Originally posted by TJJ
View Post
Ulosvetäjä E39:n etuniveliin?
Collapse
X
-
Lähtee lähtee. Koneista sitä vähän että se mahtuu, se kyllä kestää. Ensimmäisenä tuosta korkkaa kierre jos joku korkkaa. Hommahan toimii niin että ulosvetäjällä vedetään reiluun jännitykseen (jos nivel ei jo tässä vedossa irtoa, jonkun kangasliinan voi laittaa ympäri niin välttää pamauksen), ja sitten annetaan vasaraa, ulosvetäjän päälle, EI ALUMIINIOSIIN. Jos ei edelleenkään irtoa, eikä ulosvetäjää uskalleta enää lisää kiristää, kokeillaan joko lämmitystä/jäähdytystä (kuumailmapuhaltimella, ei pillillä + kylmäsray), rasvausta esim rost off icella joka tunkeutuu väliin jäähdytysvaikutuksensa vuoksi (5-56 voi unohtaa...), ja vasarointia tai mennään vain kahville, ja kas, kaffelta palatessa jännityksessä ollut nivel on irronnut.Last edited by WSE1; 10-06-2009, 22:13.
-
Tämä on hyvä vinkki kaikkiin tiukalla liitoksella oleviin kohteisiin, jotka voidaan jännittää, esim e30 etu tukivarret saa prässissä rikki jos sokeasti vain lisää painetta, laittaa kohtuullisen jännityksen ja käväisee nortilla, sillä aikaa pallonivel onkin jo tullut ulos.Originally posted by WSE1 View Postja kas, kaffelta palatessa jännityksessä ollut nivel on irronnut.Olli.
Comment
-
-
Ei se nivelen kartio alumiinia ole. Siihen vaan päälle (tai reaktiotangon ollessa kyseessä alle) paukkua ja irtoo. Kovassa ne voi kyllä olla, mutta aina on lähteneet, eikä edes se holkki ole tullut mukana.Originally posted by bmw e34 View Postaivan !. ei välttis ole nohevin siirto alkaa pieksemään moskalla alumiinista tehtyjä alustan osia :think.
TJJ. loppuiko sinulla tuosta vetimestä se korkeus tuossa ylimmässäkin asennossa ?. (kuvan perusteella olisi 2 eri korkeussäätöä)
Siihen olkavarteen ei oikein viitsi paukuttaa, kun on tosiaan alumiinia, ja mahtaisiko olla kovin tehokastakaan samasta syystä.
Comment
-
Viikonloppuna olisi tarkotus vaihtaa reaktiotangot e39:iin. Topiccia lukiessa tulee sellainen käsitys, että täysin sopivaa ulosvetäjää ei ilmeisesti ole saatavissa vai onko jollakin uutta tietoa?
Haynesin korjausoppaasta vaihto-ohjeita lukiessa huomasin, että sen ohjeen mukaan iskaritolppaa pitäisi liu'uttaa ylöspäin pyörän napaan nähden, jotta reaktiotanko mahtuu tulemaan ulos. Onko tosiaan näin vai onko joku oikotie homman suorittamiseen?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Jos sä osaa nr.4 http://www.realoem.com/bmw/showparts...17&hg=31&fg=05Originally posted by markok View PostViikonloppuna olisi tarkotus vaihtaa reaktiotangot e39:iin. Topiccia lukiessa tulee sellainen käsitys, että täysin sopivaa ulosvetäjää ei ilmeisesti ole saatavissa vai onko jollakin uutta tietoa?
Haynesin korjausoppaasta vaihto-ohjeita lukiessa huomasin, että sen ohjeen mukaan iskaritolppaa pitäisi liu'uttaa ylöspäin pyörän napaan nähden, jotta reaktiotanko mahtuu tulemaan ulos. Onko tosiaan näin vai onko joku oikotie homman suorittamiseen?
Vaihdat niin kyllä, pitää päästä iskarintolpasta irti ja nostaa/laskee (riippuu kumpaa liikuttaa)
Itse tein homman pari viikoa sitten, helppo se on.
merkkaa kuitenkin jollai että tiedät mihin korkeuteen viet sen takaisin
Comment
-
Juuri tuota osaa tarkoitan. Lähtikö tolppa helposti liukumaan vai joutuuko käyttämään väkivaltaa?Originally posted by Simpel View PostJos sä osaa nr.4 http://www.realoem.com/bmw/showparts...17&hg=31&fg=05
Vaihdat niin kyllä, pitää päästä iskarintolpasta irti ja nostaa/laskee (riippuu kumpaa liikuttaa)
Itse tein homman pari viikoa sitten, helppo se on.
merkkaa kuitenkin jollai että tiedät mihin korkeuteen viet sen takaisin
Pallonivelen ulosvetäjästä vielä. Mikähän IKH:n myymistä ulosvetäjistä olisi paras tähän hommaan? http://www.ikh.fi/~ikh/ikh2007/layou...timet_2009.pdfBMW 530iA Touring -05
Comment
-
Motonetin valikoimassa on muuten yksi potentiaalisen oloinen palloniveltyökalu (Pallonivelen ulosvetäjä HD, ei kuvaa, 19,90€). Vastaa aika lailla tuota Kukko KU1291 mallia. Ei vaan ole vielä päässyt kenttätestiin.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Liian lyhyt ja paksu, ei mahdu oikein mihinkään väliin. Kokeilin tuota tuloksetta.Originally posted by Clavurion View PostMotonetin valikoimassa on muuten yksi potentiaalisen oloinen palloniveltyökalu (Pallonivelen ulosvetäjä HD, ei kuvaa, 19,90€). Vastaa aika lailla tuota Kukko KU1291 mallia. Ei vaan ole vielä päässyt kenttätestiin.
Lopulta meni E39 poikittaisen etutukivarren vaihto yhdistelmällä lyöntihaarukka + vasara (ei kovin kummoinenkaan leka) + kuumailmapuhallin & rost off ice. Eli ensin haarukalla jännitystä niveleen, sitten lämpöä sekä kylmää sopivasti ja lopulta kopautuksia napaan jännityksen ollessa päällä.
Pitkittäistukivarsiin vaihdoin vain powerflexit tukivarsien ollessa kiinni, niin ei tarvinnut tolppia irrotella (eikä ei siis tarvinnut ihmetellä niiden niveltelten irtiottoa).Last edited by O.K.; 10-08-2009, 23:14.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
No niinpä tietysti, eli ei taida edes pienet modaukset riittää.Originally posted by O.K. View PostLiian lyhyt ja paksu, ei mahdu oikein mihinkään väliin. Kokeilin tuota tuloksetta.
Jos vaikka "sirkus" sattuisi lukemaan, niin voisi antaa ilmi, paljonko se orkkis-pallonivelkalu kustantaisi.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
No sattuu lukemaan mut on sairastamassa kotona. Koitan muistaa kattoo ku pääsen taas työmaalle.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
Hyvät kokemukset on Kukon vastaavista, noista postaamistasi kuvista vastaavat lähinnä tuota ensimmäistä ja viimeistä mallia. 200e investointi voi tuntua isolta, mutta kyllä se kannattaa. Siis jos haluaa itse vaihtaa nivelet. Yhdellä ei kunnolla pärjää, mutta noi kaksi riittävät useimpiin kevyessä kalustossa vastaan tuleviin palloihin.Originally posted by bmw e34 View Posttässä säikeessä näyttääkin olevan jo jonninmoisia kanditaatteja _oikeaksi_ulosvetäjäksi, tyyliin loppuelämän investointi eikä mikään kertakäyttöinen resu joka hajoaa ennenkuin ensimmäinenkään nivel on irti. mallia biltema on kerran tullut kokeiltua, hajoitettua ja todettua se paskaksi. mutta onko tällaisista stahlwillen tekeleistä kellään kokemusta, tarkoitan että miten on sopivuus E30-E65 ?
(näissä aidolla ja halpiksella on muuten yllättävä paljon eroa... vink)6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
Sinä varmaankin osaat sitten kertoa miten noita alkuperäisiä huoltotyökaluja saa tilattua? Haluaisin työkalun 51 2 090 (muoviohjain lukon vastakappaleen säätöä varten) mutta miten ihmeessä se tilataan paikallisen merkkiliikkeen kautta?Originally posted by sirkus View PostNo sattuu lukemaan mut on sairastamassa kotona. Koitan muistaa kattoo ku pääsen taas työmaalle.
Comment
-
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Tämä kiinnostaa minuakin. Kyselin kerran Metrosta BMW:n liitintyökalusarjaa huonolla menestyksellä. Varaosamyyjä kyllä muisteli, että joskus jollekin asiakkaalle tilattiin joku työkalu, mutta mites se nyt meni... järjestelmä kun ei numeroa tuntenut, niin se jäi siihen. Veikkaisin kuitenkin, että heillä itsellään on tuo vastaava salkku ja jotenkin he ovat sen hankkineet..?Originally posted by TJJ View PostSinä varmaankin osaat sitten kertoa miten noita alkuperäisiä huoltotyökaluja saa tilattua? Haluaisin työkalun 51 2 090 (muoviohjain lukon vastakappaleen säätöä varten) mutta miten ihmeessä se tilataan paikallisen merkkiliikkeen kautta?
Just. Eiköhän ne bimmerinkin pallot noilla yleismalleilla irtoa... mä vetäisin sen OEM-rajan juuri tähän.
Last edited by Erich; 11-08-2009, 11:45.6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment

Comment