Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d voima kateissa ..auto vihdoin kunnossa !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    #91
    Turbojakin kyselty..HT-tunessa hintaa turbolle jää 994.70 eur
    Vinkuuhan toi kylmänä kuin mikäkin mutta vetää tosiaan isommilla vaihteilla ihan ok..kait
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      #92
      Tuli taas testiä jatkettua aamuyöstä eräällä suljetulla alueella
      Ahtopaineet laskeen kuin kissan häntä lähestyessä 4000:donaa eli tuossa kierroslukemassa ahdot on max 1-1.1 bar ,vaihteilla ei merkitystä onko ok ?

      Esim 0-100 täyskiihdytyksessä kierrokset kelaa 4500 jolloin tuon 3500-4500 kiekan välillä huomaa selvän hyytymisen kun ahdot lähteen laskeen,tämän vuoksi täyskiihdytys on heikko,mutta käytännössä tolla autolla pärjää nopeusalueilla 60-160.
      Myös 4:lla tuntuu ettei auto edes kierrä yli 4000 tonniin vaan meno hyytyy eikä laatikko edes vaihda vitoselle,kuin käsin vaihtaessa.
      Huiput jäi 30 km\h alle parin markan mitä pari vetoa kokeilin.
      Tämän testin kun tein niin auto meni vikatilaan jolloin ahdot rupesi tippuun sinne 0.5:luokkaan,ajoin jonkin aikaa norm nopeuksia jaa taas ahdot pelas ok.
      Jokseenkin veemäinen vika kun ei tiedä 100% varmuudella on tuo turbon syy vai minkä ?
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • sirkus
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 2195
        • kaustinen

        #93
        Ota turbolta imuputki irti ja kato/koita onko kuinka väljä/siivet kuluneen näköset.
        Chrysler 300c crd touring 2010
        Daily driver
        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
        Man cave on wheels
        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
        Built not bought
        V8, only juice&milk come in 2 litres

        Kawasaki zzr1100 fighter


        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

        Comment

        • -PT-
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 580
          • Rovaniemi

          #94
          Tutkitko sitä turbon pakopesää, että onko se halki?. Kylmänä se voi pitää kovaakin vislausta jos tuo pakopesä on halki . Jos on itse turbossa vika niin kannattee kysyä mitä maksaa proturbossa tuon turbon tarkastus/peruskorjaus.
          Peugeot 407 HDi 136 -04
          Ex: E46 320i -00
          Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6325
            • P-Pohjanmaa

            #95
            Tutkittu sen mitä sen mitä ilman föönin irtiottoa pystyy..
            Tuossa huonolaatuista kuvaa..

            Sen verran väljyydestä että olisko noin milli sivuttaisväljyttä kin kokeilin tuosta siivestä,keveysti ainakin pyöri ilman että olisi mihinkään hangannnut tms..

            Tilasin sitten just uuden turbon joten toivotaan että homma rupea selkeneen,muuten haisee liikaa rahanmenolta.
            Fööni pitäis olla viikon päätä täällä ja sitten ollaan taas viisampia..
            Last edited by veku; 04-09-2007, 15:28.
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • 10+
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 2084
              • Nivala

              #96
              Kyllä toi vakioahdin loppuu kesken sen 4000 kiekan jälkeen. Tunteehan sen ku vedot vaan loppuu Uskoisin että uudella ahtimella auto herää kummasti. Kai otit vähän isompaa murikkaa tilalle
              E39 M5 -00

              Ex E60 530Da M-Sport -04
              Ex E39 M5 -00
              Ex E39 M5 -00 Individual
              Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
              Ex E36 3.0 M3 -93
              Ex E36 2.5 Cabrio -94
              Ex E36 3.2 M3 -97
              Ex E36 2.5 Coupe -93

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6325
                • P-Pohjanmaa

                #97
                Originally posted by 10+ View Post
                Kyllä toi vakioahdin loppuu kesken sen 4000 kiekan jälkeen. Tunteehan sen ku vedot vaan loppuu Uskoisin että uudella ahtimella auto herää kummasti. Kai otit vähän isompaa murikkaa tilalle
                Kyllä otin ihan vakion garretin GT2556V,toivotaan että tuolla saadaan auto taas tip top kuntoon.
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • Lallevihtinen
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 690
                  • Tampere

                  #98
                  Originally posted by veku View Post
                  Kyllä otin ihan vakion garretin GT2556V,toivotaan että tuolla saadaan auto taas tip top kuntoon.
                  Jaahas, otit sitten härkää sarvista ja tilasit turbon, Odotellaan taas että kuinka käy...:think
                  sigpic
                  BMW E93 335i & BMW M550Dx
                  EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                  XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6325
                    • P-Pohjanmaa

                    #99
                    Originally posted by Lallevihtinen View Post
                    Jaahas, otit sitten härkää sarvista ja tilasit turbon, Odotellaan taas että kuinka käy...:think
                    Juu kyllä tuo kapistus pitää saada täyteen toimintakuntoon ennen kesälomareissuja..on se vaan ihanan halpaa tuo bemun ylläpito
                    Toivonkin tosiaan että tällä ratkeaa tuo ongelma koska tuohon on uusittu mm
                    ilmamäärämittari,turbon magneettiventtiili,toinen siirtopumppukin on vaihdettu..
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • Juppeli
                      Newbiemmer
                      • Mar 2007
                      • 9
                      • E-p

                      Mulla oli samanlaisia ongelmia, syynä oli turbon juuttuneet siivet. Uudella turbolla parani.

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6325
                        • P-Pohjanmaa

                        Originally posted by Juppeli View Post
                        Mulla oli samanlaisia ongelmia, syynä oli turbon juuttuneet siivet. Uudella turbolla parani.
                        Tässähän oikeen rupeaa odottamaan jo uutta fööni ,jospa viikon sisään olisi jo turbo vaihdettu.
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • Valkman
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 712
                          • Helsinki

                          Eikö juuttuneita siipiä taas pysty kokeilemaan ihan käsipelillä siitä säätötangon avulla?

                          Comment

                          • Maxon
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2004
                            • 162
                            • Lahti

                            jokos

                            on uus töhötin kiinni? korjautuko?
                            ~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
                            ~ShakesBeer~

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6325
                              • P-Pohjanmaa

                              Ei pelaa ..aatana

                              Originally posted by Maxon View Post
                              on uus töhötin kiinni? korjautuko?
                              Just 30 min sitten tulin turbon+öljyjen vaihdosta ja ei perkele pelaa auto,rupeaa rauhallisella kaverillakin menee hermot

                              Hieman erilailla käyttääntyy taas jälleen
                              Esim d-päällä 80 km\h vauhtia kierrokset 1500,lämä lattiaan nakkaan ahdot heti 1.5-1.6 ja vähintään yhtä nopeasti laskeen 0.9-1.1 ja noilla paineilla
                              se vetää sitten miten vetää..
                              Sen verran rupeaa hermot ja konstit loppuun että täytyy vissiin pojalle antaa peltoautoksi ja ruveta ajaan itse pv:llä ..

                              Tullessa huollossa soitin vielä bemarille että mikä voisi olla..ahtopaineanturi imusarjassa tai jumiutuva egr venttiili jolloin ahdot pääsee karkaan .
                              Sanoin aettä autossa ohjelmapäivitys suoriettu niin heti sanoi että vika on siinä..ja tuon jälkeen auto ei voi täydellä varmuudella tutkia bmw:n testerillä

                              No käskin laittaa ahtopaineanturin (70e)tulemaan heti mulle niin pääsee taas kokeilemaan tuota peltilehmää x500000

                              Eli autoon vaihdettu nyt uusi ilmamäärämittari,turbo ja 10 kk sitten magneetiventtili turbon ohjaukselle..ja nyt tulossa ahtopaine anturi..

                              Sanon vaan että vittumainen on vika kerpele

                              Niin ja olikos kellään uusi ideoita vian suhteen
                              Last edited by veku; 30-05-2007, 19:06.
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • Lallevihtinen
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2006
                                • 690
                                • Tampere

                                No johan on!:think Olisin melkein sanonu jos ois kysytty että olis turbon vaihdolla ruvennu pelaan. Mitenkähän toi jumiutuva egr-venttiili vaikuttas?? Ku mulla se ainakin oli pirun kovassa, en saanu sitä "egr-tappia" liikkuun ollenkaan, enkä viittiny lähtee tosissaan yrittään ku aattelin että parempi jos on jumissa.
                                sigpic
                                BMW E93 335i & BMW M550Dx
                                EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                                XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎