Itse saan osan parin päivän päästä laitan kommenttia.
Ja se ahtopaineanturi oli niin ahtaassa paikassa koneen ja rintapellin välissä että ei kiinnostanut edes ruveta irroittelemaan ja tutkimaan likaisuutta tms ...
Eilen ruotsissa käytiin autolla ja tosiaan 2800 kierrosta on se paha kohta silloin ei oikeastaan tapahdu mitään..ennen sitä jotain mutta sen jälkeen taas jotenkin.
Liikennevaloista lähtee kun norsu makuulta..
Ihan hyvin tuolla silti kerkeää ,mutta kuntoonhan se pitää saada jotta saa nauttia koko rahan edestä
Helteiden alettua tuli tasan samat oireet, 530d -99 steptr. Jos saat kuntoon, todennäk. sama konsti korjaa mullakin, kiitos etukäteen!!
Mulla ei ole vielä diagnoosia tarjolla kun ei ole sitä osaa,jospa sen kuitenkin tällä viikolla saisi.
Enpä huomannut edes katsoa ic:n likaisuutta kun m-puskimen pari viikkoa sitten vaihdoin sen tukkoisuudellakin on varmasti vaikutusta kulkuun..
Täälä on ongelma selvitetty. Vika oli sitten siinä turbon solenoidi venttiilissä. Se venttiili ei sulkeutunut kunnolla muuta kuin pienellä koputtelulla. Toiminta on hyvin helppo testata pöydällä ohjaamalla solenoidia jännitelähteellä. Solenoidissa on kaksi letkun paikkaa ja siihen päässä olevaan (luki muistaakseni vacuum) letku kiinni ja suulla imua Ilman solenoidin ohjausta ei pitäisi mennä ilmaa läpi ja ohjausken kanssa pitää mennä. Ilman ohjausta solenoidin pitäisi vielä päästää alipaine pois turbon kellolle menevästä letkusta siis se toinen lähtö solenoidissa.
Hyvä että sait pelaan..ainakin toistaiseksi.
Minä ainakin jossain topicissa heitin hinnaksi bemulla 80ekee..sillä ainakin itse sen saan.
Täytyykin soittaa bemulla että mikä maksaa kun ei kuulu soittoa että osa olisi tullut..
Sain uuden kans eilen ja iskin heti paikalleen, koska vanha "purkkafiksattu" alkoi taas odotetusti temppuileen. Testasin tätä uuttakin hiukan pöydällä, mutta toiminta on vähän hämärä. Ei se toimikkaan ihan niinkuin aikaisemmin epäilin. Jotain vikaa siinä vanhassa varmasti kuitenkin oli koska hyytyminen hävisi hetkeksi vanhaa räpläämällä ja nyt uudella toimii hienosti kokoajan.
Joo mulla kanssa vanha osa kilahtaaa\särähtää kun sitä heiluttaa kädessä aivan kun joku olisi irrrallaan tms mutta pääasia että uudella osalla pelaa
Katkaisin asennuksessa alipaineletkuiden päistä vanhat liitoskohdat jotta sovitus uuteen " bömbeliin" on tiukka.
Kiitti Makelle ja Vekulle hyvästä infosta. Oireet kuulostaa niin tutuilta (veto pois alakierroksilla), että taidan kanssa tutkia tuon alipainesäätimen kunnon ensimmäisenä.
Antaisitteko vinkkiä missä kohtaa tuo sijaitsee/miten siihen pääsee parhaiten käsiksi?
Missäpäin tuo mokoma nutikka on, en ensisilmäilyllä saanut paikallistettua.
Teitkö homman alakautta, ainakin ahtimen kimppuun taitaa parhaiten päästä sieltä?
Siihen pääsee helposti käsiksi yläkautta. Ilmanputsarille menevä muovinen imuputki pois ensin. Se lähtee helposti käsin vetämällä molemmista päistä irti. Tämä jälkeen turbolta lähtevä paineletku irti. Näin paineputken saa käännettyä sivuun ja venttiili näkyy hyvin. Venttiili on kiinni kahdella 10mm:n pultilla ja niihin pääsee käsiksi kohtuu helposti. Kannattaa samalla tarkastaa kaikki alipaineletkut siitä lähettyviltä, että ovat ehjiä. Mulla oli yksi letku hankautunut melkein rikki ja vahdoin siihen samalla "uutta" letkua (vanhan Fordin letkua, mutta todella hyvän tuntuista edelleen )
Jokatapauksesa kannattaa ehdottomasti luetuttaa/lukea vikakoodit ennen kuin alkaa venttiiliä vaihtamaan. On halvempi homma kuin uusi venttiili. Vikaa voi hyvin olla jossain muuallakin. Ainakaan mulla ei venttiili antanut mitään vikakoodia, mikä tuntuu vähän ihmeelliseltä.
Joka tapauksesa kannattaa ehdottomasti luetuttaa/lukea vikakoodit ennen kuin alkaa venttiiliä vaihtamaan. On halvempi homma kuin uusi venttiili. Vikaa voi hyvin olla jossain muuallakin. Ainakaan mulla ei venttiili antanut mitään vikakoodia, mikä tuntuu vähän ihmeelliseltä.
Mulla oli kanssa jättänyt ahtopainesäädin 4000 km "vikakoodin" ennen vikakoodin lukua,ja ainoastaan yhden kerran ja vaikka vikakoodia olisi pitänyt tulla paljon lähempänä lukua.
Pääteltiin vaan huoltomiehen kanssa että eipä taida vikakoodia tulla kun ahtopaine on liian pieni,olisko niin että paineen ylitys tms jättää sitten vikakoodin
Mulla oli kanssa jättänyt ahtopainesäädin 4000 km "vikakoodin" ennen vikakoodin lukua,ja ainoastaan yhden kerran ja vaikka vikakoodia olisi pitänyt tulla paljon lähempänä lukua.
Pääteltiin vaan huoltomiehen kanssa että eipä taida vikakoodia tulla kun ahtopaine on liian pieni,olisko niin että paineen ylitys tms jättää sitten vikakoodin
Noinhan se tekee...
Mulla oli venttiililtä kellolle menevä letku hankautunut puhki!
Comment