Originally posted by Clavurion
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530d voima kateissa ..auto vihdoin kunnossa !
Collapse
X
-
osaakos kukaan arvailla mistä johtuisi kun painan kaasun pohjaan (ei kickdaunille) vaikka noin satasesta niin kierrokset seilaa todella rankasti siihen 2500rpm asti. sen jälkeen vetää tasaisesti. johtuisiko jumittavista johdesiivistä tms? tosiaan sen 2500rpm jälkeen ei mitään ongelmaaBMW M535i 1986
Comment
-
-
Originally posted by jeppis View Postlueskelin sen verran vanhoja topikkeja että nyppään huomenissa maffin piuhan irti ja testaanBMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostLaitoin keväällä uuden tarvikemaffin mutta ongelma ei häipynyt.
Maffin piuha irti pelas ihan kohtuullisesti..nykyinen anturi on peetrus nimimerkiltä aja ainkin parin viikon ajan tuo pelannut 10+..
Toivon mukaan loppukesä=kesäloma menee vain ajamisesta nauttien
Juu rahaa meni jonkin verran mutta ompahan uus turboE90 325d -07
ex-bemut
E21 316 -81
E28 520i -82
E46 320d touring -01
Comment
-
-
Originally posted by Heke68 View PostOliko sulla Veku nyt varsinainen vika turbossa vai maffissa loppujen lopuksi? Samanlaista ongelmaa itsellä maffin (Bosch) vaihdon jälkeen, että ahtaa 1,4 bar ja polttoaineensyöttö katkeaa. Vaihdettu myös uusi turbon magneettiventtiili ja ahtopaineanturi ennen uutta maffia ja Rahu ohjelmoi DDE:n maffin vaihdon jälkeen. Turbon siivet liikkuis Bosch:n huollon mukaan eilisen testin mukaan tarpeeksi hyvin.
Itse tein samat kuin sinä uusin kaikki turbon apulaitteet ja lopuksi vielä turbon,sitten rupesi auto pelaan.
Toki maffikin aiheutti omat ongelmat ja se oli taas rikki auton lähdessä vaihtoo 3\08..no maffin piha irti meni auto vaihtoon..Last edited by veku; 22-10-2008, 10:41.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View Postkyllä suurin vika oli turbossa ,siivestä paloja pois ja siivet jumissa.
Itse tein samat kuin sinä uusin kaikki turbon apulaitteet ja lopuksi vielä turbon,sitten rupesi auto pelaan.
Toki maffikin aiheutti omat ongelmat ja se oli taas rikki auton lähdessä vaihtoo 3\08..no maffin piha irti meni auto vaihtoon..E90 325d -07
ex-bemut
E21 316 -81
E28 520i -82
E46 320d touring -01
Comment
-
-
320d -01 100 kw
No nyt toimii auto kunnolla, kun DDE koodattiin uusimmalla softalla Renkomäen Autoexpertillä! Turbo ei enää piikkaa ja veto on tasaista aina tuhannesta kierroksesta lähtien. Rahulla ei ollut uudempaa softaa kuin mun autossa jo oli, niin DDE ei tulkinnut oikein uuden IMM:n mittausarvoja.E90 325d -07
ex-bemut
E21 316 -81
E28 520i -82
E46 320d touring -01
Comment
-
-
Originally posted by Heke68 View PostNo nyt toimii auto kunnolla, kun DDE koodattiin uusimmalla softalla Renkomäen Autoexpertillä! Turbo ei enää piikkaa ja veto on tasaista aina tuhannesta kierroksesta lähtien. Rahulla ei ollut uudempaa softaa kuin mun autossa jo oli, niin DDE ei tulkinnut oikein uuden IMM:n mittausarvoja.e61 535d
Comment
-
-
onkos tietoa mitä kaikkea tapahtuu kun ilmamäärämittarin johto otetaan irti? varakartalle kait menee ainakin, mutta mitä muuta?
potilaana on siis -98 530d man ja oireet seuraavan laiset:
ilmamäärämittarin johto irti toimii kohtuu hyvin, kiihdyttäessä havaittavissa pieni nykäsy jossain 2-3000 välillä.
ilmamäärämittarin johdon ollessa kiinni alakierrosvääntö katoaa täysin ja riippumatta kierroksista kaasua painaessa auto miettii muutaman sekunnin ennen kuin tapahtuu oikeastaan mitään. myös täyskaasulla kiihdyttäessä joka vaihteen vaihdossa miettii pitkään ennen kuin tehoa löytyy. johto kiinni tuntuu kiihtyvän yläkierroksilla hieman paremmin kuin ilman johtoa. nykii aika reilusti johto kiinni.
alkutilanteessa pierburgin anturi alkuperäisessä kotelossa. käyttäytyminen edellä mainittua. anturi oli edellisen omistajan mukaan lähiaikoina vaihdettu joten sitä ennen olevasta anturista ei tietoa. vaihdoin alkuperäisen bosch ilmamäärämittarin mikä on siis tämä uudempi versio. ei havaittavissa mitään eroa moottorin käyttäytymisessä. Rahun kanssa katottiin että dde softa on päivitetty joskus 2001 vuoden tienoilla ja versio numero näyttäisi olevan uusin. ihmetyttää että miksi softa olisi silloin päivitetty, kun ilmamäärä mittarin kotelo ainakin oli vielä vanhan mallinen alkuperäinen auton tullessa minulle. softaa ei ajettu uudestaan, koska yhteys dde:hen tuntu olevan niin epävarma.
paine anturi ja ahtopaineen säätö venttiili pitäs olla vaihdettuja parin vuoden sisään, mutta varmaksihan ei tiedä.
mietityttää vain että jos vika olisi ahtopaineensäätö venttiilissä, niin miksi ilmamäärämittarin johto irti ollessa alakierros vääntöä löytyy suht normaalisti ja yläkierroksillakin tehoa löytyy. mielessä kävi että jos vika olisi alipaine letkuissa tai jossain alipaineella toimivassa laitteessa. egr olen kokeillut tulpata, myös alipainekellon letkun tulppasin mutta ei vaikutusta. jotenkin tuntuu että vika pitäisi olla jossain mikä ei ole toiminnassa ilmamäärämittarin johdon ollessa irti.
onko kenelläkään ideoita missä vika nyt sitten voisi olla? ahtimen siipien säätö näyttäisi toimivan ja livedatassa ei mitään erikoista näkynyt.
Comment
-
-
Originally posted by Jozpen View Postonkos tietoa mitä kaikkea tapahtuu kun ilmamäärämittarin johto otetaan irti? varakartalle kait menee ainakin, mutta mitä muuta?
potilaana on siis -98 530d man ja oireet seuraavan laiset:
ilmamäärämittarin johto irti toimii kohtuu hyvin, kiihdyttäessä havaittavissa pieni nykäsy jossain 2-3000 välillä.
ilmamäärämittarin johdon ollessa kiinni alakierrosvääntö katoaa täysin ja riippumatta kierroksista kaasua painaessa auto miettii muutaman sekunnin ennen kuin tapahtuu oikeastaan mitään. myös täyskaasulla kiihdyttäessä joka vaihteen vaihdossa miettii pitkään ennen kuin tehoa löytyy. johto kiinni tuntuu kiihtyvän yläkierroksilla hieman paremmin kuin ilman johtoa. nykii aika reilusti johto kiinni.
alkutilanteessa pierburgin anturi alkuperäisessä kotelossa. käyttäytyminen edellä mainittua. anturi oli edellisen omistajan mukaan lähiaikoina vaihdettu joten sitä ennen olevasta anturista ei tietoa. vaihdoin alkuperäisen bosch ilmamäärämittarin mikä on siis tämä uudempi versio. ei havaittavissa mitään eroa moottorin käyttäytymisessä. Rahun kanssa katottiin että dde softa on päivitetty joskus 2001 vuoden tienoilla ja versio numero näyttäisi olevan uusin. ihmetyttää että miksi softa olisi silloin päivitetty, kun ilmamäärä mittarin kotelo ainakin oli vielä vanhan mallinen alkuperäinen auton tullessa minulle. softaa ei ajettu uudestaan, koska yhteys dde:hen tuntu olevan niin epävarma.
paine anturi ja ahtopaineen säätö venttiili pitäs olla vaihdettuja parin vuoden sisään, mutta varmaksihan ei tiedä.
mietityttää vain että jos vika olisi ahtopaineensäätö venttiilissä, niin miksi ilmamäärämittarin johto irti ollessa alakierros vääntöä löytyy suht normaalisti ja yläkierroksillakin tehoa löytyy. mielessä kävi että jos vika olisi alipaine letkuissa tai jossain alipaineella toimivassa laitteessa. egr olen kokeillut tulpata, myös alipainekellon letkun tulppasin mutta ei vaikutusta. jotenkin tuntuu että vika pitäisi olla jossain mikä ei ole toiminnassa ilmamäärämittarin johdon ollessa irti.
onko kenelläkään ideoita missä vika nyt sitten voisi olla? ahtimen siipien säätö näyttäisi toimivan ja livedatassa ei mitään erikoista näkynyt.
Itsellä pukkasi todella mustaa savua ja otin ilmamäärämittarin johdon irti niin savutus lakkasi. turbolta eka ahtopaineputki oli alapuolelta haljennut kokonaan. Kulutus oli lisääntynyt 1-2 litralla sataselle.
Tarkastele ekana noi alipaineletkut yms. Sitten miettimään tuota IMM.E70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
-
ei pahemmin savuttele ja kulutuskin on ihan ok tasolla. 80-100kmh matka ajossa menee imm johto irti n. 6l/100km paikkeilla. livedatan mukaan ahtoja oli imusarjassa kuten pitääkin joten, tuskin hirmusta vuotoa ahtoputkessa ainakaan on. näkyvillä olevat letkut olen tarkastanut mutta kaikkialle kun ei näe.
Comment
-
-
moro. jotain vähän saman tyyppisiä oireita on tääläkin tosin ei tule sitä tehopiikkiä ollenkaan kun ei vedä lähes ollenkaan. Kierroksia ei nosta kun 3000:niin ja ei kiihdy muuta kun alamäessä. Ylämäessä vauhti hiipuu ja jos lyöt lapun lattiaan niin hyytyy entistä enemmän. Voisiko johtua pakkasesta? tosin ei tänäänkään ollut kun tuo -20 astetta. Ja tuli kuiteskin ajettua 350km yhtä soittoa. onko jollain ollut samanlaisia oireita? Ja auto 530d -04e61 530D -04 m-sport
Comment
-
Comment