Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d voima kateissa ..auto vihdoin kunnossa !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    #61
    Jees tuli eilen tehtyä pari tiukkaa ohitusta ja perskele sama vanha vaiva kuin aiemminkin..eli n 3000 kierroksen kohdalla miettii ja sitten taas mennään
    Tämä vaiva korjaantui aiemmin kun otin maffin piuhan pois mutta nyt on uusi maffikin niin ei pitäisi olla siitä kiinni.
    Pitääköhän käydä bemulla lenkki jos tuon voisi vaikka koodata
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • Keimo
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2032
      • Kekkoslovakia

      #62
      Vaihdoin uuden alkuperäisen MAF:n JA myös moottorin ilmanputsarin. Putsari vaihdettiin huollon suosituksesta, koska sen vaihtoväli on kuulemma liian pitkä Suomen olosuhteisiin. Esim. 525d:ssä noin 100Tkm eli se vaihdetaan vain II-huollossa. Jösses että oli paksussa paskassa. Vaihdosta oli aikaa 2 vuotta ja 50Tkm. EIhän se ole ihme, jos vuodessa raitisilmasuodattimetkin jo jo niin tuubassa ainakin täällä PKI-seudulla.

      Vaikutti aikasta radikaalisti menohaluihin. Vetää alhaalta ja aivan uudella "ponnella".

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6325
        • P-Pohjanmaa

        #63
        Jees jatketaanpa tätä stooria kun auto ei pelaa ihan oikein
        Eli tälläinen on tämän hetkinen vika,eli alle 3000 suht. kivasti voimaa sen yli hyytyy.
        Vikakoodit luettu toissapäivänä ja boschin testeri antoi vikakoodiksi ahtopainemuuntimen.
        Myös ko vikakoodi tuli ajossa päälle kun autoa oikein käski,nollauksen jälkeen pelasi tovin ok mutta polkiessa meni varaohjelmalle (ahto+syöttö minimiin) jolloin kulku oli naurettavaa.
        Tämä testatattiin kun kaveri oli läppärin kanssa pelkääjän paikalla.
        Ahtopainetta ohjelma pyysi muistaakseni 2200 kpa ja 2450 kpa se antoi.
        Turbon alipaine magneettihässäkän kaveri testasi ja se ei hänen mielestä pelannut ok (ei sulkeutunut).
        Vikakoodit nollattiin ja jatkoin ajoa ilman polkemista.
        Suuttimen korjausarvot eivät olleet olelliseti muutunut 1.5 vuoden takaa ja otinkin purkin fortea joka näytti poistavan suurimman osan täk täk äänestä 2-suuttimesta ja hyvä niin.

        Tänään taas jatkoin vian etsimis operaatiota,otin turbon putken irti jolloin näin siivet(jotka oli täysin ehjät) välystä sivusuunnassa max 1mm onko tämä ok vai pitääkö olla "täysin välyksetön",myös siipi pyöri kevyesti (lähes kylmä kone)
        Ohessa huono kuva miltä turbo näytti.
        Myös alipaineletkut kävin läpi..ok.
        Imusarjan päässä olevan ahtopaineanturin irroitin ja puhdistin crc:n sekä paineilman avulla.
        Tuohon turbon magneettiventtilliin suhautin ctc:tä alipaineletkujen reiästä.

        Illan testi ajolla en saanut vikamoodin kapistusta menemään vaikka kenkää annoin, ainostaan hyytyminen n 3000 kohdalla tulee,sanoisin jopa että kierroslukumittari tekeen pientä edes takaisin liikettä 3500-4000 välillä.
        Myös turbon ääni kuulu mielestäni liian selvästi jos radio ei ole päällä,esim 120 kun polkasee niin kevyesti vislaa sisälle.
        Kylmällä koneella vislaus on jopa häiritsevää niin kuin ikkuna auki ajais ja joku viheltäisi ulkona, 2-3 min ajon jälkeen ääni vaimenee huomattavasti.
        Tästä hyvä esimerkki tänään ajoin 3 km kaverin tykö ja kaveri oli pihalla sanoi kun pihaan ajoin että jopas se bemu viheltää.

        Eli vikaehdotuksia kaivataan.

        Bmw diagnoosi kertomani tarinan mukaan :Turbon siivet jumissa tai ahtopaineanturi imusarjassa

        Ensi viikolla tulee ahtopaine mittari kabiniin jolloin ollaan taas viisampia.
        Kuntoonhan tämä pitää saada !

        Keimolle:Mulla öljynvaihto 15 tkm välein ja ilmansuodatin sekä muut suodattimet 30 tkm välein
        Last edited by veku; 04-09-2007, 15:28.
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • -PT-
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 580
          • Rovaniemi

          #64
          Originally posted by veku View Post

          Illan testi ajolla en saanut vikamoodin kapistusta menemään vaikka kenkää annoin, ainostaan hyytyminen n 3000 kohdalla tulee,sanoisin jopa että kierroslukumittari tekeen pientä edes takaisin liikettä 3500-4000 välillä.
          Myös turbon ääni kuulu mielestäni liian selvästi jos radio ei ole päällä,esim 120 kun polkasee niin kevyesti vislaa sisälle.
          Kylmällä koneella vislaus on jopa häiritsevää niin kuin ikkuna auki ajais ja joku viheltäisi ulkona, 2-3 min ajon jälkeen ääni vaimenee huomattavasti.
          Tästä hyvä esimerkki tänään ajoin 3 km kaverin tykö ja kaveri oli pihalla sanoi kun pihaan ajoin että jopas se bemu viheltää.
          Voiskaan olla turbossa pakopesä halki?
          Peugeot 407 HDi 136 -04
          Ex: E46 320i -00
          Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #65
            Originally posted by veku View Post
            Bmw diagnoosi kertomani tarinan mukaan :Turbon siivet jumissa tai ahtopaineanturi imusarjassa

            Ensi viikolla tulee ahtopaine mittari kabiniin jolloin ollaan taas viisampia.
            Kuntoonhan tämä pitää saada !
            Eikös turbon johdinsiipien liikkuvuuden voi kokeilla suoraan kellolta lähtevästä säätötangosta tai vaihtoehtoisesti alipainepumpulla?

            Kun saat erillisen ahtopainemittarin, verratkaa live-dataan. Eli antaako imusarjan paineanturi loogisia lukemia.

            Onko EGR:n toiminta tarkistettu, että ei jumita auki?
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6325
              • P-Pohjanmaa

              #66
              Originally posted by Clavurion View Post
              Eikös turbon johdinsiipien liikkuvuuden voi kokeilla suoraan kellolta lähtevästä säätötangosta tai vaihtoehtoisesti alipainepumpulla?

              Kun saat erillisen ahtopainemittarin, verratkaa live-dataan. Eli antaako imusarjan paineanturi loogisia lukemia.

              Onko EGR:n toiminta tarkistettu, että ei jumita auki?

              Säätötango liikkuu ok.
              Tuo ahtopainemittarin tarkoitus onkin verrata todellista livedataan,jotenkin tuntuu että tällä sektorilla on jotain vikaa.

              Mitattattiin myös siirtopainetta ajon aikana ja se pyysi muistaakseni 70 jotain ja 50-60 nurkille se sitä antoi.Hassua että ilmamäärämittarin piuhan irrotettua tuo lukema pysyi nätisti 70..jolloin käytössä oli ns oletus arvot,tai sitten lukema oli se ja todellista määrää ei tiedossa
              Mites siirtopumppu sopisko se tuohon hyytymisjuttuun ?
              Aion vielä itse testata tuon magneettiventtilin toiminnan(vaikka alle vuoden ikäinen osa onkin kyseessä),eli jos se jää hieman auki niin toimintahan ei kunnossa.
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • Valkman
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 712
                • Helsinki

                #67
                Juuri korjaamolla useampi siirtopumppuvammainen yksilö (ei BMW) ... ei jaksa vaan kierroksilla nostaa riittävästi painetta ja tyhjäkäynnilläkin paine alle puolet tarpeesta... Hyytyy siis kengittäessä, mutta siinä puolestaan syttyy vikavalo heti ja vikakoodi kertoo paineen alenemisesta...

                Se, että liittyykö tämä yhtään vikaasi, en mene mitään sanomaan... Ahtopaineen säädinventtiili voisi olla vaihtoehto..
                Last edited by Valkman; 27-04-2007, 07:38.

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6325
                  • P-Pohjanmaa

                  #68
                  Originally posted by Valkman View Post
                  Juuri korjaamolla useampi siirtopumppuvammainen yksilö (ei BMW) ... ei jaksa vaan kierroksilla nostaa riittävästi painetta ja tyhjäkäynnilläkin paine alle puolet tarpeesta... Hyytyy siis kengittäessä, mutta siinä puolestaan syttyy vikavalo heti ja vikakoodi kertoo paineen alenemisesta...

                  Se, että liittyykö tämä yhtään vikaasi, en mene mitään sanomaan... Ahtopaineen säädinventtiili voisi olla vaihtoehto..

                  Ei tule vikakoodia alhaisesta paineesta.
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • Rale
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 1482
                    • Porvoo

                    #69
                    siirtopumppu

                    kannan korteni kekoon tämän osalta. Itsellä ollut kanssa pientä puutumista korkeimmilla kierros-alueilla. Ei paneuduttu vielä sen tarkemmin mikä syynä. Yhtenä päivänä auto ei startannut lämpöisenä ja ajattelin heti sitä nokan asentotunnistinta, ja vikakoodit luetuttamaan, ei antanut mitään anturiin liittyvää, ei tosin siirtopumpun puoleltakaan, mutta kaveri vielä meni auton alle kuuntelemaan kuuluko ylimääräisiä ääniä ja sano heti että pumppu on tiensä päässä minä hetkenä hyvänsä. Eikun pumppu vaihtoon ja kyllä vetää paremmin pumpun vaihdon jälkeen. Tulin siihen tulokseen, jotta vian pitää olla jo niin selvää(huomaa jo ihan itsekkin), että diagnostiikka siihen puuttuu.

                    Comment

                    • -PT-
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 580
                      • Rovaniemi

                      #70
                      Kannattee ainakin se turbon pakopesä tutkia, että se ei ole halki. Kun pakopesä on turbossa halki niin se voi pitää hyvinkin kovaa vislausta varsinkin kylmänä.
                      Peugeot 407 HDi 136 -04
                      Ex: E46 320i -00
                      Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6325
                        • P-Pohjanmaa

                        #71
                        Kokeilu jatkuu

                        Tänään haen toimivan ja käytetyn siirtopumpun(keveri oli vaihtanut tämän turhaan ei ollut pumpussa vika) ja koetan saada vaihdettua sen pikinmiten.
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • Lallevihtinen
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 690
                          • Tampere

                          #72
                          Originally posted by veku View Post
                          Kokeilu jatkuu

                          Tänään haen toimivan ja käytetyn siirtopumpun(keveri oli vaihtanut tämän turhaan ei ollut pumpussa vika) ja koetan saada vaihdettua sen pikinmiten.
                          Jäämme odottamaan kokemuksia...
                          sigpic
                          BMW E93 335i & BMW M550Dx
                          EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                          XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                          Comment

                          • exautisti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 1267
                            • oulu

                            #73
                            Originally posted by 330XD Touring View Post
                            E46 330D tosin, mutta kuitenkin...Mulla kilsoja 110tkm ja kahdessa suuttimessa n.-3 korjausarvot, kun pitää vaikka paikallaan kierrokset n. 1500:ssa ja päästää kaasun nopeasti, niin kuuluu sellanen lyhyt "resonointi" ääni moottorista ja Laakkosen diagnoosi oli juurikin nuo suuttimen korjausarvot.. sama ääni kuuluu myös täyskaasukiihdytyksessä n. 3000 rpm n jälkeen... ääni kuulostaa mun korviini lähinnä esim. jakoketjun rohinalta, mutta sitä se ei kuitenkaan ollut... Korjaustoimenpiteenä kaikkien suuttimien vaihto olisi yhteensä kevyet 2600eur , mutta päätettiin kuitenkin unohtaa tuo toistaiseksi...vaihdetaan sitten kun vika pahenee radikaalimmin ja/tai kun auto ei enää käynnisty.
                            elkee hirttäkö ellei pidä paikkaansa mutta kuulin että eräs oululainen korjaamo myy suuttimia 50 ekua kpl (vanha pitää antaa vaihdossa)
                            -99 punane passatti

                            https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                            Tuikun softat
                            Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                            BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                            Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                            Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                            www.mcars.fi

                            Kysy 041-5056506

                            https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                            INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                            Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                            Comment

                            • jms-btcf
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 696
                              • Tampere

                              #74
                              Originally posted by exautisti View Post
                              elkee hirttäkö ellei pidä paikkaansa mutta kuulin että eräs oululainen korjaamo myy suuttimia 50 ekua kpl (vanha pitää antaa vaihdossa)

                              Ei muutakuin firman nimi tiskiin. Ja asiaan palataan jos tuli vesiperä


                              Itse tästä probleemasta: ennen viimeisintä siirtopumpun vaihtoa oireet tosiaan muistutti myös MAF-ongelmasta (normaali veto kateissa, tuntui että vetää paremmin jos löysää vähän kaasua, kulutus jää johonkin reiluun kymppiin kaasu pohjassa jne), mutta mukana oli myös AINA reipas nykiminen täyskaasukiihdytyksessä sekä pumpun jurina...
                              e61 535d

                              Comment

                              • Lallevihtinen
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2006
                                • 690
                                • Tampere

                                #75
                                Jokos veku pumppu on vaihdettu? Vai eikö toimi enää ollenkaan.
                                sigpic
                                BMW E93 335i & BMW M550Dx
                                EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                                XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎