Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ulosvetäjä E39:n etuniveliin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Originally posted by TJJ View Post
    Vata siellä on nyt paikallaan, taidan jättää sen yöksi kiinni, ei huvittaisi taas hakata holkkia irti navasta.
    Eipä ollut tukivarsi Vatalla irronnut eikä sitä saanut enää yhtään kireämmälle. Vatan rakenne ei ole kovinkaan hyvä jos tukivarsi on oikeasti jumissa, tuo vipumallinen antaa kiristää paljon enemmän ja kiristyskin on kätevämmässä paikassa. Laitoin taas tuon CD-Cardic mallin ja muutaman kiristyksen jälkeen tukivarsi pamahti irti. Näyttää tuo kestävän vaikka haarukkaa tuli muokattua aika reippaasti.
    E39 528iA

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Itse kanssa yritin tuolla motonetissä myytävällä vatan ulosvetäjällä irroittaa V8 reaktiotankoja, mutta en saanut kunnolla paikalleen. Käsillä sattui olemaan murtohaarukka niin en jaksanut ruveta modifioimaan ulosvetäjää vaan irroitin murtohaarukalla.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Bmw Dreamer
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 2762
        • Kouvola

        Maksaa näköjään Robinhoodissa tuo Vata 23,90 tms, eli Motonetissä (80-4027) on 4 euroa halvempi.
        BMW 520d Touring '06 314tkm
        BMW 530D Touring '99 552tkm
        BMW 320da Touring '02 427tkm
        Volvo V70 D5 '02
        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

        Case IH 5140 Maxxum

        Comment

        • Bomb5
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2011
          • 726
          • Kivijärvi

          Raportoidaan sen verran, että ainakin cd cardicin pallonivelen ulosvetäjällä lähti näppärästi kumeja särkemättä raidetangonpäät nätisti pamahtaen. Viilasin varmuudenvuoksi leukojen reunoja pikkuviilalla sileämmiksi, ettei viillä kumeja.
          E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

          Comment

          • markok
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 3018
            • Kuopio

            Nostetaanpas vanhaa topiccia ylös. Pitäisi vaihtaa reaktiotangot e61:een ja siihen pitäisi löytää sopiva ulosvetäjä. Rakenne on ainakin pikaisesti tutkittuna samanlainen kuin e39:ssä. Onko tämä CD cardigin ulosvetäjä toimivin näistä kohtuu hintaisista malleista vai onko löytynyt uusia hyviä vaihtoehtoja?
            BMW 530iA Touring -05

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3665
              • seinäjoki

              Originally posted by markok View Post
              Nostetaanpas vanhaa topiccia ylös. Pitäisi vaihtaa reaktiotangot e61:een ja siihen pitäisi löytää sopiva ulosvetäjä. Rakenne on ainakin pikaisesti tutkittuna samanlainen kuin e39:ssä. Onko tämä CD cardigin ulosvetäjä toimivin näistä kohtuu hintaisista malleista vai onko löytynyt uusia hyviä vaihtoehtoja?
              Lueppas tuolta viimeset kirjoitukset. #390
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3018
                • Kuopio

                Originally posted by janke View Post
                Lueppas tuolta viimeset kirjoitukset. #390
                http://www.btcf.fi/forum/showthread....124457&page=39
                Kiitos! Vaikuttaa hyvältä ja lisätty ostoslistalle
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • mikron
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 2174
                  • Himas



                  Tuollako saa reaktiotankojen nivelet irti?
                  F11 530dA xDrive M-sport -13
                  Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                  Ex: E38 740iA -98
                  Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                  Ex: E39 523i -96
                  Ex: E34 520i -89

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14526
                    • Oulu

                    Originally posted by mikron View Post
                    http://m.motonet.fi/fi/tuote/804058/...elen-ulosvedin

                    Tuollako saa reaktiotankojen nivelet irti?
                    Tuolla oon irrotellu tukivarsia niin E38 ku E39.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • mikron
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 2174
                      • Himas

                      Originally posted by zener View Post
                      Tuolla oon irrotellu tukivarsia niin E38 ku E39.
                      Kiitos. Halusin varmistaa että ei mee hirveeks säätämiseks työkalujen kanssa sitten ku auto on pukeilla.
                      F11 530dA xDrive M-sport -13
                      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                      Ex: E38 740iA -98
                      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                      Ex: E39 523i -96
                      Ex: E34 520i -89

                      Comment

                      • hietase
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2012
                        • 570
                        • Espoo

                        Minä en ole kahdesta omistamastani e39:stä saanut kumpaakaan etupään tukivartta pallonivelpäästä irti kyseisen irrotustyökalun näköisillä vimpaimilla. Omistan sekä Bilteman, että Motonetin myymän version. Kummankaan kidassa ei syvyys riittänyt, vaan ne pakittivat pois paikoiltaan kiristäessä.

                        Motonetin muutaman euron lyhyt ja aika jyrkällä kiilalla oleva lyöntihaarukka on ollut toimiva työkalu. Yksi kunnon napsu kilon moskalla ja nivel on auennut. Halpa ja varma. Toki sekin on mahdollista, etten vain osaa tuota kiristettävää työkalua käyttää.

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14526
                          • Oulu

                          Jotakin olet tehnyt väärin, jos tuo aiemmin linkitetty on ollu käytössä ja ei saa irti. Monta E38 ja E39 tukivartta tolla jo vaihtanut.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Purni
                            BTCF Member
                            • May 2007
                            • 915
                            • Vantaa

                            Tohon kidan syvyyteen sen verran et kun antaa vähän rälläkkää ja tekee kidasta leveämmän niin hyvin mahtuu ja on monet tukivarret irroitettu. Haarukka on toki toinen hyvä vaihtoehto, pitää vaan varoa et ei ltö siitä jarrun pölypellistä läpi.
                            Kesämiina: E39 M5 S/C
                            Talvimiina: E70 X5 530sd

                            Comment

                            • hietase
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2012
                              • 570
                              • Espoo

                              Juu en ole ostettua työkalua rälläköinyt, se olisikin saattanut auttaa asiassa. Noita halpismallin kiristettäviä avaajia en vaan saanut tarpeeksi syvälle, ihan sama mitä tein. Hätävarana mukana ollut lyöntihaarukka pelasti pulmasta, eikä tarvinut kävellä pappakerhon tallilta kotiin. Mutta pannaan nyt vähintään puoliksi oman osaamattomuuden syyksi, jos nämä muilla toimivat.

                              Comment

                              • mikron
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 2174
                                • Himas

                                Hain varmuudeksi tuon ulosvetäjän mätänetistä.

                                Pitikö iskarin alapää irrottaa että saa reaktiotangot vaihdettua?
                                F11 530dA xDrive M-sport -13
                                Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                                Ex: E38 740iA -98
                                Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                                Ex: E39 523i -96
                                Ex: E34 520i -89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎