Mistä löytyy kunnollinen ulosvetäjä joka myös toimii ja varmasti sopii/mahtuu E39:n raidetangon, reaktiotangon ja alatukivarren irroittamiseen? Lekan käyttäminen ei oikein innosta... Eli tämän kuvassa olevan BMW:n osan näköinen, mutta jonka saisi ostettua tarvikeliikkeestä:
Ulosvetäjä E39:n etuniveliin?
Collapse
X
-
Noi nivelet on tosi tiukassa yleensä ja tuo työkalukaan ei ole avain onneen eli voi mennä pasaksi ennen kun lähtee irti...Itse olen käyttänyt taktiikkaa että lyömällä irti ja silloin lähtee yleensä se hela mukana...sitten rälläkällä nivelen juuresta poikki ja ruuvipenkissä nivelen jämä pois helasta vasaralla kevyesti lyömällä kun rälläköinnin lämpö on saanut liitoksen löystymään...Sitten vaan hela takaisin paikoilleen parhaalla katsomallaan tavalla...Tämä tietysti toimii vain jos vaihdat tukivarren etkä laita samaa osaa takaisin paikoilleen...Originally posted by TJJMistä löytyy kunnollinen ulosvetäjä joka myös toimii ja varmasti sopii/mahtuu E39:n raidetangon, reaktiotangon ja alatukivarren irroittamiseen? Lekan käyttäminen ei oikein innosta... Eli tämän kuvassa olevan BMW:n osan näköinen, mutta jonka saisi ostettua tarvikeliikkeestä:
-
Taas LekaaOriginally posted by TJJMistä löytyy kunnollinen ulosvetäjä joka myös toimii ja varmasti sopii/mahtuu E39:n raidetangon, reaktiotangon ja alatukivarren irroittamiseen? Lekan käyttäminen ei oikein innosta... Eli tämän kuvassa olevan BMW:n osan näköinen, mutta jonka saisi ostettua tarvikeliikkeestä:
Mutta tuommoinen Osasilta hankittu ulosvetäjä on ainakin tähän saakka kestänyt aika rankkaakin käsittelyä. B-teman vehkeet on syytä unohtaa... Sitten on vielä ne ammakäyttöön tarkoitetut työkalut tietty, mutta silloin puhutaan jo eri hintaluokan vehkeistä.
Comment
-
Entäs haarukka? Tekeekö sillä mitään? Sillä taitaa mennä nivelen suojakumit rikki? Ja lekakin pitäisi olla..
Etuiskarien vaihdossa yritin irrottaa raidetankoa tämän tapaisella (ei kuitenkaan Biltemasta ostetulla), mutta eihän se mahtunut ja sitä sitten piti muokata hiomakoneella... Lopputulos oli muutama tunti kiroilua ja hajonnut ulosvetäjä.
Comment
-
Just, on tullut kokeiltua tuota samoin fiiliksin itsekin ja tosiaan ei toimi. Tuo on mullakin mitä Leka ehdotti, hyvä on. Tuossa "biltema-mallissa" ei muuten riitä edes avauma esim. E39:n reaktiotangon irroitukseen pyörän päästä.Originally posted by TJJEntäs haarukka? Tekeekö sillä mitään? Sillä taitaa mennä nivelen suojakumit rikki? Ja lekakin pitäisi olla..
Etuiskarien vaihdossa yritin irrottaa raidetankoa tämän tapaisella (ei kuitenkaan Biltemasta ostetulla), mutta eihän se mahtunut ja sitä sitten piti muokata hiomakoneella... Lopputulos oli muutama tunti kiroilua ja hajonnut ulosvetäjä.
http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/19_1254iso.jpg
Haarukallakin irroitus voi olla yllättävän hikistä, ja joskus menee suojakumit pas2, joskus ehkä säilyy ehjänä.
Parikymppiä tuollanen parempi ulosvetäjä maksaa, pieni raha siitä minkä määrän säästää vitutuksessa.Last edited by Kentsu; 28-07-2006, 21:44.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
En ole käyttänyt haarukkaa kun 2 kertaa, ensimmäisen ja viimeisen... Ja kävi juuri niin kuin Kentsulla, hermojen menetys puuttuu vielä tuosta listasta.Originally posted by KentsuHaarukallakin irroitus voi olla yllättävän hikistä, ja joskus menee suojakumit pas2, joskus ehkä säilyy ehjänä.
Comment
-
Originally posted by LekaEn ole käyttänyt haarukkaa kun 2 kertaa, ensimmäisen ja viimeisen... Ja kävi juuri niin kuin Kentsulla, hermojen menetys puuttuu vielä tuosta listasta.
Haarukkaa käyttänyt tasan 1 kerran ja ei lähtenyt e39 nivel irti ...suojakumi paskaks ja haarukka poikki (alkuperäinen bmw työkalu)....Paras ja nopein keino jatkolla hakata nivel irti heloineen...vaihtaa tällä keinolla varttiin tukivarren...Mutta taasen että mun keino vaan tukivarren vaihtoon...Eli ei tarvii laittaa samaa takasi..
Comment
-
Ainoa ja oikea työkalu tähän hommaan on vasara/Leka. Yksi terävä napaus ja nivel on irti. Kaikki muu on leikkimistä.... Holkit lähtee niin että leka vastaan ja vasaralla nopea napautus toiselle puolelle. Eli elämästään ei tässä kohden tarvitse tehdä kovin vaikeaa ja vaarallista.
Comment
-
Tuolla "ulosvetäjällä" ei kyllä tee yhtään mitään! Kaksi tuollaista sain rikki, kun en ensimmäisestä viisastunut. Mulla lähti lopulta pienellä lämmittelyllä ja vasaralla.Originally posted by TJJEtuiskarien vaihdossa yritin irrottaa raidetankoa tämän tapaisella (ei kuitenkaan Biltemasta ostetulla), mutta eihän se mahtunut ja sitä sitten piti muokata hiomakoneella... Lopputulos oli muutama tunti kiroilua ja hajonnut ulosvetäjä.
http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/19_1254iso.jpgE46 320d sedan vm-02
museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68
Comment
-
Vaikka tarkoitettu Audi A6/A8, niin E34:seen toimi todella hyvin Kukko 129-3-A. Pitihän se toki ensin vääntää joku Satajet mutkalle.
http://www.ikh.fi/ikh2003/media/tuot...losvetimet.pdf s.14
PetteriBMW - ajamisen iloa vuodesta 1990
Comment
-
No pahus, tuollahan olisi ollut myös tuo ihan sama Osaset-ulosvedin myynnissä. Mitähän tuo mahtaa maksaa IKH:lla, siis KU1290? Täytyypäs käydä huomenna katsomassa...Originally posted by petteriuVaikka tarkoitettu Audi A6/A8, niin E34:seen toimi todella hyvin Kukko 129-3-A. Pitihän se toki ensin vääntää joku Satajet mutkalle.
http://www.ikh.fi/ikh2003/media/tuot...losvetimet.pdf s.14 Petteri
Comment
-
Ja sehän toimii! Vähän ruuvausta ja kova pamaus jonka jälkeen raidetangon pää oli irti. Täytyy huomenna kokeilla toimiiko se vielä toisenkin kerran...Originally posted by TJJPitääpä viikonloppuna kokeilla miten nyt käy raidetangon kanssa.
Edit: ja toimihan se toisenkin kerran. Lisäraporttia sitten kun kokeilen ottaa alatukivarren ja reaktiotangon irti.Last edited by TJJ; 06-08-2006, 22:39.
Comment
Comment