Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d voima kateissa ..auto vihdoin kunnossa !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dragon
    Bimmer Rookie
    • Dec 2003
    • 85
    • TAMMELA City

    #16
    Alko ilmeneen samat oireet, eli auto lähtee kun kierrokset on lähellä 3000.
    Muuten auto on alakierroksilla aivan laiska.

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6324
      • P-Pohjanmaa

      #17
      Itse saan osan parin päivän päästä laitan kommenttia.
      Ja se ahtopaineanturi oli niin ahtaassa paikassa koneen ja rintapellin välissä että ei kiinnostanut edes ruveta irroittelemaan ja tutkimaan likaisuutta tms ...
      Eilen ruotsissa käytiin autolla ja tosiaan 2800 kierrosta on se paha kohta silloin ei oikeastaan tapahdu mitään..ennen sitä jotain mutta sen jälkeen taas jotenkin.
      Liikennevaloista lähtee kun norsu makuulta..
      Ihan hyvin tuolla silti kerkeää ,mutta kuntoonhan se pitää saada jotta saa nauttia koko rahan edestä
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • schäfer
        Bimmer Rookie
        • May 2005
        • 65

        #18
        jokos on diagnoosia?

        Helteiden alettua tuli tasan samat oireet, 530d -99 steptr. Jos saat kuntoon, todennäk. sama konsti korjaa mullakin, kiitos etukäteen!!

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6324
          • P-Pohjanmaa

          #19
          Originally posted by schäfer
          Helteiden alettua tuli tasan samat oireet, 530d -99 steptr. Jos saat kuntoon, todennäk. sama konsti korjaa mullakin, kiitos etukäteen!!

          Mulla ei ole vielä diagnoosia tarjolla kun ei ole sitä osaa,jospa sen kuitenkin tällä viikolla saisi.
          Enpä huomannut edes katsoa ic:n likaisuutta kun m-puskimen pari viikkoa sitten vaihdoin sen tukkoisuudellakin on varmasti vaikutusta kulkuun..
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • MakeJ
            BTCF Member
            • Jun 2005
            • 323
            • Hml

            #20
            Täälä on ongelma selvitetty. Vika oli sitten siinä turbon solenoidi venttiilissä. Se venttiili ei sulkeutunut kunnolla muuta kuin pienellä koputtelulla. Toiminta on hyvin helppo testata pöydällä ohjaamalla solenoidia jännitelähteellä. Solenoidissa on kaksi letkun paikkaa ja siihen päässä olevaan (luki muistaakseni vacuum) letku kiinni ja suulla imua Ilman solenoidin ohjausta ei pitäisi mennä ilmaa läpi ja ohjausken kanssa pitää mennä. Ilman ohjausta solenoidin pitäisi vielä päästää alipaine pois turbon kellolle menevästä letkusta siis se toinen lähtö solenoidissa.
            Last edited by MakeJ; 11-07-2008, 00:00.
            E60 535dA LCI -07 M-sport
            E39 530dAT -99 "M-sport"

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6324
              • P-Pohjanmaa

              #21
              Hyvä että sait pelaan..ainakin toistaiseksi.
              Minä ainakin jossain topicissa heitin hinnaksi bemulla 80ekee..sillä ainakin itse sen saan.
              Täytyykin soittaa bemulla että mikä maksaa kun ei kuulu soittoa että osa olisi tullut..
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6324
                • P-Pohjanmaa

                #22
                Pelaa

                Nyt on uusi ahtopainesäädin(10 min juttu) vaihdettu ja auto pelaa ..tosin hyytyy se nytkin mutta ++4000 jälkeen joka on normaalia disulissa
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • MakeJ
                  BTCF Member
                  • Jun 2005
                  • 323
                  • Hml

                  #23
                  Sain uuden kans eilen ja iskin heti paikalleen, koska vanha "purkkafiksattu" alkoi taas odotetusti temppuileen. Testasin tätä uuttakin hiukan pöydällä, mutta toiminta on vähän hämärä. Ei se toimikkaan ihan niinkuin aikaisemmin epäilin. Jotain vikaa siinä vanhassa varmasti kuitenkin oli koska hyytyminen hävisi hetkeksi vanhaa räpläämällä ja nyt uudella toimii hienosti kokoajan.
                  E60 535dA LCI -07 M-sport
                  E39 530dAT -99 "M-sport"

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6324
                    • P-Pohjanmaa

                    #24
                    Joo mulla kanssa vanha osa kilahtaaa\särähtää kun sitä heiluttaa kädessä aivan kun joku olisi irrrallaan tms mutta pääasia että uudella osalla pelaa
                    Katkaisin asennuksessa alipaineletkuiden päistä vanhat liitoskohdat jotta sovitus uuteen " bömbeliin" on tiukka.
                    Last edited by veku; 19-07-2006, 05:34.
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • JAkke99
                      Newbiemmer
                      • Jan 2006
                      • 15

                      #25
                      Kiitti Makelle ja Vekulle hyvästä infosta. Oireet kuulostaa niin tutuilta (veto pois alakierroksilla), että taidan kanssa tutkia tuon alipainesäätimen kunnon ensimmäisenä.

                      Antaisitteko vinkkiä missä kohtaa tuo sijaitsee/miten siihen pääsee parhaiten käsiksi?

                      Ja olihan se tuo osa nro 1?

                      -Kiitti etukäteen,
                      Jarkko
                      Attached Files

                      Comment

                      • Särki
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2005
                        • 143
                        • Veroparatiisi

                        #26
                        Jees kadonneet alaväännöt tuli takaisin mangneettiventtiilin vaihdolla. hieno homma.

                        JAkke99: on juurikin se osa numero1
                        F20 116i
                        EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i

                        Comment

                        • JAkke99
                          Newbiemmer
                          • Jan 2006
                          • 15

                          #27
                          Kiva kuulla, että toivoa on

                          Missäpäin tuo mokoma nutikka on, en ensisilmäilyllä saanut paikallistettua.

                          Teitkö homman alakautta, ainakin ahtimen kimppuun taitaa parhaiten päästä sieltä?

                          Comment

                          • MakeJ
                            BTCF Member
                            • Jun 2005
                            • 323
                            • Hml

                            #28
                            Originally posted by JAkke99
                            Kiva kuulla, että toivoa on

                            Missäpäin tuo mokoma nutikka on, en ensisilmäilyllä saanut paikallistettua.

                            Teitkö homman alakautta, ainakin ahtimen kimppuun taitaa parhaiten päästä sieltä?
                            Siihen pääsee helposti käsiksi yläkautta. Ilmanputsarille menevä muovinen imuputki pois ensin. Se lähtee helposti käsin vetämällä molemmista päistä irti. Tämä jälkeen turbolta lähtevä paineletku irti. Näin paineputken saa käännettyä sivuun ja venttiili näkyy hyvin. Venttiili on kiinni kahdella 10mm:n pultilla ja niihin pääsee käsiksi kohtuu helposti. Kannattaa samalla tarkastaa kaikki alipaineletkut siitä lähettyviltä, että ovat ehjiä. Mulla oli yksi letku hankautunut melkein rikki ja vahdoin siihen samalla "uutta" letkua (vanhan Fordin letkua, mutta todella hyvän tuntuista edelleen )

                            Jokatapauksesa kannattaa ehdottomasti luetuttaa/lukea vikakoodit ennen kuin alkaa venttiiliä vaihtamaan. On halvempi homma kuin uusi venttiili. Vikaa voi hyvin olla jossain muuallakin. Ainakaan mulla ei venttiili antanut mitään vikakoodia, mikä tuntuu vähän ihmeelliseltä.
                            Last edited by MakeJ; 19-07-2006, 20:29.
                            E60 535dA LCI -07 M-sport
                            E39 530dAT -99 "M-sport"

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6324
                              • P-Pohjanmaa

                              #29
                              Originally posted by MakeJ
                              Joka tapauksesa kannattaa ehdottomasti luetuttaa/lukea vikakoodit ennen kuin alkaa venttiiliä vaihtamaan. On halvempi homma kuin uusi venttiili. Vikaa voi hyvin olla jossain muuallakin. Ainakaan mulla ei venttiili antanut mitään vikakoodia, mikä tuntuu vähän ihmeelliseltä.
                              Mulla oli kanssa jättänyt ahtopainesäädin 4000 km "vikakoodin" ennen vikakoodin lukua,ja ainoastaan yhden kerran ja vaikka vikakoodia olisi pitänyt tulla paljon lähempänä lukua.
                              Pääteltiin vaan huoltomiehen kanssa että eipä taida vikakoodia tulla kun ahtopaine on liian pieni,olisko niin että paineen ylitys tms jättää sitten vikakoodin
                              Last edited by veku; 19-07-2006, 21:03.
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • vexu524tdic
                                BTCF Member
                                • Jan 2004
                                • 776
                                • Gallia = Kinnula

                                #30
                                Originally posted by veku
                                Mulla oli kanssa jättänyt ahtopainesäädin 4000 km "vikakoodin" ennen vikakoodin lukua,ja ainoastaan yhden kerran ja vaikka vikakoodia olisi pitänyt tulla paljon lähempänä lukua.
                                Pääteltiin vaan huoltomiehen kanssa että eipä taida vikakoodia tulla kun ahtopaine on liian pieni,olisko niin että paineen ylitys tms jättää sitten vikakoodin
                                Noinhan se tekee...
                                Mulla oli venttiililtä kellolle menevä letku hankautunut puhki!

                                Tarkistakaa letkut!!!
                                e70 X5 3.0sd -08
                                f30 320i xdrive -16
                                e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                                e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                                e30 316 -88 2,2TIC M10
                                e21 323i -81 ruostekasa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎