Itsellänikin hakusalla sellainen toimiva ulosvedin näiden E38/E39 nivelin irroitukseen. Ebayssä on kyllä ilmoitusten perusteella sopivia... Avaumahan suurin tekijä on, kun perus ulsovetäjissä se ei riitä.
Murtohaarukalla en ole vielä koskaan saanut mitään aikaan. Toki nuo lekallakin irtoaa kuten monesti jo todettu, mutta kiva apuhan tuollainen sopiva ulosvedin olisi.
Ulosvetäjä E39:n etuniveliin?
Collapse
X
-
Onkos ulosvetäjäasioissa viisastuttu vai edelleenkö vanhan liiton moska ja haarukka on voimissaan?
Leave a comment:
-
Originally posted by Ha2 View PostKävin hakeen tuon sarjan. Hyvin toimi E39:ssäkin, kunhan ensin lyhensi nuita kapeimman haarukan piikkejä sentin ja muotoili sitten vähän nousua uudelle alulle. Täyspitkänä haarukan piikit tökkäs napakannattimeen ennen kuin kooni pamahti irti. Lyhentämisen jälkeen ei tartenu ku pari iskua moskalla ja nätisti lopsahti koonit irti vittuilematta.
Muutenki koko homma (etualatukivarsien, reaktiotankojen ja koiranluiden vaihto) meni joutusasti, ku tuli haettua verkkovirtakäyttönen pulttikone. Vähä eri tahtiin nyloc-mutterit liikkuu ku käsin nylpyttämällä.
Kaikki puslat oli ihan finito. Reaktiotankojen ja alatukivarsien puslia pystyi kääntelemään tai vääntelemään sormivoimin, kun otti keskiholkista kiinni etusormella ja peukalolla. Ja ei ne nivelpäätkään mitään riimaa ollu.
Vielä pitäs raidetangot ja kaikki takatukivarret vaihtaa ja sitten suuntauskelle. Eiköhän tuo sitten kolina ja urissa hkeminen lopu.
Vaihtoon meni siis reaktiotangot, alatukivarret, raidetangonpäät ja koiranluut.
Leave a comment:
-
Originally posted by Macke View PostJos haarukoita hakee, niin lyö kympän lisää hintaa ja ottaa tällasen näppärän sarjan KLIK
Saa kiinni paineilmatalttaan tarvittaessa ja oman E34:n keulan ropaamisessa ihan toimivaksi todettu manuaalisesti moskalla paukutettaessakin. Oli passelin loiva nousu tossa isossa haarukassa että pysy hyvin paikallaan kun sitä löi.
Muutenki koko homma (etualatukivarsien, reaktiotankojen ja koiranluiden vaihto) meni joutusasti, ku tuli haettua verkkovirtakäyttönen pulttikone. Vähä eri tahtiin nyloc-mutterit liikkuu ku käsin nylpyttämällä.
Kaikki puslat oli ihan finito. Reaktiotankojen ja alatukivarsien puslia pystyi kääntelemään tai vääntelemään sormivoimin, kun otti keskiholkista kiinni etusormella ja peukalolla. Ja ei ne nivelpäätkään mitään riimaa ollu.
Vielä pitäs raidetangot ja kaikki takatukivarret vaihtaa ja sitten suuntauskelle. Eiköhän tuo sitten kolina ja urissa hkeminen lopu.Last edited by Ha2; 30-10-2009, 10:39.
Leave a comment:
-
Jos haarukoita hakee, niin lyö kympän lisää hintaa ja ottaa tällasen näppärän sarjan KLIK
Saa kiinni paineilmatalttaan tarvittaessa ja oman E34:n keulan ropaamisessa ihan toimivaksi todettu manuaalisesti moskalla paukutettaessakin. Oli passelin loiva nousu tossa isossa haarukassa että pysy hyvin paikallaan kun sitä löi.Last edited by Macke; 21-10-2009, 10:29.
Leave a comment:
-
Originally posted by Ha2 View PostKävin tänään katteleen nuita ulosvetäjiä Työkalutorilla Oulussa. Yks reilu parikymmentä euroa maksava oli kyllä ihan pätevän näkönen jo. Toisaalta mietin kyllä sitten tuota haarukkaakin, ku sellasta pyörittelin käsissä. No pitää vielä pähkäillä vähä. Homman joudun tekemään kuitenki hallin lattialla.
Lähtevät ihan kätevästi irti kun tuon murtohaarukan lyöt nivelen väliin ja "moskalla"
Leave a comment:
-
Kävin tänään katteleen nuita ulosvetäjiä Työkalutorilla Oulussa. Yks reilu parikymmentä euroa maksava oli kyllä ihan pätevän näkönen jo. Toisaalta mietin kyllä sitten tuota haarukkaakin, ku sellasta pyörittelin käsissä. No pitää vielä pähkäillä vähä. Homman joudun tekemään kuitenki hallin lattialla.
Leave a comment:
-
Meillä on töissä ihan perinteinen haarukka joka tökätään pallon ja olka-akselissa olevan teräsholkin väliin. Mutteri tietysti pois ensin nivelestä.
Lekalla kerran tai kahdesti perään ja nivel on irti.
Leave a comment:
-
Originally posted by Ha2 View PostJaaha, saa nähä kuinka paljon saa varata aikaa, kun lähtee vaihtamaan E39:iin eteen reaktiotangot ja alatukivarret. Vissiin paljo. Ei mitään puslien vaihtoja siis vaan kokonaisuudessaan menossa uudet tangot. Tuollanen pallonivelen ulosvedin on ilmeisesti välttämätön? Pitää vissiin Motonetistä käydä VATA:a kyselemässä.
Nuo tukivarren, reaktiotangon ja raidetangon pallonivelpäät on siis kiinni osassa #2? Onko se osa alumiinia ja siten ei suositella pieksämistä? Ennen tullut irrotettua pallonivelet niin, että kaveri laittaa katsurin raudalla jännitystä tankoon ja toinen lyö siihen kiinnityssilmukkaan (tässä ilmeisesti siis osa #2) moskalla. Näinkö ei voi E39 etupäässä toimia? Toinen vaihtoehto on ollut, että mutteri avataan nivelpään kierreosan tasalle, kaveri laittaa tangolle jännitystä toinen lyö siihen mutteriin moskalla kierreosan pituussuuntaan.
Viime hetken vinkkejä siis kaivataan.
- pohjapanssari
- jarrujen ilmanohjaimet
- puslapään suojakotelot
kätevimmin se nivelpää irtoaa kun rengasraudalla tms. laittaa vääntöä ja vuoroin kirii sitä ulosvetäjän ruuvia.
Leave a comment:
-
Originally posted by Macke View PostTällainen satsi ostettiin kaverin Superbin keulan remppaa varten:
Leave a comment:
-
Tällainen satsi ostettiin kaverin Superbin keulan remppaa varten:
Ei ollu pahan hintainen ja alatukivarsien pallot paukahti auki niin ettei ketään! Omasta E34:sta olen vaihtanut kaikki staagit keulaan kans ja tuosta satsista olisi ollut kyllä verraton apu siihenkin hommaan. Tuon setin laatu yllätti positiivisesti jo pelkästään hiluja hypistelemällä ja hienostihan ne toimi käytännössäkin.
Leave a comment:
-
Originally posted by Ha2 View PostJaaha, saa nähä kuinka paljon saa varata aikaa, kun lähtee vaihtamaan E39:iin eteen reaktiotangot ja alatukivarret. Vissiin paljo. Ei mitään puslien vaihtoja siis vaan kokonaisuudessaan menossa uudet tangot. Tuollanen pallonivelen ulosvedin on ilmeisesti välttämätön? Pitää vissiin Motonetistä käydä VATA:a kyselemässä.
Nuo tukivarren, reaktiotangon ja raidetangon pallonivelpäät on siis kiinni osassa #2? Onko se osa alumiinia ja siten ei suositella pieksämistä? Ennen tullut irrotettua pallonivelet niin, että kaveri laittaa katsurin raudalla jännitystä tankoon ja toinen lyö siihen kiinnityssilmukkaan (tässä ilmeisesti siis osa #2) moskalla. Näinkö ei voi E39 etupäässä toimia? Toinen vaihtoehto on ollut, että mutteri avataan nivelpään kierreosan tasalle, kaveri laittaa tangolle jännitystä toinen lyö siihen mutteriin moskalla kierreosan pituussuuntaan.
Viime hetken vinkkejä siis kaivataan.
Itse ostin täälläkin mainitun VATA-merkkisen motonetistä, tuntuisi kestävän, kyllä joutui vähän muokkaamaan nauhahiomakoneella ja rälläkällä. Ei mahdu kunnolla paikalleen muutoin.
Tuolla jännitykseen, ja kaikki irtosi lyömättä lainkaan...
Leave a comment:
-
Jaaha, saa nähä kuinka paljon saa varata aikaa, kun lähtee vaihtamaan E39:iin eteen reaktiotangot ja alatukivarret. Vissiin paljo. Ei mitään puslien vaihtoja siis vaan kokonaisuudessaan menossa uudet tangot. Tuollanen pallonivelen ulosvedin on ilmeisesti välttämätön? Pitää vissiin Motonetistä käydä VATA:a kyselemässä.
Nuo tukivarren, reaktiotangon ja raidetangon pallonivelpäät on siis kiinni osassa #2? Onko se osa alumiinia ja siten ei suositella pieksämistä? Ennen tullut irrotettua pallonivelet niin, että kaveri laittaa katsurin raudalla jännitystä tankoon ja toinen lyö siihen kiinnityssilmukkaan (tässä ilmeisesti siis osa #2) moskalla. Näinkö ei voi E39 etupäässä toimia? Toinen vaihtoehto on ollut, että mutteri avataan nivelpään kierreosan tasalle, kaveri laittaa tangolle jännitystä toinen lyö siihen mutteriin moskalla kierreosan pituussuuntaan.
Viime hetken vinkkejä siis kaivataan.
Leave a comment:
Leave a comment: