeeksi hyvin.
                kyllä suurin vika oli turbossa ,siivestä paloja pois ja siivet jumissa.
                Itse tein samat kuin sinä uusin kaikki turbon apulaitteet ja lopuksi vielä turbon,sitten rupesi auto pelaan.
                Toki maffikin aiheutti omat ongelmat ja se oli taas rikki auton lähdessä vaihtoo 3\08..no maffin piha irti meni auto vaihtoon..
                Last edited by veku; 22-10-2008, 10:41.
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • Heke68
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2008
                  • 43
                  • Porvoo

                  Originally posted by veku View Post
                  kyllä suurin vika oli turbossa ,siivestä paloja pois ja siivet jumissa.
                  Itse tein samat kuin sinä uusin kaikki turbon apulaitteet ja lopuksi vielä turbon,sitten rupesi auto pelaan.
                  Toki maffikin aiheutti omat ongelmat ja se oli taas rikki auton lähdessä vaihtoo 3\08..no maffin piha irti meni auto vaihtoon..
                  Pitikö turbo jotain ääntä erityisemmin, kun itsellä turbo ei vihellä, ei syö öljyä eikä savuta.
                  E90 325d -07

                  ex-bemut
                  E21 316 -81
                  E28 520i -82
                  E46 320d touring -01

                  Comment

                  • Heke68
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2008
                    • 43
                    • Porvoo

                    320d -01 100 kw

                    No nyt toimii auto kunnolla, kun DDE koodattiin uusimmalla softalla Renkomäen Autoexpertillä! Turbo ei enää piikkaa ja veto on tasaista aina tuhannesta kierroksesta lähtien. Rahulla ei ollut uudempaa softaa kuin mun autossa jo oli, niin DDE ei tulkinnut oikein uuden IMM:n mittausarvoja.
                    E90 325d -07

                    ex-bemut
                    E21 316 -81
                    E28 520i -82
                    E46 320d touring -01

                    Comment

                    • jms-btcf
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 696
                      • Tampere

                      Originally posted by Heke68 View Post
                      No nyt toimii auto kunnolla, kun DDE koodattiin uusimmalla softalla Renkomäen Autoexpertillä! Turbo ei enää piikkaa ja veto on tasaista aina tuhannesta kierroksesta lähtien. Rahulla ei ollut uudempaa softaa kuin mun autossa jo oli, niin DDE ei tulkinnut oikein uuden IMM:n mittausarvoja.
                      Onko tietoa mikä oli vanhemman ja tämän uuden DDE:n versionumero ja/tai päivämäärä?
                      e61 535d

                      Comment

                      • Heke68
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2008
                        • 43
                        • Porvoo

                        ei tietoa softan versionumeroista
                        Last edited by Heke68; 06-11-2008, 12:02.
                        E90 325d -07

                        ex-bemut
                        E21 316 -81
                        E28 520i -82
                        E46 320d touring -01

                        Comment

                        • Jozpen
                          Bimmer Rookie
                          • May 2010
                          • 40
                          • Itävalta

                          onkos tietoa mitä kaikkea tapahtuu kun ilmamäärämittarin johto otetaan irti? varakartalle kait menee ainakin, mutta mitä muuta?
                          potilaana on siis -98 530d man ja oireet seuraavan laiset:
                          ilmamäärämittarin johto irti toimii kohtuu hyvin, kiihdyttäessä havaittavissa pieni nykäsy jossain 2-3000 välillä.
                          ilmamäärämittarin johdon ollessa kiinni alakierrosvääntö katoaa täysin ja riippumatta kierroksista kaasua painaessa auto miettii muutaman sekunnin ennen kuin tapahtuu oikeastaan mitään. myös täyskaasulla kiihdyttäessä joka vaihteen vaihdossa miettii pitkään ennen kuin tehoa löytyy. johto kiinni tuntuu kiihtyvän yläkierroksilla hieman paremmin kuin ilman johtoa. nykii aika reilusti johto kiinni.

                          alkutilanteessa pierburgin anturi alkuperäisessä kotelossa. käyttäytyminen edellä mainittua. anturi oli edellisen omistajan mukaan lähiaikoina vaihdettu joten sitä ennen olevasta anturista ei tietoa. vaihdoin alkuperäisen bosch ilmamäärämittarin mikä on siis tämä uudempi versio. ei havaittavissa mitään eroa moottorin käyttäytymisessä. Rahun kanssa katottiin että dde softa on päivitetty joskus 2001 vuoden tienoilla ja versio numero näyttäisi olevan uusin. ihmetyttää että miksi softa olisi silloin päivitetty, kun ilmamäärä mittarin kotelo ainakin oli vielä vanhan mallinen alkuperäinen auton tullessa minulle. softaa ei ajettu uudestaan, koska yhteys dde:hen tuntu olevan niin epävarma.
                          paine anturi ja ahtopaineen säätö venttiili pitäs olla vaihdettuja parin vuoden sisään, mutta varmaksihan ei tiedä.

                          mietityttää vain että jos vika olisi ahtopaineensäätö venttiilissä, niin miksi ilmamäärämittarin johto irti ollessa alakierros vääntöä löytyy suht normaalisti ja yläkierroksillakin tehoa löytyy. mielessä kävi että jos vika olisi alipaine letkuissa tai jossain alipaineella toimivassa laitteessa. egr olen kokeillut tulpata, myös alipainekellon letkun tulppasin mutta ei vaikutusta. jotenkin tuntuu että vika pitäisi olla jossain mikä ei ole toiminnassa ilmamäärämittarin johdon ollessa irti.
                          onko kenelläkään ideoita missä vika nyt sitten voisi olla? ahtimen siipien säätö näyttäisi toimivan ja livedatassa ei mitään erikoista näkynyt.

                          Comment

                          • humala
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2005
                            • 739
                            • Kemi

                            Originally posted by Jozpen View Post
                            onkos tietoa mitä kaikkea tapahtuu kun ilmamäärämittarin johto otetaan irti? varakartalle kait menee ainakin, mutta mitä muuta?
                            potilaana on siis -98 530d man ja oireet seuraavan laiset:
                            ilmamäärämittarin johto irti toimii kohtuu hyvin, kiihdyttäessä havaittavissa pieni nykäsy jossain 2-3000 välillä.
                            ilmamäärämittarin johdon ollessa kiinni alakierrosvääntö katoaa täysin ja riippumatta kierroksista kaasua painaessa auto miettii muutaman sekunnin ennen kuin tapahtuu oikeastaan mitään. myös täyskaasulla kiihdyttäessä joka vaihteen vaihdossa miettii pitkään ennen kuin tehoa löytyy. johto kiinni tuntuu kiihtyvän yläkierroksilla hieman paremmin kuin ilman johtoa. nykii aika reilusti johto kiinni.

                            alkutilanteessa pierburgin anturi alkuperäisessä kotelossa. käyttäytyminen edellä mainittua. anturi oli edellisen omistajan mukaan lähiaikoina vaihdettu joten sitä ennen olevasta anturista ei tietoa. vaihdoin alkuperäisen bosch ilmamäärämittarin mikä on siis tämä uudempi versio. ei havaittavissa mitään eroa moottorin käyttäytymisessä. Rahun kanssa katottiin että dde softa on päivitetty joskus 2001 vuoden tienoilla ja versio numero näyttäisi olevan uusin. ihmetyttää että miksi softa olisi silloin päivitetty, kun ilmamäärä mittarin kotelo ainakin oli vielä vanhan mallinen alkuperäinen auton tullessa minulle. softaa ei ajettu uudestaan, koska yhteys dde:hen tuntu olevan niin epävarma.
                            paine anturi ja ahtopaineen säätö venttiili pitäs olla vaihdettuja parin vuoden sisään, mutta varmaksihan ei tiedä.

                            mietityttää vain että jos vika olisi ahtopaineensäätö venttiilissä, niin miksi ilmamäärämittarin johto irti ollessa alakierros vääntöä löytyy suht normaalisti ja yläkierroksillakin tehoa löytyy. mielessä kävi että jos vika olisi alipaine letkuissa tai jossain alipaineella toimivassa laitteessa. egr olen kokeillut tulpata, myös alipainekellon letkun tulppasin mutta ei vaikutusta. jotenkin tuntuu että vika pitäisi olla jossain mikä ei ole toiminnassa ilmamäärämittarin johdon ollessa irti.
                            onko kenelläkään ideoita missä vika nyt sitten voisi olla? ahtimen siipien säätö näyttäisi toimivan ja livedatassa ei mitään erikoista näkynyt.
                            Savuttaako?

                            Itsellä pukkasi todella mustaa savua ja otin ilmamäärämittarin johdon irti niin savutus lakkasi. turbolta eka ahtopaineputki oli alapuolelta haljennut kokonaan. Kulutus oli lisääntynyt 1-2 litralla sataselle.

                            Tarkastele ekana noi alipaineletkut yms. Sitten miettimään tuota IMM.
                            E70 X5 3.0d -07
                            E39 530da touring -99
                            ex: E36 325i sedan -93

                            Comment

                            • Jozpen
                              Bimmer Rookie
                              • May 2010
                              • 40
                              • Itävalta

                              ei pahemmin savuttele ja kulutuskin on ihan ok tasolla. 80-100kmh matka ajossa menee imm johto irti n. 6l/100km paikkeilla. livedatan mukaan ahtoja oli imusarjassa kuten pitääkin joten, tuskin hirmusta vuotoa ahtoputkessa ainakaan on. näkyvillä olevat letkut olen tarkastanut mutta kaikkialle kun ei näe.

                              Comment

                              • jaskakk
                                Newbiemmer
                                • Jan 2011
                                • 14
                                • vuokatti

                                moro. jotain vähän saman tyyppisiä oireita on tääläkin tosin ei tule sitä tehopiikkiä ollenkaan kun ei vedä lähes ollenkaan. Kierroksia ei nosta kun 3000:niin ja ei kiihdy muuta kun alamäessä. Ylämäessä vauhti hiipuu ja jos lyöt lapun lattiaan niin hyytyy entistä enemmän. Voisiko johtua pakkasesta? tosin ei tänäänkään ollut kun tuo -20 astetta. Ja tuli kuiteskin ajettua 350km yhtä soittoa. onko jollain ollut samanlaisia oireita? Ja auto 530d -04
                                e61 530D -04 m-sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎